Linnun kallo?

Henna

Eli mulla on kaksi sellaista pientä kalloa jotka olen löytänyt metsästä, aika lailla samasta paikasta mutta en samaan aikaan. Ne on sellaisia hieman pitkulaisia noin 5cm:n pituisia, toinen hieman pienempi. Siitä kun näyttäisi puuttuvan se kallon etuosa, nokka tai kuono, mille eläimelle kuuluukaan. Osaisiko joku sanoa onko linnun kallossa nokka pysyvästi kiinni vai lähteekö ajan myötä irti? Olen tehnyt niistä "taidetta" ja olisi kiva tietää minkä ne ovat.

8

1443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omituista.

kerropa missä asut niin tuumpa hakeen omas pääs, ja laitan olohuoneen vitriiniin.

• Henna

Enpä taida kuitenkaan ainut maailmassa olla joka eläimen luista tekee taidetta. Toisten mielestä se voi olla hienoa, toiset taas eivät ymmärrä. Tosiaan ihmisen pääkallo olisi aika hieno koriste mut harmi vaan ettei se ole laillista. =)

• joku
        Henna kirjoitti:

Enpä taida kuitenkaan ainut maailmassa olla joka eläimen luista tekee taidetta. Toisten mielestä se voi olla hienoa, toiset taas eivät ymmärrä. Tosiaan ihmisen pääkallo olisi aika hieno koriste mut harmi vaan ettei se ole laillista. =)

en tajua! en ikinä haluaisi pitää kenenkään ihmisen pääkalloa huoneessani tai edes samassa asunnossa. tai edes eläimenluurankoja, se on jo vähän friikkiä...Ajattele että sen ihmisen kallonkin on joskus omistanut oikea ihminen,onko se nyt niin kiva sitten pitää jonkun päätä taiteena? näin kerran usko-tai älä ohjelmassa yhen ukon joka keräili ihan innoissaan jonkun ihmisten kuivuneita päitä..ne olivat ostettu joltain intiaaneilta jostain sademetsästä olivat vanhoja..tuskin enään saisivat edes kuivata jonkun päitä,joukossa oli myös jollekin amerikkaiselle kuuluva pää..ne vasta olivat karmivia..en tajua niitä ihmisiä jotka haluavat semmoisen..

• Henna
        joku kirjoitti:

en tajua! en ikinä haluaisi pitää kenenkään ihmisen pääkalloa huoneessani tai edes samassa asunnossa. tai edes eläimenluurankoja, se on jo vähän friikkiä...Ajattele että sen ihmisen kallonkin on joskus omistanut oikea ihminen,onko se nyt niin kiva sitten pitää jonkun päätä taiteena? näin kerran usko-tai älä ohjelmassa yhen ukon joka keräili ihan innoissaan jonkun ihmisten kuivuneita päitä..ne olivat ostettu joltain intiaaneilta jostain sademetsästä olivat vanhoja..tuskin enään saisivat edes kuivata jonkun päitä,joukossa oli myös jollekin amerikkaiselle kuuluva pää..ne vasta olivat karmivia..en tajua niitä ihmisiä jotka haluavat semmoisen..

No enpä kyllä sellasta haluaisi. Ja nuokin kallot on kyllä kunnolla puhdistettu, sellainen kuivattu pää varmaan haiskahtaisikin pahalle, luulisin. Ehkäpä olen vähän outo ja olenkin. Mut nää jutut nyt menee vähä asian vierestä, toivoisin asiallisia vastauksia siihen mitä kysyin. Jos ei joku ymmärrä niin pitäköön suunsa kiinni.

• omituista.
        Henna kirjoitti:

No enpä kyllä sellasta haluaisi. Ja nuokin kallot on kyllä kunnolla puhdistettu, sellainen kuivattu pää varmaan haiskahtaisikin pahalle, luulisin. Ehkäpä olen vähän outo ja olenkin. Mut nää jutut nyt menee vähä asian vierestä, toivoisin asiallisia vastauksia siihen mitä kysyin. Jos ei joku ymmärrä niin pitäköön suunsa kiinni.

kyllä linnun nokka on kiinni kallossa kuten muutkin kallon osat, nokka tuskin "putoaa" pois. löytämäsi kallo voi olla myös esim. pienen nisäkkään tai siilin kallo?

• Henna
        omituista. kirjoitti:

kyllä linnun nokka on kiinni kallossa kuten muutkin kallon osat, nokka tuskin "putoaa" pois. löytämäsi kallo voi olla myös esim. pienen nisäkkään tai siilin kallo?

No joka tapauksessa hampaitakaan niillä ei ole, tai siis kun se etuosa "puuttuu". Ne hampaat kyllä tietääkseni voivat pudota, ainakin niin on käynyt kun katsoin erästä kalloa metsässä. Sitä tosin en mukaani ottanut kun näytti koiralta, ties vaikka jonkun lemmikki. Sellaisia en välttämättä halua. Jos haluaisin niin sitten varmaan entisen kissanikin kallo olisi hyllylläni, mut ei sentää, se on metsässä siellä minne se joskus kuoli. =(

• Luonnonystävä

Marjamatkalla löysin metsästä joskus linnunkallon, joka on aika harvinaista. Taitaa koosta päätellen olla rastaan kallo. Mitäs omituista tai kauheaa siinä nyt on, jos tekee vaikka taidetta kuivista, puhtaista eläimen luista? No. Tyttöni (10v) suhtautuu kaikkiin asioihin ennakkoluulottomasti ja eläinrakkaana, taiteellisena persoonana tutkii uteliaana luonnon ihmeitä. Kallon lisäksi (siinä on nokka kiinni) hänellä on purkissa kuollut kaunis yöperhonen, sudenkorento, lampaanvillaa, linnunsulkia, mehiläisen kennorakennelma ja linnunmunankuoria ja lampaankääpä.

En ole ajatellutkaan sanoa hänelle, että vie nyt nuo kauheat tms. tavarat roskiin.

• tiuku

Minulla oli lapsena ja on vieläkin samanmoinen luontoharrastus, kaikki mikä vähänkin liittyy eläimiin, kiinnostaa.

Eläimen luiden keräily ja ihmettely ei ole millään lailla omituista käytöstä, väärin tai tuomittavaa.

Itselläni oli pienenä isäni kokelmat, mm. ketun kallo, huuhkajan oksennuspallosta löytyneet jyrsijän luut, paljon sulkia, hyönteisiä, linnun kallo ja käärmeen nahka (siis itse oli sen luonut)

Kerran mökillä ollessamme löysimme kuolleen lokin jolla oli rengas jalassa. Lähetimme sen asiantuntijoille joilta saimme vastauksen, lokin lajin, iän yms.

Luontoharrastus on erittäin antoisaa ja mielenkiintoista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2142
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2009
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1415
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1069
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      838
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      799
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe