Saarijärven kaupungin Pylkönmäen kylällä aloitettiin lokakuun alussa Rautapuron yläjuoksulla Mätässuon lopullinen tuhoaminen.50-luvulla suo tuhottiin ensimmäisen kerran yrityksellä ojittaa ja metsittää. Koskaan siellä ei puu kunnolla kasvanut. Nyt se tuhotaan , jotta turvetta saadaan poltettavaksi. Hinta vaan on tosi kova. Tuon hinnan saavat maksaa luonnon eläin ja kasvikunta , jo muutenkin pilattu alapuolinen Saarijärven reitin vesistö ja virkistyskalastus sekä marjastus ja metsästys.
Hävettää jo nyt tulevien sukupolvien vuoksi.
Saarijärven reitin vesistön lopun alku
Mätässuon muistolle
2
100
Vastaukset
- Jagdpanther
Eipä tuo marjastukseen vaikuta jos se aikanaan on jo pilalle ojitettu ja metsästykseenkään ei olennaisesti. Ja vesiensuojeluki on aikalailla eri tasolla ku 30 vuotta sitte.
- Piloille menee
Joo se voitaisiin ennemmin ennallistaa kuin laittaa paskan tuotantoon tuottohan on siis yhtä paskaa miten se saastuttaa vesistöjä ja tuhoaa elinympäristöjä eläimiltä sekä pilaa maiseman ylipäätään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056