WADA-tutkimus

lotta5

minkälainen on tuo wada-tutkimus?? mistään en oikein löydä siitä tietoa. mulle tehdään se tutkimus ennen epilepsia leikkausta. siis jos vaan päätän mennä siihen leikkaukseen.. ja näillä näkymin menen.

8

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaaraton koe
    • lotta5

      juu. mä löysin kyl tän saman :)
      oisko vielä joku joka kertois omakohtaisia kokemuksia?

      • leikattu 2008

        Minulle on tehty toi Wada tutkimus ennen leikkausta. Siinä toinen avopuolisko ns. nukkuu ja tutkija sanoo sinulle yksittäisiä sanoja, jotka sinun täytyyy muistaa. Sitten herätetään toinen aivopuolisko ja nukutetaan toinen ja taas samat kysymykset. Ei se ole ollenkaan paha tutkimus. Oikeastaan tosi mielenkiintonen.


    • lijessa

      Oma neurologini sanoi että ainakin minun kohdalla (jolla myös leikkaus mahdollisesti edessä) testataan miten muisti- ja puhekeskus ovat sijoittuneet päässäni, ja onnistuuko muistin ja puheen toiminta vain yhdellä aivopuoliskolla. Eli kuten jo sanottiinkin, aivopuoliskot nukutetaan vuorotellen. Kuulostaaehkä hieman pelottavalta, mutta erittäin mielelläni tämän tutkimuksen teen ennen leikkausta.

    • lotta5

      kyllä vaan päivä päivältä käännyn leikkauksen puoleen. ja kiitos teille tiedoista :)

    • Wendy_86

      Itselleni tehtiin myös WADA-tutkimus, sijaintina Kuopio. Tutkimuksena ei pelottava, vaan kaiken kaikkiaan erittäin mielenkiintoinen. Missään vaiheessa ei tunne kipua.

      Erityistä on tuntea outoutta esimerkiksi siitä, ettei saa sanaa "kissa" suustaan, vaikka sen hyvin esineenä edessään tunnistikin. Tätä kautta puheen aivopuolisko siis selvisi, minulla vasen ja leikkaus voitiin toteuttaa vuosi sitten :)

      • ei ap

        Siis näyttivätkö sulle jotain kuvaa kissasta? TIesit mikä se on,mutta et saanut sitä sanaa ulos suusta?

        Millä ne "nukuttaa" sen toisen puolen??? Jotain antureita päähä kii? Vai jotai lääkettä?

        Itsellä ei vielä ole tiedossa, mut mielenkiinnosta kyselen.


    • leikattu

      ei paha tutkimus lähinnä aika mielenkiintoinen..
      onnea leikkaukseen jos onnistuu vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe