Minoxidilin käytöstä

Kaljuuntuva herra

Käytän tuollaista Foligain tuotetta. Voiko hiukset pestä käytön jälkeen vaikka tunnin parin päästä ja vaikutus on sama? Jättää hiukset hiukan likaisen tuntuisiksi, ja minulla ei täysin kaljua kohtaa ole päälaella joten hiukset sotkeutuu väkisinkin. Eli jos aine olisi imeytynyt vaikka kahdessa tunnissa niin pesu ei enää pyyhkisi sitä pois ja vaikutus säilyisi?

3

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terkki21

4h pitäisi antaa olla. Pistä illalla kun tiedät että ei tarvi mihenkään lähteä ja aamulla peset hiukset.

• kampaaja hki

Itse käytän Rogainea, jonka pakkauksessa on sellainen pitkänokkainen suutin. Painelen sillä heti pesun jälkeen hyvin kevyitä suihkauksia hiuspohjaan. En siis paina pumppua pohjaan asti, jolloin tuotetta tulee kerrallaan liikaa, vaan ehkä puoleenväliin, tai niin, että siitä juuri ja juuri tulee jotain. Näin käyn läpi koko hiuksiston pääliosan, samalla sormenpäillä vielä tuotetta hieroen/levittäen, varoen sitä, ettei kovin paljon valuisi itse hiuksiin. Tahmaa kyllä siltikin vähän, mutta itse pesen hiukset joka aamu, ja illalla siis laitan tuotteen jo vähän huolettomammin (koska aamulla pesen taas) Aamukäsittelyssä annan tuotteen vielä hetken haihtua/imeytyä, jonka jälkeen kuivaan hiukset föönillä (olen nainen) En koskaan siis pese hiuksia aamukäsittelyn jälkeen samana päivänä. Iltakäsittely tietenkin vaikuttaa yön yli.

Jos olet vasta aloittanut minoksidiilin käytön, haluaisin omasta kokemuksestani myös kertoa, että tuloksia alkoi näkyä vasta n. 5-6kk käytön jälkeen (vaatii siis pitkäjännitteisyyttä) Selviä tuloksia olen kuitenkin saanut, ja takana onkin käyttöä nyt jo kymmenisen vuotta. Omassa tapauksessani siis on myöskin kyse ns. androgeenisestä hiustenlähdöstä, vaikka olenkin nainen. Jos tuotteesta on apua, sen käyttöön on sitouduttava "loppuelämäkseen". Tuotteen runsas "alkoholi" kuivattaa hiuspohjaa, ja varsinkin talventullen tahtoo aiheuttaa kutiavaa hilseilyä, johon ihan hyvä apu löytyy apteekin Nizoral-shampoosta, ohjeen mukaan kuuriluontoisesti, tarvittaessa. Jostain kumman syystä tämä kutiava hilseily on omalla kohdallani loppunut näin pitkän käytön aikana kokonaan. Ongelmia oli ehkä parina ensimmäisenä talvena.

Korostan nyt kuitenkin sitä asiaa, että minoksidiili toimii yhdellä, muttei välttämättä toisella. Toimiiko se Sinulla, selviää vain kokeilemalla, ja tosiaan, tulokset eivät tule heti. Kokeilumielessä suosittelen siis ainakin sen puolen vuoden kuuria, ja tee vasta sitten päätös tuotteen käytön jatkamisesta tai lopettamisesta.
      Hiuksen "telogeenivaihe", eli se, kun hius lakkaa kasvamasta, ja kohta irtoaa, voi kestää nelisen kuukautta. Sen jälkeen alkaa kasvaa uusi karva hiusnystystä, karkeasti arvioiden sentin kuukaudessa, eli parisen milliä viikossa. Siitäkin osa tapahtuu siellä ihon alla. Siksi minoksidiilin vaikutus tulee esiin (tai sitten ei tule) vasta noin puolen vuoden käytön jälkeen. Ensin se alkaa nopeuttaa hiuksen kasvurytmiä, eli jopa nopeammin tuo hiuksia siihen lepovaiheeseen (jopa siis lisää hiustenlähtöä!) hiusnysty lepää, ja alkaa sitten hiljalleen kasvattaa uutta karvaa, jota ei välttämättä edes huomaa, ennekuin se on parisen senttiä, hiustyylistä riippuen enemmänkin, kasvanut esiin. Tästä johtuen näkyviä tuloksia voi odotella noin puole vuoden käytön jälkeen, ja silloinki toki vasta maltilla, jos hiusten kokonaispituus on vaikkapa 5cm tai enemmän.

täs ny jotain, ja kerrottakoon, että olen ammatiltani kampaaja, yli 30v. ammatissa. On siis nähty erinäinen määrä huuhaatuotteita jo omalla ammattialallani myös. Asiaan on perehdytty vähän toista kautta... Google kertoo paljon, sinne hakua hiuksen kasvusta, telogeenivaiheesta, anageenivaiheesta, hiustenlähdöstä ym. ym. Kaikkea ei tarvitse uskoa, vaan maalaisjärjen käyttö on sallittua (tarkoitan lähinnä tuotemainoksia, ravintolisiä ym.)

Hiustenlähtöön on usein tarjolla myös vitamiini, hivenainelisiä, mutta koitetaan katsella myös vaikkapa jenkkianorektikkojen kuvia (joita on!!!) Ihminen kuolee nälkään, mutta paksu tukka on päässä... Jos olet muuten terve, ja voit syödä "mitä tahansa" (ei siis pahoja ruoka-aineallergioita) Syöt mielestäsi normaalisti, kaikkea, vaikka maiskuttelet sitä roskaruokaakin, unohda ravintolisät.

• Kaljuuntuva herra

Hei ja kiitos hyvästä vastauksesta kampaaja. Tässä olisi hieman lisäkysymystä. Itse sanoit käyttäväsi Rogainea, mutta huomaan sen olevan paljon kalliimpaa kuin vaikka itse ostamani Foligain P5 joka tulisi maksamaan alle 100€/vuosi. Käsittääkseni vain minoxidiili on vaikuttava aine, mutta onko imeytymisissä eroa? Eräästä videosta katsoin, että Lipogaine olisi ylivoimaisesti paras kun siinä on jotain happoa joka absorboi aineen hyvin sinne minne sen pitäisi mennä. Lisäksi epäilyttää hieman, että onko ostamassani aineessa edes tuota minoxidilia kun oli niin halpaa, muta kokeilen nyt sen puoli vuotta kun kerran sellaisen satsin ostin.

Hiustenlähtö on ehkä lisääntynyt mikä olikin odotettavissa ja nyt noin kuukauden käyttänyt.

Vaikuttakohan hiusten "likaisuus" imeytymiseen? Itse pesen hiukset iltapäivällä/illalla. Aamulla laitan aineen yön jälkeiseen tukkaan. Omalla kohdallani ei ole ollut mitään ihovaikutuksia mikä on hienoa, ehkä ihan hitusen kirvelyä joka lähtee pian pois kun aine imeytyy/kuivuu. Päälakea on vaikea itse tarkkailla (sinkku kun olen), mutta olen ohimoista laittanut vain toiselle, jotta näkisin eron jos sellaista tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2737
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      298
      2632
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      41
      2334
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1414
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1112
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1080
    7. Vältelläänkö me molemmat toisiamme??

😘
      Ikävä
      57
      782
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      781
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      699
    10. 55
      682
    Aihe