Käykö lestadiolaiset

Jumalanpalveluksessa

Tavallisessa kirkossa syntisten kanssa, jostain olen kuullut että ei ole hyvä olla tekemisissä maallistuneiden ihmisten kanssa...

33

1867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lessu2

kyllä

• sata muuta syytä oli

Eipä taida käydä, ja yksilahkeinen jos on pappi, niin vielä vähemmän, ennen mm. kirkkokuoro oli yksisyy heittää saatanalle.

• etsivä-xx

Miksi ne jotka eivät tiedä asioita niistä innokkaimmin kirjoittavat.

Vastaus käyvät. Minäkin joka viikko (hyvin harvoin on muista asioista johtuvia esteitä).

• Miksi nainen ei saa opettaa?

Raamatussa on useita kertoja nainen opettajana, ja Heistä useista annetaan "hyvän opettajan lausunto".

Raamattuhan ei Jumalan suulla kiellä Uudessa Testamentissa naisen opetusta, sen tekee osin impotentit miehet, kateudesta, sillä osalla Heillä oli Pyhä Henki, joka sai Puheen "elämään" toisin kun lestadiolaiset hoitamiset.

VL:isäsä nähdään, ettei naisilla ole koulutusta? Ovat ainoastaan lasten tekoa varten.

Mikä Teologinen koulutus oli Raattamaalla, mikä Saarella, mikä Hailitolaisella, ja juuri he veivät opin mäkeen.

Kukaan ei sitä uskalla korjata, jottei paikka hyväpalkkaisina puhujana mene, mutta se jää huomioimatta, että kansa äänestää jaloillaan ja 30 vuoden päästä velluja ei ole todellisuudessa yli 35,000 enempään, sukuja on, mutta ajatusmaailma ei ole lestadiolaisuutta.

Yksi väärin saarnattu jae on 15 Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.

1 Tim 2; 15 Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva,

Onko se niin? Ei, vaan miesten, kouluttautumattomien puhveleiden saarnaa, jossa lukutaito loppuu kesken.

LOPUT KUULUUKIN JAKEESTA; jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.

Tämä samahan se on miehelläkin ja suurimpia myllynkivi kaulassa pedofiliassa on miehiä, mutta heille vilkuttelu riittää????

Ei ihme, kun lako pienetty, ihmiset alkavat jo lukea Jumalan sanaa,,,, varkain.

Kotonahan yksin ei saa lukea Raamattua, ettei usko mene pilalle.

• MIKSEI ENÄÄ

Heitetä saatanalle, saivarrellaan jonku tulkinnan kans jotta raamattua pitää lukea tässä ajassa...
      Minun mielestä jos raamattuun on jotain kirjoitettu nin se pätee aina, jos lestadiolaiselta kuolee veli jolla on vaimo muttei lapsia niin elävä veli huolehtikoon asiasta!

• Onko se kummassa Testamentssa, mieti "häntäheikki" sitä.
        Käskikö missä Jeesus näin tehdä, vai riittääkö se, että puhveli sen sanoo, saadakseen naista.

• kawx

Ei enää tälläisiä veljen holhouksia.Kyllä lesdatiolaiset käy Jumalanpalveluksissa kuulumme kirkkoon ja maksamme verot myös sinne.

• uskossa (vl)

Tulemme myös aina kuulumaan kirkkoon. Täsmennettäköön vielä tämä.

• Anonyymi

Hoitokokousvuosina ei saanut olla missään tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Tällä hetkellä puhutaan paljon lähimmäisen rakkaudesta. Nyt hyväksytään ja jopa kehotetaan olemaan tekemisissä normaalisti kaikkien kanssa. Suuri ongelma tällä hetkellä on, että yhteisöstä ulkopuolisten kanssa tekemisissä olemisen vuoksi erotetut eli ne, jotka alunperinkin käsittivät oikein lähimmäisen rakkauden eivät ehkä enää ole yhteisössä mukana. Heidän uskonnonvapautta rikottiin. Kun taas väärässäolleet hoitajat ja kiusaajat kököttävät seurapenkeissä eivätkä ole tähän päivään mennessä myöntäneet tehneensä väärin/ korjanneet tekojaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Hoitokokousvuosina ei saanut olla missään tekemisissä yhteisön ulkopuolisten kanssa. Tällä hetkellä puhutaan paljon lähimmäisen rakkaudesta. Nyt hyväksytään ja jopa kehotetaan olemaan tekemisissä normaalisti kaikkien kanssa. Suuri ongelma tällä hetkellä on, että yhteisöstä ulkopuolisten kanssa tekemisissä olemisen vuoksi erotetut eli ne, jotka alunperinkin käsittivät oikein lähimmäisen rakkauden eivät ehkä enää ole yhteisössä mukana. Heidän uskonnonvapautta rikottiin. Kun taas väärässäolleet hoitajat ja kiusaajat kököttävät seurapenkeissä eivätkä ole tähän päivään mennessä myöntäneet tehneensä väärin/ korjanneet tekojaan.

Sellaista ei tule, että myöntäisivät väärin tehneensä.

Muistan kuinka kirkon yhteisvastuukeräykseenkään ei saanut laittaa rahaa. Perusteena oli:"Sillä ostetaan eläkeläisille televisioita"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun taas väärässäolleet hoitajat ja kiusaajat kököttävät seurapenkeissä eivätkä ole tähän päivään mennessä myöntäneet tehneensä väärin/ korjanneet tekojaan."

Luopioilla ei ole omaatuntoa. Sekin on Jumalan työ.

• kaikki leipä elättä

Herranen aika mitä puheita!!! Syntisten kanssa!

• Mitä Jeesus sinulle vastaa; Matt. 9:12 Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat

Kumpaan jengiin kuulut?

• Epäuskourheilua

Lapsuuden kodissani isä kehotti monesti tulemaan takapihan puolelle tienpuoleiselta pihalta tai tieltä epäuskoisten seurasta. Käytiin me kuitenkin "epäuskoisten" kavereiden synttäreillä ja hekin kävivät meillä vl-kodissani.

• Anonyymi

Kastetaanko evankelisluterilaisten kirkossa lestaadoilaisten lapset ? Olisi mukava tietää. Osaako joku vastata tähän.

• Anonyymi

Kastetaan. Lestadiolaiset kuuluu kirkkoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Kastetaan. Lestadiolaiset kuuluu kirkkoon.

Tyypillistä vl-kaksinaamaisuutta, ellei suorastaan moninaamaiisuutta.

• Anonyymi

Istuu rylla lutterinsa kanssa kaikesta synnista erossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Istuu rylla lutterinsa kanssa kaikesta synnista erossa

lutterilla ei ole vastuuta se on tosi pieni lapsi valilla iso

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lutterilla ei ole vastuuta se on tosi pieni lapsi valilla iso

Muuttelee aina muotoa ettei tarttis vastata teoistaan mutta aina lapsi iso tai pieni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuttelee aina muotoa ettei tarttis vastata teoistaan mutta aina lapsi iso tai pieni

Katumusta ei ole haluun olla lapsi siina sen oppi en haluu vastata teoistani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katumusta ei ole haluun olla lapsi siina sen oppi en haluu vastata teoistani

Tie koko ajan pois pain jumalasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tie koko ajan pois pain jumalasta

ja jeesuksesta aina paha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja jeesuksesta aina paha

Muttelee vaan muotoaan koko ajan mut paa on iso sika

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muttelee vaan muotoaan koko ajan mut paa on iso sika

pureskelee rautaromua tekohampaillaan ja tuijottelee ihmisia leijonan silmallaan ja otsassa lukee srk

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Tyypillistä vl-kaksinaamaisuutta, ellei suorastaan moninaamaiisuutta.

Ilmenee sitä demonipesässäkin moninaamaisuutta.

• Kerro missä Raamatussa kastetaan Lapsi?

Pakanallista soopaa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Kerro missä Raamatussa kastetaan Lapsi?

Pakanallista soopaa.

