jakopään koppa irtosi

huh huh

Volvosta ( s60 2.4 bensa vm. 2008 ajettu 140000 km) irtosi ajossa huomamatta jakopään suojakoppa. Miten se on kiinnitetty, että se voi irrota? Soitin wetterille ja siellä kyllä oltiin ymmällä.Tämän seurauksena apurin puoleisen lampun johtosarja hankasi hihnaan ja aiheutti oikosulun, jossa kaikki valot olivat päällä samanaikaisesti. Korjasin nuo johdot sähköteipillä ja valot toimivat taas oikein. Huomenna siniselle korjattavaksi. Miten hankala tuon johtosarjan vaihtaminen on ja kauanko työhön kuluu aikaa?

4

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ämis

Kun olet jo huollon saanut sovittua merkkihuoltoon niin eivätkö he osanneet sinulle kertoa vastausta kysymykseesi?

• sama huh huh

On siellä se iso koppa liekö se jakopään koppa paikoillaan, mutta apulaitteiden kuten vesipumppu hihna näkyy. Eli että siinä ei ole koppaa, en tiedä kuuluuko siihen. Siis se lamppua lähellä oleva urahihna näkyy. Katselin volvon moottorin kuvia netistä ja kyllä siellä se apulaitehihna oli näkyvissä. Olen toki useinkin katsonut konepellin alle, mutta tuohon hihnaan en ole kiinnittänyt huomiota.

Huollossa eivät osanneet sanoa, koska itse saatoin antaa väärää tietoa ymmärtämättömuudesäni.

Voisitko valaista tätä asiaa?

• ämis
        sama huh huh kirjoitti:

On siellä se iso koppa liekö se jakopään koppa paikoillaan, mutta apulaitteiden kuten vesipumppu hihna näkyy. Eli että siinä ei ole koppaa, en tiedä kuuluuko siihen. Siis se lamppua lähellä oleva urahihna näkyy. Katselin volvon moottorin kuvia netistä ja kyllä siellä se apulaitehihna oli näkyvissä. Olen toki useinkin katsonut konepellin alle, mutta tuohon hihnaan en ole kiinnittänyt huomiota.

Huollossa eivät osanneet sanoa, koska itse saatoin antaa väärää tietoa ymmärtämättömuudesäni.

Voisitko valaista tätä asiaa?

No siis aikuisten oikeasti sillä hihnojen suojakopalla ei ole kyllä mitään tekemistä sen suhteen, jos sinun autosi valojen johdot on poikki. Mutta ihan semi hyvää pastaa kuiteskin!

• aapee huh huh
        ämis kirjoitti:

No siis aikuisten oikeasti sillä hihnojen suojakopalla ei ole kyllä mitään tekemistä sen suhteen, jos sinun autosi valojen johdot on poikki. Mutta ihan semi hyvää pastaa kuiteskin!

Kyllä sillä on. Johtosarja oli irronnut kiinnikkeestään ja siten yltänyt siihen hihnaan, joka hankasi lampun johtojen suojakumit niin, että johtojen säikeet tulivat paljaiksi ja osa näistä katkesi aiheuttaen oikosulun siten, että kaikki valot, siis pitkätkin paloivat. Autossa on aktiiviset bi-xenonit.

Kyllä minä ihan asiaa esitän ja ongelmana on, että ole nyt matkalla jossakin helkutin Itä-Lapissa. Huolto on Rovaniemellä Wetterillä.

Tuo on siis mahdollista ainakin tällä mallilla. Vilkaisepa tuota, kun tällainen auto sattuu kohdalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      74
      5019
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3403
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2700
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1760
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      233
      1221
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      912
    Aihe