Oulun lyseon lukio

poika-98

Moi! Mietin tässä jo ajoissa mihin lukioon menis.. Millainen koulu lyseo on? Opettajat, muut oppilaat, ilmapiiri, onko liian iso koulu? Toisena vaihtoehtona pieni lähilukio, mutta lyseossa vois valita paremmin esim. kieliä ja enpä tiedä jaksaisko enää samoja ihmisiä koulussa.. mutta toisaalta olen ujo enkä tutustu kovin helposti uusiin ihmisiin..

4

2585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssdfwts

Lyseo on mahtava koulu, ei muuta kun tänne vaan. :) Tosin meikäläinen on ensi vuonna jo poistunut ko. koulusta, mutta mukavaa porukkaa löytyy kyllä. Kiusaamista tai muuta syrjintää yms. en ole tavannut koskaan, vaikka itsekin olen ujohko. Kavereita saa, jos haluaa, mutta yksinkin saa olla. Kokonsa puolesta Lyseo on paras mahdollinen koulu, sillä kursseja on niin paljon, että omaan lukkariin voi oikeasti vaikuttaa paljon!

• poika-98

Kiitos! Tuosta oli apua..:D kun oon sitä miettinyt niin haluisin mennä lyseoon, ainoa ongelma vanhempien suhtautuminen :/

• uuuuuuuuuu8

Mikseivät he suhtautuisi hyvin Lyseoon? Sijaintinsa vuoksiko?

Kannattaa perustella Lyseoon tulemista vaikkapa juuri sillä, että koska kyseessä on kuitenkin Oulun tasokkain lukio, saa täältä periaatteessa paremmat valmiudet yo-kokeisiin, jos vain itse tekee annettavat tehtävät kunnolla. Opiskelija-aines on paljon parempaa keskimäärin kuin vaikka siellä lähilukiossasi, johon kaikki pääsevät, joten tunneilla voidaan mennä hieman nopeammin eteenpäin ja koska kursseja on niin älyttömästi tarjolla, voit lukea lähes mitä tahansa kieltä, kuten suunnittelitkin. Hyvänä puolena toki myös se, ettei ainakaan tarvitse niitä vanhoja naamoja enää katsella.

Tein itse saman päätöksen kun hain Lyseoon muutama vuosi takaperin. Halusin päästä täysin uuteen ympäristöön, enkä halunnut enää jatkaa opiskelua yläastekavereitteni kanssa. Ainakin minun kohdallani päätös todellakin kannatti ja sain aivan uutta opiskeluintoa. Motivaatiokin pysyy hyvin yllä, koska koko talo on täynnä suhteellisen kunnianhimoisia opiskelijoita. Kannattaa silti tiedostaa sekin fakta, että kyllä Lyseosta niitä heikompiakin oppilaita löytyy, joten ihan "hikkekouluun" et ole tulossa. :D

• Misssss

Lyseota tulee niin ikävä <3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe