Tiedän, että lääkiksen pääsykokeissa ei enää Galenos ole se kirja, minkä pohjalta pääsykoe on, mutta luuletteko, että hyödyttäisi ensin lukea se kerran kannesta kanteen ennenkuin alkaa pänttäämään/ kertaamaan niitä lukion kursseja? Mulla nimittäin lähes 20 v aikaa lukiosta ( joo, vanha olen, mutta lääkis siintää haaveissa), joten tosi kova kertaaminen ja opiskelu tässä tiedossa, mutta selaisin tuota Galenosta ja mietin, että jos sen kertaalleen huolella lukisi, voisi se vähän avata näkökulmaa tulevaan urakkaan ja ei siitä varmaan haittaakaan olisi? Onko Galenos paljon suppeampi kuin tuo nykyinen vaadittava lukion kurssimäärä?
Galenos -kirjan luku pääsykokeita ajatellen
2
857
Vastaukset
- omat johtopäätökset
Ei kannata lukea, koska kirja ei kuitenkaan yksinään riitä vaan johtaa hyvin helposti virheellisiin käsityksiin. Jos luet tarkasti jokaisen lauseen etkä sorru vetämään omia johtopäätöksiä, niin kirjasta ei ole haittaakaan.
Kannattaa hakea kirjastosta lainaan tai ostaa omaksi esim seuraavat kirjat:
Ihmisen fysiologia http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510358266 (kirjassa runsas kuvitus ja selkeä teksti)
tai ihmisen fysiologia ja anatomia http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510358266 (tiivistä tekstiä - minun mielestä tämä kirja on paras lukea edellisen kirjan jälkeen)- omat johtopäätökset
Ai niin...
Kemia, fysiikka ja biologia kannattaa lukea muista kirjoista kuin Galenoksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019