Olen erilainen juoppo

Sepskukka

Ei mua aina huvitakaan juoda ja joskus lopetankin, mutta aina välillä ajaudun kuin itsestään siihen tilanteeseen että on tullut juotua viikko-pari joka päivä eikä siitä pääse eroon kuin juomalla vähän lisää. Joskus vaan loivennan ja lopetan. En siis ole mikään alkkis koska osaan lopettaa, mutta ihmettelen miksi silti ajaudun ottamaan välillä liian usein?

Tiedättekö te kunnon juopot, miksi näin?

30

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • defrtghyj

      "on tullut juotua viikko-pari joka päivä eikä siitä pääse eroon kuin juomalla vähän lisää."

      OLET alkoholisti.

    • perseenhaju.

      Olet alkoholisti ja kierre on pahenemassa, kohta olet rapajuoppo katuojissa.

      Ainoa keino parantumiseen on raitistuminen. Jos et itse pysty niin tiettyihin kahviporukoihin liittymällä pääsi selviää alkoholismin kiroista.

    • ↶↰↷↱↵↴↯↺↖↥↙

      Alkoholiriippuvuus juoksettaa alkoholistia kuin pässiä narussa.
      Kielto- ja selittelyvaihe päällä, kun kaaliisi ei mene, että olet ehta alkoholisti lajia dipsomaani.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Dipsomania

    • Pullberg

      Eipä tähänkään aloittajan kysymykseen ole tullut vastausta.
      Mikähän sairaus se on kun ei vastata kysymykseen vaan vastataan johonkin muuhun?

      • Heh...

        Varmaan itse osaat määrittää sairautesi, koska et itsekään ollut muita parempi.


      • ehkäoot alkoholisti

        Tiedättekö te kunnon juopot, miksi näin?

        Vastaan kysymykseen, että en tiedä. Ehkä kuitenkin siksi, että saatat olla alkoholisti.


      • Pullberg
        Heh... kirjoitti:

        Varmaan itse osaat määrittää sairautesi, koska et itsekään ollut muita parempi.

        Voin vastata että en tiedä.Näin on vastannut myös allaoleva nimimerkki.
        Nyt on jo ainakin kaksi rehellistä ja oikeaa vastausta.


    • Tuurijuoppokin

      on kyllä ihan täysipainoinen juoppo siinä missä kuka tahansa muukin juoppo. Ei sinun tarvitse kysellä muiden juoppojen mielipiteitä juoppoudestasi; olet täysi pro, jopa siinä, että pystyt salaamaan juoppoutesi itseltäsi. Tuskin keneltäkään, joka sinut tuntee. Tuurijuoppous on juoppouden (alkoholismin, suurkuluttujuuden, yks hailee!) alalaji, vieläpä hyvin merkittävä alalaji.

      Suurkuluttajan, alkoholistin ja/tai juopon välinen ero on epämääräinen kuin rinnuksille purskahtanut oksennus.

      Ovat tehneet tuollaisen testinkin; vaikka mitäpä se tyhjä tointaa! Jos juopolle sanotaan, että hän on juoppo, hän ei usko.
      http://www.paihdelinkki.fi/testaa/juomatapatesti

      • perseenhaju.

        Entisten juomatapojen perusteella sain AUDIT pisteiksi 37 ja 16 annosta keskimääräiseksi juonniksi.

        Eli olin rapajuoppo testin mukaan.


      • Sepskukka

        Johan aloituksessa mainitsin, että olen erilainen _juoppo_. Enhän kieltänyt etten olisi? Mutta en ole niin dorka, että antaisin viinan viedä itseäni määräänsä enempää.

        Vdun pellet juopot täällä aina teilaa kaikki vähänkään enemmän käyttävät SAMOIKSI juopoiksi kuin ne tärisevin käsin tenua ryystävät työttömät karvanaamat jotka notkuu ostarilla tai bensiksellä.

        Viina on parasta kun sen oikein oivaltaa!!


      • tenut ja karvaton
        Sepskukka kirjoitti:

        Johan aloituksessa mainitsin, että olen erilainen _juoppo_. Enhän kieltänyt etten olisi? Mutta en ole niin dorka, että antaisin viinan viedä itseäni määräänsä enempää.

        Vdun pellet juopot täällä aina teilaa kaikki vähänkään enemmän käyttävät SAMOIKSI juopoiksi kuin ne tärisevin käsin tenua ryystävät työttömät karvanaamat jotka notkuu ostarilla tai bensiksellä.

        Viina on parasta kun sen oikein oivaltaa!!

        Olet kohtuujuoppo. Se paranee iän mukana.


      • 1Kys.
        Sepskukka kirjoitti:

        Johan aloituksessa mainitsin, että olen erilainen _juoppo_. Enhän kieltänyt etten olisi? Mutta en ole niin dorka, että antaisin viinan viedä itseäni määräänsä enempää.

        Vdun pellet juopot täällä aina teilaa kaikki vähänkään enemmän käyttävät SAMOIKSI juopoiksi kuin ne tärisevin käsin tenua ryystävät työttömät karvanaamat jotka notkuu ostarilla tai bensiksellä.

        Viina on parasta kun sen oikein oivaltaa!!

        "..on tullut juotua viikko-pari joka päivä eikä siitä pääse eroon kuin juomalla vähän lisää."

        Etkö sitten olekaan tärisevä juoppo kuuriesi jälkeen?
        Kohtuukäyttäjänäkö pidät itseäsi?


      • Sepskukka
        1Kys. kirjoitti:

        "..on tullut juotua viikko-pari joka päivä eikä siitä pääse eroon kuin juomalla vähän lisää."

        Etkö sitten olekaan tärisevä juoppo kuuriesi jälkeen?
        Kohtuukäyttäjänäkö pidät itseäsi?

        En ollut tärisevä kuin pieniä hetkiä ja niistä selviän lopettamalla kun haluan. Aina en halua. Mutta en lähde tärisemään bensikselle tai k-marketin aamujonoon keppanaa hakemaan.

        Viinan kanssa KANNATTAA pelleillä. Kun tärinät selättää aika-ajoin ilman viinaa niin selviää elämässä monesta muustakin :)


      • tapansa kullakin
        Sepskukka kirjoitti:

        En ollut tärisevä kuin pieniä hetkiä ja niistä selviän lopettamalla kun haluan. Aina en halua. Mutta en lähde tärisemään bensikselle tai k-marketin aamujonoon keppanaa hakemaan.

        Viinan kanssa KANNATTAA pelleillä. Kun tärinät selättää aika-ajoin ilman viinaa niin selviää elämässä monesta muustakin :)

        oletko miettinyt syytä miksi et halua lopettaa juomista kun putki iskee?
        Juominen on hauskaa välillä, mutta olen katsonut omia kavereitani jotka pystyvät juomaan monta viikkoa, vaikka käyvät töissä, mutta tämä putki menee päälle aina lomalla.
        Olen huomannut sen että he ovat vain yksinäisiä ja yksi minulle sanoikin että jos hän seurustelisi ei hän joisi niin paljon ku olisi joku kenen kanssa tehdä jtn muuta ja saisi paremmin aikaiseksi lähteä selvinpäin kotoa jonnekkin.
        Työttömillä se johtuu ihan puhtaasti tekemisen puutteesta, siihen tepsii se että keksii vaan jotain tekemistä tai harrastuksen ( töitä on okeista todella vaikea saada) eikä osta sitä viinaa tai olutta:) Mutta ketään heistä en luokittelisi rappioalkoholisteiksi, se on heille tapa jolla tappaa aikaa ja järjestää tekemistä :)


      • Sepskukka
        tapansa kullakin kirjoitti:

        oletko miettinyt syytä miksi et halua lopettaa juomista kun putki iskee?
        Juominen on hauskaa välillä, mutta olen katsonut omia kavereitani jotka pystyvät juomaan monta viikkoa, vaikka käyvät töissä, mutta tämä putki menee päälle aina lomalla.
        Olen huomannut sen että he ovat vain yksinäisiä ja yksi minulle sanoikin että jos hän seurustelisi ei hän joisi niin paljon ku olisi joku kenen kanssa tehdä jtn muuta ja saisi paremmin aikaiseksi lähteä selvinpäin kotoa jonnekkin.
        Työttömillä se johtuu ihan puhtaasti tekemisen puutteesta, siihen tepsii se että keksii vaan jotain tekemistä tai harrastuksen ( töitä on okeista todella vaikea saada) eikä osta sitä viinaa tai olutta:) Mutta ketään heistä en luokittelisi rappioalkoholisteiksi, se on heille tapa jolla tappaa aikaa ja järjestää tekemistä :)

        Näinpä. Aika menee leppoisammin kun töiden jälkeen juo ehtoon ja menee nukkuun. Taas aamulla töihin ja sit kotio juomaan jne jne :) Ei tuu tylsistymistä. Mutta tulee paha olo.

        Fiksua on kehitellä harrastuksia jne. Aina ei vaan jaksa ja silloin on mukava motkaista kossua pohjaan ja narauttaa peltikorkki ilmaan :)


    • KERRAN SE ALKO...

      ...lopu ei milloinkaan!

      Viestihistoriasi perusteella olet sekopäinen juoppo, joka ei kirveelläkään tunnusta olevansa.

      • Sepskukka

        Hah haa. Mee säki hoitoon jos olet noin kireä? Viinaa en kehoita ottamaan kun sitä otetaan vain iloon.

        Onko vaikeakin ymmärtää, viinaa olen juonut mutta en aina eikä mun ole pakko sitä tänäänkään juoda. Mutta voin juoda jos haluan. Se ero on normikäyttäjällä ja juopolla, että juoppo pelkää viinaa. :) Mä en pelkää kun hallitsen sitä, ainakin 90%:sti :)
        Ei se mopo käsistä lähde kun hallitsee sitä välillä taiten.


      • A.Jokortti
        Sepskukka kirjoitti:

        Hah haa. Mee säki hoitoon jos olet noin kireä? Viinaa en kehoita ottamaan kun sitä otetaan vain iloon.

        Onko vaikeakin ymmärtää, viinaa olen juonut mutta en aina eikä mun ole pakko sitä tänäänkään juoda. Mutta voin juoda jos haluan. Se ero on normikäyttäjällä ja juopolla, että juoppo pelkää viinaa. :) Mä en pelkää kun hallitsen sitä, ainakin 90%:sti :)
        Ei se mopo käsistä lähde kun hallitsee sitä välillä taiten.

        Älä kumminkaan lähde mopoilemaan juotuasi.


    • Juoppo ja aina

      Alkoholin käytöllä, sekä sen seurauksena tulleella alkoholismilla oli elämääni tullut pysyvä ja tiedostettava elämän tapa. Olin hakevinani apua, vaikka todellisuudessa en hakenut sitä. En ottanut apua vastaan vaikka sitä ystävälliset ja hyvää tarkoittavat ihmiset yrittivät minulle antaa. Sana alkoholismi tai alkoholiongelma ei koskettanut minua. Kuitenkin olin ajanut autolla humalassa, olin joutunut erilleni perheestäni, menettänyt useita työpaikkoja, kaikki ihmissuhteet romahtaneet, velkaantunut ylettömästi ja kaikki nämä yksistään juomiseni seurauksena.

      katsele ja mieti http://www.alcoholismalcoholic.com

    • tirlittan...

      Olen juoppo, tuuri-sellainen. Ei auta kiistää. Antabusta koitin, mutta ei auttanut.. On yhden päivän ilman, ja sit voi jo juoda. Naama on kyllä ihan kirjava, mutta eipä se haittaa, kun kotona juo.. Täytyy vaan ostaa kunnon lasti ennen ensimmäistä kaljaa, koska mahtaako kukaan kirjavalle myydä... :)
      Kadun, että koskaan join ensimmäisen oluen. Musta alkoholi on saanut aika kovan otteen.. Mutta eihän kukaan sitä usko itelle käyvän.. JOs aattelee vaikka yläastetta ja omaa luokkaa... Ei silloin kukaan usko, että ite sortuu, vaikka tilastollisesti meidänkin luokasta on varmaan 5 päätyny juopoksi... Ainakin jonkinasteiseksi...

      • ryynineuvos

        Tottapa tuo ...

        Kun juo, pitää juomista normaalina. Sitten kun fysiikka tai psyyke pettää, tulee kaikenmaailman ajatuksia. Meitä on vain niin moneksi.

        Olen alkoholisti. Silti minulle tuntuisi täysin vieraalta lähteä hakemaan Antabus-reseptiä. Tosin pitkään olen harkinnut menoa päihdelääkärille. Oman ammattini vuoksi olen taas jonkinverran skeptinen heidän auttamistoimiinsa. Olen harkinnut Minnesotaa ja AA:ta, mutta ehkä nämä joulunpyhät näyttävät mihin kelkka kääntyy. Eiran sailaalan katkaisukaan ei jääne ulkopuolelle.

        Odotan, että ensi vuosi olisi raitis.
        Ken elää, se näkee :)


      • Anonyymi

        Saatanan ciat, ettekö saa koskaan tärinärappista?

        On melkonen myrkytystila, moni silloin ajattelee ryypänneensä liikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan ciat, ettekö saa koskaan tärinärappista?

        On melkonen myrkytystila, moni silloin ajattelee ryypänneensä liikaa!

        Tuli kyllä nuorempana täristyä ihan riittävästi, onneksi ei enää tarvitse.
        Liikaa tuli ryypättyä, se jo taakse jäänyt, pelastuksekseni.


    • Pii Levä

      Olet piilevä alkoholisti.

    • zimppel

      Miten niin erilainen? Juopoksi jo tunnustauduit. Sama alkoholi se vaan ajaa juomaan kaikkia alkoholisteja. Tyylit vaan voivat vaihdella.

    • kepskukka

      Onko nyt krapula?

      • Anonyymi

        Jos hikoilet ja täriset, olet saanut Krapulan


    • Anonyymi

      Miettiiiköhän tämän vanhan ketjun aloittaja vielä juomistaan vai onko raitistunut tai montussa?

    • Anonyymi

      Jos aannokset pysyy 17 vuorokaudessa, niin ei ole juoppo.

      • Anonyymi

        Niin, sehän on hyvin vaikeaa itselle myöntää, että kärsii alkoholiongelmasta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe