Mikä olisi hyvä konsti "päästä eroon" taloyhtiön pihalla olevista "ylimääräisistä" puista?
Homma pitäisi hoitaa salassa ja hienovaraisesti eli moottorisaha tms kaataminen ei onnistu.
Siis kyseessä esim jonkin sortin puun sairastuttaminen tai muu teko jolla puu kuolisi vähitellen. Ihan vaan myrkkyä ei viitsi ruiskia ympäri pihaa, naapurit voisi suuttua jos niiden lemmikit tai kakarat sattuisivat syömään myrkkyä tms...
Puiden hävittäminen
9
9746
Vastaukset
- neuvotelkaa !
Miksi sinä haluat päästä "ylimääräisistä puista" eroon ?
Taloyhtiössä ei ehkä naapuruussuhteet parane, jos yrittää salassa alkaa puita tappamaan ?
Taloyhtiössä päätetään yhdessä asioista.
Eikö neuvottelemalla ole päästy eteenpäin, jos puut sinua jollain lailla häiritsevät ? - pettualeipään
Paras tapa on on katkaista ravinnevirta latvukseen sahaamalla nila-osa poikki eli 10 sentin matkalta kuori pois. Näin tehden vuodessa puu muuttuu keloksi ja on kaatokelpoinen.
Mutta silti - pitääkö elävää puuta olla pakko kaataa?- yöllä hommiin
tätä vois pimeässsä kokeille, turhan työläs vaan -> kiinnijäämisen riski kasvaa
Ei mitään ihem konsteja? kuparinaula runkoon tyyliin?
- 19+9
minä yritän kuolettaa pajua kun juuret tulee mun istutuksiin ja vie voiman maasta. porasin reikiä runkoon ja diiseliä niihin reikiin. Aika pian alkoi lehdet kellastua mutta nyt kun syksy tuli kesken operaation niin jatkan keväällä kun on nestekierto taas kohdallaan. Nythän on kaikki sellainen toiminta seis, ja tuo nilan katkaisu mitään auta... kymmenessä minuutissa on uusiutunut solukko joka taas toimii, eli pitäisipä olla jatkuvasti nilottamassa jonkin aikaa.
- sireenihuutaa
Tässä ohjetta puiden tappamiseen http://yle.fi/uutiset/haapa_haltuun_kaulaamalla/6090191. samaa voi kokeilla myös pajulle.
Itse olen rajoittanut syreenin kasvua sahaamalla liiat haarat pois ja kaivamalla niiden juuret esiin ja poistamalla ne sahaamalla irti säilytettävästä puusta. Näin ainakaan juuriversoja ei tule poistetusta osasta. Duunii se vaatii, mutta näin syreenin saa edes jotenkin pysymään kurissa.
Kaunis pensas sinänsä, mutta leviää liikaa.- klapipuu.com
Puut polttopuuksi. Meiltä voi vuokrata koneen omista puista polttopuun tekemiseen pääkaupunkiseudulle. Vaihtoehtoisesti myös tarjolla, mies ja kone tai ihan valmista polttopuuta sekä kuivana, että keväällä omaan kuivatukseen tuoretta.www.klapipuu.com
- niksivirkka
Hyvä nimimerkki "saakelin lehdet".
Olet aiheesta hermostunut, lehtien haravoiminen vie aivan liikaa aikaa kaljan juonnilta ja julkkisBB:n seuraamiselta. Harmi, etteivät naapurisi ymmärrä huoltasi, vaikka olet noin mukava ihminen. Diisselillä pääset varmasti eroon ikävästä kasvillisuudesta.
Juo siis 5,3 desilitraa talviajoon sopivaa diisseliä aamuisin ja käy illalla kusella häritsevän kasvillisuuden juurella. Toista ainakin viikon ajan . Tehoaa varmasti. Eivätkä naapurit huomaa mitään ainakaan kuukauteen. - samaa suunnitellut
Karkea suola
- 19+9
se diisseli muuten tehosi...pajussa ei ole lehteäkään vielä tullut vaikka muut puut on jo kesä asussa.
Eikä mennyt koko litrakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513