Minulla on 5kk ikäinen tyttövauva ja ongelma joka alkaa itselleni olemaan jo aika suuri, on nukkuminen. Kyse ei ole syömisestä, neiti syö kerran ja seki on n. 6 aikaan aamusta. Kyse on nukkuma-asennoista. Hän ähisee yöllä ja yrittää koko ajan kääntyä mahalleen ja itse herään joka ikiseen ähinään ja säikähdän ja nousen katsomaan onko hän taas mahalleen.
Nukkuuko muilla vauvat mahalleen? Olen aina kääntänyt vauvan takaisin kylki/selkä-asentoon mutta taas 1-1,5h päästä olen taas pystyssä kääntämässä sitä. Pelkään että vauva tukehtuu kun nukkuupi mahalleen ja naama on välissä patjaa vasten. Halu nukkua ois kova, mutta en enää tiiä miten rentoudun yöllä ja saisin eden 2-3h putkeen unta..
Onko muilla tämmöisiä ongelmia ja miten tästä selviää? Tämä on toinen lapseni ja en muista esikoisesta kyllä mitään tämänkaltaista..
5 kk vauvan nukkumisasennosta.. :/
7
147
Vastaukset
- Relaa ihmeessä
Ei viiden kuukauden ikäinen vauva tukehdu siihen, että hän kääntyy unissaan mahalleen. Voit antaa hänen nukkua missä asennossa hän itse haluaa. Jos sängyssä ei ole mitään rättejä ja liian paksuja peittoja tms., niin ei hän kyllä pelkkään patjaan tukehdu. Se selällään/kyljellään nukuttaminen kokee vain aivan pieniä vauvoja, jotka eivät osaa itse kääntyä mahalleen ja siitä pois.
- paskaäiti
Ei huolta, meillä tyttö on nukkunut mahallaan (ei suotu muuten nukkumaankaan) jo n. 1kk iästä, eli siitä asti kun osasi kannatella päätään kunnolla ja kääntää sivulta toiselle. Mahallaan nukkuessa ei meillä ole vatsavaivoja, joten siksi näin.
- Minn85.
Sama täällä, kun osas ja jaksoi ite päänsä kääntää niin mahallaan nukkunut. Nukkui paremmin. Pinniksessä tosin, perhepedistä en osaa sanoa.
- 3:n muksun äiti
Meidän lapset ovat ryömineet 5kk vanhana (ja kontanneet ½-vuotiaina), joten kyllä olisi mitenkään voinut "määrätä" missä asennossa he yönsä nukkuvat. :D
- Äiti vol2
Kiitos kovasti vastauksista :) tosiaan pinnasängyssä neiti nukkuupi ja pään alla ei ole kuin rätti ja sitten ohue ohut "tyyny". Peitto sitte päällä. Sitä ite näköjään hysteerisenä valvonu sitte puolet öistä, jospa se selviäis sitte ilman että sitä käy kääntelemässä joka ikisessä välissä :)
- Minn85.
Ota se tyyny ja rätti vaikka sieltä pään alta pois, ei niillä niin tarvetta oo. No meil kyl oli rätti kun puklaili aika reippaasti, mut oli sen verran iso et sen sai jumitettua patjan reunojen ja pinniksen väliin, ei saanu vedettyä sitä irti ja tukehdutettua itteään.:D
- Relaa ihmeessä
Ei tosiaan tuon ikäinen tarvitse vielä tyynyä. Jos se rätti on pakko olla, niin tuo Minn85:n idea on ihan hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot17717462Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss4710034Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?615917Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463210Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.212911Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252822"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita562692Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling862628- 1381890
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen431870