Ostamassa gerbiiliä

GERBIILI.

Noniin! Oon 11 vuotias poika Vantaalta oon saamassa kaksi gerbua noni täs olisi nyt kysymyksiä

1. oon tehnyt itse vanerista niille mökin ja laittanut sen kasaan ohuilla ruuveilla käykö se?

2. minkä kokonen terra niille pitäis olla?

3.Kannataako ostaa kaks poikaa vai kaks tyttöö?

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Käy, jos siinä ei sojota pystyssä mitään teräviä osia.

      2. Kahdelle suosittelisin vähintään 60*30*30 cm. Mutta mitä isompi, sen parempi.

      3. Ei sillä niinkään ole väliä, ihan kummat itse haluat. Joidenkin mielestä urokset haisevat enemmän, siis jos haistelee niitä läheltä. Urokset ovat myöskin ehkä hieman suopeampia. Ne hyväksyvät uudet laumanjäsenet eli toiset gerbiilit helpommin ja niillä ilmenee keskimäärin harvemmin tappeluita ja arvojärjestyskiistoja laumassa kuin naarailla. Mut nää on gerbiilikohtaisia asioita.

      Kyllä naaraatkin voivat olla todella hyviä lemmikkejä. Itselläni on sekä uroksia että naaraita, ja omat urokseni ainakin haisevat paljon enemmän. Siis jos ihan haistelen. Naaraista taas on tullut koettua se että esim. kahta täysikasvuista naarasta on lähes mahdotonta totuttaa toisiinsa. Uroksilla se saattaisi jopa onnistuakin.

      • kynsillävarustettu

        Mun urokset ja naaraat haisee kullä ihan samalla vahvuudella ette sillä ole väliä jos se hajusta riippuu.

        OTA POIKA
        koska mun kaikki pojat on kesympiä kuin tytöt ja rauhallisempia.:)


    • GERBIILI.

      Kiitos vastauksista!

    • GERBIILI.

      Kiitos! saan lauantaina kaksi gerbiiliurosta. Tänään mennään ostamaan loput tarvikkeet.

    • 13v gerbanomistaja

      1: ei haittaa, jos ei siinä sojota mitään terävää (MUISTA TEHDÄ/OSTAA KANSI (verkko) SILLÄ GERBIILIT HYPPIVÄT PALJON)

      2: itselläni on 100litran akvaario. olen todennut hyväksi, mutta mittoja en muista :/ mutta sen, ettei alle 30cm korkeata terraarioa saa pitää (menee eläinrääkkäykseksi) ja purua pitää olla 7-20cm

      3: itselläni on 2 naarasgerbiiliä. ei haise kauheasti, mutta alistuksia (lisääntymisen merkeissä) tapahtuu uroksilla että naarailla. Leikkiä on paljon ollut, eikä ne niin paljoa sekoitakkaan. urokset pissaa joka paikkaan, ja saattaa ottaa yhteen useammin.

    • GERBIILI.

      Kiitos! Nyt on ollut noin kaks viikkoo ne mun gerbut. Tulee kädelle tostanoin tuli jo ekana päivänä jotenkin. Eli kiitos kaikille vastanneille ja hyvät jatkot.

    • gerbil love

      Mulla on ollut 2xgerbu naarasta 3-4kk eikä tuu kädelle,hyvä jos se sulla onnistuu:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe