Tähän saa listata Turun ja sen lähialuuen kummitustalot/alueet ja tarinat mitä niissä taloissa on tapahtunut ja yleiset kokemukset.
Turun entisen kirjaston kellarrissahan kummittelee, sen tietää kaikki.
Korppoon ja Rymättylän välisessä Ominaisten saaressa kummittelee ja se on todistettu monesti, 2 mailmansodan aikaan saksan armeija hukutti ja ampui naisvankeja saaren edustalle ja sen jälkeen saareen on haudattu ihmisiä, jotka eivät sopinut kirkon hautausmaalle, haudattavaksi eli pahat rikolliset ja ihmiset, jotka eivät olleet uskossa. Saaren kummitus havainnot, omituinen vihelty ja veneet eivät pysy kiinni, kun ne on solmittu naruista kiinni
Kakskerran Brinkhallin kartanossa kummittelee huhujen mukaan ja joku kartanon asukkaista on tappanut ainakin oman lapsensa kartanon lampeen ja en muista olisiko tehnyt vaimolleenkin jotain kartanossa... Yksi kummitus huhu on että ovet jumittelee ja sitä ennen ne aukesi ihan normaalisti, sitten ne onkin kuin lukossa.
Kaarinassa Kuusiston raunioilla käy välillä satanisteja, en tiedä kummitteleeko siellä, jossain päin lietoa harrastetaan myös tällaista?
Askaisten Louhisaaren Kartanossakin kummittelee huhujen mukaan, olen kerran kuullut
Turun ja sen lähialueen kummitustalot
20
7079
Vastaukset
- tämän kokenut
Mitä pillereitä on puputettava että saa kummitukset näkyviin vai onko suoneen piikitettävä. Itse uskon että kummituksien näkijällä kummitukset näkyy pitkäaikaisen juopottelun ja mielen humaltumisesta. Myöskin halu nähdä "kummitus" saattaa toteutua, mutta näkemä ei ole todellinen.
Mitään realista todistetta kummituksesta ei kukaan ole tuonut esille, kaikki realit kummituksista voi kirjoittaa postikorttiin ja jää vielä tilaakin, vaikka asiasta on kirjoitettu paksuja kirjoja.- Lol016
No selitä se kun monta tutkimusryhmää tutkimassa ja myäs noi venejutut jne jne
- poormummy
Turun tuomiokirkon kellarissa on satoja vuosia vanhoja mumioita arkuissa. Sieltä kuuluu raskaita huokauksia öisin.
- hilpeät huokaukset
Koska viimeiksi olit tuomiokirkon kellarissa kuuntelemassa huokauksia. Päivälläkin kuuluu jos on ottanut oikeat mommöt. Joo kuulin kadulle asti hyvin hartaita juomalauluja C - duurissa noin klo17:15,15 tiistaina viime viikolla.
- Muumion veli
Joo välillä ei meinaa kuulla kirkonkellojen lyöntejäkään,kun kuorsaavat öisin.
- valikoivaa...
Mistähän se johtuu että kummitukset näyttäytyy vain sellaisille hölmöille jotka uskoo niihin?
Miksi kukaan kummitus ei ole koskaan pelotellut minua, joka en usko mihinkään yliluonnolliseen?- ....................
En minäkään uskonut...
- Am45
Voi voi teitä lapsia,kyllä ihmishahmot ovat ihan totta se on sielunvaellusta,ihminen kuollessaan hylkää ruumiinsa.Ja sielu jatkaa elämää.Ostakaa Samsung J5 kännykkä siinä on niin herkkä kamera että ottaa myös henkiolennot mukaan kuviin ja tämä on aivan totta ei mitään feikkiä.minulla on yli kolmesataa kuvaa Turun Haarlasta .Siellä on paljon henkiolentoja liikkeellä kuvatkaa kallioiden päältä. Henkiolentoja on joka puolella ympärillämme. Ei niitä tarvitse pelätä ne elävät toisessa maailmassa omaa elämäänsä.Se on sielun vaellusta ja meistä jokainen jatkaa samalla tavalla tuonpuoleista elämää kuoleman jälkeen.Tämä on tosi asia.!!!!
- Anonyymi00018
Am45 kirjoitti:
Voi voi teitä lapsia,kyllä ihmishahmot ovat ihan totta se on sielunvaellusta,ihminen kuollessaan hylkää ruumiinsa.Ja sielu jatkaa elämää.Ostakaa Samsung J5 kännykkä siinä on niin herkkä kamera että ottaa myös henkiolennot mukaan kuviin ja tämä on aivan totta ei mitään feikkiä.minulla on yli kolmesataa kuvaa Turun Haarlasta .Siellä on paljon henkiolentoja liikkeellä kuvatkaa kallioiden päältä. Henkiolentoja on joka puolella ympärillämme. Ei niitä tarvitse pelätä ne elävät toisessa maailmassa omaa elämäänsä.Se on sielun vaellusta ja meistä jokainen jatkaa samalla tavalla tuonpuoleista elämää kuoleman jälkeen.Tämä on tosi asia.!!!!
"Ostakaa Samsung J5 kännykkä siinä on niin herkkä kamera että ottaa myös henkiolennot mukaan kuviin"
Ja todistajia on useampia? Googlaa tuo merkki ja sana shost, et löydä.
- G. Rynderi
Kaikki kummitustalot on purettu ja tilalle rakennettu DDR-tyylisiä asbestilaatikoita.
Varissuon Itäkeskus on nykyisin suurin kummituskeskittymä, sellaisia tummia hiippareita, oikeita Yön Timoja notkuu öin ja päivin alueella. Suurin vaara niistä koituu alueen rollaattorivanhuksille.- Anonyymi00020UUSI
Kyllä rasisti löytää vaaraan aiheuttajia ja syyllisiä kaikkeen häpeä! Te persut ja muut hallituspuolueet olette syyllisiä!
- Bzzzzzzzzzz!
Joku puhui joskus jumalattoman kauan sitten, et Kuusiston raunioilla olis joskus kait ollut jonkinasteista yliluonnollista. Ja Koroistenmäen raunioilla kuulemma kummittelee. Mutta tiedä sitten...
- 12121212121212121212
Kakskerran Brinkhallin kartanosta olen kuullut kummistujuttuja jo aiemmin. Valot syttyvät itsekseen palamaan. Liekö sitten totta.
- viestin nähnyt
Kyllä, tänään aamuyöllä 05:05 vilkkui kolme lyhyttä, kolme pitkää, kolme lyhyttä, sen jälkeen lyhyt tauko ja samauudelleen. Olikohan viesti Save Our Souls.
- S.O.S. pelastaja
viestin nähnyt kirjoitti:
Kyllä, tänään aamuyöllä 05:05 vilkkui kolme lyhyttä, kolme pitkää, kolme lyhyttä, sen jälkeen lyhyt tauko ja samauudelleen. Olikohan viesti Save Our Souls.
No, se selviää seuraavina öinä jos todella anovat sielun pelastamista. Olen Luulajan sirola opiston sielunpelastuskurssin täydellisen oppimäärän suorittanut, korkeimmilla mahdollisilla arvosanoilla. Kun seuraavan kerran valot viestittävät sielujen pelastusta, olen paikalla ja käytettävissä.
- 9+2
Turun vanhan suurtorin kupeessa ainakin Hjeltin ja Juseliuksen taloissa kummittelee. Aboa Vetus Ars Novassa kuulemma myös kummittelee. Tuomiokirkossa ja Turun linnassa varmaankin, linnan tornissa palaa myöhään iltaisin valon, tosin siihen voi olla luonnollinen selitys. Koroisista minäkin olen kuullut, että siellä kummittelisi, mutta omakohtaista havaintoa ei ole. Myllärintalo Halisissa on yksi mahdollinen paikka.
Tietysti Seilin saarella myöskin kummittelee. Ja Ominaisten saaresta olen kuullut, että sinne on joskus vuosisatoja sitten haudattu itsemurhan tehneitä. - Lainaaja
Kun Hjeltin talossa oli lastenkirjasto, siellä joutuivat paloautot tuon tuostakin käymään väärien hälytysten takia. Pakko niiden oli mennä, vaikkei koskaan käryä tai savuakaan löytynyt. Henget ne vain pilailivat. - Pääkirjastossa ovat useat korkeasti koulutetutkin työntekijät nähneet aaveita, kirjat siirtyneet itsekseen (juuri se kirja työntyi hyllystä itsekseen, jota kirjastovirkailija oli tullut hakemaan), päätön nainen, jne. Katsokaa vaikka video, jossa kirjastovirkailijoiden haastatteluja. Eivät he kaikki voi olla yliherkkiä kuvittelijoita.
- Anonyymi
kävin vuosia sitten Louhisaaren kartanolla, ja pakko sanoa että sen paikan vibat oli sairaan karmivat. muistan vain vähän paikasta koska olin sillon nuori enkä oikein uskonut mihinkään paranormaaliin. ainoa asia jonka muistan jotenkin niin voimakkaasti on yksi talu joka sijaitsee jossain huoneessa. taulussa on pirun kuva, ja kun näin sen saman kuvan pari viikkoa sitten melkein itkin kaverin edessä, hän huomasi ja kysyi asiasta. en osannut antaa hänelle minkäänlaista selitystä miksi sen näkeminen oli aiheuttanut sellaisen reaktion, en vieläkään keksi mitään syytä.
- Anonyymi00019
https://www.hs.fi/alueet/art-2000011589200.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=promobox
Tuossa jotain juttua siitä saaresta. - Anonyymi00021UUSI
Jos uskot kuoleman jälkeiseen elämään olet totaalinen debiili
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161210
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101054Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46884
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39767
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt199690