Mazda vs. Toyota

SKYACTIV technology

Mazda on ottanut nyt ottanut Toyotasta kunnon niskalenkin, tässä esimerkki valvematikista verrattuna SKYACTIV teknologiaan:

Avensiksen 1.6 Valvematic bensiinimoottori tarjoaa 132 hevosvoiman maksimitehon. Yhd. kulutus 6,5 l/100 km. CO2-päästöt 150 g/km. Kiihtyvyys 0-100 km on 10,4 sekuntia.

Mazdan 2.5 SKYACTIV-G automaatti tarjoaa 192hv/ 0-100km/h 7,8s ja kulutus 6,3l/100km ja CO2-päästöt 148g/km

25

3356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Khyyyyllä

      Totta, mazdan koneet on modernit, tojon antiikkiset.
      Joku vois laittaa sen 2L 120hv speksit vielä tähän vertailtavaksi!

      Mazda on silti vetun mölyisi auto, mazda ei ikinä opi.

      • Tyytyväinen 626kuski

        jännä juttu, itseäni ärsyttää uudet autot joista ei kuule moottorin äänistä kierrosnopeutta.


      • tekno

        Uuden pitäisi olla hiljaisempi.


      • Kiikutin
        tekno kirjoitti:

        Uuden pitäisi olla hiljaisempi.

        AINA kun tulee uusi auto, sanotaan että se on vanhaa hiljaisempi.
        Jos näin olisi, autot ei pitäisi enää mitään ääntä.
        Jollain sitä pitää myydä, kaikki ei edes koeaja autoa ostaessaan.


      • ifi
        Kiikutin kirjoitti:

        AINA kun tulee uusi auto, sanotaan että se on vanhaa hiljaisempi.
        Jos näin olisi, autot ei pitäisi enää mitään ääntä.
        Jollain sitä pitää myydä, kaikki ei edes koeaja autoa ostaessaan.

        Uusi kone on hiljasempi,se on varmepi kuim Lapin lumi.
        Sekun lähtee harvemmin käyntiin.


      • .....
        tekno kirjoitti:

        Uuden pitäisi olla hiljaisempi.

        Katsopas startin uusin jakso.. ja tutki asiaa muutenkin, mazdan melutaso on yhä sama ala-arvoinen kuin tähänkin asti. En pysty ymmärtämään. Seuraava ei enää ole mazda. Ehkä sitten kun uusi ave tulee voi sitä harkita... saapa nähdä.


      • Kompataan
        ..... kirjoitti:

        Katsopas startin uusin jakso.. ja tutki asiaa muutenkin, mazdan melutaso on yhä sama ala-arvoinen kuin tähänkin asti. En pysty ymmärtämään. Seuraava ei enää ole mazda. Ehkä sitten kun uusi ave tulee voi sitä harkita... saapa nähdä.

        Kompataan

        >>>That old Mazda bugbear comes through with the 6 being the loudest car here for engine noise on light throttle, and for road noise particularly on coarse-chip surfaces.


    • Nasta pimu

      Dream on mistään 6,3 litran kulutuksesta 2,5 automaatilla. Joka haluaa pienen reality checkin, tsekkaa TL:n vertailusta CX5'sen todellisen kulutuksen vs. luvattu.

      • Teemuk1

        Tässä puhutaan kutosesta eikä seeäksvitosesta..


    • kdkdkdkkdkdk

      Uuden kolmosen bensakoneet kuin suoraan 80-luvulta.5-litranen,100 hv ja 150 Nm. 2-litranen, 120 hv ja 210 Nm vääntöä. Siis 2-litranen kone ja heppoja 120!!! En sanoisi että mazd ottanut niskalenkkiä. On noi koneet sen verran surkeita että moni jättää ostamatta. Harmi sinällään, kestäviä nuo tod.näk ovt, siinä vaiheessa kun VAG:n pikkuturboihin vaihdettu jo kone uuteen matukan koneessa vasta sisäänajo tehty.

      • SKYACTIIVI

        volkkarilla tehot 85 hv ja 160 Nm, mitenkäs se nyt sitten on parempi?? tai 122 hv ja 200 Nm versio??

        Ja vertaa sitten kulutusta js suorituskykyä.

        SKYCTIV koneilla varustettu kolmonen on suorituskyvyltään parempi ja kulutukseltaan yhtä hyvä tai pienempi, eiköhän se ole tärkeämpää kuin moottorin koko.


      • korjaus
        SKYACTIIVI kirjoitti:

        volkkarilla tehot 85 hv ja 160 Nm, mitenkäs se nyt sitten on parempi?? tai 122 hv ja 200 Nm versio??

        Ja vertaa sitten kulutusta js suorituskykyä.

        SKYCTIV koneilla varustettu kolmonen on suorituskyvyltään parempi ja kulutukseltaan yhtä hyvä tai pienempi, eiköhän se ole tärkeämpää kuin moottorin koko.

        Kutosen bensakoneet ovat 145 ja 165 heppaisia.


      • ZAZ-xxx

        Matalaviritteinen kaksilitrainen on nimenomaan vahva käyttökone. Mutta kuinka se sittenkään kestää, kun puristussuhde on ennätyskorkea? Teknisten tietojensa (tilavuus, teho, vääntö, kulutus, päästöt) valossa moottori on suorastaan kummajainen!

        Auto Bild Suomi on uusimmassa numerossaan ihan lääpällään Mazda 3:n edessä, mutta ABS:llä on toisaalta taipumus kehua kaikkia uutuuksia.


      • Jeiii
        ZAZ-xxx kirjoitti:

        Matalaviritteinen kaksilitrainen on nimenomaan vahva käyttökone. Mutta kuinka se sittenkään kestää, kun puristussuhde on ennätyskorkea? Teknisten tietojensa (tilavuus, teho, vääntö, kulutus, päästöt) valossa moottori on suorastaan kummajainen!

        Auto Bild Suomi on uusimmassa numerossaan ihan lääpällään Mazda 3:n edessä, mutta ABS:llä on toisaalta taipumus kehua kaikkia uutuuksia.

        Ohan dieseleissälin korkea puristussuhde.


      • KAI-
        SKYACTIIVI kirjoitti:

        volkkarilla tehot 85 hv ja 160 Nm, mitenkäs se nyt sitten on parempi?? tai 122 hv ja 200 Nm versio??

        Ja vertaa sitten kulutusta js suorituskykyä.

        SKYCTIV koneilla varustettu kolmonen on suorituskyvyltään parempi ja kulutukseltaan yhtä hyvä tai pienempi, eiköhän se ole tärkeämpää kuin moottorin koko.

        Maahantuojan edustajan on syytä rauhoittua. Odotetaan kunnes uusi kolmonen saadaan suomeen ja todetaan se kulutus sitten vertailussa. Samalla voidaan tsekata uuden kolmoisen melutaso, ruostesuojaus ja huoltohinnat.


      • laiskoja ovat

        Mulla oli -86 vuosimallin renu 21 2.0i 120hv, 0-100km/h 9,6sek ja huippuja kelas yli 200km/h. Eipä oo menny tekniikka eteenpäin.


      • tarkkailija100
        laiskoja ovat kirjoitti:

        Mulla oli -86 vuosimallin renu 21 2.0i 120hv, 0-100km/h 9,6sek ja huippuja kelas yli 200km/h. Eipä oo menny tekniikka eteenpäin.

        Menisitkö seinää vasten ammuttavaksi lyödäksesi vetoa kyseisten lukemien totuudesta ja toteutumisesta?...


    • on pihi

      EU yhdistetty kulutus ei välttämättä vastaa tosielämän kulutusta, siihen vaikuttaa niin moni seikka, se on standardisoitu testi ja tehty sitä varten, että eri autojen kulutuksia voi vertailla keskenään

      Pointtina oli, että Mazda6:n 2.5 litraisella automaatilla pääsee pienemmällä kulutuksella kuin Toyota Avensiksen 1.6l manukalla. HS ja Turkula joka on muuten hyvin innokkaasti kirjoitellut tästä EU yhd. kulutuksesta totesi Mazda6 olevan kaikkien aikojen pienikulutuksisin auto luokassaan. http://www.hs.fi/autot/a1369978406131

      No hankkiiko kutosen nyt pelkästään sen takia onkin toinen juttu, varmasti löytyy pienemmällä meneviä, mutta kokonaisuus puhuttelee. Tilat, ulkonäkö ja kulutus kohdallaan, yhtä hyvä luotettavuus sekä sporttisempi ajettavuus tekee siitä aika paljon paremman paketin kuin toiskulla on tarjota.

    • Mazda johtaa

      Aloittajalle sen verran että hinnat myös vaikuttaa moneen asiaan laita myös noiden hinnat näkyviin.
      Mazda on tehnyt hienoja koneita. Toyotalla on ihmeellisen vanhst koneet vuodesta toiseen . Saapa nähdä mitä tulee seuraavaksi toyotalle koneiksi. Pakkohan sen on uudistaa konekantansa. Uusi 6 mazda on sulavan komee suto . Omaan makuuni on jo liian isokorinen..

      • Melu, melu ja melu

        Mazda tässä tyhmemmin tekee kun ostaa Toyotalta ihmeellisen vanhoja moottoreita, mm uuden kolmosen hybriditekniikan. Toyotalla kun on ollut näitä takaisinkutsuja tuon tuostakin, niin mitenkäs Toyotan tekniikkaa omaavissa Mazdoissa hoidetaan korjaukset?


      • 33442
        Melu, melu ja melu kirjoitti:

        Mazda tässä tyhmemmin tekee kun ostaa Toyotalta ihmeellisen vanhoja moottoreita, mm uuden kolmosen hybriditekniikan. Toyotalla kun on ollut näitä takaisinkutsuja tuon tuostakin, niin mitenkäs Toyotan tekniikkaa omaavissa Mazdoissa hoidetaan korjaukset?

        Takaisinkutsu kertoo siitä että firma korjaa omaan piikkiin asioita. Mitäs se volkkarin politiikka nokkaketjuista kertoo?


    • kuutospappa

      Ne tekniikat kootaan mazda salaisella linjalla mihin ei tojotan porukka pääse sohlaan. Mazda tekee niihin tiukkojen kriteerien vaatimat parannukset, mm.takaluukun automaattinen tuuletusjärjestelmä ettei tuu räksätyksiä eikä tilastovääristymiä. Annan myöhemmin lisää ohjeita

      • Urpoton.

        Mazda osoittaa älyttömän hyvin sen tosiasian että turboton kone on yhtäaikaa taloudellinen, vääntävä ja kestävämpi kuin ne saksalaisten n.s.pikkuturbot. Yksikään volkkarin pikkuturpo ei todellisuudessa mene alle seitsemän litran sataselle. Olen ajanut niillä ja paljon.


      • arska1
        Urpoton. kirjoitti:

        Mazda osoittaa älyttömän hyvin sen tosiasian että turboton kone on yhtäaikaa taloudellinen, vääntävä ja kestävämpi kuin ne saksalaisten n.s.pikkuturbot. Yksikään volkkarin pikkuturpo ei todellisuudessa mene alle seitsemän litran sataselle. Olen ajanut niillä ja paljon.

        koko ikäni olen ajanut mazdalla ja toyotalla -97 mazda 323 parempi kuin saqman ikäinen corolla .avensis -06 parempi kuin samanikäinen mazda6.eli vaikea osoittaa merkkinä kumpi parempi.


    • näin on

      Mazdan sisätilat on ottanut kilometriluokan kaulan Toiskuun. Toyotaa kun ihmettelee sisältä, niin sehän on kuin 90-luvun jäänne verrattuna Mazdaan jonka sisustus on tehty tyylillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe