Huawei E353 mokkula ja hidas netti

hermot menee

Onkohan nyt tikussa vikaa, vai liittymässä, vai koneessa.
Netti pelasin helmikuussa suht hyvin kun sen hankin. Ehkä kuukauden verran.
Nyt on jo kuukausia juminu, youtubeen on turha mennä. ei voi katsoa videoita kun lataa ja lataa. Vähän matkaa saa jotain videoo katottua ja sitten se jumittuu kun lataus ei edisty.
Katkoo välillä (ei usein) yhteyden.
Facebookissa jumii, eli chat palkki menee harmaaksi, ei lataa mitään sivua.
Kyseessä on saunalahden 3G mobiililaajakaista.
Olen kokeillut myös eri mokkulaa, eri merkkiä, mutta ei auta.

Olen ollut asian suhteen yhteydessa saunalahteen mutta eivät voineet auttaa.
Mobiililaajakaista kun on "toissijainen".

Rupesin miettimään että voisikohan vika olla koneessa.
Sekin on saunalahdelta hankittu, onkohan tämä sitten huono merkki.
Samsung NP355E7C-S03SE ,17.3 Silver ?

Tai voikohan johtua siitä että tässä kun oli tuo windows 8 niin latasin tähän seiskan, kasista en tykännyt kun olisi pitänyt käyttää exploreria. Firefoxia käytän ja se jumittu kasin kanssa minulla silloin kun kokeilin.
Nyt kuitenkin voisin kokeilla että josko toimisi sitten sillä kasilla paremmin mutta en tiedä miten saan sen takaisin.
Saunalahti sanoi että ei tiedä sen tarkemmin kuin että ei ole enää käytössä sitä tarraa josta sen koodin olisi voinut katso, vaan se on tallennettu koneen bios muistiin...?

13

1644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+20

      Onko tuo 3G mobiililaajakaista määräaikainen sopimus? Mikä siinä on on luvattu nopeus?

      Prepaid-puolella on yleinen käytäntö, että vain ensimmäinen kuukausi on nopea = ilman rajoituksia (nopeus luokkaa 7-8 Mbit/s) ja ilmainen, mutta maksullinen jatko tuo rajoitukset ja ne riippuu siitä, mistä nopeudesta on valmis maksamaan (esim. 1 Mbit/s tai kalliimpi 4 Mbit/s). Myös datamäärärajoituksia käytetään eli käyttö hidastuu, kun dataraja ylittyy, mutta toimii taas normaalisti seuraavan kk:n alusta.

      Voit mitata yhteysnopeutta esim. sivulla: http://www.speedtest.net
      Mitä downloadspeed ja ping näyttää? 1 Mbit/s pitäisi juuri riittää normaalitason videolle (360p), ja 2 Mbit/s:llä pitäisi pyöriä 720p-video.

      Onko mokkula 3G-tilassa =sininen valo?
      Jos mokkula ei pysy 3G-tilassa, kokeile vaihtaa vähän paikkaa jos löytyy parempi kenttä, ja/tai asetuksista pakota 3G-tilaan. Huono kenttä tai tukiaseman ruuhka hidastaa mokkulaa. Ruuhkalle et voi mitään, mobiiliyhteydet on lisääntyneet niin paljon, että kaistat on tukossa paitsi yöaikaan (tämä on todennäköisin syy hidastumiseen).

      Muita syitä hitauteen voi olla virustorjuntaohjelma (eniten yhteyden alussa) tai joku haittaohjelma. Haittaohjelmien suhteen java-selainliitännäinen on nykyään suurin riskitekijä, jos sitä ei tarvitse, se kannattaa poistaa tai rajoittaa käyttö vain halutullr sivulle noscript-liitännäisellä (helpointa on poistaa koko java).

    • Hei,

      Mainitsit, että vaihdoit Windows 8:n Windows 7:aan. Suosittelen tarkistamaan, että tietokoneella on kaikki viimeisimmät ajurit asennettuna, tärkeimpänä ehkä USB-porttien ajurit.

      Mobiililaajakaistaohjelmisto voi myös olla sekasin tai sen käyttämät ajurit. Oletko kokeillut jo asentaa uudestaan sekä Mobiililaajakaistan sekä tikun ajurit eli Huawei Modem -sovelluksen? Löydät ohjelmat Ohjauspaneelin kautta kohdasta "poista asennettu ohjelma".

      Nopein tapa saada selville onko vika koneessa vai tikussa, on testata tikkua toisessa koneessa.

      Kannattaa myös tarkistaa nuo 3 20 antamat ohjeet Javasta sekä kuuluvuuden suhteen.

      Tomi / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • onko tuo palstatiimi sun oikee nimes?


    • hermot menee

      Ei hajuakaan mistä tarkistan onko tässä uusimmat ajurit.. =D
      tikku toimii nopeammin veljeni koneessa, kun oli tässä kylässä ja sitä kokeili omaan koneeseen.Minun mielestäni tässä koneessa ei ole vikaa, ainakaan näkyvää. Ei sammuile itsekseen tai jumita tms. Mutta ehkä tämä merkki vain on sitten huono tai jotain. En tiedä.


      Tikku palaa sinisenä.
      Tässä taisi olla sopimus vuoteen 2015 asti (en kyllä ole nyt varma koskeeko se mokkulaa vai nettiä, varmaan nettiäkin)
      Tuosta luvatusta nopeudesta. Liittymän kohdalla saunalahden sivuilla lukee näin:
      Nopeuden vaihteluväli 3G-verkossa 0,4-10 Mbit/s

      tein tuon nopeustestin. Download speed: 0.91 mbps ja Upload speed 0,49 mbps. Tein testin kolme kertaa. Sama nopeus joka kerta. Olen joskus aikaisemminkin tehnyt tämän, on ollut kerran 2 mbps, mutta yleensä alle ykkösen pysyy.


      Ehkä täällä päin toimii paremmin joku muu kuin saunalahti, harmittaa vaan jos sopimusta ei voi purkaa. Ei huvittaisi kahta vuotta maksaa jos ei pääse edes haluamilleen sivuille.
      Muuten ottaisin kiinteän liittymän mutta täällä ei toimi kuin Sonera ja sitä en taatusti ota. Minulla on joskus ollut soneran liittymä ja kun siitä p*askasta pääsin eroon niin toiste en siihen palaa!

    • 3+20

      Ei ole koneen ominaisuuksista kiinni, sen tehot pitäisi riittää hyvin normaalivideoon.
      Yhteysnopeus on rajoilla, mutta pitäisi juuri riittää, mikäli pysyy tuossa lukemassa.
      Onko eroa toisella selaimella, kokeile Chromea?
      Onko kaikki ajurit ok, näkyykö kysymysmerkkejä laitehallinnassa?

    • hermot menee

      täytyy kokeilla Chromea, vaikka en tykkää siitä yhtään. Mutta kokeillaan. Kirjoitin tuohon hakukenttään laitehallinta josta tuli iso lista jotain juttuja, mutta missään ei näkynyt kysymysmerkkiä.

      Vaikuttaako mokkula? kahta erilaista olen jo kokeillut mutta josko taas sitten hankkisin toisenlaisen...

    • Pienet präntit

      Saunalahti lupaa 4G: ssäkin nopeuden vaihteluväliksi 0-15 Mbit/s. Liittymässäsi ei sii voi olla mitään vikaa. Vika on siinä, ettet lukenut liittymäsopimusta tehdessäsi pienellä kirjoitettua tekstiä. Minulla on kilpailevan operaattorin 3G-mokkula ja nopeuden vaihteluväli on luvattu samaksi. Hinta ei huimaa päätä ja nopeus hiihtelee n 10 Mbit/s ja siitä ylös. Joskus on 0 Mbit/s, mutta sen saa ylös IP: n vaihtamalla.

    • päivitäheti

      ärkeä ohjelmistopäivitys: Huawei E353 3G -nettitikulle [ Muokattu ]
      Valinnat
      2 viikkoa sitten - viimeksi muokattu 2 viikkoa sitten

      Laiteohjelmiston päivitystä suositellaan kaikille. Päivitys parantaa laitteen toimivuutta 3G-verkossa, erityisesti silloin jos nettitikussa palaa internet-yhteyden päällä ollessa pääasiallisesti vihreä valo (=laite on 2G-verkossa) 3G-verkon peittoalueella.

      Jos alla oleva ohje ei näy oikein, voit avata sen uuteen ikkunaan klikkaamalla tästä.


      Muita ohjeita laitteen käyttöön liittyen löydät täältä: http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/202/
      If Spock were here, he’d say that I was an irrational, illlogical human being for going on a mission like this... Sounds like fun!

      Asiakastuki ja ohjeet Häiriötiedotteet Palstan pelisäännöt

    • kuretaero

      Pakota 3G verkkoon eli verkkoasetuksiin "ONLY 3G" ..tai sinulla voi olla liittymässä rajoitus, ota yhteys operaattoriin ja tarkista tilanne, itselläni on sama mokkula ja samat oireet, vikana oli ensimmäisellä kerralla se että tiedonsiirto "oli tullut täyteen" ja otin yhteyden operaattoriin ja sain eurolla kuukaudessa rajattoman tiedonsiirron eli nyt riittää vaikka kuinka paljon katson videoita.

      Itselläni tuo sama tikku eli siinä on ulkoisen antennin pistokkeen paikka ja katolla lisä-antenni, auttaa todella paljon.

      Parissa vuodessa voi tikku "vanheta" kannattaa päivittää 4G tikkuun tai 4G reitittimeen jos haluaa enemmän laitteita toimintaan.

    • wehwehweh

      Saunalahti/elisa saa alkaa haisteleen paskaansa. Hintoja nostellaan eikä yhteydet kummene. Samaa hommaa kuin kataisen hallituksella. Seinälle laiton modeemin valmiiksi millon päreet palaa lopullisesti ja palaan takaisin soneralle. Halvin adsl ei enään kauas heitä noista vitun mokkuloista

    • M52_

      Voi vika olla mokkulassakin. Antennit on aika vaatimattomia..... Minulla on samanlainen E353 ja muutama muukin mokkula. Pääsi toki nettiin, mutta yhteysnopeudet ei ollut kummoisia. Vaihdoin erilliseen 4G reitittimeen ja erilliseen antenniin, ja Speedtestin tulokset nousi 10-20 megasta 40-50 tasolle ihan sisätiloissa vaikka antenni ei ole mikään pitkä suunta-antenni.

      Mokkulaan saa myös kiinni erillisen antennin, mutta mokkuloissa käytettävä liitin on aika heppoinen.

    • shshshshshsh

      Käykää soneran sivuilla haistelemassa vaikka halvinta adsl-liittymää ja voihan siellä chattaillakin asiasta. Minä kun tein tuo ja kyselin sopimuksista niin kas kummaa. Saunalahden mokkulayhteys lensi kolmeen tonniin ja on siinä korvilla pysyny. Ennen heilu tonnin molemmin puolin :)
      No ei siinä mitään huomena tulee kuitenkin sonera, vitut minä tuollasista höynäyksistä.
      Nopeus muuttuu 10 kertaseksi ja hinta ei nouse kuin neljänneksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe