Kukkatipoista apua

K. Rina

Olen aina ollut aika ujo ja helposti jännittänyt uusia tilanteita. En kuitenkaan missään aivan totaalikipsissä ole ollut, vaan silti sellainen perusrento luonne muutoin. Olen aika pitkään kärsinyt jännittämisestä eri tilanteissa ja mm. töissä eivätkä käynnissä olevat yt:t helpota asiaa. Lisäksi olen perheetön sinkku eikä minulle ole aivan luontevaa tutustua uusiin ihmisiin ja ajoittain kärsin yksinäisyydestä, ystävieni ollessa perheellisiä.
Olen siis jonkin aikaa ollut jo tässä hyvin surullinen, apea ja ahdistunut, inhimillistä sinänsä. Välillä ollut tunne, että pimahdan tai sitten on meinannut iskeä paniikki.
Kuitenkin ihmiset ihan tykkää musta yleensä, mutta olen jo aiemmin tuumaillut, että suurin este minulle yleensä ottaen on oma epävarmuuteni.
Suosin luonnonmukaisuutta enkä mitään mielialalääkkeitä halua kokeilla enkä paeta päihteisiin.
Olen kokeillut ennestään pakuria, ashwagandhaa ja e-epaa, mutta harmi kyllä ne eivät ole minun kohdallani merkittävästi auttaneet mielialaani, mutta jatkan niiden käyttöä kuitenkin niiden terveellisyyden vuoksi.
Tulin kokeilleeksi kukkatippoja. Arvostan ja pidän sitä kauniina hoitomuotona. Nyt olen puolitoista viikkoa käyttänyt 7 kukkatipan sekoitusta. Kukkatipat alkoivat heti vaikuttaa jollain tapaa ja muutaman päivän kuluessa tuli kai jonkin sortin paranemiskriisi ja tunsin itseni tosi surulliseksi. Viime viikolla minua vielä jännitti eräässä esiintymistilanteessa, kukkatipat auttoivat jonkin verran mutteivat vielä täysin. Nyt ei ole tällä viikolla enää jännittänyt ja tänäänkin olin eräässä tilanteessa, jossa aiemmin olisin ollut hermostunut, nyt sen sijaan rauhallinen ja varma. Minua kukkatipat ovat ainakin auttaneet ja toivon että tämä jatkuu. Joskus voi vaatia pitkääkin hoitoa riippuen miten pitkään vaivasta on kärsinyt. Kirjassa oli suositus, että tippasekoitusta kannattaisi ottaa aamulla, ennen lounasta, iltapäivällä noin klo viiden aikaan ja ennen nukkumaanmenoa, tämä rytmi on tullut muutoinkin luontaisesti.

10

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä usko tähän

      Älä hyvä ihminen usko tältä palstalta mitään. Niin kutsuttuja vaihtoehtoisia hoitoja ei ole olemassa. Esimerkiksi homeopatia on pelkkää huijausta. Sillä ei ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään. Homeopatian nimissä halutaan käyttää valtaa hädänalaisiin ihmisiin. Kirjoituksesi perusteella olet aivan normaali ihminen.Sinulla ei ole mitään hätää.

      • Usko tähän

        "Älä hyvä ihminen usko tältä palstalta mitään."

        Eli viestiisi ei pidä uskoa.

        "Niin kutsuttuja vaihtoehtoisia hoitoja ei ole olemassa."

        Havaintokykysi on huono:

        http://www.vaihtoehtohoidot.fi/

        "Esimerkiksi homeopatia on pelkkää huijausta."

        Ei siltä näytä:

        "Näihin vaivoihin homeopatia auttaa – Rokotuksen jälkeen narkolepsiaan sairastunut hyvässä kunnossa"
        "Lääkäri-homeopaatti Liisa Sulkakoski ei juuri keksi vaivaa, johon homeopatia ei auttaisi."

        http://www.studio55.fi/terveys/article/-naihin-vaivoihin-homeopatia-auttaa---rokotuksen-jalkeen-narkolepsiaan-sairastunut-hyvassa-kunnossa-/126100


      • asiallisesti1
        Usko tähän kirjoitti:

        "Älä hyvä ihminen usko tältä palstalta mitään."

        Eli viestiisi ei pidä uskoa.

        "Niin kutsuttuja vaihtoehtoisia hoitoja ei ole olemassa."

        Havaintokykysi on huono:

        http://www.vaihtoehtohoidot.fi/

        "Esimerkiksi homeopatia on pelkkää huijausta."

        Ei siltä näytä:

        "Näihin vaivoihin homeopatia auttaa – Rokotuksen jälkeen narkolepsiaan sairastunut hyvässä kunnossa"
        "Lääkäri-homeopaatti Liisa Sulkakoski ei juuri keksi vaivaa, johon homeopatia ei auttaisi."

        http://www.studio55.fi/terveys/article/-naihin-vaivoihin-homeopatia-auttaa---rokotuksen-jalkeen-narkolepsiaan-sairastunut-hyvassa-kunnossa-/126100

        Pysy asiassa. Kysyjä on halunnut selvittää, olisiko hänen jännittämiseensä homeopatiasta jotain apuja. Ei ole. Eikä kyseessä edes ole mikään sairaus.

        Jos joku homeopaatti menee tv:ssä epämääräisesti lupailemaan hoitamansa narkoleptisen henkilön "ilmeisesti" olevan paremmassa kunnossa, niin se kyllä se vähän herättää kysymyksiä sekä tyypin että toimittajan moraalista.


      • Jännitykseen apu
        asiallisesti1 kirjoitti:

        Pysy asiassa. Kysyjä on halunnut selvittää, olisiko hänen jännittämiseensä homeopatiasta jotain apuja. Ei ole. Eikä kyseessä edes ole mikään sairaus.

        Jos joku homeopaatti menee tv:ssä epämääräisesti lupailemaan hoitamansa narkoleptisen henkilön "ilmeisesti" olevan paremmassa kunnossa, niin se kyllä se vähän herättää kysymyksiä sekä tyypin että toimittajan moraalista.

        "Kysyjä on halunnut selvittää, olisiko hänen jännittämiseensä homeopatiasta jotain apuja."

        Apua on:

        "Mielialan ja tunne-elämän ongelmat, kuten jännittäminen, pelkotilat, ärtyneisyys, stressi, väsymys ja unettomuus ovat usein hoidettavissa homeopatian avulla."

        http://www.homeopatiaklinikka.fi/homeopatia.html


      • vastuutonta peliä
        Jännitykseen apu kirjoitti:

        "Kysyjä on halunnut selvittää, olisiko hänen jännittämiseensä homeopatiasta jotain apuja."

        Apua on:

        "Mielialan ja tunne-elämän ongelmat, kuten jännittäminen, pelkotilat, ärtyneisyys, stressi, väsymys ja unettomuus ovat usein hoidettavissa homeopatian avulla."

        http://www.homeopatiaklinikka.fi/homeopatia.html

        Niin. Netistä tosiaan voi löytyä joku homeopaatti, joka on valmis uskottelemaan, että homeopaattisen pillerin nappaaminen auttaa mielialan ongelmiin. Toisaalta netistä voi löytyä myös nigerialaishuijauksia, pyramidipeliä ja wincapitaa. Se, että joku sanoo jotain netissä, ei tarkoita, että se olisi totta. Etenkin jos sanojan businekset ovat kiinni uskomustuotteiden kaupustelussa ihmisille, jotka eivät oikeasti tarvitse mitään nappeja.


    • Eskapismia

      Itsestään epävarma henkilö saa apua mitä moninaisemmista ulkoisista asioista ja maneereista. Siinä ei ole mitään moitittavaa. Hyvin tuttuja ovat myös urheilijoiden tavat valmistautua suoritukseensa. Pitää olla tietyntyyppinen aamupala, onnea tuottavat alushousut, lätsä päässä, amuletti kaulassa jne. Nämä tuovat itsevarmuutta ja tunteen siitä, että kaikki on hallinnassa, joka taas on oleellista saada itsestä kaikki irti.

      Kukkatipat ovat kuitenkin hyvä esimerkki uskomushoitoja tarjoavan koulukunnan pyrkimyksestä medikalisaatioon (kaikkiin vaivoihin löytyy pilleri, ja jos vaivaa ei vielä ole, niin ainakin sen ehkäisemiseen), jota ne kuitenkin pyrkivät virallisessa propagandassaan moittimaan ja liittämään pelkästään lääketehtaisiin. Kukkatipat sinänsä ovat varmasti ihan harmittomia, mutta niiden kaupustelijoiden pyrkimykset vieraannuttaa ihmiset reaalimaailmasta on mielestäni kaupallisuuden lisäksi moitittavaa. Saisit tästä enemmän hyötyä itsellesi, jos vaeltelisit luonnossa ja tekisit kukkatipat itse. Omaehtoinen aktiivisuus toimii paremmin kuin passiivinen "minulla on tämä vika, anna minulle pilleri" -tyyli.

    • ----

      Arvostamasi tipat ja ostamasi lisäravinteet voivat sinusta tuntua kauniilta tai ihanilta. Ainakin niiden myyntitarinat vetoavat sinuun. Valitettavasti kyseisillä valmisteilla ei ole vaikutusta terveyteesi.

      Kokemasi tunteet ovat ihan normaalia elämää.

    • Kukkatipat toimii

      Kukkatipat ovat todella kustannustehokasta terveydenhoitoa. Aloittaja sai vain puolentoista viikon kuurilla jännityksensä pois.

      • vedätys

        Aloittaja nappailee jo neljää erilaista kemikaalia kuvitteelliseen ongelmaan. Jos olo on parempi, hän kuvittelee sen osoitukseksi ostamiensa valmisteiden vaikuttavuudesta, jos olo on huonompi, sekin on osoitus mömmöjen vaikuttavuudesta. Jos olo on ensin huonompi ja sitten parempi, eli käytännössä sama kuin aluksi, niin sehän vasta osoittaakin paitsi henkilölle itselleen, että palstaa lukevalle hörhölle, että kyllä nyt kannattaa ostaa lisää sitä ja tätä.


    • tsrii

      no jos joku tuntuu toimivan (lue=blacebo-efekti) niin mikä siinä? kyllä minäkin voin maksaa 100e kuussa tunteesta, että kaikki on hyvin. kirjoittaja itse toteaa, että hoitomuoto on "kaunis" ja toimii ainakin osittain. missä siis vika? jännitystilat sunmuut on korvien välissä, ja se on justiin se ja sama hoidatko niitä terapialla vai kemikaaleilla. mutta muistetaas sitten näissä homeopaattisissa se, että esim. ooppium on myös kasvista peräisin, vaan enpä suosittelisi kenellekkään. niin taitaa olla myös koka. ei voi sokeasti uskoa joka pulloon mitä tyrkyllä on, luonnostakin löytyy omat myrkkynsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe