Olin papan kanssa eräällä Varsinais - Suomalaisella hautausmaalla.
Hän pysähtyi ihmettelemään erästä ikätoverinsa hautaa tai oikeastaan siinä olevaa sotaveteraanimerkkiä.
Kyseinen mies oli talvisodan syttyessä 23 - vuotias kuten isoisäkin. Hän oli saanut kokoamiskeskuksessa jonkinlaisen pelkokohtauksen ja viety hoitoon.
Kun miehistä kuitenkin oli kova puute, oli tuosta miehestä tehty poliisi kotirintamalle.
Hän siis oli ollut kotona koko talvi- ja jatkosodan ajan.
Erääseen matrikkeliin oli mies päässyt. Siinä kerrottiin, että hän oli palvellut poliisina kotijoukkojen suojeliskuntapiirissä. Maininnat taistelupaikoista puuttuivat, koska niitä ei ollut. Aika säälittävä matrikkelikirjoitus miehen omaisilta.
Nyt kysynkin, että voiko tuollaisen miehen hautakivessä käyttää sotaveteraanimerkkiä?
Jos voi, niin silloin pitäisi siihen olla oikeus kaikilla muillakin kotirintamaihmisillä.
Pappaani tuo ainakin loukkasi.
Sotaveteraanimerkki hautakivessä?
??????
0
424
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984