Opintopistetavoitteen täyttymisestä.

Gotz9

Eli syksyltä pitäisi saada väh. 20 op ja keväältä 25. Pitääkö nämä tavoitteet saavuttaa syksyllä ja keväällä, vai riittääkö että on yhteensä se 45 opintopistettä yhteenlaskettuna?

Esim. jos saa syksyllä 18 ja keväällä 27.

5

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 453

Missä opiskelet?

• Gotz9

Yliopistossa

• 453
        Gotz9 kirjoitti:

Yliopistossa

Opintojen edistymisen valvonta tehdään lukuvuosittain, ei lukukausittain. Eli riittää, että yhteensä on riittävä pistemäärä.

Hämää vaan tuo ensimmäinen lauseesi. Ihan kuin sinulle olisi siis jossain sanottu, että sinun pitää saada syksyllä 20op ja keväällä 25op. Eli onko tässä joku erikoistilanne sinulla vai mistä nämä lukemat ja kysymys yleensäkin?

• Gotz9
        453 kirjoitti:

Opintojen edistymisen valvonta tehdään lukuvuosittain, ei lukukausittain. Eli riittää, että yhteensä on riittävä pistemäärä.

Hämää vaan tuo ensimmäinen lauseesi. Ihan kuin sinulle olisi siis jossain sanottu, että sinun pitää saada syksyllä 20op ja keväällä 25op. Eli onko tässä joku erikoistilanne sinulla vai mistä nämä lukemat ja kysymys yleensäkin?

Muistaakseni joskus yliopisto-opiskelua aloittaessa opintojen suunnitelun yhdeydessä joku ohjaaja puhui aina siitä miten pitää olla 20 op syksyltä ja 25 keväältä, siitä se varmaan juontaa. Mutta kiitos vastauksesta!

• 453
        Gotz9 kirjoitti:

Muistaakseni joskus yliopisto-opiskelua aloittaessa opintojen suunnitelun yhdeydessä joku ohjaaja puhui aina siitä miten pitää olla 20 op syksyltä ja 25 keväältä, siitä se varmaan juontaa. Mutta kiitos vastauksesta!

Luultavasti hän on puhunut tavoitteista. Kelan tuille asetettu tavoite on 5op/kk ja syksyllä opintokuukausia on 4, keväällä 5 eli siitä tulee nuo 20op ja 25op. Mutta juu... seuranta siis tehdään aina syksyllä ja silloin tarkastellaan koko edellistä lukuvuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe