Itsensä syyttely

rikki1

Onko olemassa ketään muuta, joka syyttää suhteessa kaikesta itseään? Siitä, että toinen uhkailee erolla? Siitä, että toinen on valehdellut ja luottamus on mennyt? Siitä, että toinen käyttäytyy kylmästi, sillä sinä olet niin hankala? Minä syytän itseäni ja mies syyttää minua. En halua tuntea näin, itsetuntoni on jo mennyt kokonaan.
Onko kukaan muu samanlaisessa tilanteessa?
Esimerkkinä voin kertoa, että mies uhkaa suhteen loppumisella, jos suutun jostain/ tulee riitaa. Sitten kuitenkin sanoo, että rakastaa. Minä olen hänen kanssaan, koska haluan uskoa, että rakastaa, mutta siltikään en pysty olemaan oikeasti läsnä ja lähellä niin kuin haluaisin, sillä taustalla on koko ajan ajatus "hän ei rakasta minua oikeasti". Ja syytän itseäni aina näistä riidoista, sillä ajattelen niiden johtuvan tuosta ajatuksestani "hän ei oikeasti rakasta minua". Ja sitä kautta syytän itseäni myös hänen uhkailuistaan.
En tiedä ymmärtääkö kukaan, mistä puhun.

3

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi hyvä päivä

      No voi pyhä jysäys. Alappas nyt elämään. Jos syytät itseäsi, niin katso peiliin. Tuskin sinua puolisosi uhkaa erolla jos olet hänelle tunteesi näyttänyt ja keskittynyt huolehtimaan parisuhteestasi. Vai olikohan se niin että et kyennyt häntä rakastamaan ja asioitasi et tahtonut hänen kanssaan jakamaan. Vaikka kuinka rakastaa, niin täytyy saada myös muutakin. Elämä olisi hyvä olla mielekästä. Olisiko puolisosi kieltäytynyt teidän suhteen hoitamisesta kuntoon. Kyllä nyt asia taitaa olla niin että olet itse soppasi keittänyt. Ja itse se on syötävä. Noin itse säälissä rypevää ihmistä on kuule vaikea kohdata, ja tämä olotilasi siirtyy mukanasi kaikkiin suhteisiisi. Ruikutus tuskin sinua auttaa parantumaan. Häntä pystyyn. Jos et kaipaa menneisyydestä mitään, niin mene eteenpäin.

    • vertaistukea

      Ihan kuin mun elämästä. Mies on tosin pari kertaa antanut ihan oikeasti aihetta epäillä että vilkuilisi muualle mut mut.. Silti syytän itseäni ihan kaikesta. Yritän olla aiheuttamatta riitoja epäilyksilläni, mutta kun pidän asiat itselläni niin myrkytän vain oman mieleni. Ei ole hyvä olla!! Kovalla itsetutkiskelulla olen vihdoin alkanut ymmärtää mistä huono itsetuntoni johtuu. Yllätys yllätys, syy löytyy omasta isästäni ja siitä miten hän alisti äitiä ja koko perhettä. Tunnen vihaa siitä, että hänen takiaan olen uskonut koko elämäni ettei kukaan voisi rakastaa minua oikeasti! Olen luullut että kaikki miehet pettävät ja jättävät häikäilemättömästi. Nyt pitäisi päästä tästä ajatusmallista eroon ennenkuin se oikeasti tuhoaa parisuhteeni! Mutta miten? Meilläkin mies uhkaa erolla jos en selvitä pääkoppaani ja muutu.

      Ap. Mieti mistä ongelmasi itsetunnon kanssa kumpuavat. Ehkä se auttaa alkuun kun tunnistat mistä kaikki johtuu?

    • Menneitä on

      Kukaan ei voi ymmärtää, mitä tunnet ellet jaa tunteitasi jollekkin. Kannattaa puhua ja avautua. Jos sinulla ei ole rohkeutta keskusteluun niin siitäkin syytät itseäsi joskus. Kyllä se on niin että jos suhteessa elää, niin siinä on aina kaksi. Ja hyvä olisi ollakkin vain kaksi. Kummankin täytyy keskittyä itseensä ja toiseen. Ja kaikki muut pidettävä suhteen ulkopuolella. Ei ihastuksia eikä sukulaisia mukaan. Kyllä asioiden sotkeutumiseen on aina kummallakin syyllisyys. Ei pidä kuvitella ettei toinenkin kokisi syyllisyyttä. Mutta onko kumpikin valmis kohtaamaan heikkoutensa ja luottamaan itseensä ja toiseen. Itse kyllä olisin halukas käymään taistoon muita karkoittaakseni lähietäisyydellä. Ei se yksin heidän syy ole , otan oman vastuun siitä etten pystynyt paremmin hoitamaan suhdettani. Mutta halua on edelleenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe