Puiden hävittäminen

saakelin lehdet

Mikä olisi hyvä konsti "päästä eroon" taloyhtiön pihalla olevista "ylimääräisistä" puista?
Homma pitäisi hoitaa salassa ja hienovaraisesti eli moottorisaha tms kaataminen ei onnistu.

Siis kyseessä esim jonkin sortin puun sairastuttaminen tai muu teko jolla puu kuolisi vähitellen. Ihan vaan myrkkyä ei viitsi ruiskia ympäri pihaa, naapurit voisi suuttua jos niiden lemmikit tai kakarat sattuisivat syömään myrkkyä tms...

9

9559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvotelkaa !

      Miksi sinä haluat päästä "ylimääräisistä puista" eroon ?
      Taloyhtiössä ei ehkä naapuruussuhteet parane, jos yrittää salassa alkaa puita tappamaan ?
      Taloyhtiössä päätetään yhdessä asioista.
      Eikö neuvottelemalla ole päästy eteenpäin, jos puut sinua jollain lailla häiritsevät ?

    • pettualeipään

      Paras tapa on on katkaista ravinnevirta latvukseen sahaamalla nila-osa poikki eli 10 sentin matkalta kuori pois. Näin tehden vuodessa puu muuttuu keloksi ja on kaatokelpoinen.

      Mutta silti - pitääkö elävää puuta olla pakko kaataa?

      • yöllä hommiin

        tätä vois pimeässsä kokeille, turhan työläs vaan -> kiinnijäämisen riski kasvaa

        Ei mitään ihem konsteja? kuparinaula runkoon tyyliin?


    • 19+9

      minä yritän kuolettaa pajua kun juuret tulee mun istutuksiin ja vie voiman maasta. porasin reikiä runkoon ja diiseliä niihin reikiin. Aika pian alkoi lehdet kellastua mutta nyt kun syksy tuli kesken operaation niin jatkan keväällä kun on nestekierto taas kohdallaan. Nythän on kaikki sellainen toiminta seis, ja tuo nilan katkaisu mitään auta... kymmenessä minuutissa on uusiutunut solukko joka taas toimii, eli pitäisipä olla jatkuvasti nilottamassa jonkin aikaa.

    • sireenihuutaa

      Tässä ohjetta puiden tappamiseen http://yle.fi/uutiset/haapa_haltuun_kaulaamalla/6090191. samaa voi kokeilla myös pajulle.

      Itse olen rajoittanut syreenin kasvua sahaamalla liiat haarat pois ja kaivamalla niiden juuret esiin ja poistamalla ne sahaamalla irti säilytettävästä puusta. Näin ainakaan juuriversoja ei tule poistetusta osasta. Duunii se vaatii, mutta näin syreenin saa edes jotenkin pysymään kurissa.

      Kaunis pensas sinänsä, mutta leviää liikaa.

      • klapipuu.com

        Puut polttopuuksi. Meiltä voi vuokrata koneen omista puista polttopuun tekemiseen pääkaupunkiseudulle. Vaihtoehtoisesti myös tarjolla, mies ja kone tai ihan valmista polttopuuta sekä kuivana, että keväällä omaan kuivatukseen tuoretta.www.klapipuu.com


    • niksivirkka

      Hyvä nimimerkki "saakelin lehdet".
      Olet aiheesta hermostunut, lehtien haravoiminen vie aivan liikaa aikaa kaljan juonnilta ja julkkisBB:n seuraamiselta. Harmi, etteivät naapurisi ymmärrä huoltasi, vaikka olet noin mukava ihminen. Diisselillä pääset varmasti eroon ikävästä kasvillisuudesta.
      Juo siis 5,3 desilitraa talviajoon sopivaa diisseliä aamuisin ja käy illalla kusella häritsevän kasvillisuuden juurella. Toista ainakin viikon ajan . Tehoaa varmasti. Eivätkä naapurit huomaa mitään ainakaan kuukauteen.

    • samaa suunnitellut

      Karkea suola

    • 19+9

      se diisseli muuten tehosi...pajussa ei ole lehteäkään vielä tullut vaikka muut puut on jo kesä asussa.
      Eikä mennyt koko litrakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe