Lukekaa alta

Minä987654321827646

Mä haluisin kertoa teille kaikille yhden asian. Oon Porilaine 33-vuotias toimitusjohtaja. Aattelin vaihtaa autoni uuteen Audi aaneloseen. Tällä hetkellä ajelen Volvon v70 nelivetodieselillä. Oikein mahtava peli, mutta mittarissa yli 400 000 km. Tossa naapurilla uusi porrasperä E-Mersu, sain häneltä luvan ajaa sillä, mutta se oli ihan kamalaa. Itku meinasi tulla 70 000€ maksavalla autolla ajaessa. Sitä oli tylsä ja väsyytävä ajaa maantiellä sekä kaupungissa. Ja siinä ruhtinaliset 286 hevosvoimaa ja kiihtyvyys sataan kilometriin oli yli sektsemän sekuntia. Ja sitten toinen asia.

Miksi Mersut ovat niin retroja. Vaikka itse en ole enää amis, niin sen verran haluan olla nuorekas että edes autoni olisi moderni. Mersussa ovenkahvat muovia, säätimien tuntuma heikko ilman näyttöjä, viihdejärjestelmän näyttö pieni. Omasta mielestäni Mersut ovat yliarvostettuja luksusautoja. Ne eivät juuri ole edes luksusta. Totuus on että kaikki automerkit jotka kuuluvat Volkswagen konserniin ovat laadukkaimpia saatavilla olevia autoja. Esim tutullani onvuoden 1999 Skoda Octavia ja toisella on vuoden 2002 C-Mersu ja skodalla ajettu 270 000 ja mersulla 225 000. Mersua ei tuskin oleenää olenassa 20 vuoden päästä, sillä vain pohojammaamaiset papparaiset ajelevat sellaisilla vielä. Monetko nuoret ajavat mersulla. Ei kukaan, todennäköisesti käy samalla tavalla kuin "luksusauto Chrysllerille". Mercedes ei vain valitettavasti pysy kehityksessä BMWn ja audin mykana.

Niin ajelin tuossa vuoden 2013 Audi A4 3.0 Tdi Quattrolla ja oli todella raju laite. Mahtaisiko se 2.0 Tdi riitää? Ajettavuus ja ulko- ja sisänäkö oli täydellinen. Toinen vaihtoehto on BMWn 335d, joka on vielä A4:ää rajumpi.sen hinta on kuitenkin jo x6 luokkaa. Niin ja tietenkin olisi mahdollisuus ostaa A7 tai Q7 tai A8, tai X6 tai 7 tai 6. Omaan kesäautona Audi TT roadsterik jossa 225 hevosvoimaa. Mutta silläkin 10000€ autolla ihmiset ovat kateellisia. Joku huusi kerran Honda Civikistä "etuveto" kun takapuskurissa lukee quattro. Mikähän se Honda on?

7

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, huh, huh....

      Että oikein toimitusjohtaja.....

      • Eiköhän näistä

        tänne kirjoittelevista suurin osa liene ainakin "toimitusjohtaja"-tasoisia varakkaita ja sporttisia herrasmiehiä. Juttujensa perusteella ainakin.


    • käy tutustumassa

      "Totuus on että kaikki automerkit jotka kuuluvat Volkswagen konserniin ovat laadukkaimpia saatavilla olevia autoja."

      Ei tule sitten niin suurta pettymystä, kun tietää jo etukäteen, mitä saa.

      http://www.vagarena.fi/index.php?board=13.0

    • Freemont 4x4

      Käy koeajolla Fiat Freemontilla. Sitäkin saa nelivetoisena ja tietääkseni myös 3.6 V6 -bensakoneellakin. Mutta koska ajat paljon sopinee diesel paremmin sulle ja Fiatin dieselithän ovat tunnettuja ja hyvämaineisia olleet maailmalla jo pitkään (tosin henkilöautoina diesel-fiatteja on tuotu Suomeen vasta kymmenisen vuotta).
      Common rail -dieseltekniikan kehittäjänä toimi tietääkseni Fiat konserni ja olikohan maailman ensimmäinen common rail -tekniikalla varustettu henkilöauto Fiat Croma v.1986

      http://orgama.com.ar/commonrailingl.pdf

      Suomeenhan vanhempaa Cromaa ei tuotu dieselinä, mutta uudempaa vm.2006 markkinoille tullutta mallia tuotiin. Samaa dieselkonetta käytetään joissakin Opelin, Saabin ja Cadillacin malleissakin. Kävin muutama vuosi sitten koeajolla Croma JTD:llä ja oli kyllä miellyttävän ja laadukkaan tuntuinen.

      Uusi Lancia Thema on kyllä hieno peli myös.

      https://www.google.fi/search?q=lancia thema&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2C1JUoS5HcfV4QTTpYFQ&sqi=2&ved=0CCwQsAQ&biw=1366&bih=608&dpr=1

      Sitä ei kyllä tuoda Suomeen, mutta esim. Saksastahan niitä saa.

      • Freemont 4x4

        Ja Fiatin valmistamia dieselkoneita käytetään tietenkin myös Alfa Romeoissa ja Lancioissa sekä joissakin Suzukin malleissa (ainakin SX4:ssä joka on lähes identtinen Fiat Sedicin kanssa). En ole varma mutta ehkä myös joissakin nykyisissä Chevroletin malleissakin käytetään Fiatin dieseliä ja uudessa Ford KA:ssa joka muutenkin lähes koko tekniikaltaan perustuu Fiat 500:een/Pandaan.


    • tåå on tosi

      Minä olen resitentti,ja ajan latalla.........

      • Mä taas oon

        uimamaisteri. Akateemiset ajaa sitikalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe