Olin papan kanssa eräällä Varsinais - Suomalaisella hautausmaalla.
Hän pysähtyi ihmettelemään erästä ikätoverinsa hautaa tai oikeastaan siinä olevaa sotaveteraanimerkkiä.
Kyseinen mies oli talvisodan syttyessä 23 - vuotias kuten isoisäkin. Hän oli saanut kokoamiskeskuksessa jonkinlaisen pelkokohtauksen ja viety hoitoon.
Kun miehistä kuitenkin oli kova puute, oli tuosta miehestä tehty poliisi kotirintamalle.
Hän siis oli ollut kotona koko talvi- ja jatkosodan ajan.
Erääseen matrikkeliin oli mies päässyt. Siinä kerrottiin, että hän oli palvellut poliisina kotijoukkojen suojeliskuntapiirissä. Maininnat taistelupaikoista puuttuivat, koska niitä ei ollut. Aika säälittävä matrikkelikirjoitus miehen omaisilta.
Nyt kysynkin, että voiko tuollaisen miehen hautakivessä käyttää sotaveteraanimerkkiä?
Jos voi, niin silloin pitäisi siihen olla oikeus kaikilla muillakin kotirintamaihmisillä.
Pappaani tuo ainakin loukkasi.
Sotaveteraanimerkki hautakivessä?
??????
0
565
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632