Miten kauan lääkkeitä?

terapiasta ehkä apua

Miten pitkiä aikoja olette syöneet ssri-lääkkeitä tai yl. lääkkeitä?

Oletteko joutuneet aloittamaan uusiksi lääkehoitoa?

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-CD

      Olen syönyt SSRI-lääkkeitä 16-vuotiaasta asti. Annos on pienentynyt huomattavasti ja lääkekin vaihtunut. Nyt olen 26-vuotias ja syön 15 mg Cipralexia päivittäin. Olin madaltanut annoksen 7,5 mg pitkän ajan kuluessa, mutta olon mennessä huonompaan suuntaan nostimme lääkärin kanssa annostusta nykyiseen 15mg/pv.

    • dwafesgdhg

      SSRI lääkkeet on ihan turhia pakko ajatuksiin tai pakko toimintoihin. Ei kannata niihin ruveta SSRI lääkitystä aloittamaan. Psyykelääkkeet voisivat toimia mutta välttäisin niitä kuin ruttoa viimeiseen asti.

      Ekaksi kannattaisi löytää todella hyvä psykologi joka ihan oikeasti tietää pakko toiminnoista ja ajatuksista.

      Toiseksi kannattaa tehdä ja syödä kaikkea joka "normalisoi" ajatuksia. Paljon raitista ulkoilmaa, terveellistä ruokaa ja yrittää saada hyvät unet. Fyysinen hyvinvointi tai sen parantaminen vaikuttaa mieleen myös. Tämä yhdistettynä terapiaan ja "altistus terapiaan" antaa mahdollisuudet parantua, ei lääkkeet.

      Voihan niitä lääkkeitä syödä jos haluaa mutta se on oikeasti pakko oireisiin ihan turhaa. Jos yrittää lääkkeillä parantua niin sitten jää se todellinen vaiva ja syy hoitamatta.

    • nkllnn

      Tämä ei nyt olennaisesti liity tähän asiaan, mutta tiedän ihmisen, jolla on ollut ocd ja hän on ensin purkanut asioitaan terapiassa ja sen jälkeen saanut apua SSRI:stä ja syömällä jonkin aikaa jonkin verran lihasrelaksanttitabletteja ("kuurina") - ne ovat siis rauhoittaneet mieltä. En kyllä tiedä tepsiikö kaikille tämä tai onko turvallista.

    • hohhoijaa

      Olen kokeillut 1,5 vuoden ajan useita eri lääkkeitä. Mikään ei ole auttanut :(

    • Hep!

      Minä aloitin 15-vuotiaana Seromexilla (en muista annostusta) ja söin sitä pari vuotta. En tiedä oliko siitä suoranaisesti pakko-oireisiin mitään apua, tuntui että se vain turrutti ihan täysin (jota nämä mielialalääkkeet yleensä tekeekin) ja passivoiduin kamalasti.
      Psykologini vaihtoi lääkitykseni Sertraliniin ja Risperidoniin sen jälkeen kun aloin saamaan paniikkikohtauksia, ja hän epäili niiden syyksi Seromexit.
      Uusia lääkkeitä söin 3 vuotta kunnes kyllästyin. Mielialalääkkeethän eivät tosiaan paranna oireita, ne vain piilottaa ne. Minä kyllästyin juurikin siihen turtuneeseen oloon, en jaksanut innostua mistään eikä mikään tuntunut miltään. Myös seksihaluni hävisivät lääkityksen myötä ja se palautuu todella hitaasti.

      Nyt olen kamppaillut pakko-oireiden kanssa 2 vuotta ilman lääkitystä. Joku mainitsitkin tuossa ylempänä, että fyysinen hyvinvointi vaikuttaa myös mieleen. Allekirjoitan tämän täysin. Pyrin käymään juoksulenkeillä päivittäin ja nukkumaan ainakin 8 tuntia yössä, ja huomaan heti eron jos jäänkin muutamaksi päiväksi sohvan pohjalle makaamaan ja unirytmini menee sekaisin. Väsyneenä ja stressaantuneena pakko-oireet tuppaavat pahenemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      86
      1637
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1196
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1074
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      883
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      386
      803
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      795
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      766
    Aihe