Me uskovaiset täällä rukoilemme että Pinnasänky käsittäisi uskomisen asian, tekisi parannusta eriseuraisuudesta ja vääristä opeista.

Mene rohkeasti vain seurapenkkiin tänään illalla ja kuuntele ajatuksen kanssa mitä Pyhä Henki sanoo seurakunnalle. Siitä se lähtee.

• Anonyymi kirjoitti:

Me uskovaiset täällä rukoilemme että Pinnasänky käsittäisi uskomisen asian, tekisi parannusta eriseuraisuudesta ja vääristä opeista.

Mene rohkeasti vain seurapenkkiin tänään illalla ja kuuntele ajatuksen kanssa mitä Pyhä Henki sanoo seurakunnalle. Siitä se lähtee.

Älä viitsi?
        Wellun rukous ei pidä sisällään liikkeen ulkopuolisten rukouksia.

Parannus tehdään aina vain Jeesukseen, ja se asia on minulla selvä viime vuosituhannen puolessa välissä.

Silloin lahkonne oli vielä kristitty, nyt sekulaari.

Penkkiläiset istuu penkissä, mutta Teologit saarnaavat, joten miksi sinne menisin kuunteleen teidän hyvin epävakaita juttujanne, nehän kuuluu kerran viikossa radiosta.

Teillä, kastamattomilla ei ole Pyhää Henkeä, joten älä yritä minua mukaa pakanallisella valheellasi.

Luepa tämä; 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Myös Jumalan Valtakuntaan on pitkä matka, käytännössä opeillanne mahdoton?

Kukaan ei ole minulle vielä teistä sanonut, että on Uudestisyntynyt, 80% ei tiedä asiasta mitään; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Kuinka monta teidän saarnaajanne on teologeja?

Siksi olette valehteleva lahko.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Älä viitsi?

Parannus tehdään aina vain Jeesukseen, ja se asia on minulla selvä viime vuosituhannen puolessa välissä.

Penkkiläiset istuu penkissä, mutta Teologit saarnaavat, joten miksi sinne menisin kuunteleen teidän hyvin epävakaita juttujanne, nehän kuuluu kerran viikossa radiosta.

Teillä, kastamattomilla ei ole Pyhää Henkeä, joten älä yritä minua mukaa pakanallisella valheellasi.

Luepa tämä; 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Kukaan ei ole minulle vielä teistä sanonut, että on Uudestisyntynyt, 80% ei tiedä asiasta mitään; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."

Harhapastorin kulahtanut harhainen arvailu. Ei parannusta tehdä piehtaroimalla kirkon lattialla.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Älä viitsi?

Jussi kuvittelee uudestisyntyneensä, mutta kuiten sama paha meininki jatkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jussi kuvittelee uudestisyntyneensä, mutta kuiten sama paha meininki jatkuu.

Ei hän kuitenkaan nai omia lapsiaan, eikä tee vääryyttä liiketoiminnassa.

• Anonyymi

Lestadiolaisuus on mystinen oppi, sillä on valoisa puoli ja sillä on pimeä puoli. Voi vaikka viisi tuntia kehua miten ihana taivaaseen yltävä oppi se on, mutta voin toiset viisi tuntia haukkua miten repivä saatanallinen oppi se on

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      22
      2794
    2. Onko yhtään

Ikävä mua.
      Ikävä
      112
      1758
    3. Olipa kiva nähdä pitkästä aikaa

Joku ihminen vaan kolahtaa! Ei sille voi mitään!
      Tunteet
      17
      1371
    4. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      184
      1342
    5. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      245
      1318
    6. Laita lyhyt tunniste kaivatullesi

Laita lyhyesti joku avainsana, jolla kaivattusi voi sut tunnistaa🤗
      Ikävä
      77
      1212
    7. Ulkomaalainen yrittäjä

Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh
      Varkaus
      20
      1191
    8. Kannattaako omaan intuitioon luottaa

Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista
      Ikävä
      67
      963
    9. En tiedä sinusta

Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet
      Ikävä
      25
      952
    10. Olen niiiin vihainen sille naiselle...

Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏
      Suhteet
      16
      937
    Aihe