Muita n.40-v hakijoita?

Sh/th74

Onkohan täällä ketään toista, joka haaveilee vielä lääkärin ammatista, vaikka ikää on jo "paljon" eli omalla kohdallani ensi vuonna 40?

Vasta tämän vuoden aikana minulle on kirkkaana vahvistunut se, että haluan hakea lääketieteelliseen ja lääkärin ammatti on se, mitä haluan. Joskus vaan valitettavasti sen tajuaa aika myöhän - toivottavasti ei liian myöhään. Toki olen iäkäas hakija ja varmaan näiden parikymppisten silmissä jo "ikäloppu" ,mutta motivaatiota riittää ja työelämääkin on vielä vuosia jäljellä. Tämän talven ja kevään aikana aion lukea minkä pystyn, kertaamistahan on valtavasti kun kirjoituksista 20 v, mutta toivon, että suurella työllä ja motivaatiolla, ovet aukeaisivat sinne lähivuosina. En jaksa uskoa, vaikka kyllä toivon, että vielä ensi keväänä, mutta toivottavasti seuraavana. Eli olisin aloittaessani opinnot vähintään 40 v.....ellei pari vuotta vanhempikin, mutta eläkeikään silti aikaa vielä ainakin 20 vuotta. En ainakaan tässä vaiheessa haaveile erikoslääkärin urasta, koska sihen lienee jo aika käynyt vähiin, mutta työ yleislääkärinäkin riittäisi minulle.

Olen vankan kokemuksen omaava sairaanhoitaja, joten mistään utopiasta ei nyt kyse, vaan tiedän tasan tarkkaan mitä lääkärin työ sisällään pitää - rankkaa, mutta antoisaa!

Ketään muita ikäisiäni vielä haaveilemassa lääkärin urasta?

6

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • y44yyu4

      Älyvuoto nimiseltä sivustolta saat vertaistukea ja kannustusta :) Siellä ei katsota ikää tai menneitä!

      • Sh/th 74

        Hei kiixtti sulle tuosta vinkistä tosi paljon! Sieltähän löytyi heti pitkä ketju tästä aiheesta ja olikin tosi kannustava :)


    • öööpåpåpp

      Sinun ikäisiä hakijoita on paljonkin. Monet juuri sinun iässä vaihtavat alaa. uoli pois ja lukemaan pääsykokeeseen.

    • alanvaihtaja myöskin

      Tsemppiä! Itse täytän tänä vuonna 36 ja mulla myöskin aikomuksena hakea ensi vuonna. Lisäksi taustaa on ainoastaan IT-alalta ja insinööritieteistä.

    • lapuchhio

      Eihän yliopistoihin ikärajaa ole? Kannattaa seurata omaa unelmaansa, oli minkä ikäinen tahansa. Ja jos motivaatiota sekä lukuintoa riittää, sinua ei mikään estä valmistumasta.
      Ihminenhän on vanha vasta kun sen myöntää itselleen. Lääkärin ammatti on vaativa ja ala vaatii jatkuvaa ns. kärryillä pysymistä. Opiskelu lääkiksessä on vasta alkurysäys elämän mittaisella uralla. Olet nimittäin lääkäri ihmisten silmissä vielä eläkkeelle jäätyäsikin.
      Uskon myös, että kun on jo varttuneempi opiskelija, motivaatio on parempi ja oppi menee paremmin päähän. Jos minun pitäisi työhönottotilanteessa valita kahden tasavertaisen, mutta eri ikäisten hakijoiden välillä, valitsisin vanhemman. Kokemus on valttia. Niin työperäinen kuin elämänkokemuskin.

    • jokuns

      Itse olen 30 v terveydenhoitaja. Olen hakemassa lääkikseen ensi keväänä. Ikä ei ole mikään este. Luet vain todella ahkerasti ja suosittelen että aloitat lukemaan matematiikkaa (kaikki lyhyen matikan kurssit ainakin). tein itse niin että aloitin suoraan fysiikasta ja kemiasta ja kuvittelin että opin ilman matikkaa asiat...no ompinkin mutta pitkän kaavan kautta. Nyt kun olen lukenut matikkaa lyhyet pitkääkin niin olen tajunnut niin homma on helpottunut huomattavasti :)

      Älä mieti ikää!! Susta tulee varmasti hyvä lääkäri kun on alalta jo sinäänsä kokemusta. tsemppiä!

      pst. Tuo älyvuoto sivusto on tosi hyvä. Jos joku tehtävä ei aukea niin sieltä saa ainakin apua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1988
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1445
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1425
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1149
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1139
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      735
    9. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    10. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      262
      674
    Aihe