Mikä olisi hyvä konsti "päästä eroon" taloyhtiön pihalla olevista "ylimääräisistä" puista?
Homma pitäisi hoitaa salassa ja hienovaraisesti eli moottorisaha tms kaataminen ei onnistu.
Siis kyseessä esim jonkin sortin puun sairastuttaminen tai muu teko jolla puu kuolisi vähitellen. Ihan vaan myrkkyä ei viitsi ruiskia ympäri pihaa, naapurit voisi suuttua jos niiden lemmikit tai kakarat sattuisivat syömään myrkkyä tms...
Puiden hävittäminen
9
9842
Vastaukset
- neuvotelkaa !
Miksi sinä haluat päästä "ylimääräisistä puista" eroon ?
Taloyhtiössä ei ehkä naapuruussuhteet parane, jos yrittää salassa alkaa puita tappamaan ?
Taloyhtiössä päätetään yhdessä asioista.
Eikö neuvottelemalla ole päästy eteenpäin, jos puut sinua jollain lailla häiritsevät ? - pettualeipään
Paras tapa on on katkaista ravinnevirta latvukseen sahaamalla nila-osa poikki eli 10 sentin matkalta kuori pois. Näin tehden vuodessa puu muuttuu keloksi ja on kaatokelpoinen.
Mutta silti - pitääkö elävää puuta olla pakko kaataa?- yöllä hommiin
tätä vois pimeässsä kokeille, turhan työläs vaan -> kiinnijäämisen riski kasvaa
Ei mitään ihem konsteja? kuparinaula runkoon tyyliin?
- 19+9
minä yritän kuolettaa pajua kun juuret tulee mun istutuksiin ja vie voiman maasta. porasin reikiä runkoon ja diiseliä niihin reikiin. Aika pian alkoi lehdet kellastua mutta nyt kun syksy tuli kesken operaation niin jatkan keväällä kun on nestekierto taas kohdallaan. Nythän on kaikki sellainen toiminta seis, ja tuo nilan katkaisu mitään auta... kymmenessä minuutissa on uusiutunut solukko joka taas toimii, eli pitäisipä olla jatkuvasti nilottamassa jonkin aikaa.
- sireenihuutaa
Tässä ohjetta puiden tappamiseen http://yle.fi/uutiset/haapa_haltuun_kaulaamalla/6090191. samaa voi kokeilla myös pajulle.
Itse olen rajoittanut syreenin kasvua sahaamalla liiat haarat pois ja kaivamalla niiden juuret esiin ja poistamalla ne sahaamalla irti säilytettävästä puusta. Näin ainakaan juuriversoja ei tule poistetusta osasta. Duunii se vaatii, mutta näin syreenin saa edes jotenkin pysymään kurissa.
Kaunis pensas sinänsä, mutta leviää liikaa.- klapipuu.com
Puut polttopuuksi. Meiltä voi vuokrata koneen omista puista polttopuun tekemiseen pääkaupunkiseudulle. Vaihtoehtoisesti myös tarjolla, mies ja kone tai ihan valmista polttopuuta sekä kuivana, että keväällä omaan kuivatukseen tuoretta.www.klapipuu.com
- niksivirkka
Hyvä nimimerkki "saakelin lehdet".
Olet aiheesta hermostunut, lehtien haravoiminen vie aivan liikaa aikaa kaljan juonnilta ja julkkisBB:n seuraamiselta. Harmi, etteivät naapurisi ymmärrä huoltasi, vaikka olet noin mukava ihminen. Diisselillä pääset varmasti eroon ikävästä kasvillisuudesta.
Juo siis 5,3 desilitraa talviajoon sopivaa diisseliä aamuisin ja käy illalla kusella häritsevän kasvillisuuden juurella. Toista ainakin viikon ajan . Tehoaa varmasti. Eivätkä naapurit huomaa mitään ainakaan kuukauteen. - samaa suunnitellut
Karkea suola
- 19+9
se diisseli muuten tehosi...pajussa ei ole lehteäkään vielä tullut vaikka muut puut on jo kesä asussa.
Eikä mennyt koko litrakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959