Nuorisosäätiön uudiskohde: Jätkäsaari / Tyynenmerenkatu 7

Hain joo...

Onko muita ketkä haki tähän taloon? Nythän valintaprosessia on pitkitetty ja päätökset tulee postitse vasta viikolla 42. Jännittää saanko sieltä yksiön...

87

4021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retu-Pekka

      Mä. Ensi viikolla sit kosahtaa! Lieneekö ollut paljon hakijoita? Tai milläköhän perusteilla valinnat tehdään vai vedetäänkö pitkää tikkua?

    • JESuudetnaapurit?

      Tänään tuli onnittelu että asunto on meidän!

      • whhjfkf

        Samainen lappunen tipahti luukusta. Harmi että valmistuminen vähän venähtää mutta hyvää kelpaa odottaa :)


    • Pettynyt...

      Ei oo tullu mulle kirjettä???

    • juujuu6

      Jihuu minäkin sain sieltä yksiön! Harmi vain että muuttopäivä venähti, saattaa tosiaan venyä vielä pidemmällekin..

    • Malla

      Ihanaa mäkin sain yksiön.
      Harmi että venähti toi valmistuminen, oon nimittäin asunnoton joulukuun alusta alkaen. Toivottavasti pääsee muuttamaan tolloin 22. päivä ettei siitä enää siirry.

    • Juuh

      Oliko muilla siellä kirjeessä sitä vuokraamisen ehdot -liitettä? Itseltä se puuttui vaikka siinä lappusessa sanottiin että sellainen pitäisi löytyä.

    • 23v opiskelijat

      Mekin avomiehen kanssa haettiin kaksioon, ei oo vielä tullu tarjousta..
      Saisko kysellä muilta hakijoilta/asunnon saaneilta että mitkä ovat tilanteenne ?? Me ollaan molemmat 23v opiskelijoita, asutaan yhessä HOASin kämpässä ja ens kesän aikana pakko muuttaa pois kun opinnot loppuu.

      • 23v opiskelijat

        Tänään tuli tällänen sähköposti:

        "Hyvä oman kodin etsijä,
        olet hakenut asuntoa Helsingin Jätkäsaaresta, Koy Helsingin Tyynenmerenkatu 7:stä. Kohteen 124 asunnon asukasvalinnat on nyt tehty. Kohteeseen haki 375 hakijaa, joista suurin osa haki talon pienempiä asuntoja (yksiöitä ja pieniä kaksioita). Isoihin kaksioihin ei ollut hakijoita, joten sen osalta haku on vielä auki (lisätietoja www.nuorisosaatio.fi).
        Olemme pahoillamme, mutta pienten asuntojen suuren kysynnän takia useammat halukkaat eivät onnistuneet saamaan kohteesta asuntoa – ja valitettavasti näin kävi myös sinun kohdallasi."

        Ei voi mitään, onnea kaikille asunnon saaneille:)


    • nuoriperhe

      Joo ei ollut meilläkään kirjeessä vuokrasopimuksen ehdot -liitettä. Pitänee soittaa tuosta säätiölle vielä. Me saimme kaksion, ollaan varmasti vanhimmasta päästä taloon tulijoita; melkein kolmekymppinen pariskunta, jolla vauva. Toivottavasti talosta tulee rauhallinen! 23v opiskelijat, Nuorisosäätiöllä käsittääkseni menee aina opiskelijoiden edelle työelämässä olevat nuoret, joten mahdollisuus saada asunto opiskelijana on heikko.

      • 23v opiskelijat

        Se jo tiedettiin että vaikeampi saada nuorisosäätiöltä asuntoa jos on päätoiminen opiskelija, ja etenkin kotoa pois muuttavat työssäkäyvät nuoret on ihan ykkösenä jonossa. Ajateltiin kuitenkin kokeilla onnea, mutta tänään tuli tieto ettei meitä valittu:/
        Mutta onnea teille, ja muillekin, asunnon saannista !:)


    • _oikkari_92

      minä olen opiskelia ja sain kodin!

    • EI NÄY KIRJETTÄ

      Mulle ei ole tullut vieläkään kirjettä? Kaikille lupasivat lähettää päätöksen vai onko nyt kuitenkin niin että vain asunnon saaneet saivat kirjeen? Tuonne ei saa soittakaan, koska nettisivulla sanotaan että eivät vastaa puhlimitse valintapäätöksiin? Ihme toimintaa.

    • opiskelijatääläkin

      Itse olen 22-vuotias työssäkäyvä opiskelija. Sain siis yksiön tästä talosta. Olen ollut nuorisosäätiön asuntojonossa helmikuusta 2013 ja nykyinen vuokrasopimukseni on irtisanottu 30.11.2013 alkaen koska vuokranantaja haluaa asunnon omaan käyttöön.

      En myöskään saanut hyväksymiskirjeen mukana noita vuokrasopimuksen ehtoja.

      Voi olla ettei kaikille hakijoille ole vielä ilmoitettu asunnon saannista jos odottavat nuorisosäätiöllä jos joku ei ottaisikaan asuntoa vastaan niin laittavat heti eteenpäin seuraavalle.

      Itsekin toivon että naapurit on mukavia ja talossa rauhallista. Nuorisosäätiön asunnossa ennenkin asuneena tiedän ettei se aina ole mahdollista...

    • anonyym2

      Mulle ei kanssa oo tullut vielä kirjettä..
      En tiedä voiko vaikuttaa se, kun niillä on mun vanha osoite vielä.
      Laitoin sinne äsken s-postia, toivottavasti pääsisi äkkiä tästä jännityksestä eroon.

    • muuttaja2

      Jep, hyväksymiskirje tuli tännekin yksiöön. Minäkin toivon, että talo olisi rauhallinen, koska olen vuorotyössä. Omalta osaltani voin ainakin vakuuttaa, että naapurit eivät tule häiriintymään omasta hiljaiselostani ;)

      • IHMETTELEVÄ!!!

        Onkos täällä muita jotka eivät saaneet kirjettä, sähköpostia tai minkään muunkaanlaista ilmoitusta valinnan tuloksesta tällä viikolla? Olisi sinne nettisivuille voinut edes vaikka vaihtaa sen viikon 42 viikoksi 43, jos kerran kaikkia ilmoituksia ei ehditty tällä viikolla tehdä. Vai olikohan ilmoittaminen asunnotta jääneille kenties "unohtunut"?

        Väkisinkin tulee mieleen hoidettiinko asukasvalinnat yhtä "huolellisesti" kuin tämä asukasvalinnoista ilmoittaminen...


      • niin...
        IHMETTELEVÄ!!! kirjoitti:

        Onkos täällä muita jotka eivät saaneet kirjettä, sähköpostia tai minkään muunkaanlaista ilmoitusta valinnan tuloksesta tällä viikolla? Olisi sinne nettisivuille voinut edes vaikka vaihtaa sen viikon 42 viikoksi 43, jos kerran kaikkia ilmoituksia ei ehditty tällä viikolla tehdä. Vai olikohan ilmoittaminen asunnotta jääneille kenties "unohtunut"?

        Väkisinkin tulee mieleen hoidettiinko asukasvalinnat yhtä "huolellisesti" kuin tämä asukasvalinnoista ilmoittaminen...

        Jos asuntoja on ollut 100 ja hakijoita 400 niin kaikille ei riitä asuntoa. Harmi että näin kävi sinun kohdallasi, mutta et ole ainoa. Nyt vaan suunta kohti uusia tuulia...


      • Tuleva asukas
        IHMETTELEVÄ!!! kirjoitti:

        Onkos täällä muita jotka eivät saaneet kirjettä, sähköpostia tai minkään muunkaanlaista ilmoitusta valinnan tuloksesta tällä viikolla? Olisi sinne nettisivuille voinut edes vaikka vaihtaa sen viikon 42 viikoksi 43, jos kerran kaikkia ilmoituksia ei ehditty tällä viikolla tehdä. Vai olikohan ilmoittaminen asunnotta jääneille kenties "unohtunut"?

        Väkisinkin tulee mieleen hoidettiinko asukasvalinnat yhtä "huolellisesti" kuin tämä asukasvalinnoista ilmoittaminen...

        Me saatiin asuntotarjous kaksiosta heti maanantaina. Onhan siellä voinut tapahtua joku erehdys, ettei ole viesti tullut perille. Kannattaa varmaan soittaa ja varmistaa :)


      • mitä täällä ruikutat
        IHMETTELEVÄ!!! kirjoitti:

        Onkos täällä muita jotka eivät saaneet kirjettä, sähköpostia tai minkään muunkaanlaista ilmoitusta valinnan tuloksesta tällä viikolla? Olisi sinne nettisivuille voinut edes vaikka vaihtaa sen viikon 42 viikoksi 43, jos kerran kaikkia ilmoituksia ei ehditty tällä viikolla tehdä. Vai olikohan ilmoittaminen asunnotta jääneille kenties "unohtunut"?

        Väkisinkin tulee mieleen hoidettiinko asukasvalinnat yhtä "huolellisesti" kuin tämä asukasvalinnoista ilmoittaminen...

        Kaksioitahan on vielä vapaana, että uutta hakemusta vaan perään.


    • Uppoava laiva

      Uusia tuulia ei Helsingissä ole, koko kaupunki uppoaa asunto-ongelman myötä. Parasta muuttaa ulkomaille, missä on ostovoimaa eikä tarvitse jonottaa satojen muiden kanssa asuntoja, joita hallitsevat hämärät taulukauppoja diilaavat säätiöt.

    • Kokemusta on!

      Voi teitä raukkoja, Nuorisosäätiö ei meinaa vuokranantajana ole todellakaan kovin vastuuntuntoinen tai reilu!

      • muuttaja

        Hei Kokemusta on!, mitä tarkoitat? Kertoisitko kokemuksistasi, niin osattaisiin sitten varautua pahimpaan...


    • Gubla

      Te jotka saitte asunnon myös: Mikäs päivä ajattelitte muuttaa, kun kerran tuossa joulun alla talo valmistuu? Mietin vaan että kun asuntoja se päälle sata niin pikku ruuhka taitaa syntyä siinä kohtaa. Itse ajattelin ilmoitettuna sisäänmuuttopäivänä (20.12) pistää kamat kasaan ja änkeytyä yksiööni :)

      • nnnnn

        kyllä se on varmaan pakko heti 20. päivä muuttaa, kun vielä malttais odottaa niin pitkälle!


      • muuttaja

        20. ja 21.12 täytyy saada muutto purkkiin, koska jouluksi ja välipäiviksi reissataan muualle Suomeen. Tulee varmaan karsea kokemus, oon kuullut että sisäänmuuttopäivät on hirveitä, mutta ei voi mitään..:/


    • Uusi asukas

      Aion muuttaa heti silloin 20.12. Varmasti tulee ruuhkaa kun vielä noin korkea talo ja hissejä vain 1 per rappu. Pitää vaan henkisesti varautua siihen että 100 muutakin ihmistä on muuttamassa samana päivänä niin eiköhän se siitä :D

    • Gubla

      Hahaa, voi ei.. 100 pakettiautoo kadun varressa plus muu liikenne satamassa, kun viimeiset pikkujoulu intoilijat lähtevät risteilee.. ja vielä kaiken positiivisen keskellä odotan hirveästi sellasta loska keliä ja räntäsadetta ;)

    • voi voi

      Saiko joku eilen otettua sen yksiön mittoja? Tuntui olevan niin kiire, ettei olisi suunnilleen kuin saanut vilkaista sisään ja samantien olisi pitänyt lähteä...

    • Muuttaja

      Mittasin että etäisyys ikkunaseinästä keittiön väliseinään oli n. 390 cm. Tajusin kuitenkin kotona että tuo yksiö mitä näytettiin oli se 35 neliön kun itse olen muuttamassa siihen pienempään.

      Ärsytti vähän että oli niin kiire ja en tajunnut kuvata kaikkea mitä olisin halunnut. Toisaalta ymmärtäähän sen että katsomisaikaa rajattu kun noin paljon ihmisiä paikalla. Olisi voinut olla useampi asunto näytettävä yhtäaikaa niin ei olisi ollut niin kiire.

      Muuten asunto näytti tosi kivalta, varsinkin keittiö oli ihanan iso ja siistin näköinen.
      Ymmärsinkö oikein että netti kuuluu asunnon vuokraan vaikka aiemmin ilmoitettiin että netti maksettava itse?

      • Ykgkgkyygkgykgyigy

        En ihmettele yhtään että näytöt piti tehdä noin kiireessä, kun jonossa oli niin paljon henkilöitä jotka eivät selvästi olleet itse muuttamassa. mun mielestä ois voinu heivata samantien ulos, jos ei uskalla mennä ilman äitiä asuntoaan katsomaan niin ehkä ei kannata muuttaa ollenkaan.. :) Mutta asunto oli ihana! Vielä pitöis reilu kuukausi jaksaa odottaa, todennäköisesti vasta joulun tai jopa uudenvuoden jälkeen pääsen muuttamaan.. no, luulisi ainakin pahimman muuttoruuhkan olevan ohi siinä vaiheessa


      • Qweyio
        Ykgkgkyygkgykgyigy kirjoitti:

        En ihmettele yhtään että näytöt piti tehdä noin kiireessä, kun jonossa oli niin paljon henkilöitä jotka eivät selvästi olleet itse muuttamassa. mun mielestä ois voinu heivata samantien ulos, jos ei uskalla mennä ilman äitiä asuntoaan katsomaan niin ehkä ei kannata muuttaa ollenkaan.. :) Mutta asunto oli ihana! Vielä pitöis reilu kuukausi jaksaa odottaa, todennäköisesti vasta joulun tai jopa uudenvuoden jälkeen pääsen muuttamaan.. no, luulisi ainakin pahimman muuttoruuhkan olevan ohi siinä vaiheessa

        Minä en tuomitse heitä, joilla oli yksi kaveri/äiti/isä/anoppi/sisko/veli tms. Mukana, enkä myöskään heitä, jotka olivat yksistään. Sen sanon, että helpompi mitata, kun on kaveri jeesaamassa, se ei liittyne mitenkään siihen, etteikö uskaltaisi asua yksin. Suurin osa on todennäköisesti asunut ennenkin yksin, tuskin monikaan suoraan äitinsä helmoista muuttaa... Hah..


    • asustelija

      Jäikö kenellekkään mieleen, minkä värinen lattia oli? Aika keskeneräistä siellä vielä oli...

    • ihanaamuuttaa

      Otin pari kuvaa ja niissä lattia näyttäis olevan tummanharmaa tai vastaava. Aika hämärä valaistus niin en oo ihan varma.

      Itsekin kiinnitin huomiota keskeneräisyyteen. Asuntohan oli melkein valmis mutta rappukäytävät yms näytti aika kauheilta :D No eiköhän se kuukaudessa valmistu.

      • asustelija

        Kiitos nopeasta vastauksesta! Nyt vaan sopivaa mattoa etsimään :P


    • morjes

      lattiassa ei ollut vielä sitä lopullista mattoa! laitetaan luultavasti vasta siinä vaiheessa, kun asunto on suurinpiirtein valmis :) mutta kyllähän sekin yleensä harmahtava on - ainakin toivottavasti.

      mua harmittaa, ettei päästy katsomaan omaa asuntoa ollenkaan. ollaan muuttamassa kaksioon eikä oikein osaa verrata miten paljon eroaa yksiöistä.

      • Omituista

        Mattoa? Laitetaanko jossain vielä muovimattoja asuntoihin?

        Ei nyt olla 80-luvulla.


      • Minähaluantietää

        Kokeilen onnea josko joku vielä vastaisi. millainen harmaa muovimatto asunnossa oli? Eikai vaan semmoinen mikä kaikissa vanhoissa kaupungin asunnoissa suoraan 80luvulta vai harmaa puukuvioinen? 😅


    • asustelija

      Jep sama juttu minulla. Meidän kaksiossa on ihan eri pohja, joten ei kauheasti ollut tuosta käynnistä hyötyä tilan hahmottamisen kannalta. No onneksi noista pohjapiirustuksista voi vähän viivottimen kanssa mittailla ja laskeskella :D

      • Nimimerkki1374747

        Me päästiin kattomaan kaksiota? :o ois vähän harmittanu jonottaa niin kauan jos ei ois ees päässy kattomaan kun sitä yksiötä :D oli kyllä pakko sitäkin vilkasta, ja kivalta sekin näytti! Hyvä pohja yksiölle imo :)


    • Näyttö meni ohi :8

      Ottiko kukaan näytössä ollut mittoja vessasta? Lähinnä kiinnostaisi, että minkälainen pyykinpesukone sinne mahtuu. Onko turha edes haaveilla edestä täytettävän suht ison koneen roudausta sinne?

      • Qwtykop

        Sattikos kukaan katsomaan, että millainen se tilanvaraus astianpesukoneelle on? Mahtuuko siihen normaalilevyinen væi kapeampi kone? Entäs mikro?


    • minä

      Pyykinpesukoneelle oli varattu tosi iso tila. Varmasti mahtuu melkein mikä kone vaan.

    • Muuttaaja

      Pohjapiirrustuksesta pystyy mittaamaan kun käyttää apuna sitä että liesi on 55cm leveä.

      • asdgasfd

        Pohjapiirrustuksen mittakaava on muutenkin 1:200. Yksi sentti kartalla zoomin ollessa 100% on siis oikeasti 2 metriä. Ja kyllä kylppäri oli aika valtavan kokoinen, sanoisin että sinne mahtuu millanen masiina tahansa.


    • mooi

      Qwtykop kyseli astianpesukoneen perään, ei pyykinpesukoneen ;) ja pohjapiirrustuksissa näkyy muutenkin, että liesi on 60cm.

    • Sälekaihtimet

      Ootteko aikoneet tilata sälekaihtimia? Ollaan koitettu vähän googlailla hintoja. Jos mitattiin ikkunat (suunnilleen) oikein ni salekaihtimet.fi saisi noin 70€ halvemmalla (n. 210€) ku DTM:stä, jonka tarjous tuli esitteiden mukana. Ja siihen hintaan kuuluu yrityksen tekemä mittaus ja asennus. Ilmeisesti saisi ainakin asennuskuluja pienemmäksi jos useammat tilaisivat sieltä. Tai onko tietoa mistä voisi saada vieläkin edullisemmin?

      • Yrmy

        Itse jätän tilaamatta yksiööni kun ikkunat on ulospäin. Ja siinä olkkarissa oli niin hyvin se verhotanko klipsuilla että siihen kun vaan laittaa pimennysverhot niin hyvä tulee.


    • Tilasin

      Mä tilasin sälekaihtimet. Mulla on sellaset läpikuultavat verhot niin halusin kaihtimet ettei aurinko paista suoraan silmään kun herää :D

    • odottaa!

      Tulis jo 20. päivä!

    • Kohtakohta

      Tääläkin yksi kärsimätön... Pari viikkoa pitäisi jaksaa vielä :D Harmittaa etten ottanu enemmän kuvia asunnosta kun kävin kattomassa.
      Vähän kauhunsekaisin tuntein odotan myös muuttoruuhkaa. Itsellä tuo perjantai ainut päivä kun sain töistä vapaata niin pakko muuttaa silloin jos haluaa ennen joulua.

    • mooi

      täälläki ilmoittautuu yksi super kärsimätön! onneks päivät kuluu nopeasti.

    • muuttaja

      minä myös!! niin kärsimättömänä ootan muuttoa, että huhheijjaa! Toivottavasti on hissit käytössä sisäänmuutto viikonloppuna...

      Muutama kaveri muuttanut uusiin taloihin ja hissit ei oo ollu käytössä vaikka kerroksia ollut yli 6... tällä kuulemma ehkäistään naapurien riitoja ja hissin kolhuja :D Mitään en kyllä kanna 7 kerrokseen, kun sinne olen muuttamassa.

      • juu3

        me muutettiin pari vuotta sitten uuteen asuntoon ja siellä oli kyllä hissi käytössä, se oli vaan pahvien peitossa aika pitkän aikaa.


    • Muuttaja

      Muutan 8. kerrokseen ja oon asennoitunut jo siihen että hissiin on luultavasti jonoa että pitää varmaan kantaa kaikki minkä vaan jaksaa. Tuleepa kivat joulun alus kuntoilut samalla :D
      Meinaatteko hakea avaimet heti silloin klo 13 ja alkaa muuttaa samalla vai vasta myöhemmin? Itse menen varmaan hakemaan avaimen heti tuolloin klo 13 ja kattomaan kämppää. Itse muutto ajateltiin alottaa sitten vähän illemmalla kun en saa autoa aiemmin.

    • minävaan

      Mulla on kunnon sotasuunnitelmat muuttoa varten, koska kaikki kamat on saatava kämppään sunnuntaihin menessä :D Perjantai aamusta ikeaan ja sieltä suoraan hakee avaimia ja ikea kamat kämppään. Pitänee varmaan vähän siivoilla sillon siellä ja katella ympärille. Pe illalla yks kuorma ja lauantaina aamuna sit vikat kamat kämppään :) Sunnuntaina pitäis vielä ikeasta sohva hakee ja nyt rukoilen, että mahtuu hissiin koska ei oo kiva kantaa painavaa sohvaa 7 kerrokseen :D

      Toivottavasti naapurit on reilua sakkia, eikä esim hissistä tuu kummempia kahinoita, koska muuttajia on todennäkösesti aika paljon.

    • öäkd

      Saunavuoro systeemi oli perin outo. 45min 45min

    • Gubla

      Kaverilta kuulin, että siellä sopparikirjoituspäivänä kysyttiin että ketä muuttaa 20. päivä, niin kovinkaan moni ei ollut muuttamassa? Itse olin niin myöhään siellä käymässä viimeisten joukossa niin ei asiasta ollut puhetta. Ite aion ainaki sinä päivänä saada sängyn ylös :D

    • Muuttaja

      Silloin kun itse olin allekirjottamassa sopparia niin lähinnä oli puhetta ettei kannata muuttaa heti 20.12. jos ei ole ihan pakko ja kannattaa varata aikaa muuttoon ruuhkan takia.
      Mun on kyllä pakko muuttaa tolloin perjantaina, koska se on ainut päivä jonka sain töistä vapaaksi.

      Mittasiko joku muuten minkä kokoinen astianpesukone keittiöön mahtuu?

    • jepjepjeee

      Jossain vaiheessa nuorisosäätiön sivuilla luki että liesi on 60cm leveä ja ainakin meidän asunnossa astianpesukoneenpaikka on saman levyinen pohjapiirrustuksesta katsottuna.

    • asdfagdh

      Kyllä näin näyttäisi olevan, tarkistin itsekin pohjapiirroksesta. Ja asunnossa ottamieni kuvien perusteella liesi ja tämä apk-varaus ovat tosiaan saman levyisiä. Onko jollain tietoa että pitääkö maksaa tuo hinnastossa mainittu "astianpesukoneen kaapin asennus", vai otetaanko siitä vaan itse ovi ja hylly pois ja maksetaan putkimiehelle että liittää sen koneen siihen?

