Paha olla Siilinjärvellä

pässiä naurussa

Haluaisin muuttaa pois, mutta vaimo haluaa asua täällä. Niinpä minua pidetään Siilinjärvellä kuin pässiä naurussa.

Kirjoitan sen tähän niin kuin hullu seinään: Minun on täällä paha olla.

60

2871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu juu ............

      Ai nytkö sen tajusit . ole huoletta monella muullakin on sama tunne , etenkin kantasiilinjärveläisillä kun niin kauhiasti pelkäävät tulevaa kuntaliitosta.

    • monta seutua nähnyt

      Se ollaan todella huomattu kirjoituksistasi. Ei se asia kuitenkaan muutu yhtään paremmaksi Siilinjärven liittämisellä Kuopioon. Pikemminkin päinvastoin. Sinulle huonosti sopivasta asuinympäristöstä heikkenevät ja siirtyvät palvelut kauemmaksi.

    • kas kummaa .........

      Ompa kumma näkemys sen kerran kun kirjoittaa jotakin alkaa väittämä kirjoittelusta höh. Ei minun asuinympäristössä ole mitään moitittavaa eikä palvelut karkaa mihinkään vaikka kaikki kunnat liitettäisi kuopioon .Kyllä täällä palvelut toimivat , sille en voi mitään jos siilinjärvi siirtää palveluita kuopioon mut siilinjärven taloushan on huonossa hapessa joten se on ymmärrettävää.

    • kylä

      ei muuta kun suikka päähän ja sukset eri suuntiin,,,,

      • Anonyymi

        Ei mullekaan tule mieleen muuta ratkaisua.


    • ahistava pikkukylä

      Suosittelen muuttoa siilistä pois, itselläkin elämänlaatu koheni huomattavasti kun muutin siilistä Kuopioon.

      • kysyn vaan

        Millälailla koheni?


      • sopiva paikka

        Tiedän itseni lisäksi monia, joiden elämänlaatu on kohentunut muutettuamme Kuopiosta Siiliin.


    • minä vain

      Jos ei ole tyytyväinen kannattaa vaihtaa asuinpaikka kuntaa.

      • Anonyymi

        Tuntuiko siltä kuin olisit tukenut päämäärääsi kirjoituksellasi.


    • NissanMazda

      Minne haluaisit muuttaa? Siili on täynnä tänne takaisin Helsingistä tulleita. (Koko kansan Maukkakin teki hyvää tiliä pk-seudulla).

      • pieni piiri pyörii

        Varmaankin ainakin 70 % porukasta on asunut koko elämänsä Siili-Kuopio alueella. Kuopioonhan sun sitten varmaankin kannattaa muuttaa tuttuun paikkaan.


      • Vierämi

        nii ja sitten on Siilinjärven kaunistyttö Tuula huolissaan Syyriaan sotimaan lähteneiden Suomenkansalaisten tervydenhuollosta!


    • kiero kirsikka

      Toivalan huoltoaseman lähellä,kun juoruakka kiero kirsi kiusaa t
      avallisia ihmisiä ja valehtelee toisista ihmisistä,sillä ei todellakaan ole omaatuntoa
      on niin moni sanoinut siitä kierosto,miten ilkeää,sillä ei varmaan ole töitä,asiakseen sotkee ihmisten asioita,se voi joskus sattua omaan nilkkaan tuo valehtelu.käy kai se töistä käy toisenihmisten haukkuminen.

      • Anonyymi

        Näitä vitsauksia on seudulla ollut.

        Erityisesti Toivalaa riivasi vuosina n. 1995-2013 poikkeuksellisen massiivinen sontapuheliike, joka levisi Jälän rannoilta ympäri kylää. P*skapuheherätyksen saaneet juorusivat maanisen kiivaasti, silmät kiiluen muista ihmisistä keksimäänsä sontaa. Itsekään eivät tainneet tietää, mitä suupielestä seuraavaksi roiskahtaisi.

        Kysyttäessä, mistä juoru oli peräisin, lahkolaiset inttivät vain, että heidän suuret johtajansa kyllä tietävät kaikkien asiat. Sontapuheherätyksen mystiset johtohahmot tuntuivat olevan alamaisilleen suuresti kunnioitettuja jumalallisia olentoja, joilla oli oikeus sanoa ja tehdä mitä vain. Näissä yhteyksissä mainittiin hienoja termejä, kuten psykopatia ja manipulointi.

        Juorulahkon väki oli sekaisin kuin humalaiset heinäseipäät. Sotkivat omat ja mahdollisimman paljon muiden asioita. Touhu hiljentyi vuosien vieriessä ja muutaman odotetun poismuuton myötä. Väitetään, että aivan kaikki juoruherätyksen kouriin joutuneista eivät koskaan palautuneet ennalleen. Kukaan ei halua muistella noita omituisia aikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä vitsauksia on seudulla ollut.

        Erityisesti Toivalaa riivasi vuosina n. 1995-2013 poikkeuksellisen massiivinen sontapuheliike, joka levisi Jälän rannoilta ympäri kylää. P*skapuheherätyksen saaneet juorusivat maanisen kiivaasti, silmät kiiluen muista ihmisistä keksimäänsä sontaa. Itsekään eivät tainneet tietää, mitä suupielestä seuraavaksi roiskahtaisi.

        Kysyttäessä, mistä juoru oli peräisin, lahkolaiset inttivät vain, että heidän suuret johtajansa kyllä tietävät kaikkien asiat. Sontapuheherätyksen mystiset johtohahmot tuntuivat olevan alamaisilleen suuresti kunnioitettuja jumalallisia olentoja, joilla oli oikeus sanoa ja tehdä mitä vain. Näissä yhteyksissä mainittiin hienoja termejä, kuten psykopatia ja manipulointi.

        Juorulahkon väki oli sekaisin kuin humalaiset heinäseipäät. Sotkivat omat ja mahdollisimman paljon muiden asioita. Touhu hiljentyi vuosien vieriessä ja muutaman odotetun poismuuton myötä. Väitetään, että aivan kaikki juoruherätyksen kouriin joutuneista eivät koskaan palautuneet ennalleen. Kukaan ei halua muistella noita omituisia aikoja.

        Tämän paskapuhemyrskyn keskeiset henkilöt taisivat olla eri puolilta maata muuttaneita. Riivattuja sekopäitä! Siihen aikaan ei tehty rikosilmoituksia kunnianloukkauksista, viikottain niitä olisikin saanut olla tekemässä. Muistellaan joskus tarkemmin.


    • viimeiset ajat
    • onnellinenmies1

      Muuttakaa vaan ahistuneet muualle, täällä ei teidän laisia kaivata. Joku pikku juttu niin ahistaa heti. Järki käteen. Ja viesti ketjun perustajalle että eukollas on toinen siilinjärveläinen mies kenen kanssa tykkää olla.

      • Anonyymi

        Tarkkaampa näyttää tpnkineen omia asioitaanko lie


    • tyhmä??

      no mikäs vika siilissä on?

    • Kuopijoon

      Minä muutin Siilistä Mäntymäeltä pois 2000-luvulla Kuopioon ja kyllä minun ja perheeni elämänlaatu koheni. Työmatkat sujuvat nykyään pyörällä ja jalan kun ennen piti ajaa autolla ruuhkissa. Lapsilla on sellaisia harrastuksia joita Siilissä ei ollut tarjolla ja he pääsevät niihin ilman kuljettamista täällä Kuopiossa. Kaupat ja palvelut on paremmat Kuopiossa. Siilissä oli kyllä muuten ihan mukavaa asua mutta se matkailu rasitti eniten.

      • Luu5

        Hienoa että olet löytänyt paikkasi tällä alueella ja kaikki elämän asiat ja tärkeät jutut natsaa perheesi harrastuksissa sekä tulee säästöä välimatkoissa. Mutta tämä asia ei mene yksi/yksi koska kaikki ei halua kaupungin kiireeseen vaan haluavat tietoisesti rauhallisempaa elämänrytmiä.


      • itsestä kiinni
        Luu5 kirjoitti:

        Hienoa että olet löytänyt paikkasi tällä alueella ja kaikki elämän asiat ja tärkeät jutut natsaa perheesi harrastuksissa sekä tulee säästöä välimatkoissa. Mutta tämä asia ei mene yksi/yksi koska kaikki ei halua kaupungin kiireeseen vaan haluavat tietoisesti rauhallisempaa elämänrytmiä.

        Siilinjärven asuinalueilla asuminen on aivan yhtä kiireistä tai välimatkasta johtuen jopa kiireisempää kuin Kuopion asuinalueilla asuminen. Jokainenhan valitsee itse kuinka rauhallisella tai kiireisellä elämänrytmillä elää. Eihän esimerkiksi niitä harrastuksia tarvitse olla niin paljon työpäivän jälkeen.


      • maalainenko?

        no voi juma, tuossa ei oo mistää muusta kyse ku mukavuuden halusta.
        Että ei viitti sitä 25min matkaa ajaa.. :DDD


    • Eba

      Niin siitä kai se elämänlaatukin pitkälti muodostuu eli mukavuuden halusta. Joku kokee asian niin että se ajaminen ei ole mukavaa ja silloinhan sitä voi vaikka muuttaa paikkaan jossa ei tarvitse ajella. Eikö olekin hienoa!

    • Anonyymi

      Jaahas. Taas yksi tyypillinen tohveliukko joka on akkansa pompoteltavana.

    • Anonyymi

      Vieläkö on ketjun aloittaja hengissä vai onko vaimo tullut järkiinsä ja muutto on tapahtunut isompiin kuvioihin.

    • Anonyymi

      Ketkä idiootit oli lentokentän mutkassa USArmy GO HOME kylttien kanssa. Kuulemma meidän kylän kundeja.

      • Anonyymi

        Martti & kump. Siku:a siellä oli ja lippu korkealla. Ihmettelen vain mitä maanpuolustus heitä edes kiinnostaa. Hyvä siili taas.


    • Anonyymi

      Ei ole hyvä Kuopiossakaan, ahneus on sokaissut täällä päättäjät ja mm. tonttien hintoja korotellaan mielettömin askelin ihan noin vaan huvikseen ja yllättäen, etukäteen kenellekään kertomatta... vittumaisen kallis kaupunki jo ennestään... Kuopio on paska paikka!!

      • Anonyymi

        Niin toisaalta Kuopio onkin 120k asukkaan oikea kaupunki eikä mikään tällainen kyläpahanen. Valtakunnallisesti tuon kokoisessa kaupungissa tonttien hinnat on juuri ne mitkä niiden pitääkin olla. Mitä mieltä muuten olet kylämme rumuudesta, minusta tämä siili on ruma. Kaksi rekkaränniä ja hirveä melu ja pöly. Kaavoitusta ei ole kukaan tehnyt eikä järveä pahemmin näy. Syystäkin kylämme on palkittu rumuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin toisaalta Kuopio onkin 120k asukkaan oikea kaupunki eikä mikään tällainen kyläpahanen. Valtakunnallisesti tuon kokoisessa kaupungissa tonttien hinnat on juuri ne mitkä niiden pitääkin olla. Mitä mieltä muuten olet kylämme rumuudesta, minusta tämä siili on ruma. Kaksi rekkaränniä ja hirveä melu ja pöly. Kaavoitusta ei ole kukaan tehnyt eikä järveä pahemmin näy. Syystäkin kylämme on palkittu rumuudesta.

        Näinpähän tuo taitaa olla.


      • Anonyymi

        Tämä Kuopio on kyllä nuhruinen ja huonosti suunniteltu. Sanalla sanoen ruma, verrattuna vaikka Tampereeseen tai mihin tahansa. Kallista on, mutta rahaa ei käytetä yleiseen viihtyvyyteen. Riistavedellä tai Maaningalla voi asua halvemmalla ja kauniimmassa ympäristössä kuin varsinaisessa kaupungissa, mutta monelle pienituloisellekin on tärkeää, että kämppä on sityssä, jossa rikollisuuskin rehottaa.


      • Anonyymi

        Ennustetta oli että hinnat saattaa pumpsahtaa vielä korkeammallekkin.


    • Anonyymi

      Muaningalla on mukavaa. Ei ahista ja tilaa riittää. Muuta sinäkin Muaningalle.

      • Anonyymi

        Eikös se Maaninka ole Kuopiota. En mä nyt kaupunkiin muuta.


    • Anonyymi

      Mua kakattaa.

      • Anonyymi

        Mua pierettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua pierettää.

