Isäni

Jelppiä2

Hän ei koskaan osallistunut meidän lasten kasvatukseen. Luonteeltaan todella vaikea, kärsii sekä narsismista että kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Hän ei muuta tehnykkään kun syytti kaikesta meitä muita, huusi ja haukkui. Välimme ovat siis melko huonot ja olemattomat.

Olen asunut jonkun aikaa omillani eikä ole ollut ikävä isää ollenkaan. Kuitenkin näin viime yönä kamalaa unta että isäni melkein kuoli. Herättyäni unesta olo oli todella ahdistunut ja melkein itketti, en halua että hän kuolee.

Vaikkakin hän on käyttäytynyt typerästi ja isä hän ei koskaan ole ollutkaan. Jollain tasolla kuitenkin näköjään välitän hänestä vaikka hän on ollut kauhea.

3

406

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Oma isäni on ollut aivan päinvastainen tyyppi. Hän oli empaattinen ja herkkä ihminen. Parhaat muistoni lapsuudestani liittyy isääni: loikoilin hänen kainalossaan ja hän luki minulle. Isä otti minut mukaansa kotitöihin (äiti teki työt mieluummin ilman lasten jaloissa pyörimistä). Isä nukutti illalla sylissään. Isä askaroi minulle itsetehtyä lelua. Omilla tyttärilläni on onneksi samanlainen isä, mikä on minusta tärkeää, koska tiedän että he tulevat myös saamaan hyvät puolisot. Itselläni on isästäni pohjaton ikävä.

• Et ole yksin

Sen mitä olen näitä kirjoituksia suomi24:llä lukenut, täällä on aika monella vaikea suhde vanhempiinsa: isät etäisiä ja äidit kylmiä ja se ainoa lego-palikka lapsena juuttunut patterinväliin.

• jozzu

Harmillistä, minun äitin on myös ollut kaikkea muuta kuin ihanne. En oikeastaan muista mitään hyvää lapsuudestani mikä liittyisi äitiini. Hän on itsekäs eikä juurikaan pidä lapsenlapsiinsa yhteyttä. Siitä huolimatta hän on ainoa äitini ja rakastan häntä. On aivan normaalia rakastaa omia vanhempiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      123
      786
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      81
      706
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      56
      688
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      583
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      40
      577
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      542
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      526
    8. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      517
    9. 26
      491
    10. Vaikea luottaa täysin

Kun et oikeasti kerro mitään. Kaikki niin ympäripyöreää ja epämääräistä.
      Ikävä
      53
      473
    Aihe