Mitä maksuja / kuluja voin velkoa vuokralaiselta jälkikäteen (esim. oikeuden päätöksellä), kun tuskin maksaa mitään vapaaehtoisesti?
Talo pitäisi siivota, siellä on kelvotonta tavaraa, vesimaksu maksamatta tms.
Voinko velkoa esim. siivousaineiden hinnan, kuljetuskulut(omalla autolla/kärryllä) ja jätekulut jäteasemalle, sekä käyttämäni ajan?? Vai pitääkö ottaa ulkopuolinen tekijä joka sitten laskuttaa minulta?
Itsellä olisi nyt hieman aikaa siivota talo kuntoon, mutta teenkö sen sitten ilmaiseksi vai mistä asioista voin laskuttaa vuokralaista??
Siivous tms. kulut vuokralaiselta?
5
231
Vastaukset
- Etkö tiennyt?!
Vuokratakuut on olemassa sitä varten, älä palauta niitä, vaan maksa niillä siivous/jäte/vesimaksu/yms -kulut!
- Näin minä
Verottaja hyväksyy ainakin ne kulut, joista on kuitti. Ja ota valokuvat sotkuista sekä lopputuloksesta, jätekuormasta jne. Mieluummin liikaa, kuin liian vähän. Vaiva on pieni mahdolliseen hyötyyn nähden.
Jos et voi taloa vuokrata heti edellisen lähdettyä, ehkä voisi laittaa maksamaan vuokramenetys siivouksen ajalta. Jos uskot saavasi maksun siivouksesta, pyydä ulkopuolinen siivoamaan.
Yleensä olen itse siivonnut ja laittanut vain laskut verottajalle.- laskutukseen
Niin pitääkö olla kuitit näistä oikeuteen jos sieltä hakee rahojansa, verottajalle ilmeisesti pitää olla näyttää kuitit? Ilmeisesti myös matkat kotoa vuokra-asunnolle saa vähentää verotuksessa??
- vuokranantaja94949
Kuten edellä mainittiin, vuokralaisen maksamasta vakuudesta otetaan siivouskulut ja loput sitten palautetaan vuokralaiselle.
Vuokralaiselle pitää kirjallisesti ilmoittaa vakuuden käytöstä. - Matkat saa vähentää
Matkat saa myös vähentää, 25 senttiä per km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384