Vahva unilääke?

Mikä voisi olla hyvä, todella vahva unilääke? Nukahtamislääkettä en etsi vaan lääkettä, joka antaa yhtenäisen unen. Olen kokeillut kymmeniä lääkkeitä, tuloksetta. Bentzot eivät minulla toimi, Ketipinor on kevyttä tavaraa, Mirtazapin myös, Lyrica ei auta, Voxra ei, kyllä näitä riittää. Sellainen riittävän vahva lääke hakusessa? Olen juuri aloittanut työn.Tänäkin yönä nousin kahden jälkeen. Ei tätä kauaan jaksa. Pakko keksiä jotain. Olisiko joku tutkimus? Mistä sinne saisi lähetteen? On niin kallista lystiä. Vitalmedissä kävin kome vuotta sitten, mutta ei juuri auttanut. Levottomat jalat oli diagnoosi. Lyricaa määräsivät. Sifrol ei auttanut. Itse en halua maksaa tonnia, mutta jollain lähetteellä menisin.

Minusta univaivani niin krooninen ja paha, että pakko olisi tutkia kunnolla. Kun vain tietäisi missä ja mistä lähete? Kukan maksaa, Kela ehkä? Kaupungit ovat niin kuralla, että en jaksa oikein uskoa sitlä lähetettä.

17

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uneen vaikuttavia

      asioita;
      - ulkoilu, 2-3h ennen nukkumaanmenoa
      - viileä pimeä makuuhuone, myös äänetön
      - hiilihydr pitoinen iltapala
      - rakastelu
      - seuraavat luontaistuotteet; melatoniini 5-10mg, tryptofaani 500-1000mg, teaniini 150-300mg. mahdollisesti kamomilla-teetä, valeriaana tinktuuraa. 30

      Jos on käyttänyt synteettisiä "unilääkkeitä", niistä vierottautuminen on hidasta ja raskasta, mutta kannattavaa. Vie tapauksestariippuen 1vk - 3 vuoteen. hyvöä apukirja Stefan Borg "Irti unilääkkeistä ja ...."

      • uneton tampereella

        Ihan hyviä vinkkejä varmasti, mutta valitettavasti ei noidenkaan tehosta ole takeita.

        Itse olen kärsinyt unettomuudesta 20 vuotta ja ilman unilääkkeitä olen ollut nyt yli 18kk. Olen siis varmasti vieroittunut unilääkkeistä, mutta ei se uni silti tule. Makuuhuone on viileä, syön sopivan iltapalan jne, mutta ei. Olen kokeillut myös monia luontaistuotteita ja yrttiteetä, ties mitä. On eteerisiä öljyjä, piikkimattoa, rentoutus CD:tä, meditaatiota, joogaan päivittäin jne. Mutta kun se uni ei vain tule.


    • Olen työelämässä enkä aio valvoa ylimääräistä. Nuilla eväillä pyörin sangyssä kunnes kyllästyn ja nousen ylös. Kuten tänä yönäkin, klo 02.15. Vaikea rakastella yksin. Kuten olen maininnut, perusasiat ovat kyllä hyviin tiedossa. Minulla on geneettinen univaiva. Näin ilmaisi psykiatrini. Siihen ei luontaistuotteet tuo mitään vaikutusta.

      • Älä kitise.

        Vinkki; Käytä KAIKKIA noita luotaistuotteita yhdessä, pitemmän aikaa, pitäisi toimia. On tiedossa että munkeilla on myös unettomuusongelmia.

        Lisäksi synteettiset aineet vahingoittavat tai tuhoavat unimekanismia. Lääkärit eivät vain halua kertoa sitä ja osa ei edes tiedä.


    • herra yrtti

      Itse olen hoitanut unettomuuttani kannabiksella. Toimii erittäin hyvin eikä tolenranssi nouse. Indica painoitteiset lajikkeet toimivat hyvin unilääkkeenä.

      • Mistä ostat? Eikö siitä tule sivuvaikutuksia, vieroitusoireita. Onko edes laillista? Tuntuu oudolta unilääkkeeltä. Muuttaa ihmisen apaattiseksi. Olen nähnyt.


    • Herra yrtti2

      Ei sivuvaikutuksia tai vieroitusoireita. Käy vaikka amsterdamissa lomalla ja testaa itse.
      Olen käyttäny kannabista unilääkkeenä viimeiset 2 vuotta joka päivä. Nukun nykyään normaalisti ja tunnen olevani paljon energisempi ja sosiaalisempi ihminen kuin ennen.
      Ihmelääke sanon minä!

      • Kuinka riippuvaiseks

        siihen tulee ?


    • herra yrtti 3

      Kannabis ei aiheuta riippuvuutta. Pitkään jatkuneen käytön vieroitusoireet ovat lievät tai olemattomat.
      Suosittelen kaikille unettomuudesta kärsiville amsterdamin reissua. Yrttiin kannattaa tutustua rauhassa ja kokeilla eri lajikkeita.
      Kannabis lisää myös ruokahalua ja poistaa kipuja tehokkaasti.

      Lääke kannabikseen kannattaa tutustua googlen avulla!

      Ja sen verran vielä että apteekeissa reseptillä myytävä bedrocan on Jack herer lajiketta!

    • mietiskelijä.

      melatoniini 5-10mg, tryptofaani 500-1000mg, teaniini 150-300mg. Onhan nuokin kaikki synteettisiä. Nuo kaikki aineet pitäisi varmaan ottaa ruoan mukana mieluummin. Eipä noita taida kaikkia saada ostaa edes luontaistuotekaupasta ja tulee kalliiksi. nyt vastaaja varmaan rupeaa mainostamaan etuja sivulle mistä tilataan noita ja kun ottaa häneltä koodin vastaan. Olen kärsinyt vaikeasta uniongelmasta pitkään ja olen tullut siihen tulokseen että tähän ei löydy parannusta. Lääkkeet tehoavat aikansa mutta niiden kanssa tulee aina ongelmia jossain välissä ja lisää haittaa. Ja lääkkeetöntä hoitoa ei ole. terapiat ei auta kun ei oo mitään psyykkistä uniongelmaan liittyen. Vaikka sitähän ne lääkärit mielellään aina yrittää keksiä.

      • joopajoo

        Kerroin kokemuksista en mainosta. Voin kertoa mistä noita aineita saa, niitä saa sekä Suomesta että ulkomailta, ainakin Euroopasta ja Yhdysvalloista. Mutta empä kerro firmoja kun kerran joku ottaa ne mainoksina.
        Minun kertomukseni on samanlainen "mainos" kuin sinunkin sillä erolla että en käyttänyt noin pitkää aikaa unilääkkeitä, riittävän kauan kuitenkin. Ja olen siirtynyt niistä luontaistuotteisiin ja nyt on matka niistäkin eroon.
        Ei tässä sen kummempaa.

        Lisäksi oma käsitykseni on että synteettiset unilääkkeet, jotka eivät ole elimistön omia aineita, voivat pilata elimistön unimekanismin. Minulla ei ole faktaa asiassa, mutta se ei tarkoita sitä etteikö se voisi pitää paikkaansa. Lääkärit ovat lääketehtaiden juoksupoikia, eivätkä kerro lääkkeiden sivu- tai haittavaikutuksista, joita voi olla mm. se että "lääke pilaa elimistön jonkun luonnollisen toiminnan".

        Oma käsitykseni on myös se että luontaistuotteet voivat palauttaa elimistön oman unimekanismin. Ainakin oma kokemukseni viittaa siihen. Ei ole kummempaa faktaa asiassa.


    • mietiskelijä.

      ok. Oli ihan hyvä pointti. Mutta saako noita laillisesti luontaistuotekaupoista Suomessa ? Jos ei saa niin vaara jos tilaa ulkomailta että syyllistyy lääkerikokseen. Joo olen minäkin sitä miettinyt miten sen mekanismin saisi palautettua

      • joo.

        Kaikkia noita mainittuja tuotteita saa Suomen luontaistuotekaupoista;
        - melatoniini, tryptpfaani, teaniini. Vahvuuksista en osaa sanoa, kun olen tilannut tryptofaanin ja teaniinin jenkeistä, iherbistä tai vitacostista. Melatoniinia saa ostaa ulkomailta, mutta ei tilata. Mutta sitäkin saa Suomesta luontaistuotekaupoista, toki vaan 1mg:n tabuina. Ja apteekeista vahvempina reseptillä, joten ei ne mitään myrkkyjä taida olla. Nuo kaikki ovat elimistön omia hormooneja, muistaakseni. Vaikuttavat kuulemma ei tavalla eri ihmisiin. Melatoniinista vielä, ilmailualan lääkärit määräävät niitä lentäjille, kun he joutuvat nukkumaan melkein miten sattuu pitkillä lennoillaan.


      • joo...
        joo. kirjoitti:

        Kaikkia noita mainittuja tuotteita saa Suomen luontaistuotekaupoista;
        - melatoniini, tryptpfaani, teaniini. Vahvuuksista en osaa sanoa, kun olen tilannut tryptofaanin ja teaniinin jenkeistä, iherbistä tai vitacostista. Melatoniinia saa ostaa ulkomailta, mutta ei tilata. Mutta sitäkin saa Suomesta luontaistuotekaupoista, toki vaan 1mg:n tabuina. Ja apteekeista vahvempina reseptillä, joten ei ne mitään myrkkyjä taida olla. Nuo kaikki ovat elimistön omia hormooneja, muistaakseni. Vaikuttavat kuulemma ei tavalla eri ihmisiin. Melatoniinista vielä, ilmailualan lääkärit määräävät niitä lentäjille, kun he joutuvat nukkumaan melkein miten sattuu pitkillä lennoillaan.

        Lisäys;
        Itselläni oli aikoinaan sellainen tuote kuin teaniini kauranversouute aika hyvä siirtyessäni lääkkeistä luontaistuotteisiin. Kun otin erikseen teaniinia kauranversouutetta, vaikutus ei ollut sama, ainakaan minulle. Minulle parhaiten toimi kauranversouutteen ja teaniinin yhdistelmä tuote tai pelkkä teaniini.


    • Minulla on lääkityksenä seuraava uneen ja mielialaan. Lähinnä uneen.

      Lyrica illalla 150 mg ja aamulla 75 mg
      Ketipinor 400 mg
      Truxal 100 mg (voi ottaa 125 mg, jos siltä tuntuu)

      Eilen kävin yksityisellä. Hän oli sitä mieltä, että nyt pitäisi pikemmiten ajaa alas vahvaa lääkitystäni. Ehdotti osastolla viikon, kahden jaksoa. En nyt voi/kehtaa olla poissa töistä, jonka olen juuri aloittanut. Pakko osoittaa pätevyytensä uudella alalla niin, että työnantaja vakuutuu osaamisestani. Itse asiassa kyse kurssista ja työharjoittelusta, siitä tuo näytön paikka.

      Ehdotin lääkärille Leponexia, mutta sanoi että se on psykiatrin tehtävä. Määräsi kuitenkin; Surmontil 25-50 mg

      Itse olen huomannut, että Lyrica vaikuttaa postiivisesti mielialaan kohdallani. Uneen taasen toimii paraiten Truxal. Soitan huomenna omalle psykiatrilleni. Voisikohan ajatella pudottaa tuosta Ketipinorin? Vai antaa olla ja odottaa osastojaksoa, joka voisi olla mahdollinen maaliskuussa. Ei aiemmin. Ylipäätään, mitä mieltä olette myrkytystillastani? Tämä on koko kesän kokeilujen tulos. Yhtenäistä unta saisi olla vähän enemmän. Nyt se jää 5-6 tuntiin.

    • Minun mielipiteeni.

      Minä olen sitä mieltä että jätä neuroleptit pois. Tuhoavat luonnollisen unimekanismisi. Truxal pahimpana. Ja tuo Ketipinor myös huono lääke. Meni 3 vuotta itsellä kun pääsin Truxal 200 mg eroon, omin voimin. Lääkärit eivät osanneet auttaa. Valvoin kerran 5 vuorokautta putkeen eikä yhtään väsyttänyt kun sen pois jätin.

    • yrttti 4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1240
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      927
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      875
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      50
      858
    8. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      230
      830
    9. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      22
      780
    10. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    Aihe