Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tarviin apua

desperate1

Hei ! Päätin kirjottaa tänne nyt, vaikka luulin lopettaneeni itekkin siis tän bulimoinnin tänä keväänä.... Oon siis parikymppinen nuori nainen ja mulla alko paha bulimiakierre viime vuoden keväällä. Meiän perheessä sattu kauhee onnettomuus ja jotenki sen jälkeen mulla rupes tulee noit ahmimiskohtauksii ja lihomisen estämiseksi mä sitten oksenkin kaikki ulos. Siinä vaan menee jotenkin paniikkiin eikä haluu sillä lailla lihota. Mun bulimointia kesti sen viime kesän tonne syksyyn ja sitten jotenki omatoimisesti rupesin lopettamaan mutta satunnainen bulimia kesti siis tän vuoden kevääseen.. Mua rupes ahdistaa mun ulkonäke, se ei todellakaa parantunut eli en laihtunut vaan musta tuntuu että vaan lihosin ja olin muutenki tosi turvonneen ja ruman näkönen.. Pelotti kans et se näkyis ulospäin.. Lopetin sen siis ite paitsi että välillä tulee sellasia ajatuksia et houkuttais herkutella ja sit vaan oksentaa se ulos.. Helpppoohan sellanen.. Pelästyin ku mulla tuli pari päivää sit sellanen ahistus et vaan mässäsin paskaa kroppaani ja sit iski se vanha paniikki ja juoksin saman tien vessaan ja oksensin. Oon tosi pettyny itteeni ja mua pelottaa et sama vois toistuu ku taustaakin on.. Mulla on aina ollu tosi huono itsetunto ja oon aina ollu vähän pyöreempi ja yrittäny aina laihduttaa tuloksetta.. Bulimia oli jotenki helppo konsti herkutella vaik en siitä laihtunukkaan.. Luulen, että mulla alko bulimointi liian vähäisestä syömisestä ja liiasta rehkimisestä salilla, jotenkin siinä meni koko aineenvaihdunta pilalle.. Ja myös meiän perheen onnettomuus laukas tän varmaan.. Ootteko miettinyt miten teiän bulimia alkoi ? Miksi se alkoi ? Ja mitkä ajatukset ja keinot ja auttaako teitä teiän läheiset/terapeutti pitämään bulimian poissa ja miten ? Mikä tähän auttaa, että tää olis suurimman osan poissa päästä ? AUttaakaa tarviin apua...

1

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i-tried-never

      Mun bulimia alko jostain ihan liian typerästä syystä. Nimittäin laihdutuskisat yläasteella luokan muiden tyttöjen kanssa. Kuulostaa ihan sairaalta nyt kun aattelee, mutta itse olin sieltä pyöreimmästä päästä, niin oi sitä auforiaa kun keksin että hei oksentamallahan laihdun nopeammin kun kukaan muu! Myös vanhempien avioero ja toisen vanhemman lähteminen kokonaan pois elämästäni olivat syitä syömishäiriökierteeseen.

      Itse olen sairastanut nyt 6 vuotta ja olen pahoillani, mutten osaa auttaa, miten sen saa pidettyä pois päästä :( Aamulla kun herään, syön ja oksennan ensimmäisen kerran ja sitä jatkuu sitten pitkin päivää, riippumatta missä olen taikka kenen kanssa olen. Oikeastaan 6 vuoden aikana ainoastaan yöisin olen saanut mielenrauhan (tosin näen usein painajaisia syömisestä).

      Mutta PUHU lähimmäisillesi, vaikka kuinka hävettää, itse en niin tehnyt ja nyt ei oikeen ketään olekkaan. Sä pystyt pelastamaan ittes vielä!! Mikä sua yleensä on auttanut..? Kirjat, elokuvat, kävelylenkki..? Tee vaikka iltaisin (oikeasti terveellinen) ruokasuunnitelma seuraavalle päivälle ja PYSY siinä vaikka pää huutaisi mitä vastaan... Itse kun olen onnistunut olemaan muutaman päivän oksentamatta niin aterioiden suunnitteleminen on auttanut! Pahin mättämishimo kestää kolmen päivän ajan yleensä...SÄ PYSTYT SIIHEN!!!!!! Tsemppiä kauheesti :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe