2 uutta kuparitetraa pohjassa

Apua kalojen kanssa

Apua! Ostin akvaariooni parven kuparitetroja neontetrojen kaveriksi. Akvaario on 100 litraa ja vesi meillä päin pehmyttä. Akvaario on ollut käytössä useamman vuoden. Heti ensimmäisenä aamuna uusista kaloista 2 kpl oli menettänyt värinsä ja oleilivat vain pohjassa. Tuntuu ettei ne pääseet ylös sieltä? Mikä niillä voi olla ja voinko tehdä jotain niiden hyväksi?

Toissa viikolla yhdellä vanhimmista neontetroista huomasin vääntyneen ruston (koko kala oli ihan mutkilla). Se löytyikin sitten melko pian kuolleena. Mikä sillä oli? onko se joku kalatauti joka tarttuu muihinkin kaloihin? voinko tehdä jotain?

Kiitos vastauksista.

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jakkela.

Kerro ensin vesiarvot ja muut tiedot akvaariostasi. Jos ei tiedä muuta kuin 100l pehmyttä vettä niin ei kukaan pysty noilla tiedoilla sua auttamaan.

• ölölö

Ei tainut kysyjällä olla mitään tietoa kalojensa oloista kun ei vaivaudu vastaamaan.

• kokemusta on!

Heh. ette itse vain osaa arvioida ilman muita asioita. minä pystyn jo noista päättelemään että, kannattaa hankkia akvaarioon veden desifioija niitä saa eläinkaupoista ja kalan meneminen mutkalle, no sille ei voi mitään tehdä, joskus se voi olla synnynnäinen vika tai sitten kala on niinsanotusti (Riehunut) akvaariossa jolloin se on satutttanut itsensä. vesi kannattaa myös vaihtaa ja ostaa uusia välineitä. osta akvaarioon paljon oikeita kasveja jotka tuottavat veteen happea!
      säädä lämpötila myös 24-28asteeseen.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Jos ei auta niin vie kala näytille esim: Eläinkauppaan tai eläinlääkäriin.
      tietävät siellä mikä on ja mitä lääkkeeksi.

• Jaska.

Mikä mahtaa olla veden desifioija :) Vai kannattaa vesi vaihtaa :) Veden vaihto pitää muutenkin suorittaa vähintään kerta viikkoon noin pieneen akvaarioon. Mitä uusia välineitä kannattaa ostaa?

Mitään ei voi päätellä jos ei tiedä akvaariosta muuta kuin että se on 100 litrainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      74
      1290
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      43
      921
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      360
      753
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      127
      709
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56