    • jeeehun

      Sattuiko kukaan mittaamaan ikkunoiden levyyttä yksiössä? Rullaverhoa / muita systeemejä miettien. Kiitos! (:

    • Ink

      Moikka!

      Oon perinteiseen tyyliin hävittänyt paperini - monelta ja mistä kämpän avaimet voi huomenna hakea?:D

      • fasfsagg

        Talon alakerrasta, 13-16. Lukee Nuorisosäätiön nettisivuilla ;)


    • pian muuttava

      Osaisko joku kertoa 33,5m2 yksiön seinien mitat?

    • jäätkäsaarelainen

      Hei,

      Onko joku saanut netin toimimaan kun vaan tökkää piuhan seinään (ja sähkökaapista yhdistää runkolinjaan)? Vai tarviiko vielä jostain Elisalta kysellä. Tuo 2 meganen liittymähän piti kuulua vuokraan.

    • jäätkäsaarela

      Jaa, vastaanpa tähän itse kun vaivaiduin vasta nyt käymään nuoriosäätiön sivuilla. Eli netti pitää avata elisan sivuilta ja on toiminnassa ilmeisesti vasta 7. tammikuuta.

      • Minä tiedän

        Kyllä, avaat siis käytännössä laajakaistasopimuksen, jonka hinta on sitten se 0 euroa, ellet halua lisämausteita. Liittymä kytketään 1-5 TYÖpäivässä alkaen siitä, kun olet sopimuksen tehnyt. Automaattisesti se ei tule.


    • Jätkis

      Onko joku jo asennuttanut astianpesukoneen? Ennen lomille lähtöä ehdin vain nopeasti vilkaista kaappia ja mitään läpivetoja siellä ei näkynyt, mitenkähän tuo sitten käytännössä tapahtuu, mitään ohjeitakaan kun ei ollut missään...

      • asdfgh12

        Tänään tuli asennettua. Eli läpivedot reikäsahalla, kaikki muut hanat ja venttiilit on ok valmiiksi.


    • asukas123123

      Tuota papereissa mainittua facebook sivua ei vissiin ole vielä perustettu?

    • mikro

      Mistä olette ostaneet mikron, joka mahtuu tuohon mikrolle varattuun tilaan? Kaikki tuntuvat olevan joko liian syviä tai liian leveitä.

      • yrmy

        Verkkokauppa.comista. Siitä 100 metrin päästä. Se syvyys ei ole niin tarkka kun mikroissa etujalat on tarkoituksella taaempana kuin etureuna.


    • Bruce Bigalow

      Taidan olla jotenkin vajaa. Vai onko joku saanut ton elisan yhteyden toimimaan? Kun itsellä näyttää että koko huoneistoon ei tule yhteyttä vaikka elisan kanssa tehty soppar,i sanovat siellä että koko talossa joku ongelma. Eliks toimiiko kellään vai?

      • Srftfytfytfytfyfytffyhkh

        hyvin toimii, tälläkin hetkellä kyseistä nettii käytän! aika ihme juttu

        Onks muilla käyny huoltomiehiä tms.?Täällä ei, vaikka vikalappuun laitoin pari asiaa mitkä pitäis kunnostaa ja siiinä luki että korjauksia tehään 30-31.12.. Aattelin soittaa nuorisosäätiölle ens maanantaina jos ei tälläkään viikolla kuulu mitään :( ois ihan kiva saada jääkaappi toimimaan kunnolla


    • muuttaja

      Ei ole tääläkään huoltomies käynyt vaikka ois pari juttua korjattavana.

      Netti on mulla toiminut alusta asti tosi hyvin.

    • jeesjees1

      Onko muilla ollut kännykkä yhteyksien kanssa ongelmia? Puhelimessa on kokoajan max. yks palkki ja välillä ei ole ollenkaa yhteyksiä.
      Liittymänä mulla siis DNA.

