nyt ei enää näe uutisiakaan tekstitettynä! En minä osaa laittaa telkkaria hollannin kielelle, Eikä voi tehdä mitään kun veroina viedään vaikka ei olisi telkkariakaan!
tekstitys
26
109
Vastaukset
Prata svenska då.
Tai opiskele itsesi.
H.- miel.hiljaa
Nautitko olla töykeä?
miel.hiljaa kirjoitti:
Nautitko olla töykeä?
"miel.hiljaa"
Ei se ole oikeastaan töykeyttä aina.
Koska vastaukseen riitti lyhyt kommentti, en nähnyt tarpeelliseksi pukea sitä koru-lausein ja hymistyksin.
Ne kuuluvat toisen-laisiin aloituksiin :)
Ehkäpä jopa toisen-laislle nimmareillekin.
Kuten muista kommenteista nähdään, niin tuo ongelma on vanhallekin ihmiselle hiiren papanoita.
Enkä suostu uskomaan että aloitus oli vakavasti tehty.
H.- lässytä lisää
hunksz kirjoitti:
"miel.hiljaa"
Ei se ole oikeastaan töykeyttä aina.
Koska vastaukseen riitti lyhyt kommentti, en nähnyt tarpeelliseksi pukea sitä koru-lausein ja hymistyksin.
Ne kuuluvat toisen-laisiin aloituksiin :)
Ehkäpä jopa toisen-laislle nimmareillekin.
Kuten muista kommenteista nähdään, niin tuo ongelma on vanhallekin ihmiselle hiiren papanoita.
Enkä suostu uskomaan että aloitus oli vakavasti tehty.
H.Jaa, ei ollut syytä lirkkuun kun ei ollut mieleinen nimmari.
- yritäpä
Osaat! Kaukosäädin:menu, nuoli oikealle:järjestelmän asetukset OK.
Sitten kielenvalinta, nuolella ALAS niin kauan että haluamasi kieli löytyy. Taas OK!
EXIT ja se on siinä.- huononee vain
Siis digiboksin kaukosäätimellä? Ja jos muutan hollanniksi, kaikki tekstitykset on sitten hollanniksi? Siis tv-sarjojenkin. Olkoon uutiset ilman tekstiä. Laitan niin kovaa, että kuulen. Minulla on huono kuulo, mutta en viitsi kotona pitää kuulolaitetta, olen aina katsonut uutiset tekstitettynä (joissa on ollut). Nyt sekin loppui.
- ...
huononee vain kirjoitti:
Siis digiboksin kaukosäätimellä? Ja jos muutan hollanniksi, kaikki tekstitykset on sitten hollanniksi? Siis tv-sarjojenkin. Olkoon uutiset ilman tekstiä. Laitan niin kovaa, että kuulen. Minulla on huono kuulo, mutta en viitsi kotona pitää kuulolaitetta, olen aina katsonut uutiset tekstitettynä (joissa on ollut). Nyt sekin loppui.
YLE:n teksitykset näkyvät suomessa asetuksella "hollanti".
Mulla ei tekstityksiä, koska mökin dikiboxi ei tue hollantia. Ei tuo paljoa haittaa, mutta aika paljon kieliä, mistä ei ymmärrä yhtään mitään. Muutenkaan en ole erityisemmin seurannut tekstityksiä, ne on torsoja, verrattuna puhuttuun kieleen. Mutta ota nyt äkikseltää selvää jostain tanskankielisestä ohjelmasta......
=DW= - huononee vain
... kirjoitti:
YLE:n teksitykset näkyvät suomessa asetuksella "hollanti".
Mulla ei tekstityksiä, koska mökin dikiboxi ei tue hollantia. Ei tuo paljoa haittaa, mutta aika paljon kieliä, mistä ei ymmärrä yhtään mitään. Muutenkaan en ole erityisemmin seurannut tekstityksiä, ne on torsoja, verrattuna puhuttuun kieleen. Mutta ota nyt äkikseltää selvää jostain tanskankielisestä ohjelmasta......
=DW=Eihän nyt ole kyse kuin uutisten tekstityksestä. Kyllä muissa entinen tekstitys pelaa. Tänään katsoin Kuningaskuluttajan tekstillä. Sieltä se löytyi tekstitv:n sivulta 333. Ja tv sarjat on tekstitetty kuten ennenkin. Uutisten takia en viitsi hollantia etsiä!
Jos tuntuu vaikealta, pyydä joku (nuoremman polven edustaja) auttamaan. Homma hoituu kädenkäänteessä. - Useimmat ihmiset auttavat ihan mielellään. - Ilahduta naapuriasi, joka saa sitten tuntea olevansa tarpeellinen.
Jos tuntuu vaikealta, pyydä joku (nuoremman polven edustaja) auttamaan. Homma hoituu kädenkäänteessä. - Useimmat ihmiset auttavat ihan mielellään. - Ilahduta naapuriasi, joka saa sitten tuntea olevansa tarpeellinen.
- kokeile hyvä immeine
huononee vain
Pyydä todellakin apua, jos et itse uskalla kokeilla, sillä joskus keksii yllätyksiä. Minulla on aina se hollanti vaihtoehto, että saan tekstin melkein kaikkiin ohjelmiin suomeksi. Suomalaisiinkin.
Se on tosi näpsäkkä, sillä ei tarvitse ääntä pitää liian kovalla, kun seinän takana voidaan nukkua ja joskus (usein) puhe on epäselvää.
Itselleni oli yllätys, kun en tietenkään jaksanut lukea ohjekirjasta, niin "löysin" napin, josta näen viikon ohjelmat etukäteen ja toisesta ohjelman juonen. Lehtiä kun ei tule ja netistä ei viitsi kömpiä katsomaan, sillä muistikin on jo niin lyhyt, että unohtuu hetkessä."kokeile hyvä immeine"
Hän katsoi minuun hellästi...
Hon tittade föraktande på mig...
She leered to me...
Madchen also sprach mich donnerwetter
Tekstittäjät ovat vaihtuneet siviili-palvelus-miehiin.
Halpoja ovat he. :)
H.
En mie tätä nettiä tarvitse tämän enempää tekstitettynä.
On siullekin verovaroin koulut kustannettu, niillä opein muutkin osaavat ne tekstitykset laitteisiinsa laittaa.- k/k
Olipa ystävällisesti sanottu,oliks ihan pakko kilpailla hunksin kanssa.
Mä olisin hiljaa ellei muut olis ko ylimielisyyt antaa.
Vaik olet koulus käyny niin uskallan väittää et jäät toiseks jos pääkonetta aletaan haalaamaan.
Sitä on erilaisii lahjoja ihmisillä ja niil vahvuuksil pitää yrittää pärjätä. - kokeile hyvä immeine
k/k kirjoitti:
Vaik olet koulus käyny niin uskallan väittää et jäät toiseks jos pääkonetta aletaan haalaamaan.
Sitä on erilaisii lahjoja ihmisillä ja niil vahvuuksil pitää yrittää pärjätä.k/k
Todella ylimielistä porukkaa täällä ja minun koulussa ei ainakaan tiedetty tietsikoista mitään, puhumattakaan telkkarin digiboxeista ja älypuhelimista!!
Verovaroin en ole näitäkään tietojani hankkinut ja ilmankos olenkin välillä pulassa. Sääliksi käy, jos aloittajakin on ikäiseni, sillä en itsekkään viitsi kysyä kaikkea tuttaviltani. Olisiko pelko, että huomaavat, kuinka kouluttamaton olen. k/k kirjoitti:
Sitä on erilaisii lahjoja ihmisillä ja niil vahvuuksil pitää yrittää pärjätä.Miev kävin kouluja oppakseni käyttämään omia aivojani ja selvitäkseni tässä yhteiskunnassa.
Miksi sie koulujasi kävit?yohuuhkaja kirjoitti:
Miev kävin kouluja oppakseni käyttämään omia aivojani ja selvitäkseni tässä yhteiskunnassa.
Miksi sie koulujasi kävit?Tarkennan: miusta aloitus oli äärimmäinen osoitus typeryyden antamasta ylimielisyydestä. Oma haluttomuus opetella asioita laitetaan yhteiskunnan syyksi ja sillä varjolla halutaan lähteä haastamaan riitaa täällä nyt vaikka ylen rahoituksesta.
yohuuhkaja kirjoitti:
Miev kävin kouluja oppakseni käyttämään omia aivojani ja selvitäkseni tässä yhteiskunnassa.
Miksi sie koulujasi kävit?En mä käynykkään ,mä olin pulkkamäes.
Mä vetelen ulkomuistist.yohuuhkaja kirjoitti:
Tarkennan: miusta aloitus oli äärimmäinen osoitus typeryyden antamasta ylimielisyydestä. Oma haluttomuus opetella asioita laitetaan yhteiskunnan syyksi ja sillä varjolla halutaan lähteä haastamaan riitaa täällä nyt vaikka ylen rahoituksesta.
Prata svenska då.
Tai opiskele itsesi.
Tästähän se alkoi.
H.yohuuhkaja kirjoitti:
Tarkennan: miusta aloitus oli äärimmäinen osoitus typeryyden antamasta ylimielisyydestä. Oma haluttomuus opetella asioita laitetaan yhteiskunnan syyksi ja sillä varjolla halutaan lähteä haastamaan riitaa täällä nyt vaikka ylen rahoituksesta.
Mitä kummaa, onks Huuhkain noussut aamulla väärällä jalalla?
minttupuu kirjoitti:
Mitä kummaa, onks Huuhkain noussut aamulla väärällä jalalla?
En toki, mutta se että oma tyhmyys laitetaan aina muien syyksi on ollut takuuvarma tapa polttaa miun käämit...
- huonommaksi menee
kokeile hyvä immeine kirjoitti:
k/k
Todella ylimielistä porukkaa täällä ja minun koulussa ei ainakaan tiedetty tietsikoista mitään, puhumattakaan telkkarin digiboxeista ja älypuhelimista!!
Verovaroin en ole näitäkään tietojani hankkinut ja ilmankos olenkin välillä pulassa. Sääliksi käy, jos aloittajakin on ikäiseni, sillä en itsekkään viitsi kysyä kaikkea tuttaviltani. Olisiko pelko, että huomaavat, kuinka kouluttamaton olen.Juu, ei meidän ikäluokka pahemmin verovaroja koulutuksessa käyttänyt. Oli lukukausimaksut, itse piti kirjat ostaa. Eikä ruokaakaan saanut ilmaiseksi, siitäkin piti maksaa. Näin ainakin keskikoulussa, ilmeisesti myös yhteiskoulussa. Kuka ihme se keksi, että koulutus on ilmaista? Eipä ihme, että nuoriso on mitä on, ei viitsitä edes opiskella. Jos olisi kuten tuolloin 50-luvulla, karsiutuisi kaikki luuserit pois ja ne opiskelisivat, jotka todella haluaa. Silloinkin oli näitä vapaaoppilaspaikkoja. Minulla oli onneksi hyvin toimeentulevat vanhemmat, jotka pystyivät maksamaan
koti-kiusattu kirjoitti:
En mä käynykkään ,mä olin pulkkamäes.
Mä vetelen ulkomuistist.No, miulla on aina ollut sitten parempi työmoraali. Kouluhan oli työnä siihen aikaan ja mitä piti tehdä, se tehtiin kunnolla. Toki jäi runsaasti aikaa harrasteillekin, mitä nyt kesäisin piti työtäkin tehdä kun perhe oli rutiköyhä, sitä enemmän aikaa jäi mitä paremmin opin käyttämään niitä aivoja.
Pienessä koulussa kun olin, tuli ensimmäisenä vuonna opeteltua kahdelle seuraavallekin luokalle opetetut asiat ja sitten neljännellä seurattua samalla neljän seuraavan vuoden opit, niillä pärjäsin sitten aika pitkälle koko keskikoulun kieliä lukuun ottamatta ja tosissaan lukemaan piti alkaa vasta lukiossa...yohuuhkaja kirjoitti:
No, miulla on aina ollut sitten parempi työmoraali. Kouluhan oli työnä siihen aikaan ja mitä piti tehdä, se tehtiin kunnolla. Toki jäi runsaasti aikaa harrasteillekin, mitä nyt kesäisin piti työtäkin tehdä kun perhe oli rutiköyhä, sitä enemmän aikaa jäi mitä paremmin opin käyttämään niitä aivoja.
Pienessä koulussa kun olin, tuli ensimmäisenä vuonna opeteltua kahdelle seuraavallekin luokalle opetetut asiat ja sitten neljännellä seurattua samalla neljän seuraavan vuoden opit, niillä pärjäsin sitten aika pitkälle koko keskikoulun kieliä lukuun ottamatta ja tosissaan lukemaan piti alkaa vasta lukiossa...Jos mitataan koulutuksel tai yhteiskunnallisel asemalla niin olet varmaan korkealla.
Silti pitäs muistaa et ihmisenä kattelet mailmaa samalla tasolla kun talonmieskin.
Kun ihminen on rikas ja oikein älykäs niin sillä pitäs olla kans sen verran järjellist ylikapasiteettii et eres pikkasen miettis milt tuntuu rämpiä mailma läpitte vähäosasena.
Kaikki ihmiset ei vaan osaa oppia joitain asioita ja siin kohtaa armo tekee hyvää ,sitä vaan ei tunnu olevan jaossa.
Pikkasen moraalitonhan mä ain oon ollu ,merilkin piti päästä vaik äiti pappia toivoi, kummasti on roskahommillakin maallista tarttunu mukaan.
Koitahan pärjäillä ,muista valot ja kypärä kun yöllä ajelet.koti-kiusattu kirjoitti:
Jos mitataan koulutuksel tai yhteiskunnallisel asemalla niin olet varmaan korkealla.
Silti pitäs muistaa et ihmisenä kattelet mailmaa samalla tasolla kun talonmieskin.
Kun ihminen on rikas ja oikein älykäs niin sillä pitäs olla kans sen verran järjellist ylikapasiteettii et eres pikkasen miettis milt tuntuu rämpiä mailma läpitte vähäosasena.
Kaikki ihmiset ei vaan osaa oppia joitain asioita ja siin kohtaa armo tekee hyvää ,sitä vaan ei tunnu olevan jaossa.
Pikkasen moraalitonhan mä ain oon ollu ,merilkin piti päästä vaik äiti pappia toivoi, kummasti on roskahommillakin maallista tarttunu mukaan.
Koitahan pärjäillä ,muista valot ja kypärä kun yöllä ajelet.Niin, olisihan sitä kivaa kokeilla elämää rikkaana ja oikein älykkäänä, mutta näillä mennään...
- ystäväsi tukena
huononee vain
Nyt kyllä sait huonoa palautetta, kun vetäisit tuon "veroina viedään" harmisi lopuksi.
Onhan sinulla netti ja radio? joten pystyt YLE;n ohjelmia kuuntelemaan ja sinäkö saisit niitä ilmaiseksi kuunnella?
Minusta oli oikeudenmukaista, että YLE saa maksunsa, koska katselu/kuuntelu oli ennen rajattu vain television omistajiin ja niistäkin, ministereitä myöten, jätti lupansa maksamatta.
Nyt vain täytyy vaatia myös YLE;ltä laadukasta ohjelmaa ja esim. eilinen MOT ja Dokumenttiprojekti " Kuninkaan punikit oli jo mielestäni riittävän hyviä.
Vaikka olenkin lukenut paljon kirjoja, niin koskaan en ollut kuullutkaan tuosta "Kuninkaan punikit" ohjelman aiheesta, joten seuraava kirjasto käynti onkin kysely;"kuka on kirjoittanut aiheesta"?
Katsoin eilen uutiset tekstitettynä, joten älä luovuta, sillä sinun digiboxi kaukosäädin mahdollistaa tämän Hollannin kielen valinnan, joka onkin sitten suomeksi.
Harmi, että täällä ei saa mainostaa, mutta jos sinulla olisi Handan, niin voisin neuvoa tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604926Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362239Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti582069- 2022013
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1771619Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.3031560Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2121314- 881239
- 2071192
- 651184