RS:n lastutus?

RS:n lastutus

Katsoin netistä että lastuttamalla saa autosta helposti lisätehoa:

"Moottoriohjauksen viritysohjelmointi
Suoritamme autollesi moottorinohjauksen viritysohjelmoinnin, jolla saavutetaan jopa 40 hevosvoiman ja 100 newtonmetrin parannus moottorin tehoon. Samalla polttoaineenkulutus voi laskea merkittävästi."

onko haittaa hyödyntää tätä, jos saisi RäSään vielä 40hv lisää tehoa niin alkaisi menohalut olla kohdillaan ja hieman tehokkaampienkin autojen kanssa "viivalla" olisi varmempi olo. RS tuntuu herättävän näitä "kisahaluja" kun tulee rinnalle valoissa esimerkiksi.

54

6147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi kävi näin?

      Vai oikeen etuvetoautoon lisää tehoa, että Bmw:t ja muut jää.. Mielenkiintoista. Et ole ajatellut asioita loppuun asti. Etuvedossa ei pito riitä muita vetotapoja vastaan tietyn tehomäärän jälkeen.

      Et pysty "jättämään" kaupunkialueella valoissa nopeusrajotusten puitteissa 320d Bmw:tä 250hv Oculla, mikäli sen kuski on näissä sun dragrace-pelleilyissä mukana, ellet vedä joka kiihdytyksellä reilusti yli 80kmh asti. Silloin sulla on usein kortti hyllyllä.

      Katso mittaukset, jos et usko:

      Ford Focus RS500 350hv etuveto versus Bmw 320dA 184hv
      Tehoero: 166hv.

      http://www.zeperfs.com/duel3312-4183.htm

      Täysin tasaista n. 70kmh asti. Eikä Bmw-kuskin tarvitse kuin iskeä automaatti Sportille ja sitten ampua horisonttiin.

      • etuveto riittää hyvi

        HEHEHHEHEHEHEHEH!!!!!!

        Eihän tuo "Bemusi" Pärjäää missään muussa paitsi jarrutuksessa!!!
        Ja jarruhan on vauhdin pahin vihollinen!!!!!!


      • etuveto riittää hyvi

        HEHEHHEHEHEHEHEH!!!!!!

        Eihän tuo "Bemusi" Pärjäää missään muussa paitsi jarrutuksessa!!!
        Ja jarruhan on vauhdin pahin vihollinen!!!!!!


      • jäämies0

        Mitä sää sekoilet, jäähän se bemu. Ei kai 3s kiihdytyksessä voi 5 sekuntia jäädäkkään.


      • bmw fani
        jäämies0 kirjoitti:

        Mitä sää sekoilet, jäähän se bemu. Ei kai 3s kiihdytyksessä voi 5 sekuntia jäädäkkään.

        tässä puhuttiinkin valokiihdytyksistä ja jostain vtun "kyykytyksistä" kaupunkialueilla. Bmw 320d ei jää jälkeen ellei FordiRS mies kiihdytä yli 80kmh. Moottoritielle kiihdytettäessä rampista 130-140km/h vauhtiin on sitten eri juttu. Totuus on ettei tehokkaat etuvedot ole mitään "viivapelejä" niinkuin aloittaja luuleee


      • V8 jyllää

        Ostakaa joku teistä Ford mustang Shelby.6.8 litrainen turboahdettu V8.680 hevosvoimaa.Alusta rakennettu sen mukaan.3.6 sekuntia sataseen.Eikä ole mukia liian vähän moottorissa.


      • Korjaus
        V8 jyllää kirjoitti:

        Ostakaa joku teistä Ford mustang Shelby.6.8 litrainen turboahdettu V8.680 hevosvoimaa.Alusta rakennettu sen mukaan.3.6 sekuntia sataseen.Eikä ole mukia liian vähän moottorissa.

        Korjaan 5.8 litrainen V8.Anteeksi virheeni ford mustangin litratilavuudesta.Turbo lisää isoon moottoriin paljon tehoa.


      • ladan ohi.

        Horisonttiin?Mites muut tiellä liikkujat?Näinkö ne lehtijutut tuntuu vaan pitävän paikkansa?Bmw-kuskit aina edelle.Puun ympäriltä löytyny paljon esimerkkejä.Nuoria kuskia kuollut paljon nykyään ja vammautunut katu-uskottavuuden takia.Bmw on hyvä auto,Kuskit ajaa maineen perseeseen jatkuvasti.


      • työntö voittaa?
        bmw fani kirjoitti:

        tässä puhuttiinkin valokiihdytyksistä ja jostain vtun "kyykytyksistä" kaupunkialueilla. Bmw 320d ei jää jälkeen ellei FordiRS mies kiihdytä yli 80kmh. Moottoritielle kiihdytettäessä rampista 130-140km/h vauhtiin on sitten eri juttu. Totuus on ettei tehokkaat etuvedot ole mitään "viivapelejä" niinkuin aloittaja luuleee

        otetaan moelmamat manuaalilla. kaasua voi katos säätää. miksi muuten takavetonen on parempi kun painoa on etuvetosella etuakselilla enemmän kui ntakavetosella takaakselilla


      • bimmer rules

        Ei RS bensanakaan pärjää edes kuivalla asfaltilla taajamarundilla 2-litraiselle diiselbemukalle. Nimenomaan toi 8 lovinen zf-automaatti plus uudempi 184hv/190 hv 20d on kova kone kaikilla mittareilla. On hyvin gti-mäinen värkki hyökkäämään ja takaveto antaa juuri valolähdössä tarvittavan pidon kun painopiste menee just oikeaan auton päähän. Etuvedossa taas just silloin painopisteen muuttuessa taakse katoaa edestä se vetopito, paha juttu märällä ja jäällä. Pöhköä ostaa RS, ostaa mieluummin 320dA biimerin ja nyt vielä ollut se sikahalpa nelivetokin 500 egen lisäpanoksella jos ketä nelikko kiinnostaa.


      • wetetetwt
        bimmer rules kirjoitti:

        Ei RS bensanakaan pärjää edes kuivalla asfaltilla taajamarundilla 2-litraiselle diiselbemukalle. Nimenomaan toi 8 lovinen zf-automaatti plus uudempi 184hv/190 hv 20d on kova kone kaikilla mittareilla. On hyvin gti-mäinen värkki hyökkäämään ja takaveto antaa juuri valolähdössä tarvittavan pidon kun painopiste menee just oikeaan auton päähän. Etuvedossa taas just silloin painopisteen muuttuessa taakse katoaa edestä se vetopito, paha juttu märällä ja jäällä. Pöhköä ostaa RS, ostaa mieluummin 320dA biimerin ja nyt vielä ollut se sikahalpa nelivetokin 500 egen lisäpanoksella jos ketä nelikko kiinnostaa.

        miks vatussa pitäs pärjät nollasta. painetaan 50stä eteenpin katsotaan kun menumenubwmunanjatke ja pelist tai lumella esim.


    • näytän närhen munat

      Ei ole koskaan tullut Ocu RS:llä takkiin kuivalla kelillä, siinä ei takavetoiset pärjää, pito riittää kyllä, kun on kunnolliset renkaat. Kyllä jää bemut niin että ihan sääliksi käy. Ei auta automaatti-Sportit kun lastutettuna pääsen 6s/100km/h kiihtyvyyteen.

      Märällä tienpinnalla takavetoiset on vahvoilla, ja silloin en lähde edes yrittämään.

      Mutta lumisella ja jäisellä pinnalla pääsen taas kyykyttämään takavetoiset kiitos uusien hyvien Nokian nastarenkaiden.

      Nelivedot taas ovat ihan oma lukunsa, niitä vastaan ei kannata lähteä rimpuilemaan.

      • 250hp itselläkin

        Nopeampi löytyy helpommin kuin uskotkaan. Olet vain ollut onnekas.


    • ECU säätöön

      Kannattaa lastuttaa. Paras valinta on moottorin elektronista ohjausyksikköä (ECU) säätävä viritys, kuten esim. RevoTechnic . Sitten on hyvä nöyryyttää RS:llä niitä harvoja joita vakio-RS ei pysty.

      Tosin niitä ei ole montaa, jota RS ei jo vakionakin pysty häpäisemään.

      • pelleilysikseen

        Ford Focus RS on esimerkillisesti rakennettu auto.
        Skoda RS taas jää seisomaan kun verrataan oikeasti nopeasti kiihtyviin autoihin.
        Uusi Focus RS kiihtyy 4.7s 0-100 ja huippuja sekulkee 266km/h.

        Otatte kai nyt huomioon että Focus on jo vuosia ollut ST ja RS mallien kanssa suorituskykyisempi kuin Skoda. 2010 ja uudemmat vakiona 300HPja viritettynä helposti 420HP. Mihin se skoda kykenee oikeasti? Toiseksi jää niin että heilahtaa.


    • Skodisti 4

      Samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Hyvillä renkailla kuivalla asfaltilla saa lastutetulla etuveto-Skodallakin kohtuullisen hyviä kiihtyvyyksiä aikaan (G-Techillä 0-100 km/h alle 6 s.).

      Trikki on luistattaa aavistuksen verran kytkintä maksimiahdoilla, jolloin auto ikään kuin "imaisee" itsensä liikkeelle. Ei välttämättä viisasta tehdä normaalisti, mutta jos haluaa nopeasti lähteä, tämä on parempi vaihtoehto kuin kytkimen ns. pudottaminen. Jos väännöt on etuvetoisella yli 400 nm, on käytännössä mahdotonta kiihdyttää nopeasti: auto karkaa sutimaan teit mitä tahansa.

      Talvella ja märällä mielestäni on turha riehua. Muutenkin, tämä on moottoriteiden ramppien ja lentävien lähtöjen auto.

      • dieseltykki

        Oikeinko se sokota ruopii, jos sattuu syksyn märkiä lehtiä vähän pyörien alle. Jumme ! Tuleeko punttiin ?


    • haters

      Tyhmyyttä ei kynnetä eikä kylvetä - se kasvaa itsestään.

    • Niinpä niin lapset

      Kyllä kandee!
      Sitten pääsee 80km/h-alueella nopsasti ihan 80km/h, selvää säästöä.
      Ei sitä tavallisella autolla tahdo päästä 80km/h.

    • kaalimaan kaara

      Sotkan reuhka on pakko lastuttaa, että ilkeää ajella mutta silti ei lastutus poista kommari kuskin leimaa

      • Kommarin lastuja :)

        Sotkan reuhka? Voitko tällaiselle eteläisen Suomen Skoda-porvarille selventää. Sotka oli ja on suomalainen nimitys Yleisliittolaisesta T-34 vapauden riistovaunusta. Ettet vaan viittaa siihen, että "kaikki Skodat tehdään Vjenäjällä"... ;)

        Meitä Skoda-kommareita riittää. Eiköhän olisi teidän jo aika muuttaa ruotsiin. Jos kärrynne sinne saakka kestävät...


    • radalla ajeleva

      Pekka Perheenisä on aina halunnut olla rallikuski, joten hän hankkii etuveto RS Skodan ja iskee lastuja konepellin alle..

    • P e n t t i

      Täällä kyllä Skoda-miehet juttelevat nyt vain toistensa nöyryyttämisessä. RS nöyryyttää siis kaikki muut Skodat. Jos on ajanut oikealla autolla, niin enpä kehtaisi räsällä paljon huudella.

    • 198cm

      kääpiöt kyykyttää toisiaan

      • vain 26cm

        Perintötekijätkään eivät auta aina. Kaikilla ei vaan ole varallisuutta tai muuten mahdollisuuksia hankkia uutta Octavia RS:ää. Harmi, sillä tuote on miellyttävä yhdistelmä käytettävyyttä ja suorituskykyä. Kyykyttämisistä/kilpailemisesta liikenteessä en pidä sillä sellaista en itse harrasta eikä se eläkeukolle olisikaan ihan ominta puuhaa. Pääasia, että lenkillä voi välillä hypellä kyykkyhyppyjä...

        Harmistus RS:n puutteessa vaikuttaa sävyttävän aika monen kommentoijan tarinoita.


      • w32

        tuommoset kolistajat on niitä todellisia kaappimiehii. katsovatkin normaaleja kuin homot


      • skodiccailla ei jatk

        eniten hävettäs tommosella korstolla kun on pieni pili. kumma kun et mittoja jaellu netiss.


    • P. RäSänen

      Säilyykö RäSässä takuu lastutuksen jälkeen???

      Fordhan mainosti uusiin ST Focukseen ja ST Fiestaan takuun alaista "päivitystä"??!

    • Vieläkö Skoda käyttää jäykkää taka-akselia eli väistötilanteessa takapyörä nousee ilmaan? Hullu on jos tuollaisella pommilla uskaltaa kovempaa ajella. Etuvetoiseen autoon 200 hv on ehdoton maksimi. Sen jälkeen ei ole kellään kivaa.

      • Fjddd

      • totuutta peliin

        Vaikka joissakin Skodissa onkin jäykkä akseli takana niin Octavia RS:n taka-akselisto on melko monimutkainen monivarsituenta.


      • OTAMME OSAA
        totuutta peliin kirjoitti:

        Vaikka joissakin Skodissa onkin jäykkä akseli takana niin Octavia RS:n taka-akselisto on melko monimutkainen monivarsituenta.

        VW-peräisen monivarsituennan puslat laukeilee jo alle 100 tkm.
        Onnea valinnalle !


    • Kaukaa viisas

      Mitäs kun ostaa ladan alle ja pitää miljoona euroa pankissa?Siellä saa "rikkaat" ajella minun puolesta edelle.Ja pysyy poikamiehenä vielä ettei kukaan höynäytä ilman avioehtoa naimisiin.Sen jälkeen kumminki alkais tilintyhjennys.

      • happyend54

        minkäin oon mielestäni viisass. naimisssa ja on varaa laittaa juuri tuo rs kyyditsemään jälkkikasvua ja kuningatartani


    • päreet, lastut...

      Satuin selailemaan vanhoja autobildejä

      Lehdessä 22 / 2013 oli vertailussa turbofarkut Octavia RS 220hv ja Focus ST 250hv

      0-50 km/h mitattu:

      Ocu RS farmari 3,2 s

      Focus ST 2,9 s

      Samassa lehdessä 300 tkm kestotesti Mercedes C180 kompressor 156 hv:

      Kiihtyvyys 0-50km /h 300tkm ajettuna:

      Mb C180 kompressor 2,9s

      Johtopäätös: Etuvedot eivät ole mitään viivapelejä kaupunkialueen kiihdyttelyyn. Parempi suhata vain moottoritiellä ja motarin rampeilla. Lisäteho ei muuta asiaa juuri mihinkään, joten unohtakaa ne lastut.

      • aito quattro

        säälittävä sikaritsa


    • Kyllä kannattaa

      Höylänlastut, sahanpuru ja kissanhiekka lattialla poistavat kosteuden kajuutasta,

    • skeidaa paskaa

      Eikös rusky sportsissa riitä tehot?

    • Kun skoodahan on

      etuveto niin eiks sen suksispoilerin pitäis olla konepellin päällä että se pitoa lisäis?

    • amg

      Sitä vaan kysysin että miksi se rs pitää aina olla se typerä sininen. Kyllästyttää katsella sitä väriä taustapeilistä. Kun ohi ne ei pääse ja pitää ajaa ihan perseessä kiinni.

    • wqrwrqwr

      ei se sinine oo ku ooku vähemmistöill. valkonen se on 6 %sesti etkö oo huomannut.

      • hörönaurua

        Miksi ihmisten pitää tuhlata vähät rahansa Ocu RäSään?


    • politruks

      niin että siihen jo valmiiksi nykivään kaaliin lisää tehoa kun ei sinulla pysy käsissä edes vakio

    • Tilauksessa

      Nythän Ocuun saa nelivedonkin !!!!

      • 320dKyykyttää

        Ja silti se kyykkää


    • LastujaPäreitä

      Lastuista tiedä mutta vanhan kansan automiehet laittoi kuulemma sahanpurua öljypohjaan jos meinas öljyt hävitä. Auttaisko skootassakin?

    • EiLähdeMihinkään

      Turha lastuttaa, ei lähe silti mihinkään etuvetopulkka. Kiihyvyys paranee hyvin marginaalisesti varsinkin nopeusrajotuksien alueella

      • Tilattu

        Neliveto on neliveto.


    • Tilattu

      Arvostan mielipiteitänne

    • Anonyymi

      Skoda poistui aikoinaan ralli poluiltaan voittamattomana ja siihen on syynsä oli ainut auto siinä luokassaan ja lähtökorokkeelle noustessaan porsi kytkin...

      • Anonyymi

        Baijerilaisen munan venyttäjän kuskit ottaa lämpöjä,, ne on jakopää vikaisia romuja 😂 joskus muutama ollut ja ei ole bemmin taso enää siellä missä joskus ollut,, ikinä en enää hanki kyseisiä kulkineita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baijerilaisen munan venyttäjän kuskit ottaa lämpöjä,, ne on jakopää vikaisia romuja 😂 joskus muutama ollut ja ei ole bemmin taso enää siellä missä joskus ollut,, ikinä en enää hanki kyseisiä kulkineita

        Ei sillä, että mulla siihen ois rahaakaan t. Sama


    • Anonyymi

      Lastutin RS:ni, ennen meni öljyä litra/1000km, nyt 4l/1000km

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe