Miten pitkiä aikoja olette syöneet ssri-lääkkeitä tai yl. lääkkeitä?
Oletteko joutuneet aloittamaan uusiksi lääkehoitoa?
Miten kauan lääkkeitä?
5
222
Vastaukset
- O-CD
Olen syönyt SSRI-lääkkeitä 16-vuotiaasta asti. Annos on pienentynyt huomattavasti ja lääkekin vaihtunut. Nyt olen 26-vuotias ja syön 15 mg Cipralexia päivittäin. Olin madaltanut annoksen 7,5 mg pitkän ajan kuluessa, mutta olon mennessä huonompaan suuntaan nostimme lääkärin kanssa annostusta nykyiseen 15mg/pv.
- dwafesgdhg
SSRI lääkkeet on ihan turhia pakko ajatuksiin tai pakko toimintoihin. Ei kannata niihin ruveta SSRI lääkitystä aloittamaan. Psyykelääkkeet voisivat toimia mutta välttäisin niitä kuin ruttoa viimeiseen asti.
Ekaksi kannattaisi löytää todella hyvä psykologi joka ihan oikeasti tietää pakko toiminnoista ja ajatuksista.
Toiseksi kannattaa tehdä ja syödä kaikkea joka "normalisoi" ajatuksia. Paljon raitista ulkoilmaa, terveellistä ruokaa ja yrittää saada hyvät unet. Fyysinen hyvinvointi tai sen parantaminen vaikuttaa mieleen myös. Tämä yhdistettynä terapiaan ja "altistus terapiaan" antaa mahdollisuudet parantua, ei lääkkeet.
Voihan niitä lääkkeitä syödä jos haluaa mutta se on oikeasti pakko oireisiin ihan turhaa. Jos yrittää lääkkeillä parantua niin sitten jää se todellinen vaiva ja syy hoitamatta. - nkllnn
Tämä ei nyt olennaisesti liity tähän asiaan, mutta tiedän ihmisen, jolla on ollut ocd ja hän on ensin purkanut asioitaan terapiassa ja sen jälkeen saanut apua SSRI:stä ja syömällä jonkin aikaa jonkin verran lihasrelaksanttitabletteja ("kuurina") - ne ovat siis rauhoittaneet mieltä. En kyllä tiedä tepsiikö kaikille tämä tai onko turvallista.
- hohhoijaa
Olen kokeillut 1,5 vuoden ajan useita eri lääkkeitä. Mikään ei ole auttanut :(
- Hep!
Minä aloitin 15-vuotiaana Seromexilla (en muista annostusta) ja söin sitä pari vuotta. En tiedä oliko siitä suoranaisesti pakko-oireisiin mitään apua, tuntui että se vain turrutti ihan täysin (jota nämä mielialalääkkeet yleensä tekeekin) ja passivoiduin kamalasti.
Psykologini vaihtoi lääkitykseni Sertraliniin ja Risperidoniin sen jälkeen kun aloin saamaan paniikkikohtauksia, ja hän epäili niiden syyksi Seromexit.
Uusia lääkkeitä söin 3 vuotta kunnes kyllästyin. Mielialalääkkeethän eivät tosiaan paranna oireita, ne vain piilottaa ne. Minä kyllästyin juurikin siihen turtuneeseen oloon, en jaksanut innostua mistään eikä mikään tuntunut miltään. Myös seksihaluni hävisivät lääkityksen myötä ja se palautuu todella hitaasti.
Nyt olen kamppaillut pakko-oireiden kanssa 2 vuotta ilman lääkitystä. Joku mainitsitkin tuossa ylempänä, että fyysinen hyvinvointi vaikuttaa myös mieleen. Allekirjoitan tämän täysin. Pyrin käymään juoksulenkeillä päivittäin ja nukkumaan ainakin 8 tuntia yössä, ja huomaan heti eron jos jäänkin muutamaksi päiväksi sohvan pohjalle makaamaan ja unirytmini menee sekaisin. Väsyneenä ja stressaantuneena pakko-oireet tuppaavat pahenemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426