    • omakoti

      Heippa! Mulla DNA:n liittymä ja ei todellakaan toimi lähes ollenkaan, kävin jo tekemässä uuden sopimuksen soneran verkkoon ja sitä odottelen käyttöön. Onpa toisaalta ollut ihanan rauhallista, kun puhelin käytännössä toimintakelvoton kotosalla, mutta...

      Puutemuistiossa luki, että korjaustöitä tehdään 30.12-31.1.2014 joten älkää vielä huoliko jos ei ole huoltomies käynyt. Itsehän vasta löysin koko paperin muuttotavaroiden seasta, hupsis! Mikä on "Srftfytfytfytfyfytffyhkh" jääkaapissa vikana? Meillä ainakin hyllyt on laitettu miten sattuu ja niitä ei saa itse siirreltyä ilman jääkaapin oven irrotusta tai koko laitteen hinaamista ulos kolostaan, uskaltaakohan näitä toimenpiteitä kokeilla vai olisko paras delegoida huoltomiehelle?

      • adwfhjkm

        Kyllä sen jääkaapin uskaltaa itse hinata ulos, näin tein heti ekana päivänä. Nolo moka tosin rakennusporukalta kun olivat sen noin jättäneet.


      • djfsdjfklsdfslkdj

        Eikä, oon kattonu sitä paperia vaikka kuinka monta kertaa ja joka kerta oon näköjään kattonu päivämäärän väärin.. Ihmettelinkin vähän tota ajankohtaa, että onpa aikasin :D
        Ja meillä ei siis jääkaappi viilene tarpeeksi, ei siellä voi mitään maitotuotteita yms nopeesti pilaantuvia on pitää. Onneks on parveke ja talvi :D


    • jeesjees1

      Itse en viitti ainakaan vielä vaihtaa liittymää kun ei ainakaan esim. saunalahdellakaan yhteydet toimi. Oon kuullut että muissa uusissa taloissa on ollut sama ongelma ja jossain vaiheessa on yhteydet alkanu sitten toimimaan.

    • asukass

      Itse huomasin jossain vaiheessa, että tietyssä paikassa puhelin ei löydä verkkoa. Sitten kun sattumalta siirsin sitä toiseen paikkaan, niin rupesin viestejä tulemaan...

      Jääkaapin kanssa oli sama homma kuin teillä muillakin, eli hyllyt oli vain tungettu sisälle. No vedin jääkaapin pois ja laitoin sitten paremmalla mitoituksella hyllyt, problem solved. Joku mietti että uskaltaako, niin kyllä uskaltaa, täytyyhän ihmisen päästä siivoamaankin jääkaapin taakse. :)

    • asukass

      Ai niin, se piti vielä kysyä, että saako jääkaapista säädettyä pakastimen lämpötilaa erikseen? Jääkaappi on sopivan kylmä, en ole mitannut, mutta luulen ettei pakastin puolestaan ole ihan -18, mikä se kyllä saisi olla, jos siellä jotain säilöö. Toisaalta taas joskus kun siellä ei säilö yhtikäs mitään, niin tuntuu energian haaskaukselta pitää pakastinta ylipäätänsä päällä, kun se voisi olla pois päältäkin.

      • moi1

        harvemmin niissä kyllä voi erikseen säädellä pakastinta :( en oo ees kattonut omia säätöjä yhtään, tökättiin vaan koko homma seinään.


    • putkimies.

      Suosittelen hyvät ihmiset että tarkistatte keittiö lavuaarin alla olevat liitokset välittömästi, itse muoviputki ja eteenkin liitos ovat luokkaa cheap and nasty, epäilen vahvasti että suurimalla osalla teistä kyseinen liitos vuotaa tai tihkuu jo vettä!

    • tyyne1

      Tosiaan ei taida facebook sivut olla vielä käytössä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe