love-tentti

sisar paksu sininen

Onko täällä love-tentissä kävijöitä tai menijöitä.
Olen menossa parin viikon päästä tenttiin ja tietenkin jännää kauheesti meneekö läpi.Oletteko lukeneet hirveesti,oliko pahoja kysymyksiä.
Saiko samalla reissulla kokeilla uusiks jos ei mennyt läpi.

75

58757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha hoitsu

      Suoritin just perjantaina koko love tentin, eli lop,iv ja ns. veritentti laskut Helppoja olivat joten tästä tentistä en ainakaan itse oppinut mitään uutta. Tämä Love ei ole mitään muuta kun rahastuskeino, jolla joku taho tahkoaa hyvät rahat itselleen. Kyllä tunsin itteni tosi aliarvostetuksi, kun kysymykset olivat ihan perusasioita, jotka jokainen hoitaja oppii jo koulussa. Sitten annoin vielä näytön että osaan varmaan sekoittaa i.v antibiootit, voi luoja, eiköhän niitten sekoittaminen 25 v kokemuksella ole jo opittu. Eli tulin tulokseen että kyllä täytyy kunnilla olla paljon ylimääräistä rahaa. Ihmettelin muutenkin yhdelle meidän lääkärille, että miksei lääkäreiltä vaadita samaa. Vastaus kuului, että vaatia aina voi, mutta mitään eivät he ainakaan suostu omalla ajallaan lukemaan jos ei siitä makseta. Nauroi vielä päälle, että neurokirralla leikkaussalissa annetaan sitten varmaan näyttö, kun potilas on leikkurissa kallo auki.

      • lovelovetta

        Eipä pidä vähätellä tentin tarpeellisuutta!
        On hyvä, että tietyin välein asiat käydään läpi tentin muodossa! Saattaahan asioihin tulla muutoksia ja testaus on tarpeen.
        Se joka pitää itseään täydellisenä kaiken osaavana, pitäisi pysähtyä miettimään hetkiseksi. Juuri näille henkilöille sattuu niitä korjaamattomia virheitä. Ja onhan sekin muistettava, että jollei tenttiä suorita, ei myöskään ole oikeutta osallistua lääkehoitoon!
        Pidetäämpä me hoitoalan ammattilaiset mielessämme, että aina tulee uutta ja on oltava valmiudet kehittää itseään koko ammattiuran ajan!


      • Hmnj
        lovelovetta kirjoitti:

        Eipä pidä vähätellä tentin tarpeellisuutta!
        On hyvä, että tietyin välein asiat käydään läpi tentin muodossa! Saattaahan asioihin tulla muutoksia ja testaus on tarpeen.
        Se joka pitää itseään täydellisenä kaiken osaavana, pitäisi pysähtyä miettimään hetkiseksi. Juuri näille henkilöille sattuu niitä korjaamattomia virheitä. Ja onhan sekin muistettava, että jollei tenttiä suorita, ei myöskään ole oikeutta osallistua lääkehoitoon!
        Pidetäämpä me hoitoalan ammattilaiset mielessämme, että aina tulee uutta ja on oltava valmiudet kehittää itseään koko ammattiuran ajan!

        Totta turiset. Juuri lääkkeenjaossa tehdään vakavia, potilaan vointiin vaikuttavia virheitä jatkuvasti. Se joka tekee rutiinilla hoitajan duunia on väärässä ammatissa. Tämä vaan on sellainen työ, että pitää olla skarppina joka hetki.


      • Anonyymi

        Niin sitä luullaan itsestä liikoja tentit on tenttejä ja niillä varmistetaan osaaminen ja potilasturvallisuus.

        Varsinkin lähihoitajissa näitä ns.luulee osaavansa tietävnsä, mutta eivät tiedä tuon taivaalllista lääkeasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sitä luullaan itsestä liikoja tentit on tenttejä ja niillä varmistetaan osaaminen ja potilasturvallisuus.

        Varsinkin lähihoitajissa näitä ns.luulee osaavansa tietävnsä, mutta eivät tiedä tuon taivaalllista lääkeasioista.

        Just🤔
        Sairaanhoitajat on Jumal.... eikun lääkäreistä seuraavat😂


      • Anonyymi
        Hmnj kirjoitti:

        Totta turiset. Juuri lääkkeenjaossa tehdään vakavia, potilaan vointiin vaikuttavia virheitä jatkuvasti. Se joka tekee rutiinilla hoitajan duunia on väärässä ammatissa. Tämä vaan on sellainen työ, että pitää olla skarppina joka hetki.

        …ja siitä sitten saadaan hyvää palkkaa …


    • Pelinappuloita

      Hoitajiahan pidetään ihan naurunalaisina. Tekevät lääkärin työt ja eivät saa mitään lisäkorvauksia. Ovat lääkärien pelinappuloita, juoksutyttöjä ja poikia.

      Heiltä vaaditaan jos mitä. Testit, lisäkoulutus yms asiat ja lääkärieltä ei mitään.
      Lääketenttejä, iv jne lisäkoulutksia, mutta ei lääkäreiltä vaadita mitään.
      Usein myös kandit päisvystävät akuuteissa päivystyksissä, yksin. Onpa potilasturvallisuus jopa vaarassa.

      Jotenkin huvittaa koko hoitajien kiltteys ja niiaminen sekä perseennuoleminen.

      Mistä nämä ihmiset tulevat oikein hoitoaloille? Testattuja vielä muka alalle sopiviksi, mutta työyhteisöt ja hoitajat kipeitä alan ihmisiä.

      • eläkepäivät

        Voi niitä vanhoja aikoja kun nuoret hoitajat niiasivat vanhemmille, yliyöhoitajan sana oli Jumalan laki ja apuhoitajat juoksivat itkien karkuun.


      • lovelovetta
        eläkepäivät kirjoitti:

        Voi niitä vanhoja aikoja kun nuoret hoitajat niiasivat vanhemmille, yliyöhoitajan sana oli Jumalan laki ja apuhoitajat juoksivat itkien karkuun.

        Mitä iloa siitä oli?!


      • Epistä

        Onko reilua järjestää tentin suorittaminen tilassa,johon kuka tahansa voi tulla ja esittää asioitaan kesken tenttisuorituksen,!


      • Anonyymi

        Toi on totta Sairaanhoitajat repii parempaa palkkaa kun Lähihoitajat silti Lähihoitajien vastuu on valtava verrattuna Sairaanhoitajaan ja työ joka tavalla raskaampaa, ihmettelen ne Sairaanhoitaja ei käsiään paskaan ja kuseen laita!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on totta Sairaanhoitajat repii parempaa palkkaa kun Lähihoitajat silti Lähihoitajien vastuu on valtava verrattuna Sairaanhoitajaan ja työ joka tavalla raskaampaa, ihmettelen ne Sairaanhoitaja ei käsiään paskaan ja kuseen laita!!!!!!

        Olen samaa mieltä kanssasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on totta Sairaanhoitajat repii parempaa palkkaa kun Lähihoitajat silti Lähihoitajien vastuu on valtava verrattuna Sairaanhoitajaan ja työ joka tavalla raskaampaa, ihmettelen ne Sairaanhoitaja ei käsiään paskaan ja kuseen laita!!!!!!

        Meneppä siis opiskelemaan sairaanhoitajaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä siis opiskelemaan sairaanhoitajaksi!

        No mikä siinä nyt on niin erikoista?
        Alipalkattu duuni😂


    • hyvä asia

      Ihan perusmatskua joka pitäisi olla kirkkaana kaikilla hoitotyöntekijöillä. En lukenut riviäkään ja jokainen osio (ei lasten) kerralla läpi. Jos on niin tyhmä ettei hallitse peruslaskuja ja teoriatietoa, ei tarvitse olla lääkkeiden kanssa tekemisissä ollenkaan. Hyvä vaan että osaaminen testataan niin tumpelot pääsevät tehtäviin mitä osaavat.

      • Anonyymi

        Laskeppa vähän sun egon tasoa, tuskin mikään nero oot? Silloin et olis hoitoalalla tietty


    • Huh huh

      Mitkä lääkelaskut? Pillerit apteekin annosjakelussa!

      • LÄHIS

        AIVAN! ja muutenkin ei se dosetteihin jako ja siitä lääkelaseihin sekä antamalla/valvomalla ihmiselle tarvitse LOVE-tentin suorittamista....ns.farmaseutti kikkailulta vaikuttaa koko tentti. Rehellisesti myönnän kuitenkin,että vähän jännittää tulkeva LOVE matemaatisesti huonona hoitajana eli montako lasku tehtävää mahtanee olla kyseisessä tentissä ? (taitaapi olla arpa peliä eli enemmän tai vähemmän


      • lähis

        Nimimerkille Huh huh terveiseni> samaa ihmettelen..ja sitäkin osittain,että LOVE laskut vaikuttavat olevan niin farmaseutti/lääkäri pohjaisia että miksi meille sitten LOVE NKIN jlk maksetaan vain lähihoitajan pientä palkkaa....


      • Anonyymi

        Voi tulla päivä jolloin ne eivät ole. Ja pitäähän ne silti tarkastaa lääkelistasta.


    • F. Nightingale

      Kuka Love-tenttejä suorittaa? Vastaako Love-tentti AMK-sairaanhoitajaopintojen lääkehoidon kurssia ja lääkelaskuja?

      • niktinkalellee...

        Sairaanhoitajien osalta varmaan vastaakin..::)) Täällä jotkut sairaanhoitajat oikein pelkäävät tenttiään, eivätkä ole uskaltautuneet vielä kokeilemaankaan...


      • Anonyymi

        Meillä toinen Lähihoitaja saa tehdä valvoa tentin ihmettelen ? Meillä ADHD työntekijä eikä harjoituksissa ymmärtänyt mitään laskujen päälle?Ovat hyviä työkavereita keskenään ,seuraavalla kerralla meni laakista läpi ja ihminen täysi höyrypää! Veikkaan että ei ole ollut rehellistä peliä!


    • Geronomy

      Aloittajalle: suoritin vähän aikaa sitten LOVE-tentin. Luin tosi paljon, ainakin 4 kertaa materiaalin läpi ja kaivelin kouluaikaisia lääkelaskuja esiin, joita sitten laskin iltaisin. HAMK:in (Hämeen ammattikorkeakoulun) sivuilla on netissä tehtäviä lääkelaskuharjoituksia. Niitä kannattaa laskeskella, jos olo on hiukankin epävarma.

      Meillä töissä moni on mennyt tenttiin lukematta, mutta mun hermot ei kyllä moista
      kestä. Tietää ainakin yrittäneensä, jos vaikka epäonnistuukin.

      Itse tentti oli odotettua helpompi. Ei tarvitse muistaa lääkkeiden vaikuttavia aineita jne. Lue kysymykset tosi huolellisesti. Moneen kohtaan voi vastata ihan päättelemällä. Tsemppiä kokeeseen; vähän duunia, niin kyllä se läpi menee!

      • satisetä

        koko love on ihan pers...stä. ei mitään tekemistä arjen kanssa. maistereiden keksintöä, joiden itsensä ei tarvi hoitotyötä tehdä, senkun hommailevat mm. tietokoneiden kanssa ja suunnittelevat uusia projekteja.
        silti jonkun pitää arkikin hoitaa.............


      • Anonyymi

        Minusta on ihan oleellista tietää mikä vaikuttava aine on kyseessä, voi hyvä luoja.


      • Anonyymi
        satisetä kirjoitti:

        koko love on ihan pers...stä. ei mitään tekemistä arjen kanssa. maistereiden keksintöä, joiden itsensä ei tarvi hoitotyötä tehdä, senkun hommailevat mm. tietokoneiden kanssa ja suunnittelevat uusia projekteja.
        silti jonkun pitää arkikin hoitaa.............

        Juuri niin olen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        satisetä kirjoitti:

        koko love on ihan pers...stä. ei mitään tekemistä arjen kanssa. maistereiden keksintöä, joiden itsensä ei tarvi hoitotyötä tehdä, senkun hommailevat mm. tietokoneiden kanssa ja suunnittelevat uusia projekteja.
        silti jonkun pitää arkikin hoitaa.............

        Juuri niin olen samaa mieltä.


    • tonttu12

      Jaa..... mitähän tuohon hysteeriseen LOVE vouhotukseen sanoisi. Olen kodinhoitaja ja 4työskennellyt nyt yli 30- vuotta vanhusten parissa, myös lääkkeitä jakaen(kaksois tarkistus, luonnollisesti voimassa palv.keskuksessamme). Kodinhoitajat/hoitoapulaiset, eivät tarvitse suorittaa LOVEA, teoria osuuden kävin läpäisemässä kevyesti, nyt olen vapaa dosettien täyttämisestä, saan mielenkiinnolla katsella toisten dosetin täyttöä ja jopa mokia, loven suorittamisesta huolimatta!!! Ihanaa omistaa kuitenkin runsas tieto paketti , lääkkeistä, niiden jaosta/vaikutuksesta,resepin uusimis asioista , riippuvuudesta, anto tavoista jne...... Vaikken niitä enää dosettiin voikkaan jakaa, LOVEN takia. nimim. rautainen osaaja

      • enymmmärtänytpointtia

        Miksi et jaa lääkkeitä dosettiin? Kuka jakaa lääkkeetkin palvelukeskuksessa? Tuskin hoitoapulaiset jakavat missään paikassa lääkkeitä, koska eihän heillä ole siihen mitään koulutustakaan? Onko kodinhoitajalla oikeus lääkejakoon?


      • Anonyymi
        enymmmärtänytpointtia kirjoitti:

        Miksi et jaa lääkkeitä dosettiin? Kuka jakaa lääkkeetkin palvelukeskuksessa? Tuskin hoitoapulaiset jakavat missään paikassa lääkkeitä, koska eihän heillä ole siihen mitään koulutustakaan? Onko kodinhoitajalla oikeus lääkejakoon?

        Itse keikkalaisena korjailen lovesuorittajien lääkemokia. Ei osata lukea jakopussien asiakkaiden nimiä, lääkeaikoja, dosetinjako on kuin kaukaa heitettyjä pillereitä, on osunut johonkin lokeroon. 😂😂
        Itsellä vain liki 30 vuotta hoitotyötä takana. Loveihin en mene. Korjaan vaan "osaavien" virheet. 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        enymmmärtänytpointtia kirjoitti:

        Miksi et jaa lääkkeitä dosettiin? Kuka jakaa lääkkeetkin palvelukeskuksessa? Tuskin hoitoapulaiset jakavat missään paikassa lääkkeitä, koska eihän heillä ole siihen mitään koulutustakaan? Onko kodinhoitajalla oikeus lääkejakoon?

        Vaikka kuinka Lovea testataan koko ajan tehdään ihan turhanpäiväisiä virheitä kiireestä ja työntekihäpulasta johtuen, niin että ton Lovetentin voi mielestäni lopettaa ihan kokonaan ! Työ tekijää opettaa 👍👍👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse keikkalaisena korjailen lovesuorittajien lääkemokia. Ei osata lukea jakopussien asiakkaiden nimiä, lääkeaikoja, dosetinjako on kuin kaukaa heitettyjä pillereitä, on osunut johonkin lokeroon. 😂😂
        Itsellä vain liki 30 vuotta hoitotyötä takana. Loveihin en mene. Korjaan vaan "osaavien" virheet. 🤷‍♀️

        Oletpa sinä erinomainen osaaja. Minulla on sinua pidempi ura takana hoitajana, tentit tentittynä. Voin vannoa, että jokaiselle voi sattua joskus vahinko. Siksi kollega vielä tarkastaa lääkkeen jaon, joka on vain yksi pieni osa-alue hoitajan työstä. Nuo sinun ylimieliset kommenttisi kertovat sinusta paljon ihmisenä. Onneksi työyhteisössämme ei ole kaltaistasi
        "osaajaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä erinomainen osaaja. Minulla on sinua pidempi ura takana hoitajana, tentit tentittynä. Voin vannoa, että jokaiselle voi sattua joskus vahinko. Siksi kollega vielä tarkastaa lääkkeen jaon, joka on vain yksi pieni osa-alue hoitajan työstä. Nuo sinun ylimieliset kommenttisi kertovat sinusta paljon ihmisenä. Onneksi työyhteisössämme ei ole kaltaistasi
        "osaajaa".

        Itse oot sitten superhoitaja?


    • villilänsi

      Aika villiä touhua tämä lääkkeiden jako. Joissakin työpaikoissa saa viedä potilaalle Buranan, jos LOVE tentti on suoritettuna ja sitten on työpaikkoja, joissa hoitoapulaiset pistelevät insuliinia ja jakavat lääkkeitä. Heillä ei ole minkäänlaista koulutusta.

      • Anonyymi

        Hoitoapulaiset on saanut työ paikka koulutuksena näytöt annettu .kirjallinen tentti on kuin lähihoitajilla vaikeita kysymyksiä


    • u1983

      Kunhan nyt selviäis että tarvitseeko päiväkodissa kaikkien hoitajien suorittaa Love,riippumatta oletko koulutukseltasi lähihoitaja,lastenohjaaja,päivähoitaja jne.? Hassua sinänsä että lastentarhanopettajien ei sitten muka tarvitse..

    • Näkkäriä

      Kävin jo neljättä kertaa tekemässä matikkaosuutta huonolla menestyksellä osaan laskut mutta en ymmärrä vältämättä mitä kysytään monimutkaisia kysymyksiä. Nyt on epäselvyyttä saako tenttiä uudestaan, kun muilla on tietoa että saa yrittää syyskuuhun mennessä niin monta keraa kun haluaa. En tiedä mistä oikean tiedon saan ja missä voi tenttiä, on ikävää jos nyt en saa töitä kun ei ole koko tenttiä käynyt työnteko on nyt kiinni viidestä tehtävästä kiinni sainhan olla onneksi tuon viisi vuotta töissä nyt sitten työttömäksi ja kouluttautua uuteen ammattiin? Tsemppiä kaikille kokeeseen meniöille. Missäköhän muussa ammatissa on näin tiukkaa tahkontaa?

    • MaksaaVarmaanMaltaita

      Voisiko joku kertoa minkä instanssin kautta ne tentit voi tehdä? Onko joku firma tai linkki? Vai onko ne aina oman työnantajan kautta, josta saa yhteystiedot?

      • Anonyymi

        Esimiehen kautta avaa sulle tunnukset saat lukea ja sit tentti tehdään esimiehen luona


    • peruutus

      Hei!
      Kävin itse Love tentin Jyväskylässä v.2015. En, työantajan kautta. Olisin saanut odottaa vuosia. Eräät hoitajat reputtivat tahallisesti, ettei tarvitse jakaa lääkkeitä. Kehuivat suoraa osastolla muille. Etsin netistä nimeltä Love-koulutus ja ilmoitin itseni sisälle. Kaikki tiedot, materiaalit, kirjaaminen love-koulutukseen olivat selvät, maksut, koulu tiedotti todella hyvin asiasta. Tuli tieto ajoissa koska voin tentin suorittaa, vapaa-aikoja ja siitä vain valitsin itselleni sopivan. Kaikki toimi moitteettomasti. Kesällä oli kiinni. Itse asun Uudellamaalla ja kävin tenttaamassa Jyväskylässä 2kk:n päästä. En, ole katunut yhtään. Itse pääsin läpi, heti. Sanottava meistä yli puolet reputti Love-tentin.
      Jyväskylässä ja Tampereella on ainakin kouluja, missä on koulutettu opettaja Loven. Netistä löytyy tiedot; Love koulutus.
      Esimiehet ovat menneet hiljaiseksi kun tajuavat ja katsovat paperista Jyväskylässä on Love käyty. Elämää on Helsingin ulkopuolella paljon.
      Nyt haen kouluun Päijät- Hämeeseen v.2017. Myös työn ohessa opiskelen, kun missään muualla ei alkanut.
      Lahti on ihana koulukaupunki minulle entuudestaan.

      • DokDok

        Helvetin hölmöä käydä omalla rahalla tuo koulutus. Seuraavaksi työnantajat keksivät, että jokaisen onkin käytävä se omalla rahalla ja ajalla.

        Reputtaminen on jees. Ei näillä palkoilla kannata haalia yhtään lisähommaa.


    • epäselvää

      Hei
      Nimimerkillä Näkkäri kirjoitti, että tenttiä voi johonkin määrä aikaan mennessä niin usein kuin tahtoo, onko näin? Missä se on mahdollista. Tarvitsen itse iv maalit tenttiä uudestaan. Oletteko kuulleet, että olisi myös toinen suoritustapa jos ei millään pääse laskuja.

    • yksivastaus

      Jos sinulla on hoitoalan työpaikka, niin ilmeisesti (?) LOVE-tentit maksaa työnantaja? Jos ei ole työpaikkaa hoitoalalla, niin osallistuja maksaa tenttinsä itse. LOVE-tentin lääkelaskuissa on enimmäismäärä suorituskertoja - olikohan se 4 tai 6 kertaa? Jos et pääse laskuista näillä kerroilla läpi, on sinun osallistuttava lääkelaskuharjoituksiin. Missä? Ei ole tietoa. Ja harjoitusten jälkeen voit osallistua taas tenttiin.

    • Hoitajatäällä

      Olen minäkin kahdesti omalla rahalla jo Lovea opiskellut ja tentit käynyt. Nyt opiskelen taas omakustanteisesti. Hölmöähän se ei ole lainkaan. Jos on tilanne, ettei ole juuri nyt työssä ja haluaa päivittää ja laajentaa lääkelupiaan, keltä se on pois?

      • Leppiskerttu

        Paljonko lovetentti maksaa omakustanteisena?


    • Bööt

      Saako LOVE-tentissä käyttää laskinta?

    • Apuuvaaaa

      Tuleeko love-tenttiin liuoslaskuja?

    • Gii

      Hammashoitajana en ymmärrä että meidäkin täytyy suoritta nuo lääkelaskutentit. Buranaa annetaan asiakkaalle joskus ja joskus antibioottia hammaslääkärin ohjeen mukaisesti. Missään vaiheessa ei tarvi mitään laskea. Ihan turha juttu meille.

      • Hype

        Samaa mieltä! Hammashoitaja ei missään tilanteessa vastaa lääkkeistä,tai niiden annosta!!


    • SiLiKo

      Terveyskeskus röntgenhoitajana jolla ei ole neuloja, ruiskuja, tai mitään infuusio välineitä tai mitään lääkkeitä. On hieman hupaisaa, että minunkin pitää tuollainen tentti hoidella. Kun minulla ei ole mitään lääkkeitä täällä käytössä. Ei verensiirtoja. Ja jään 3vuoden kuluttua eläkkeelle.

    • Sihteeri

      Sihteerinä en todellakaan jakele enkä annostele lääkkeitä. Aivan turhaa lääkelaskut! Suoritettava vaan on. Neljä tuntia luvattu käyttää työaikaa tenttiin perehtymiseen, voisi työajan käyttää järkevämminkin.

    • Deehoo

      Terv.aseman ainoana diab.hoitajana en myöskään jakele mitään lääkkeitä , oon jäämässä myöskin 55%:lle osa-työkyvyttömyyseläkkeelle ns putkinäön aiheuttaman näkövamman vuoksi. En tee muuta potilastyötä kuin diabeteshoitajan hommia. 4 tuntia on luvattu lukemisaikaa (missä välissä kun potilaita tulee ovista ja ikkunoista ja joku aina tunkemassa ovesta sisään kesken kaiken...).

    • Anonyymi

      Koko hoitoala on kamalaa. Harmittaa, että koskaan edes tuli hankkiuduttua alalle.

      • Anonyymi

        Ihan hanurista koko ala, ja hullummaks menee.
        Tehohoito ehkä vielä toimii, muuten pelkkää laastarihoitoa


      • Anonyymi

        Niin on


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Moikka! Kiitos ensinnäkin linkistä.Katselin tota hintaa ja mietin, että montako kertaa saa uusia tentin tohon hintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka! Kiitos ensinnäkin linkistä.Katselin tota hintaa ja mietin, että montako kertaa saa uusia tentin tohon hintaan?

        Moikka! Tuolla https://laakeosaaminen.fi/#ukk on tieto että suorituskertoja saa tarvittaessa maksutta aina lisää, eli ei haittaa vaikka tentistä ei pääsisi ekalla kertaa läpi, saa yrittää uudestaan ilman lisämaksua :) Meillä työnantaja tarjoaa LOVE tentit ja itse oon ainakin tykännyt niistä, kysymykset sopivia ja liittyy hyvin työtehtäviin


    • Anonyymi

      Otat ihan rauhallisesti, ei ole maailmanloppu vaikka ei heti menisikään läpi. Lasket kaiki kysymykset kahteen kertaan, siellä on täysin naurettavia arjesta irti olevia kysymyksiä, minkä tarkoitus on lähinnä lukemisen ymmärtäminen.
      Kaikenkaikkiaan tentissä on liian teoriittisa kysymyksiä, esim laimennuksissa on osastoilla luntit, minkä varassa mennään.
      Onnea tenttiin.

      • Anonyymi

        Itse tentti huomattavasti helpompi kuin harjoitus tehtävät.😉


      • Anonyymi

        Samaa mieltä sun kanssa. Love on hyvä osaamisen testi mutta onhan siellä myös kompa kysymyksiä joskus tentissä. Onneks saa yrittää uudestaan jos ei ekalle mee läpi testi


      • Anonyymi

        Kuka valvoo lovetentin, jos teet omakustanteisesti?


    • Anonyymi

      Love tentti ei mennyt ekalla läpi vaikka lääkelaskut menikin. Ger osio tuottaa vaikeuksia :( Ei kyl naurata

    • Anonyymi

      Suurin osa täysin tarpeettomia etenkin psykiatrian puolella työskenneltäessä. Ei siellä i.v-osiolle ole käyttöä. Hoitajapula johtuu nimenomaan tuosta turhan opiskelemisen pakosta.

      • Anonyymi

        hoitajilta vaaditaan ammatissa tarvittavia taitoja. riman madaltaminen ei ratkaise hoitajapulaa, vaan ainoastaan vaarantaa potilaat. työssä kun työssä täytyy nykyään opiskella lisää, muuten osaaminen vanhenee


    • Anonyymi

      syystähän näitä tehdään, jotta osaaminen on varmasti riittävä asiakkaiden hoitamiseen. Bussikuskit ym suorittaa omia koulutuksia muutaman vuoden välein, joten kyllä lääkkeiden jakamista pitää kerrata. Hoitotyössä vastuu korostuu, kun ihmisiä hoidetaan. virheitä ei saa sattua

    • Anonyymi

      Onko Lop tenteissä prosentti ja laimennus laskuja?

      • Anonyymi

        Mulle osu yks prosettilasku. Suoritin tentin nyt marraskuussa. Liuoslaskuja ei vissiin ole ollut kellään meidän porukasta. Lähihoitajia kaikki.

        Psyk oli kaikkein vaikein mun mielestä. Ger2 meni myös rimaa hipoen läpi.


    • Anonyymi

      menee kaikki vapaat lukemiseen

    • Anonyymi

      Saa uusia, ihan järjellä ajateltuja kysymyksiä. Mutta tarkkaan mietittävä, mitä kysytään, myös laskuissa.

    • Anonyymi

      Tenttiä on turhaa jännittää, suurin osa reputtaa tentistä jännittämisen takia. Luet rauhallisesti kysymyksen läpi, ja teet laskun useamman kerran paperilla. Hyvin usein tentti kaatuu huolimattomuusvirheeseen. Ihan hyvä, että välillä testataan hoitajien osaamista, vaikkakin tentit ovat osin hyvinkin työelämään sopimattomia, etenkin ihmetyttää miksi lähärit ja sairaanhoitajat suorittavat samat tentit, vaikka lähärit eivät tee laimennuksia jne.
      Itseä ihmetyttää myöskin jatkuvasti laajentuvat vaatimukset osaamisesta mitä näyttää. Nyt meillä on Love, kipu, pkv, geri 1 ja 2 ja uutena psyk tms?
      Itsellä ainakin ihan tekemistä näiden kanssa, ja mitenhän Philippiiniläiset jne pääsevät näistä läpi?

      • Anonyymi

        Kuka valvoo tentin, jos teet omakustanteisesti?


    • Anonyymi

      Kuinka pitkä lomaan jälkeen pitäisiki tehdä love tentti uudestaan. Esim jos ottanut 1 vuosi äitiys loma tarvitsenko tehdä taas?

    • Anonyymi

      Tänään mulla on pkv tentti mä tarvii apua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe