Kun menet taxiin

kumpikampi

niin haluatko etupenkille vai takapenkille istumaan.

109

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etupenkille jos mahdollista mut olen aina halunnut kattoluukullisen et vois seistä siin kesäisin.

• henrjii

mää tykkäisin seistä anturoilla, jos olisi talvi, ja reki

• Hei kun keikuskelen

"koti-kiusattu"

Joo, kesäsin mäkin tapaan seistä yläkroppa kattoluukusta framilla. Tukka valtoimenaan hulmuten ja hampaanvälit itikoitten peitos.
        Oon oppinut suhteellisen hyvin tyyräämäänkin toinen takajalka ratin syrjäs kiinni.
        Tiiliskiven kun pistää kaasupolkimeen nojolle, niin on vauhtipuoliki järjestetty.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Joo, kesäsin mäkin tapaan seistä yläkroppa kattoluukusta framilla. Tukka valtoimenaan hulmuten ja hampaanvälit itikoitten peitos.
        Oon oppinut suhteellisen hyvin tyyräämäänkin toinen takajalka ratin syrjäs kiinni.
        Tiiliskiven kun pistää kaasupolkimeen nojolle, niin on vauhtipuoliki järjestetty.

Olisko pikkasen hienoo kun satuttais samaan autoon ja rinnakkain seistä törötettäis.
        Vuorotellen suuntamerkkiä heilutettais ja pitkät valkoset kaulaliinat hulmuais..
        Rekvisiittana vois olla norsunluiset imukkeet suupielis ,paperossit holkeissa ,ei palavana .
        Huono juttu kun oon roteva äijän rohjo ja sää oot sipponen ja kaitaluinen niin se piili kulkis hassusti kenossa,se haittais arvokkuutta,vois syörä katuuskottavuuttakin

• Hei kun keikuskelen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olisko pikkasen hienoo kun satuttais samaan autoon ja rinnakkain seistä törötettäis.
        Vuorotellen suuntamerkkiä heilutettais ja pitkät valkoset kaulaliinat hulmuais..
        Rekvisiittana vois olla norsunluiset imukkeet suupielis ,paperossit holkeissa ,ei palavana .
        Huono juttu kun oon roteva äijän rohjo ja sää oot sipponen ja kaitaluinen niin se piili kulkis hassusti kenossa,se haittais arvokkuutta,vois syörä katuuskottavuuttakin

"koti-kiusattu"

Kiitos kiusattu, kun sulloit mun sisukseni täyteen sielun silmiä. Aamulla varahin kurkistin palstalle ja luettuani kirjoituksesi, valtasi inspiroiva tuulahdus mieleni. Vain vaivoin kykenin pitämään sormeni kurissa, sillä minulla oli kiire lähteä viemään autoani korjaamolle. Jäähdytysnesteet eilen illalla päätti pujahtaa ulos väärästä paikasta.
        Noh, ajaessani korjaamolle, vahtasin mun kattoikkunaani ja näin meidät siinä seistä töröttävän. Jätettyäni auton korjaamolle, oli mainiota kävellä 10 kilometriä, kun sain pyöritellä Meitä mielessäin. Kävelymatkan aikana tein romaanin töröttämisestämme ja nauraa tirskahtelin siinä tallustellessani.

Ongelmani on nyt lyhentää mun romaanini sellaiseen pituuteen, että se mahtuisi tälle palstalle.

Iän myötä on minun heinäsirkkamainen olemukseni muuttunut arvokkaan matamimaiseksi, joka juolautti mieleeni pelkotilan, että miten sinä roteva ladonovi ja minun matamimaisuus mahdumme yhtäaikaa siihen kattoikkunaan.
        Koko ikkuna-aukko täynnänsä meitä. No se hyvä puoli siinä on, että saan olla mielikirjoittajan likellä.

Näen sieluni silmillä sen ylevän, hieman leuka ylläällä olevan olemuksemme.
        Keskustan katuja hyvin hiljaista vauhtia menevä auto, me kaksi törötämme paperossit suupielis ja aika-ajoin nostamme kätemme heiluttaaksemme ympärillä katsoville ihmisille. Ei mitään lapsekasta paiputus-kädenliikettä, vaan kuninkaallisen hidastempoista käden sivusuuntaisliikettä.

Katu-uskottavuuttamme ei pahenna mikään, niin samanmoosia kattoikkunassa seisovia olisimme.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"koti-kiusattu"

En ole tuota tapaa juuri autoillessa nähnyt saati käyttänyt mutta kylläkin veneellä ajaessa, ihan leppoisaa jos keli sallii. Eivät itikatkaan likaa hampaita.

• Hei kun keikuskelen
        yohuuhkaja kirjoitti:

En ole tuota tapaa juuri autoillessa nähnyt saati käyttänyt mutta kylläkin veneellä ajaessa, ihan leppoisaa jos keli sallii. Eivät itikatkaan likaa hampaita.

"yohuuhkaja"

Pitää kato olla semmosta sopivaa räväkkyyttä, että tohtii ittensä suoristaa auton sisällä. Ne itikat pakkaa kyllä vähän haittamaan, niitä saa kuorintavoiteella kuoria poskista veks. Suun pyrin pitämään kiinni, sekä itikoiden takia, mutta myös sen takia, että edestä posottava tuuli ei ohjautuisi suuhuni. En katsoisi olevani kovin kaunis nainen, posket pullottaen kuin ilmapallo. :)

Veneessä seisojiin oon tottunut. Sitä en itse enää harrasta, koska kaikki energia menee siihen, kun pyöritän airoja vinhassa vauhdissa. Veneen plaaniin saaminen soutaen ei onnistuisi seisten.

• Vapaaehtoisesti

Kuka siihen maksajan paikalle haluaa, etupenkille !

• jommassa kummassa

Jos yksin matkustaa, kyllä se on lasku maksettava, istui millä penkillä tahansa.

• himo halminen
        jommassa kummassa kirjoitti:

Jos yksin matkustaa, kyllä se on lasku maksettava, istui millä penkillä tahansa.

Nainen poliisi ja taxi. ei niitä tarvitessa saa, sanoo vexi.

• ...

Takapenkki.

Jos kuljettaja ei avaa ovea, seuraava auto. Hikiä poikkeus, tunnen kuskit, jutellaan siinä samalla. Ajan nykyisin harvoin taksilla. En edes joka vuosi. Aikanaan paljon.

=DW=

• rrasmie

Herrasmies (sekä hieno rouva) istuu tietenkin takapenkillä.

Henkilöauton etuistuin on varattu kuljettajalle ja muille palkollisille;)

• harvoin taxilla

Pidän siitä kun kuljettaja avaa takaoven, myös pois mennessä.

• Perse penkissä

Lihavat naiskuskit eivät avaa ovea.

• semmostakin sattunut

Kerran huomautin eräälle tutulle taksikuskille, että ei hänen tarvitse aina juosta auton ympäri avaamaan minulle ovea. Hän sanoi siitä vain tulleen sellainen tapa, koska hän haluaa samalla haistaa, ettei matkustaja ole paskonut housuunsa...

• Etupenkille ihan vaistomaisesti.

• taxiin

Mikä ovi mulle avataan. Riippuu kuljettajasta...

• Hei kun keikuskelen

Tahdon mennä takapenkille.
      Takapenkillä voin olla möllöttää omien ajatuksien kera, eikä tule tunnetta, että olisi pakko edes kohteliaisuudesta keskustella taksikuskin kera. Etupenkillä jotenkin tuntuisi siltä, että edes jotakin väkisin pitäisi suustaan murjaista.
      Takapenkillä voin olla sanomatta sanaakaan ja nauttia "omasta" autonkuljettajasta, maksaen myös siitä ettei hän ala jos jotakin juttelemaan.
      Joo, en ole kovin hyvä "kaunis-ilma-tänään"-keskusteluissa ja siihen se menisi etupenkillä istuen.

• Päläpälää

Jos taksissa tulee vaivautunut hiljaisuus keskusteluaiheiden puutteessa, niin voihan sitä kuskille tokaista: "Seuraatteko muuten Suomi24 kuuskymppisten keskustelupalstaa....?"

Siitähän sitä juttua sitten rupee soljumaan loppumatkaksi. :))))))

• ikämies tai nainen
        Päläpälää kirjoitti:

Jos taksissa tulee vaivautunut hiljaisuus keskusteluaiheiden puutteessa, niin voihan sitä kuskille tokaista: "Seuraatteko muuten Suomi24 kuuskymppisten keskustelupalstaa....?"

Jos kuski on alle kolmenkympin, tuskinpa seuraa.

• Hei kun keikuskelen
        Päläpälää kirjoitti:

Jep, varmaankin noin :)

Mutta vakavasti puhuen mulle ei tule vaivautuneita hiljaisuuksia, koska takapuoleni on sijoittunut takapenkille. Takapenkille menijä ikäänkuin vihjaisee kuljettajalle, että ei välttämättä tahdo alkaa äänijänteitään kalisuttelemaan. Onhan niitä monia rupattelutahtoisia, jotka tälläytyvät heti etupenkille siinä vihjausmielessä, että mitäs jos alettais jutteleen.

• Päläpälää kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi keskustella kuljettajan kanssa?
        Asiakkaalla voi olla vaikka jotain tärkeää pohdittavaa tai tarve huokaista hetki omissa oloissaan. - Taksinkuljettajilla on hyvät vuorovaikutustaidot ja he osaavat "lukea" ihmisiä.

• virva-tuulia***

Etupenkille, jos kuski on ennestään tuttu. On kiva keskustella kaikista asioista ja pitkä matkakin kuluu huomaamatta. Lyhyitä taksimatkoja minulla ei ole ollutkaan.

• Yleensä etupenkille...Jotkut kuljettajat kyllä avaa oven, joten silloin se on taakse.

• virva-tuulia***
        jytymamma9 kirjoitti:

Yleensä etupenkille...Jotkut kuljettajat kyllä avaa oven, joten silloin se on taakse.

Sairaalasta kotiin palatessa kuski yleensä avaa takapenkin oven. Kyselee välillä vointia ja joskus pyytää kahvillekin.

Fiksuja kuskeja minulle sattunut.

• bessie*

Takapenkille. Joskus kysyn kuljettajalta, saanko tulla eteen istumaan. Yleensä silloin kun haluan oppia ajoreitin ja/tai tutustua päämääräni ympäristöön (julkisen liikenteen pysäkit ym.) myöhempiä liikkumisiani varten, tai jos matka on melko pitkä ja maisemat sellaiset että haluan ne nähdä paremmin.

• taksikuskin kertomaa

Taksissa asiakas istuu takapenkillä, turvallistakin.
      Monet kuskit jopa avaavat takaoven , eivät pidä etupenkille työntyvistä.

• millon mitenki

Riippuen vähän siitäkin, kuinka suuri seurue on nousemassa kyytiin. Ei kaikki aina mahdu taakse.

Muuten, huonoliikunteisen on helpompi istua etupenkillä. Takapenkit on usein niin pehmoiset, että niihin uppoaa, eikä meinaa päästä omin avuin ulos. Monesti suharit kysyykin, kummassa haluan istua.

• virva-tuulia***
        millon mitenki kirjoitti:

Riippuen vähän siitäkin, kuinka suuri seurue on nousemassa kyytiin. Ei kaikki aina mahdu taakse.

Muuten, huonoliikunteisen on helpompi istua etupenkillä. Takapenkit on usein niin pehmoiset, että niihin uppoaa, eikä meinaa päästä omin avuin ulos. Monesti suharit kysyykin, kummassa haluan istua.

Etupenkillä on enemmän tilaa jaloillekin, joten huonompi jalkaisten ja muutenkin vaikeammin liikkuvien on helpompi istua etupenkillä. Saattajana yleensä istun takana.

• Yhden kerran olen tämän vuoden aikana taksin kyytiin päässyt.
      Etupenkille rohkeasti istahdin keskussairaalan päivystyspolin edessä. Tosi kiva nuori kuljettaja, ehdittiin matkan aikana käydä läpi Lappeenrannan taksien toimeentulotilanne, ulkomaalaistaustaisten kuljettajien määrä ja vähän laatukin.
      Hän kertoi muuttaneensa maalle, perheestään, harrastuksistaan ja pisimmistä kyyditysmatkastaan Kokkolaan.
      Ja kai minä kerkesin hiukan itsekin avautua.
      Oikein mukava iltamyöhäinen kotimatka.

• Takapenkille tietenkin. En ole istunut taksissa luultavasti vielä koskaan etupenkillä.
      Jos nuori nainen menisi yksin taksiin ja haluaisi istua etupenkillä, olisi varmaan hyvä perustella syy kuljettajalle... väärinkäsitysten välttämiseksi. ;) Mummor voivat tietysti istua missä haluavat.

• jäi avoimeksi

Mitä väärinkäsityksiä tarkoittanet?

• reppuriika

Tykkään yleensä istua takapenkillä, jos on seurue. Siellä on hyvä kutoa sukkaa.

• Taka. Kaverini oli ängennyt itsensä taksin etupenkille hesassa jolloin taksikuski oli sanonut et siitä arvasi et on kehäkolmosen ulkopuolelta :)

• ...

Takapenkiltä ei yllä hallintalaitteisiin ja hankalampi yrittää käydä kuskin kimppuun. Ihan turvallisuus kysymyskin, kulttuuriasioiden lisäksi. Mä kannatan lontoon takseja, siinä kyydittävät ja kuski tuntevat olonsa turvallisiksi. Muutenkin kätevämpiä autoja, kuin nämä tavalliset takseiksi muutetut siviiliautot. Isot ovet, asiallinen matkustamo, ei häiritsevää kuskia, hyvät, matkustajille suunnitellut tilat jne.

Onneksi nykyään aika paljon kaappiautoja, jotka soveltuvat paremmin takseiksi, kuin tavallisimmat henkilöautomallit.

Ai niin, isommassa autossa kunnon knnys sisään ja penkille. Helpompi kulkea.Autoon ei laskeuduta ja punnerreta penkiltä ylös ulos noustessa, niihin astutaan ja sitten astutaan ulos.

=DW=

• ... kirjoitti:

Takapenkiltä ei yllä hallintalaitteisiin ja hankalampi yrittää käydä kuskin kimppuun. Ihan turvallisuus kysymyskin, kulttuuriasioiden lisäksi. Mä kannatan lontoon takseja, siinä kyydittävät ja kuski tuntevat olonsa turvallisiksi. Muutenkin kätevämpiä autoja, kuin nämä tavalliset takseiksi muutetut siviiliautot. Isot ovet, asiallinen matkustamo, ei häiritsevää kuskia, hyvät, matkustajille suunnitellut tilat jne.

Onneksi nykyään aika paljon kaappiautoja, jotka soveltuvat paremmin takseiksi, kuin tavallisimmat henkilöautomallit.

Ai niin, isommassa autossa kunnon knnys sisään ja penkille. Helpompi kulkea.Autoon ei laskeuduta ja punnerreta penkiltä ylös ulos noustessa, niihin astutaan ja sitten astutaan ulos.

=DW=

Juu, ihan ymmärrettävää. Minäkin istun silloin harvoin kun käytän taksia, mieluiten takapenkillä niin ei tarvitse viihdyttää kuskia jonninjoutavilla jorinoilla :)

• Nii ja joskus kokeilen vielä karaoketaksia. Ja pizzataksia.

• Ei kannata
        ludzia kirjoitti:

Nii ja joskus kokeilen vielä karaoketaksia. Ja pizzataksia.

Pizzataksit ajaa ylinopeutta, hurjaa vauhtia ,tulee vielä pizzat rinnuksille.

• Ei kannata kirjoitti:

Pizzataksit ajaa ylinopeutta, hurjaa vauhtia ,tulee vielä pizzat rinnuksille.

Niin mut jos mie ite olen siinä se kuski?

• hjumor
        ludzia kirjoitti:

Niin mut jos mie ite olen siinä se kuski?

Ai jaa, mut onko sul karvakädet ulos ikkunasta.

• hjumor kirjoitti:

Ai jaa, mut onko sul karvakädet ulos ikkunasta.

Ainahan vooi sen verran ostaa irtoa jotta kehtaa pitää luuta ulkona :).

• on niin erilaisia...
        ludzia kirjoitti:

Juu, ihan ymmärrettävää. Minäkin istun silloin harvoin kun käytän taksia, mieluiten takapenkillä niin ei tarvitse viihdyttää kuskia jonninjoutavilla jorinoilla :)

Jotkut nyt vaan ovat sosiaalisempia kuin toiset. Haluavat asioida muutenkin mieluummin ihmisen kuin automaatin kanssa...

• on niin erilaisia... kirjoitti:

Jotkut nyt vaan ovat sosiaalisempia kuin toiset. Haluavat asioida muutenkin mieluummin ihmisen kuin automaatin kanssa...

Onkos tuosta vedettävä se johtopäätös et taksiin takapenkille änkeävät ovat epäsosiaalisempia kuin he jotka haluavat etupenkille? En ole tullut ajatelleeksikaan että taksin tilaaminen on sosiaalinen tapahtuma, haluan vain siirtuä paikasta a paikkaan b.

• tuota noin...
        ludzia kirjoitti:

Onkos tuosta vedettävä se johtopäätös et taksiin takapenkille änkeävät ovat epäsosiaalisempia kuin he jotka haluavat etupenkille? En ole tullut ajatelleeksikaan että taksin tilaaminen on sosiaalinen tapahtuma, haluan vain siirtuä paikasta a paikkaan b.

Et nyt tainnut oikein ymmärtää käsitettä sosiaalisuus.

Sosiaalisuudesta voi käyttää myös ilmaisua seurallisuus, koska sosiaalinen ihminen nauttii toisten seurasta ja asettaa muiden seuraan hakeutumisen yksinolon edelle.

Vähemmän sosiaalinen ihminen on mielellään yksin, itsenäisempi, eikä ole kiinnostunut tapaamaan jatkuvasti uusia ihmisiä. Olet siis vähemmän sosiaalinen, vähemmän seurallinen, jos sinulle taksilla ajo on vain siirtymistä paikasta toiseen, vaikka samassa autossa istuu ihminen, jonka kanssa voisi olla seurallinen.

• tuota noin... kirjoitti:

Et nyt tainnut oikein ymmärtää käsitettä sosiaalisuus.

Sosiaalisuudesta voi käyttää myös ilmaisua seurallisuus, koska sosiaalinen ihminen nauttii toisten seurasta ja asettaa muiden seuraan hakeutumisen yksinolon edelle.

Vähemmän sosiaalinen ihminen on mielellään yksin, itsenäisempi, eikä ole kiinnostunut tapaamaan jatkuvasti uusia ihmisiä. Olet siis vähemmän sosiaalinen, vähemmän seurallinen, jos sinulle taksilla ajo on vain siirtymistä paikasta toiseen, vaikka samassa autossa istuu ihminen, jonka kanssa voisi olla seurallinen.

Elikkä mielestäsi takapenkin änkeäjät ovat epäsosiaalisempia kriteerinä istumappaikka taksissa.

Jos tilaan taksin, en tilaa sitä kuljettajan vaan matkan vuoksi. Jos kuski ei ole tuttu, pidän hänen reviirilleen tuntkeutumisena ängetä itseni etupenkkiin.Minusta se vaan kuuluu asiakkaan istua takapenkillä. Ei estä jutustelua vaikka istutukin takana, puheyhteys kyllä tarvittaessa säilyy :).Ei ne taksit sentäs niin isoja ole eikä Suomessa kuljettajan ja asiakkaan välissä ole puheyhteyden estävää seinää.

Kuuluuko kuskin jutusteltu taksimaksuun ja onko taksikuskeille jotkut sosiaalisuustestit. Onko taksikuski maksukkinen mies tai nainen ? :)

• tuota noin...
        ludzia kirjoitti:

Elikkä mielestäsi takapenkin änkeäjät ovat epäsosiaalisempia kriteerinä istumappaikka taksissa.

Jos tilaan taksin, en tilaa sitä kuljettajan vaan matkan vuoksi. Jos kuski ei ole tuttu, pidän hänen reviirilleen tuntkeutumisena ängetä itseni etupenkkiin.Minusta se vaan kuuluu asiakkaan istua takapenkillä. Ei estä jutustelua vaikka istutukin takana, puheyhteys kyllä tarvittaessa säilyy :).Ei ne taksit sentäs niin isoja ole eikä Suomessa kuljettajan ja asiakkaan välissä ole puheyhteyden estävää seinää.

Kuuluuko kuskin jutusteltu taksimaksuun ja onko taksikuskeille jotkut sosiaalisuustestit. Onko taksikuski maksukkinen mies tai nainen ? :)

Epäsosiaalisuus nyt sitten on taas juttu erikseen. Kyllä epäsosiaalinen persoonakin saattaa tälläytyä eteen istumaan, usein varmaan sen tekeekin.

Nyt olikin kysymys siitä, onko sosiaalinen vai vähemmän sosiaalinen, seurallinen vai vähemmän seurallinen. Vähemmän seurallisen olisi varmaan kiusallista istuutua vieraan ihmisen viereen, kun autossa ei ole muita, koska hän tuntisi, että siinä vieressä on velvollisuus olla seurallinen.

Seurallisen ihmisen olisi taas kiusallista istua nököttää yksin hiljaa takapenkillä, koska autossa on toinenkin ihminen, jonka kanssa on helpompi jutella jos istuu hänen vieressään.

Mites kampaajalla? Ajatteletko samoin, että jutustelu ei kuulu kampaajamaksuun? Entä kun siivooja tulee kotiisi? Jutteletko hänenkään kanssa, vai teetkö siinäkin eron itsesi ja palvelijan välillä?

• tuota noin... kirjoitti:

Epäsosiaalisuus nyt sitten on taas juttu erikseen. Kyllä epäsosiaalinen persoonakin saattaa tälläytyä eteen istumaan, usein varmaan sen tekeekin.

Nyt olikin kysymys siitä, onko sosiaalinen vai vähemmän sosiaalinen, seurallinen vai vähemmän seurallinen. Vähemmän seurallisen olisi varmaan kiusallista istuutua vieraan ihmisen viereen, kun autossa ei ole muita, koska hän tuntisi, että siinä vieressä on velvollisuus olla seurallinen.

Seurallisen ihmisen olisi taas kiusallista istua nököttää yksin hiljaa takapenkillä, koska autossa on toinenkin ihminen, jonka kanssa on helpompi jutella jos istuu hänen vieressään.

Mites kampaajalla? Ajatteletko samoin, että jutustelu ei kuulu kampaajamaksuun? Entä kun siivooja tulee kotiisi? Jutteletko hänenkään kanssa, vai teetkö siinäkin eron itsesi ja palvelijan välillä?

"Nyt olikin kysymys siitä, onko sosiaalinen vai vähemmän sosiaalinen, seurallinen vai vähemmän seurallinen."

Juujuu kyllä tuon ymmärsin mutta minusta se ei liity taksissa istumapaikkaan ollenkaan. Istunko edessä vai takana, ei siitä voi seurallisuudesta päätellä. Toiset vaan ottavat ehkä sen kuskinkin huomioon. Uskon että useimmat taksikuskit toivovat että asiakas istuisi takana.Myös minusta se on luontevinta.Eli täytyy aistia se toinen ihminen, haluaako olla hiljaa vai haluaako jutella.

Heitin kysymyksen että kuuluuko taksikuskin jutustelu kyytimaksuun, en sanonut että minusta se kuuluu. Samoin kampaajalla. Toki jos kampaaja tulee niinkin liki minun reviiriäni jotta koskee minun päähäni tai hiuksiini, toivottavaa olisi että keskusteltaisiin myös ko asiasta. Vaikka olisit kuinka seurallinen ja ulospäinsuuntautunut (ekstrovertti) voit silti haluta nauttia esim kampaajallakäynnistä ilman että siinä lörpötellään koko ajan.

Taksi kuitekaan ei ole seurapalvelu vaan ensisiainen tehstävä on kuljettaa asiakas hänen haluamaansa paikkaan. Uudelleen kysynkin, onko taksareilla jonkinlaiset soveltuvuustesiti palvelualalle?

Vaikka olisit kuinka seurallinen, täytyy sinun ymmärtää milloin seuraan änkeytymisesi on toisesta jopa kiusallista. Seurallinenkin tarvitsee omat hiljaiset hetkensä myös. Sellainen joka ei tarvitse, uuvuttaa kyllä kanssasisarensa tai -veljensä aika tehokkkaasti :).

Tiesitkö että taksikuskilla on oikeus poistaa taksista liian seurallinen matkustaja?

• aliissana
        tuota noin... kirjoitti:

Istut sitten edessä tai takana, niin keskustelu onnistuu.

Minä en koskaan aloita keskustelua taksikuskin kanssa, vaan annan hänen tehdä TYÖTÄÄN rauhassa, mutta jos hän haluaa keskustella, niin se sopii mulle.

Seurallisenkin ihmisen pitää osata kunnioittaa toisen työtä.

• aliissana kirjoitti:

Istut sitten edessä tai takana, niin keskustelu onnistuu.

Minä en koskaan aloita keskustelua taksikuskin kanssa, vaan annan hänen tehdä TYÖTÄÄN rauhassa, mutta jos hän haluaa keskustella, niin se sopii mulle.

Seurallisenkin ihmisen pitää osata kunnioittaa toisen työtä.

"aliissana"
        Ollaan samoilla linjoilla.

Minä takapenkiltä kerron ensin mihin on tarkoitus minut viedä. Sitten saatan heittää jonkun kommentin tai taksikuksi heittää. Tilanteesta ja aiheesta ja toisen reagoinnnista yleensä sitten juttu jatkuu tai sitten ei. Riippuu kuljettajasta paljonkin miten juttua riittää. Jos vastaukseksi tulee murahtelua tai vastataan hyvin lyhyesti, se on merkki siitä että juttu ei kiinnosta ja silloin ollaan vaiti matkan jatkuessa. Ei kuljettajan velvollisuus ole pitää kuljetettavalle seuraa.

• herrat ja narrit?
        ludzia kirjoitti:

"Nyt olikin kysymys siitä, onko sosiaalinen vai vähemmän sosiaalinen, seurallinen vai vähemmän seurallinen."

Juujuu kyllä tuon ymmärsin mutta minusta se ei liity taksissa istumapaikkaan ollenkaan. Istunko edessä vai takana, ei siitä voi seurallisuudesta päätellä. Toiset vaan ottavat ehkä sen kuskinkin huomioon. Uskon että useimmat taksikuskit toivovat että asiakas istuisi takana.Myös minusta se on luontevinta.Eli täytyy aistia se toinen ihminen, haluaako olla hiljaa vai haluaako jutella.

Heitin kysymyksen että kuuluuko taksikuskin jutustelu kyytimaksuun, en sanonut että minusta se kuuluu. Samoin kampaajalla. Toki jos kampaaja tulee niinkin liki minun reviiriäni jotta koskee minun päähäni tai hiuksiini, toivottavaa olisi että keskusteltaisiin myös ko asiasta. Vaikka olisit kuinka seurallinen ja ulospäinsuuntautunut (ekstrovertti) voit silti haluta nauttia esim kampaajallakäynnistä ilman että siinä lörpötellään koko ajan.

Taksi kuitekaan ei ole seurapalvelu vaan ensisiainen tehstävä on kuljettaa asiakas hänen haluamaansa paikkaan. Uudelleen kysynkin, onko taksareilla jonkinlaiset soveltuvuustesiti palvelualalle?

Vaikka olisit kuinka seurallinen, täytyy sinun ymmärtää milloin seuraan änkeytymisesi on toisesta jopa kiusallista. Seurallinenkin tarvitsee omat hiljaiset hetkensä myös. Sellainen joka ei tarvitse, uuvuttaa kyllä kanssasisarensa tai -veljensä aika tehokkkaasti :).

Tiesitkö että taksikuskilla on oikeus poistaa taksista liian seurallinen matkustaja?

"Taksi kuitekaan ei ole seurapalvelu vaan ensisiainen tehstävä on kuljettaa asiakas hänen haluamaansa paikkaan. Uudelleen kysynkin, onko taksareilla jonkinlaiset soveltuvuustesiti palvelualalle?"

No voihan...! Olet siis niitä, jotka pitävät palvelualan ammattilaisia vain sinun palkallisina palvelijoinasi, etkä näe heissä ihmistä? Ja palvelualalle soveltuvuustestattujakin heidän vielä pitäisi olla?

• silence...
        ludzia kirjoitti:

"aliissana"

Minä takapenkiltä kerron ensin mihin on tarkoitus minut viedä. Sitten saatan heittää jonkun kommentin tai taksikuksi heittää. Tilanteesta ja aiheesta ja toisen reagoinnnista yleensä sitten juttu jatkuu tai sitten ei. Riippuu kuljettajasta paljonkin miten juttua riittää. Jos vastaukseksi tulee murahtelua tai vastataan hyvin lyhyesti, se on merkki siitä että juttu ei kiinnosta ja silloin ollaan vaiti matkan jatkuessa. Ei kuljettajan velvollisuus ole pitää kuljetettavalle seuraa.

No varmaan, jos juttelusi on samanlaista läpätystä siellä taksin takapenkillä kuin täälläkin, niin vastaus voi hyvinkin olla pelkkä murahtelu. Osaatko edes vastata lyhyesti?

• herrat ja narrit? kirjoitti:

"Taksi kuitekaan ei ole seurapalvelu vaan ensisiainen tehstävä on kuljettaa asiakas hänen haluamaansa paikkaan. Uudelleen kysynkin, onko taksareilla jonkinlaiset soveltuvuustesiti palvelualalle?"

No voihan...! Olet siis niitä, jotka pitävät palvelualan ammattilaisia vain sinun palkallisina palvelijoinasi, etkä näe heissä ihmistä? Ja palvelualalle soveltuvuustestattujakin heidän vielä pitäisi olla?

"herrat ja narrit"
        Minä olen itse palvelualan ruohonjuuritason työntekijä joten revi siitä.Keskustelun aihe on se seurallisuus taksikyydissä, jos vaikka pysyttäsiin siinä. Taksikuski on palkattu kuljettamaan asiakas, ei viihdyttämään eikä koulutettu "seurallisen" kuljetettavan palvelijaksi tai viihdyttäjäksi, sillä jos olisi, koulutuksessa varmaankin myös koulutettaisiin tätä varten. Tästä oli kyse.

• ludzia kirjoitti:

"herrat ja narrit"
        Minä olen itse palvelualan ruohonjuuritason työntekijä joten revi siitä.Keskustelun aihe on se seurallisuus taksikyydissä, jos vaikka pysyttäsiin siinä. Taksikuski on palkattu kuljettamaan asiakas, ei viihdyttämään eikä koulutettu "seurallisen" kuljetettavan palvelijaksi tai viihdyttäjäksi, sillä jos olisi, koulutuksessa varmaankin myös koulutettaisiin tätä varten. Tästä oli kyse.

.ja lisään vielä että se yltiöseurallinen joka höpöttää taksikuksin uupumiseen asti on se joka pitäöä taksikuskia palvelijanaan, näin paremminkin näkisin.

• silence... kirjoitti:

No varmaan, jos juttelusi on samanlaista läpätystä siellä taksin takapenkillä kuin täälläkin, niin vastaus voi hyvinkin olla pelkkä murahtelu. Osaatko edes vastata lyhyesti?

"silence"
        "Osaatko edes vastata lyhyesti?"
        En, vastaan mieluiten essee-muodossa :).

• aliissana
        ludzia kirjoitti:

"aliissana"

Heitit tuolla ylempänä kyssärin taksikuskien soveltuvuustestistä.

Mikäli sosiaaliset ja seuralliset ihmiset haluavat keskustelutarpeitaan tyydyttää taksissa, niin silloin kyseinen testi on tarpeellinen taksikuskeille, muutenhan he saavat reklmaation, etteivät osanneet keskustella.

• aliissana kirjoitti:

Heitit tuolla ylempänä kyssärin taksikuskien soveltuvuustestistä.

Mikäli sosiaaliset ja seuralliset ihmiset haluavat keskustelutarpeitaan tyydyttää taksissa, niin silloin kyseinen testi on tarpeellinen taksikuskeille, muutenhan he saavat reklmaation, etteivät osanneet keskustella.

"alissana"
        Tuota minäkin kannanotoissani ajoin takaa. Tosin en taksilupakoulutuksen sisältöä tarkemmin tunne, mutta oletuslähtökohtana kyllä pitäisin että seurapalvelu ei siihen kuulu. Olennaisinta on se että kuljettaa asiakkaan sinne minne pitääkin ja että kyyti on molemmmille turvallista.Riippunee sitten ko kuskista millaista seuraa haluaa kuljetettavilleen tarjota.

• älä sitä häpee
        ludzia kirjoitti:

"herrat ja narrit"

Ei seurallisuuteen kouluteta. Se on luontainen ominaisuus. Tottahan taksikuskeissa, niinkuin muissakin palvelualojen ammattilaisissa on vähemmän seurallisia ja seurallisia.

• älä sitä häpee kirjoitti:

Ei seurallisuuteen kouluteta. Se on luontainen ominaisuus. Tottahan taksikuskeissa, niinkuin muissakin palvelualojen ammattilaisissa on vähemmän seurallisia ja seurallisia.

Nimenonmaan luontainen ominaisuus jota ei opeteta aikäö lahjoiteta taksarilupaa anottaessa. Sitä joko on tai ei ole mutta siihen ei velvoiteta. Ja siihen on asiakkaankin tyytyminen vaikka olisi kuinka seurallinen ;).

• silence...
        ludzia kirjoitti:

"silence"
        "Osaatko edes vastata lyhyesti?"
        En, vastaan mieluiten essee-muodossa :).

Olet siis sellainen nettisosiaalinen, mutta elävässä elämässä vetäydyt hiljaisuuteen "takapenkille"?

• on niin erilaisia
        ludzia kirjoitti:

"alissana"
        Tuota minäkin kannanotoissani ajoin takaa. Tosin en taksilupakoulutuksen sisältöä tarkemmin tunne, mutta oletuslähtökohtana kyllä pitäisin että seurapalvelu ei siihen kuulu. Olennaisinta on se että kuljettaa asiakkaan sinne minne pitääkin ja että kyyti on molemmmille turvallista.Riippunee sitten ko kuskista millaista seuraa haluaa kuljetettavilleen tarjota.

Nyt sitten tullaankin siihen, minkä jo aikaisemmin totesin; toiset vaan ovat sosiaalisempia kuin toiset. Koskee sekä taksisuharia että matkustajaa. Seurallinen ihminen ottaa kontaktia toiseen vaikka siitä ei maksettaisikaan. Luonteenpiirteisiin ei käydä kursseja, ne on synnynnäisiä.

Ympyrä on sulkeutunut.

• ???????????
        on niin erilaisia kirjoitti:

Nyt sitten tullaankin siihen, minkä jo aikaisemmin totesin; toiset vaan ovat sosiaalisempia kuin toiset. Koskee sekä taksisuharia että matkustajaa. Seurallinen ihminen ottaa kontaktia toiseen vaikka siitä ei maksettaisikaan. Luonteenpiirteisiin ei käydä kursseja, ne on synnynnäisiä.

Ympyrä on sulkeutunut.

soveltuvuustesti ja kurssi ovat ihan eri asioita,

• Hei kun keikuskelen
        ludzia kirjoitti:

"alissana"

Onpas tänne ilmaantunut vino pino kommentteja. Melkein oon aistivinani jonkinmoista väittelynpoikasta. Kyynärpäät töröllään yritän nyt ängetä sekaan.
        Johonkin rakoon tahtoisin sanoa jotakin.
        Nyt en kommentoi ludzia juuri tuohon sinun kommenttiisi, vaan noin yleensä.

Jos vetäsen esiin yhden uuden kantin, niin voihan siitä tuumia siinäkin mielessä, että Miltä tuntuisi taksikuskista, jos kaikki menisivät aina-aina etupenkille ja alkaisivat juttelemaan niitä enemmän tai vähemmän "kaunis-ilma-tänään"-keskusteluita. Jos itse olisin taksikuski, niin loppupäivästä viimeistään varmaankin alkaisi tuntumaan, että ei heevetti en jaksa enää jutella noita samantyylisiä asioita. Kovin kehittävää keskustelua ei päivän mittaan tulisi.

Kirjoitin tuola aikaisemmin, että menen ehdottomasti takapenkille.
        Silloin harvoin kun taksia käytän, niin jos esim. tulen teatterin jälkeen taksilla kotiin, niin takapenkillä tulee vielä miettineeksi esitystä ja keskusteluita sen kaverin kanssa, jonka kanssa on teatterissa ollut. Ajatukset ovat aivan muualla, kuin siinä, että alkaisin miettimään, että mitäs ton kuskin kans nyt alkaisin puhumaan.

Oma arveluni on, että taksikuski on ihan tyytyväinen, jos asiakas istuu takana omissa oloissaan ja kuski voi keskittyä siihen omaan työhönsä. Mahdollisesti ajatella niitä ihan omia juttujaan.

• ;))
        ludzia kirjoitti:

Nimenonmaan luontainen ominaisuus jota ei opeteta aikäö lahjoiteta taksarilupaa anottaessa. Sitä joko on tai ei ole mutta siihen ei velvoiteta. Ja siihen on asiakkaankin tyytyminen vaikka olisi kuinka seurallinen ;).

Miksi sitten hermostua, jos sinua ei pidetä oikein seurallisena, kun menet takapenkille "retriittiin"? ;)

• ;))
        ??????????? kirjoitti:

soveltuvuustesti ja kurssi ovat ihan eri asioita,

Ja niin jäi luddzia pelkäksi kysymysmerkiksi... ;)

• aliissana
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Onpas tänne ilmaantunut vino pino kommentteja. Melkein oon aistivinani jonkinmoista väittelynpoikasta. Kyynärpäät töröllään yritän nyt ängetä sekaan.

Jos vetäsen esiin yhden uuden kantin, niin voihan siitä tuumia siinäkin mielessä, että Miltä tuntuisi taksikuskista, jos kaikki menisivät aina-aina etupenkille ja alkaisivat juttelemaan niitä enemmän tai vähemmän "kaunis-ilma-tänään"-keskusteluita. Jos itse olisin taksikuski, niin loppupäivästä viimeistään varmaankin alkaisi tuntumaan, että ei heevetti en jaksa enää jutella noita samantyylisiä asioita. Kovin kehittävää keskustelua ei päivän mittaan tulisi.

Silloin harvoin kun taksia käytän, niin jos esim. tulen teatterin jälkeen taksilla kotiin, niin takapenkillä tulee vielä miettineeksi esitystä ja keskusteluita sen kaverin kanssa, jonka kanssa on teatterissa ollut. Ajatukset ovat aivan muualla, kuin siinä, että alkaisin miettimään, että mitäs ton kuskin kans nyt alkaisin puhumaan.

Oma arveluni on, että taksikuski on ihan tyytyväinen, jos asiakas istuu takana omissa oloissaan ja kuski voi keskittyä siihen omaan työhönsä. Mahdollisesti ajatella niitä ihan omia juttujaan.

En tiedä miten homma pyörii maalla, mutta asun pääkaupunkiseudulla ja käytän paljon taksia.
        Taksi avaa aina mulle takaoven, joten enkö olisi silloin röyhkeä, jos änkeisin etupenkille ja kuten jo aiemmin totesin, juttu luistaa niin takapenkiltäkin, jos on tarpeen.

• ???????????
        ;)) kirjoitti:

putsaappa kristallipallosi.

• älä huolehdi

Kyllä taksikuskin työssä jää aikaa ajatella niitä omia juttujaan silloin, kun kyydissä ei ole ketään, menossa hakemaan asiakasta tai palaamassa keikalta.

• maalaistollo tässä
        aliissana kirjoitti:

En tiedä miten homma pyörii maalla, mutta asun pääkaupunkiseudulla ja käytän paljon taksia.
        Taksi avaa aina mulle takaoven, joten enkö olisi silloin röyhkeä, jos änkeisin etupenkille ja kuten jo aiemmin totesin, juttu luistaa niin takapenkiltäkin, jos on tarpeen.

Maalla ajetaan varmaan vähän pitempiä matkoja kuin kaupungissa. Kyllä minusta on luonnollisempaa keskustella ne parikymmentä kilsaa kuljettajan vieressä kuin istua hiljaa tai huudella takapenkiltä, mistä kuljettaja ei näe kasvojani.

• ;)) kirjoitti:

Miksi sitten hermostua, jos sinua ei pidetä oikein seurallisena, kun menet takapenkille "retriittiin"? ;)

Ai oonks mä hermostunut ja jos mielestäsi oon niin mistä sen päättelet :)?Minusta tämä aihe on mielenkiintinen. Itse asiassa en ole tältä kantilta edes tullut asiaa ajatelleeksi.Seuraavan kerran kun menene taksiin tai tilaan jollekin taksia kysynkin tästä asiasta taksinkuljettajalta. Mielenkiintoista kuulla mikä heidän mielipiteensä on asiasta.

• ;)) kirjoitti:

Ja itse asiassa kaipaan tuota "retriittiä", sitä saisi olla enemmänkin. Jospa sitten eläkkeellä, huoh ;).

• silence... kirjoitti:

Olet siis sellainen nettisosiaalinen, mutta elävässä elämässä vetäydyt hiljaisuuteen "takapenkille"?

No jos tuo vastaus miellyttää sinua, sovitaan sitten vaikka näin :).

• Hei kun keikuskelen
        älä huolehdi kirjoitti:

Kyllä taksikuskin työssä jää aikaa ajatella niitä omia juttujaan silloin, kun kyydissä ei ole ketään, menossa hakemaan asiakasta tai palaamassa keikalta.

"aliissana" ja "älä huolehdi"

En minäkään tiedä miten homma pyörii maalla. Pienemmissä paikoissa (kuten mieheni äidin kotipaikassa) on vain muutamia takseja ja ne ovat tuttuja. Anoppi tapaa sanoa "soitin Väinölle, että vie minut kirkolle" :) Hän oletettavasti menee etupenkille ja rupattelu sujuu sutjakkaasti.
        Myös minulle avataan aina takaovi ja hyvä niin.
        Ja tietysti sitä nyt jonkun sanan vaihtaa takapenkiltäkin, että en nyt ihan tuppisuuna ole.

"älä huolehdi"

No en huolehdi en. Tuo omien juttujen ajatus vain putkahti mieleen.
        Jokatapauksessa aika tympeetähän toi taksikuskina olo on. Mun mielestä. Itse en jaksaisi joka ajon ajan jaaritella niitä näitä. Tosin sen tekisin kuitenkin, jos kuski olisin, en alkaisi irvistelemään. :)

• on niin erilaisia kirjoitti:

Ympyrä on sulkeutunut.

Ero on siinä että toinen on "palvelija" tuossa kohden ja toinen ei. Pointti on se että
        kumpaakaan taksikyydissä ei kyyti velvoita olemaan seurallinen.

• niin siitä vaan
        ludzia kirjoitti:

Ja itse asiassa kaipaan tuota "retriittiä", sitä saisi olla enemmänkin. Jospa sitten eläkkeellä, huoh ;).

Eihän sinua kukaan velvoita istumaan netillä, jos retriittiä kaipaat...

• aliissana
        maalaistollo tässä kirjoitti:

Maalla ajetaan varmaan vähän pitempiä matkoja kuin kaupungissa. Kyllä minusta on luonnollisempaa keskustella ne parikymmentä kilsaa kuljettajan vieressä kuin istua hiljaa tai huudella takapenkiltä, mistä kuljettaja ei näe kasvojani.

Pääkapunkiseutu on laaja. Helsingin keskustasta taksin ottaneena, minäkin ajelen yli 20 km nauttimaan omasta maalastollon elämästäni.

• niin siitä vaan kirjoitti:

Eihän sinua kukaan velvoita istumaan netillä, jos retriittiä kaipaat...

No kuules kun mun elämäin on pääasiassa ihan netin ulkopuolella.

• ;)) kirjoitti:

Mitennii? Mun pitää nyt lkaaa huolehtia noita oikean maailman seurallisuusasioita, muutoin ei kunnian kukko laula. Joten kiitos vaan tästä aamupäivästä kaikille :).

• ;))
        ludzia kirjoitti:

Ai oonks mä hermostunut ja jos mielestäsi oon niin mistä sen päättelet :)?Minusta tämä aihe on mielenkiintinen. Itse asiassa en ole tältä kantilta edes tullut asiaa ajatelleeksi.Seuraavan kerran kun menene taksiin tai tilaan jollekin taksia kysynkin tästä asiasta taksinkuljettajalta. Mielenkiintoista kuulla mikä heidän mielipiteensä on asiasta.

Vinkkinä;

Helpompi kysellä niitä asioita taksinkuljettajalta etupenkillä kuin huudella takapenkiltä. Voivat ihmetellä, jos sieltä alat huutelemaan, että oonks mä muka hermostunu, häh!

Tunnen joitakin taksisuhareita, pari ihan lähisuvussakin. Kyllä heillä on aika selvää, keille avataan takaovi kyselemättä haluavatko eteen tai taakse. Heti ensinäkemältä naamakertoimesta näkee, kenen kanssa olisi ehkä viihtyisää rupatella. Kännikalat ja lapset taakse automaattisesti.

• ;))
        ludzia kirjoitti:

No kuules kun mun elämäin on pääasiassa ihan netin ulkopuolella.

Niin näkkyy.;)

• siitä kysymys
        ludzia kirjoitti:

Ero on siinä että toinen on "palvelija" tuossa kohden ja toinen ei. Pointti on se että
        kumpaakaan taksikyydissä ei kyyti velvoita olemaan seurallinen.

Ei sinua kukaan velvoita sellaiseen. Ei toki sellaisesta ole kysymys. Toiset vaan ovat ja toiset ei.

• kiitos seurasta!
        ludzia kirjoitti:

Mitennii? Mun pitää nyt lkaaa huolehtia noita oikean maailman seurallisuusasioita, muutoin ei kunnian kukko laula. Joten kiitos vaan tästä aamupäivästä kaikille :).

Jäikö sinulle nyt sellainen maku suuhun, että olisit jotenkin toisia huonompi ellet ole seurallinen?

• kokeiles joskus

"aliissana" ja "älä huolehdi"

En minäkään tiedä miten homma pyörii maalla. Pienemmissä paikoissa (kuten mieheni äidin kotipaikassa) on vain muutamia takseja ja ne ovat tuttuja. Anoppi tapaa sanoa "soitin Väinölle, että vie minut kirkolle" :) Hän oletettavasti menee etupenkille ja rupattelu sujuu sutjakkaasti.
        Myös minulle avataan aina takaovi ja hyvä niin.
        Ja tietysti sitä nyt jonkun sanan vaihtaa takapenkiltäkin, että en nyt ihan tuppisuuna ole.

"älä huolehdi"

No en huolehdi en. Tuo omien juttujen ajatus vain putkahti mieleen.
        Jokatapauksessa aika tympeetähän toi taksikuskina olo on. Mun mielestä. Itse en jaksaisi joka ajon ajan jaaritella niitä näitä. Tosin sen tekisin kuitenkin, jos kuski olisin, en alkaisi irvistelemään. :)

Ei se sen kummemmin niitä näitä jaarittelua tarvitse olla kuin tällä palstalla keskustelukaan. Minulla taas käy sellainen haju, että moni kuski olisi mielissään, jos saisi joskus etupenkille tuollaisen "hei kun keikiuskelijan" piristämään tylsää työpäiväänsä.

• Hei kun keikuskelen
        kokeiles joskus kirjoitti:

Ei se sen kummemmin niitä näitä jaarittelua tarvitse olla kuin tällä palstalla keskustelukaan. Minulla taas käy sellainen haju, että moni kuski olisi mielissään, jos saisi joskus etupenkille tuollaisen "hei kun keikiuskelijan" piristämään tylsää työpäiväänsä.

Voi ollakin, että saattaisi olla mielissään, jos oikein parastani pistäisin.
        Juttelu onnistuu tarvittaessa, mutta oikeastaan vikani on se, että ei huvita jutella vieraiden ihmisten kanssa. Semmonen teennäinen jutustelu ei tunnu mun maun mukkaiselta.

Työssäni pulputtelen sanoja suustani, seisoen välillä päälläni ja vääntäen sanaisia rautalankoja, että opetus menisi mahdollisimman helposti opetettavan kalloon. Hauskalla tavalla selitetyt vaikeat asiat menevät kuin salaa lapsen mieleen. Taksikuskille en alkaisia pulputtelemaan, vaan luultavimmatusti olisin aika tympeä nainen. Olen hiljaista tyyppiä, paitsi ystävien ja oppilaiden kera.

Elikkä kyllä se vaan on viisainta kömpiä takapenkille :)

• lusiina
        kiitos seurasta! kirjoitti:

Jäikö sinulle nyt sellainen maku suuhun, että olisit jotenkin toisia huonompi ellet ole seurallinen?

EI.

• lusiina
        ;)) kirjoitti:

Vinkkinä;

Helpompi kysellä niitä asioita taksinkuljettajalta etupenkillä kuin huudella takapenkiltä. Voivat ihmetellä, jos sieltä alat huutelemaan, että oonks mä muka hermostunu, häh!

Tunnen joitakin taksisuhareita, pari ihan lähisuvussakin. Kyllä heillä on aika selvää, keille avataan takaovi kyselemättä haluavatko eteen tai taakse. Heti ensinäkemältä naamakertoimesta näkee, kenen kanssa olisi ehkä viihtyisää rupatella. Kännikalat ja lapset taakse automaattisesti.

Takapenkiltä peilin kautta näkee taksarin silmät :)

• Nuorempana menin etupenkille, vanhempana taakse. Nyt en ole aikoihin takseilla ajellut, ja kun taas se aika joskus tulee että taksia tarvitsee, miut taidetaan nostaa rollaattoreineni tms pyörätuoleineni suoraan sinne taakse...

• Peräkonttiin?

• ludzia kirjoitti:

Peräkonttiin?

Sinnehän nuo invataksit näyttävät asiakkaansa tunkevan, vai oletko koskaan sellaista työssään nähnyt, tässä talossa kulkee päivittäin.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Sinnehän nuo invataksit näyttävät asiakkaansa tunkevan, vai oletko koskaan sellaista työssään nähnyt, tässä talossa kulkee päivittäin.

Hiaceko? Sinne päästään pyörätuolilla kivasti, ei tarvitse tunkea eikä ole peräkontti. Kätevä kulkuneuvo monellekin liikuntarajoitteiselle. Kuten paaritaksi.Siinäkään ei paarilla pääse etupenkille.

• ludzia kirjoitti:

Hiaceko? Sinne päästään pyörätuolilla kivasti, ei tarvitse tunkea eikä ole peräkontti. Kätevä kulkuneuvo monellekin liikuntarajoitteiselle. Kuten paaritaksi.Siinäkään ei paarilla pääse etupenkille.

Eipä näy montakaan Hiacea invataksina, isompia näyttävät olevan, ja perälautanosturi tms vakiona... alkaa täällä pääkaupunkiseudulla olla jo runsaasti asiakaspotentiaalia noille palveluille.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Eipä näy montakaan Hiacea invataksina, isompia näyttävät olevan, ja perälautanosturi tms vakiona... alkaa täällä pääkaupunkiseudulla olla jo runsaasti asiakaspotentiaalia noille palveluille.

Aivan. Kylläpä taitaa asiakaspotentiaalia olla runsaasti kaikissa suurimmissa kaupungeissa.

• zubba zuu

Jos mä olen taksikuski, niin ehdottomasti sinne etupenkille.

• jytymamma9

Kohta tulee ikäänkuin taxi, vaikka onkin palvelubussi. Hakee oven edestä ja tuo oven eteen. Taaimmalle penkille menen, koska huonommin liikkuvat haluu eteen. Eikä maksa kuin 1e suuntaansa.
      Meikälikka suuntaa Ideaparkkiin iltapäiväkaffeel. Aijaijai...

• RetuPerä

Jos taksista itseni löydän, tiedän olevani retuperällä!

• ???

Millä meet, jos vaikka koipi on kipsissä? Käsillä kävellenkö?

• RetuPerä
        ??? kirjoitti:

Millä meet, jos vaikka koipi on kipsissä? Käsillä kävellenkö?

Tietysti velipoika-Pekan mustalla.

• Lukematta pitkää ketjua joka on lähinnä huumoripitoinen:
      yksin: aina takapenkkiin. Se on ainoa luonnollinen paikka yksinäiselle naisihmiselle taksissa. Jos taksikuski on tuttu istun etupenkille rupattelemaan, mutta en muutenkaan yleensä änkeä vieraiden miesten/naisten viereen istumaan jos on muita vapaita paikkoja. Haluan oman tilani.

• myös suomalainen

Siis ihan tyypillinen suomalainen luonne.

• myös suomalainen kirjoitti:

Siis ihan tyypillinen suomalainen luonne.

Kyllä. Mihin se olisi muuttunut. Genio y figura hasta la sepultura. :)

• turhaa vaatimattomuu

Koko ketjua lukematta, huomasin, että joku odottaa, onko kuski puhetuulella. Ihme asetelma. Kyllä itse maksavana asiakkaana määrään jutellaanko ja mistä, kuinka paljon ja aina takapenkiltä. Muistakaa, että olette asiakkaana kunkkuja, niin terveydenhuollossa, kuin taxissakin.

• Et sinä taksikuskin keskustelutaidoista maksa, vaan siitä että pääset pisteestä A pisteeseen B. Laita vaan se kruunu jemmaan. Normaalit käyttäytymissäännöt pätevät vaikka maksatkin palvelusta.

• Hei kun keikuskelen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Et sinä taksikuskin keskustelutaidoista maksa, vaan siitä että pääset pisteestä A pisteeseen B. Laita vaan se kruunu jemmaan. Normaalit käyttäytymissäännöt pätevät vaikka maksatkin palvelusta.

Olen samaa mieltä kanssasi.

• turhaa vaatimattomuu
        Paloma.se.co kirjoitti:

Et sinä taksikuskin keskustelutaidoista maksa, vaan siitä että pääset pisteestä A pisteeseen B. Laita vaan se kruunu jemmaan. Normaalit käyttäytymissäännöt pätevät vaikka maksatkin palvelusta.

Fiksuna ihmisenä aistin, mikä on kuskin henkinen taso, pystyykö hän yleensä keskustelemaan muusta kuin kaunis ilma tänään, samoin kuin tällä palstalla. Ihme vänkäämistä, siis suomeksi maksan asiakkaana taxipalvelusta. Ihan sama mulle, vaikka kuski olis mykkä. Kunkku olen ja kruunu päässä, kun käytän palveluita. Turha tulla yli kuuskymppiselle kertomaan norm. käyttääytymissäännöistä.

• turhaa vaatimattomuu kirjoitti:

Fiksuna ihmisenä aistin, mikä on kuskin henkinen taso, pystyykö hän yleensä keskustelemaan muusta kuin kaunis ilma tänään, samoin kuin tällä palstalla. Ihme vänkäämistä, siis suomeksi maksan asiakkaana taxipalvelusta. Ihan sama mulle, vaikka kuski olis mykkä. Kunkku olen ja kruunu päässä, kun käytän palveluita. Turha tulla yli kuuskymppiselle kertomaan norm. käyttääytymissäännöistä.

Jos mä olisin kuskina niin sinä jäisit tienvarteen seisomaan asenteesesi kanssa, kruunu päässäsi.

• 17-18

Taakse ja oikeapuoli.

• Tyhmäää

Taxiin meno ???? Tyhmä aloitus,ei mitään järkeä.

• Pistämpä minäkin lusikkani soppaan.

En käytä taksia. Muistan hämärästi joskus istuneeni takapenkillä.

• "Töyhtö-Tiainen"

Oletteko te pertan kanssa jo leppyneet?

H.

• Takapenkille, en muista että olisin pahemmin koskaan istunut etupenkillä.
      Joskus vaan ärsyttää nää kuskit ku ne ei tajua ettei mua huvita jutella, mutta väkisin otetaan kontaktia peilin kautta ja puhutaan ummet ja lammet.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      106
      1126
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      61
      1082
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      840
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      145
      823
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      66
      708
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      106
      620
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      591
    8. 78
      561
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      557
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe