Mietinpä tässä, että kun laitoin äsken kukkasipulit multaan, että kastelenko ne? Sipulien ohjeessa kyllä lukee englanniksi, että istutuksen jälkeen ne pitäisi kastella, mutta tuli mieleen, että nythän on jo yöpakkasia, että eikö ne sipulit jäädy jo heti alkuunsa jos penkin kastelee? Eikö mullan kosteus itsessään riitä?
Ja jos minun pitää ne nyt kastella, niin kastelenko vain kerran, vai kuinka monesti?
kastelua kukkasipuleille?
3
102
Vastaukset
- Ole huoleti !
Luonto (syyssateet) hoitaa, ole huoleti !
Mikään ei kasva niin varmasti kuin kukkasipuli. Kastelit tai et. - vettä ja viledaa
Tarkoitus kai on, että kukkasipuliin kasvaa syksyllä vähän juuren alkuja ensi kevääksi. Joka tapauksessa ne sipulit jäätyvät, mutta kyllä ne pärjäävät ja kauniit kukat nousevat mullasta iloksesi ensi keväänä.
Ennen vanhaan kukkasipuleita liotettiin päivä vedessä ämpärissä ja multa möyhittiin hyvin. Kukkasipulin alle agraarikulttuurissa laitettiin lastuja ja sahanpurua ja ämpärilllinen vettä, että juuret pääsevät hyvin kehittymään alkuun jo syksyllä.
En tartte olla huolissaan teki niin tai näin.
Sieltä ne kukat nousee joka tapauksessa ensi keväänä.
Anna vain vettä, jos sielusi rauhoittuu siitä, ei vesi pahasta ole. - poltinkarva
Pääsääntöisesti kukkasipuleita ei tarvitse kastella, Mutta jos istutit sipulit aivan kuivaan maahan, niin sitten pieni kastelu on hyväksi. (Muutoinkaan täysi kuiva kasvupaikka ei ole hyvä.) Sääennusteiden mukaan on sateitakin tulossa. Liika märkyys voi turmella sipulit. Eivät kukkasipulit jäädy vaikka tuleekin pakkasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882