        Ai sekö Muaningan mua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sekö Muaningan mua?

        No justiisa se.


    • Anonyymi

      Paha olla pöljällä.

    • Anonyymi

      No sinusta ei sitten löydy miestä ollenkaan. Olet varmaan kuin maston menettänyt purjevene. Kuljet merivirtojen mukana ja toivot löytäväsi kotisataman. Toivottavasti löydät etsimäsi.

      • Anonyymi

        Toivottavasti en löydä ainakaan sinun rantaasi.


    • Anonyymi

      No sun ranta on niin rehevöitynyt että pidä hyvänäsi.

    • Anonyymi

      Minä voisin viihdyttää vaimoasi, ja sinä voisit muuttaa vaikka Pieksämäelle.

      • Anonyymi

        Vaimoa?Minä olen homo.Toki voit lainata avarakatseista miestäni jos ruskea reikä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimoa?Minä olen homo.Toki voit lainata avarakatseista miestäni jos ruskea reikä kiinnostaa.

        Normi pöljää.


      • Anonyymi

        Eiköhän tuo koplataksesi kirjoitusympyräsi ole sulkeutunut jo kaunaikaa siitenkin.


    • Anonyymi

      Minulla on vieläkin paha olla, ummettaa.

    • Anonyymi

      Ajavatko downlong de va kukku moderit perässä jos, ess mahiksii ?

      • Anonyymi

        Ees.


    • Anonyymi

      Kohta losahtaa.

    • Anonyymi

      Kohta losahtaa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että et ole kohtaloosi tyytyväinen?!?

        Vai miksiköhän ajattelele kohtalosi sakkaavan???

        Jokaisella kuitenkin oma tiensä täällä kuljettavana, ja valinnoilllaan ja jopa yksittäisille sanoilla taikka teoilla voi vaikuttaa asioihin, joskus tai jopa usein. Älä ajattele enää etttä kohtalosi sakkaisi, vaan pidä huolta itsestäsi ja ajattele myönteisemmin, jos tuntuu ett kohtalo painaa, niin aina voi etsiä ammattiapua. Ei pidä antaa kohtalonkaan painaa tai rajoittaa liikaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että et ole kohtaloosi tyytyväinen?!?

        Vai miksiköhän ajattelele kohtalosi sakkaavan???

        Jokaisella kuitenkin oma tiensä täällä kuljettavana, ja valinnoilllaan ja jopa yksittäisille sanoilla taikka teoilla voi vaikuttaa asioihin, joskus tai jopa usein. Älä ajattele enää etttä kohtalosi sakkaisi, vaan pidä huolta itsestäsi ja ajattele myönteisemmin, jos tuntuu ett kohtalo painaa, niin aina voi etsiä ammattiapua. Ei pidä antaa kohtalonkaan painaa tai rajoittaa liikaa :)

        Mikähän ihmevonkaaja säkin siinä luulet olevasi? Luuletko että mua saa millon sua haluttaa?
        Taidat olla joku seksihurjastelija , joka harrastaa usein seksiä eri ihmisten kanssa. Siihen vaaditaan vähintään kaksi, koska runkkausta ei lasketa seksihurjasteluksi. Edelleenkään seksin hakemista kutsutaan termillä "vonkaaminen" ja siitä on vielä pitkä matka hurjasteluun. Jos sä olet todella seksihurjastelija, niin kyllä se todella enemmän kertoo susta kuin musta. Ja jos noin helposti "lohkeaa", niin miksipä sä muutat hyväksi havaittuja toimintamalleja vaikka se olisikin väärin.


    • Anonyymi

      Mutta uusnahka on harmissaan kun syrän ei toteudu puuaaa..

    • Anonyymi

      Katohan jäbien ry hyvin edustettuna savarissa. Teräsjäbät siis ja ite pj kommentoi, hyvä hyvä.

    • Anonyymi

      Oliko pöljän kavereita tuossa lapinlahden metsästysporukoissa?

      • Anonyymi

        Sittepä se nähdään kun nimet tuodaan julki.


    • Anonyymi

      Pöljällä syyhyttää kun apteekista on varastettu voidetta. Ei pysty enää hyllyssä pitämään. Onko jäbiltä karannu pikkuiset.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe