Oliskohan aika pitää tipatonta Vesa Keskisen tapaan..

Lounli-Raideri..

..alkaa tämä viihteelläolo pikkuhiljaa rasittaa, niin maksaa kuin mieltä. Ja lauantai-aamut ne on hankalia, kun olis paljon asioita hoideltavana, mutta Mersun rattiin ei voi edes kuvitella menevänsä. Hommasin jo oman alkometrinkin, mutta eihän siihen uskalla luottaa. Poliisi piti sitä ihan pilipali vempeleenä. Ja minuthan pysäytetään liikenteessä aika usein muutenkin. Ei niinkään paikalliset poliisit, koska tuntevat jo entuudestaan. Mutta liikkuva poliisi tänne eksyessään ratsaa aina auton ja kuskin kunnon, johtuneeko lierihatustani ja hapsunahkatakista. Vaiko ikälopusta Mersusta, joka näyttää välillä siltä, että sitä ei olisi muutamaan vuoteen katsastettu..
No tänään sitä tulin jo näinkin aikaisin kämpille, kun ei enää huvittanut näissä paikallisissa juottoloissa pyöriä.
Turistikausi kun on ohitse, niin täällä on aina ne samat naamat liikenteessä. Yrittävät pummata ilmaista viinaa ja vipata rahaa..aina jotain vailla kuitenkin.
Kesällä täällä sentään on paljon uusia ihmisiä katukuvassa ja kuppiloissa, mikä on hyvä se.Nyt teen vielä yhden Leijona/colapaukun ja painun pehkuihin. Tämä ilta on tullut päätökseensä. Ja veitsellä hahlotetun Lidlin uunilenkin (hahloihin juustoa ja uuniin ja siihen pellille vielä Xtra-ranskanperunoita tykö) ison kylmän maitolasillisen kera nautttimisen jälkeen tulee uni kevyesti kuin varpunen Pakkahuoneen pöydälle...

12

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotta raja

Mene sinäkin johonkin töihin. Aikuistut ja saat muutakin sisältöä elämääsi kuin rahan tuhlaamisen ja vetelehtimisen. Kirjoituksesi on kuin pahaisen teinin ja on todella säälittävää, että aikuinen mies vehtaa 20-kesäisten venäläis/virolais tyttöjen kanssa. Luuletko tosiaan, että ne olisivat muutoin kanssasi, jos et heille rahaa maksaisi?
      Pitäisi vähän miettiä sinun, että miltä touhusi näyttää ulkopuolisen silmin katsottuna.

• Amplitudent

Kauanpa kesti tipaton sulla. Tänään istua kökötit kohmeloisen näköisenä mersusi etupenkillä kaljatölkki kädessä ja kuskin paikalle nousi se sun neukku vosu. Onko sillä ajokorttiakaan, oli aika huteron näköistä se ajo, eikä ainaskaan vilkkua käytelty kertaakaan.

• hermoratamo
        Amplitudent kirjoitti:

Kauanpa kesti tipaton sulla. Tänään istua kökötit kohmeloisen näköisenä mersusi etupenkillä kaljatölkki kädessä ja kuskin paikalle nousi se sun neukku vosu. Onko sillä ajokorttiakaan, oli aika huteron näköistä se ajo, eikä ainaskaan vilkkua käytelty kertaakaan.

Olette vaan kateellisia, kun joku on saanu komeen naisen. Pari kertaa olen nähny sen Raidersin naisen ja kyllä täytyy sanoa, että on kyllä pukeutumiseltaan ja meikkauksiltaan ihan todella näyttävä. Soisi moisen itsestään ja ulkonäöstään huolehtimisen leviävän ukilaisten naistenkin keskuuteen. Täällä sitä ainakin näin syksyllä näkee kaduilla pelkkiä tuulipukuihin ahtautuneita, ylipainoisia naisenkuvatuksia, joilla kaiken lisäksi on se perushapan ilme jatkuvasti naamallaan, eikä minkäänlaista meikkiä. Mieluummin katselee noita idän puolesta tulleita naisia, ne kun osaa miellyttää miehiä ja pitää itsensä kuosissa, eikä lössähdä sipsipussin ja siiderin kanssa soffalle. Sitte ihmetellään, et miksei aviolitto oikeen suju. Peiliinkatsominen auttaisi ymmärtään, että miks.

• Sinikansivihko
        hermoratamo kirjoitti:

Olette vaan kateellisia, kun joku on saanu komeen naisen. Pari kertaa olen nähny sen Raidersin naisen ja kyllä täytyy sanoa, että on kyllä pukeutumiseltaan ja meikkauksiltaan ihan todella näyttävä. Soisi moisen itsestään ja ulkonäöstään huolehtimisen leviävän ukilaisten naistenkin keskuuteen. Täällä sitä ainakin näin syksyllä näkee kaduilla pelkkiä tuulipukuihin ahtautuneita, ylipainoisia naisenkuvatuksia, joilla kaiken lisäksi on se perushapan ilme jatkuvasti naamallaan, eikä minkäänlaista meikkiä. Mieluummin katselee noita idän puolesta tulleita naisia, ne kun osaa miellyttää miehiä ja pitää itsensä kuosissa, eikä lössähdä sipsipussin ja siiderin kanssa soffalle. Sitte ihmetellään, et miksei aviolitto oikeen suju. Peiliinkatsominen auttaisi ymmärtään, että miks.

Raider ei elä enää tässä maailmassa, ei ole enää elänyt aikoihin. Tunnen hänet pidemmältä ajalta ja toki hän on aina ollut erilainen kuin keskivertoihmiset. Koulun käynti ei häntä suuremmin kiinnostanut ainakaan alaluokilla, kun samalla luokalla oltiin silloin.
        Suuri perintö oli ratkaiseva käänne hänen elämässään ja sopeutuminen taloudellisista rajoitteista riippumattomana on muuttanut hänet tuollaiseksi kun hän tänä päivänä on. Tuntuukin, että hän yrittää ahnehtia elämää mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Se juuri aiheuttaa ristiriitoja muiden ihmisten kanssa. Hän ei ole paha ihminen, joskus jopa antelias ja hyvää tarkoittava. Mutta hyvin levoton luonteenlaadultaan, vaikea pysyä pitkään paikoillaan. Oli sellainen jo nuorena, vanhemmiten piirre on vain mielestäni korostunut.

• Sinikansivihko kirjoitti:

Raider ei elä enää tässä maailmassa, ei ole enää elänyt aikoihin. Tunnen hänet pidemmältä ajalta ja toki hän on aina ollut erilainen kuin keskivertoihmiset. Koulun käynti ei häntä suuremmin kiinnostanut ainakaan alaluokilla, kun samalla luokalla oltiin silloin.
        Suuri perintö oli ratkaiseva käänne hänen elämässään ja sopeutuminen taloudellisista rajoitteista riippumattomana on muuttanut hänet tuollaiseksi kun hän tänä päivänä on. Tuntuukin, että hän yrittää ahnehtia elämää mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti. Se juuri aiheuttaa ristiriitoja muiden ihmisten kanssa. Hän ei ole paha ihminen, joskus jopa antelias ja hyvää tarkoittava. Mutta hyvin levoton luonteenlaadultaan, vaikea pysyä pitkään paikoillaan. Oli sellainen jo nuorena, vanhemmiten piirre on vain mielestäni korostunut.

Ai tästä henkilöstä on kyse. Paras kaverini Lape kertoilikin hänestä aikoinaan, että oli perintoä saanut ja ostanut tai perinyt jonkun saarenkin. Olivat kai jonkinlaisia tuttavia kai Lapen kanssa..

• Sinikansivihko
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

Ai tästä henkilöstä on kyse. Paras kaverini Lape kertoilikin hänestä aikoinaan, että oli perintoä saanut ja ostanut tai perinyt jonkun saarenkin. Olivat kai jonkinlaisia tuttavia kai Lapen kanssa..

Joo, sama kaveri arvatenkin. Hällä on saari ja maapaikkakin Lepäisillä, jossa vaatimaton mökinhörskä ja muutamia varastokojuja. Keräilijätyyppi ollut aina ja välillä otattelee yhteen kaupunkiasuntonsa Ankkakujalla, naapureiden kanssa taloyhtiön yhteisiin tiloihin ja pihalle kerääntyneistä romuistaan. Erottuu katukuvassa kyllä yleensä lierihattunsa ja kasarityyppisen nahkatakkinsa takia. Kesällä istuskelee useinkin Pakkahuoneella ja Teboililla kahvittelemassa.

• Herr Spiegelman

Mä en tiedä kuka Raideri on, mutta herrasta on piirtynyt mulle jo miltei legendaarinen kuva. Ehkäpä selviää aikanaan, kun täällä Uudessakaupungissa riittävän pitkään asuu. Pyytäisin varmaankin nimmarin. :)

• Oksepamm

Kyseinen "herra" on kyllä tehnyt montakin U:gin historiaan jäävää tempausta ja rahaa hän on kylvänyt kaupunkimme kapakoiden kassaan. On kova poika tarjoamaan ihan tuntemattomillekin, jos samassa pöydässä sattuvat istumaan. Sivusta olen seurannut, että illan aikana palaa rahaa, kun välillä taksilla käydään siellä täällä, katsomassa onko siellä meno päällä. Mutta onhan se hyvä, että ravintolatoimintaa näin tuetaan täällä haja-asutusalueella.

• ankkislainen

Älkää uskoko. Tollasta raideria oikeesti oo olemassakaa. Sama tyyppi täällä kirjoittaa eri nimimerkeillä.

• Ovinaapuri

Kyllä vaan on olemassa, vaikka aika vähän on kotosalla täällä Ankkakujalla. Moni kyllä on ihan häntä kätellyt tässä pihalla, kun ovat niin hämmennyksissä miehen olevan lihaa ja verta. Osa häntä vähän pelkääkin, kun täälläpäin näyttää olevan omitusita myydä tavaraa suoraan auton takaluukusta. Mutta hyvä kaveri ollut naapurina, auttavainen ja kohtelias.

• Artnoldi
        Ovinaapuri kirjoitti:

Kyllä vaan on olemassa, vaikka aika vähän on kotosalla täällä Ankkakujalla. Moni kyllä on ihan häntä kätellyt tässä pihalla, kun ovat niin hämmennyksissä miehen olevan lihaa ja verta. Osa häntä vähän pelkääkin, kun täälläpäin näyttää olevan omitusita myydä tavaraa suoraan auton takaluukusta. Mutta hyvä kaveri ollut naapurina, auttavainen ja kohtelias.

Myin sille klapikoneen ja jätkä mulle pystyssä viel 60 egee. Ei ole rahoja kuulunu, pitänee rimpauttaa. Se on mulle iso raha tommonen, kun olen lomautuksilla.

• Lounli-Raideri..
        Artnoldi kirjoitti:

Myin sille klapikoneen ja jätkä mulle pystyssä viel 60 egee. Ei ole rahoja kuulunu, pitänee rimpauttaa. Se on mulle iso raha tommonen, kun olen lomautuksilla.

Penteles, on päässy multa unohtumaan, kun ollu niin paljo kaikenlaista tässä ja muistikirja meni mainoslehtisten pinon välissä roskikseen. Aika moni muukin asia jäi unhotuksiin sen vuoksi, mutta käyn maksamassa sulle ens viikolla. Sovitaan joku aika, että olet kotosalla. Tuon samalla niitä neukkulan mormuskoja, niinkuin lupasin sulle jo kesällä. Pavel oli vaihtanu sen ekan erän mikä kesällä piti tulla minulle, johonkin aluvanne sarjaan. Mutta nyt niitä taas on mulla jonkin verran. Sori nyt tää maksun myöhästyminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe