Liian alhainen paino

Bubbble

Mikä on mielestänne 160cm 18 vuotiaalle sopiva paino? Entä liian alhainen? Kiitos!

11

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -115 pituudesta

      Mun mielestä jos liikkuu paljon, niin kaikki mikä on alle 44-45 kg on liian vähän. Nimimerkillä kokemusta on! Itse olen saman pituinen, ja alhaisimmillaan painoin 42 kg. Liikun kuutena päivänä viikossa tehokkaasti, ja 42 kiloisena liikunta tuntui pahalta, oikeasti... Jaloissa tuntui ja heikotti. Siitä sitten lisäsin painoa hiukan ja heti tuli lisää energiaa! Jos haluaa siis olla laiha olemukseltaan, mutta samalla kuitenkin liikkua paljon, niin paras paino on n. -115 pituudesta, eli 45-46 kg. Tätä samaa taktiikkaa (-115 pituudesta) käytetään Venäjällä balettiopistoissa ja voimistelijoilla on sama homma. :)

      • Sama kuin äsken

        Lisäyksenä, että pituus-paino suhde on jokaisella henkilökohtainen. Joillekin 160 cm pituiselle paras paino on 50 kg, toisille taas 40 kg. Riippuu todella paljon ihmisen omasta fysiologiasta ja luustosta myös. Eli paras paino on se, jossa on on mukava olla ja elää, ilman että ei jaksa tehdä mitään, on koko ajan nälkä ja ajatukset pelkässä syömisessä.


      • Bubbble
        Sama kuin äsken kirjoitti:

        Lisäyksenä, että pituus-paino suhde on jokaisella henkilökohtainen. Joillekin 160 cm pituiselle paras paino on 50 kg, toisille taas 40 kg. Riippuu todella paljon ihmisen omasta fysiologiasta ja luustosta myös. Eli paras paino on se, jossa on on mukava olla ja elää, ilman että ei jaksa tehdä mitään, on koko ajan nälkä ja ajatukset pelkässä syömisessä.

        Painan tällä hetkellä n. 40.5kg^^


      • Samauudestaan
        Bubbble kirjoitti:

        Painan tällä hetkellä n. 40.5kg^^

        Okei. No jos sun on hyvä olla, niin sitten tuo on kai sopiva, mutta älä enempää laihduta!!! Liikutko paljon? Ja kannattaa vaan syödä terveellisesti! :)


      • Bubbble
        Samauudestaan kirjoitti:

        Okei. No jos sun on hyvä olla, niin sitten tuo on kai sopiva, mutta älä enempää laihduta!!! Liikutko paljon? Ja kannattaa vaan syödä terveellisesti! :)

        Tällä hetkellä voin huonosti, mutta johtuu varmasti siitä että olen sairastanut 5 vuotta anoreksiaa. Niin en tiedä johtuuko painosta vai siitä että kroppa hyvin väsynyt.


      • Uudestaansamaihminen
        Bubbble kirjoitti:

        Tällä hetkellä voin huonosti, mutta johtuu varmasti siitä että olen sairastanut 5 vuotta anoreksiaa. Niin en tiedä johtuuko painosta vai siitä että kroppa hyvin väsynyt.

        No sitten vaikuttaa siltä, että muutaman kilon voisit lisätä... Terveellinen ja monipuolinen ruoka sekä liikunta! Pysyt varmasti laihana, mutta samalla olo kohenee ja jaksaa paremmin. Ulkoilua ei myöskään kannata unohtaa- ulkoilma piristää! Ja vitamiinit...! Tsemppiä! :)


      • Bubbble
        Uudestaansamaihminen kirjoitti:

        No sitten vaikuttaa siltä, että muutaman kilon voisit lisätä... Terveellinen ja monipuolinen ruoka sekä liikunta! Pysyt varmasti laihana, mutta samalla olo kohenee ja jaksaa paremmin. Ulkoilua ei myöskään kannata unohtaa- ulkoilma piristää! Ja vitamiinit...! Tsemppiä! :)

        Niin. Ja kiitos tsempistä! :)


    • skyr

      40 kiloa on aivan naurettavan vähän. Päälle 50 kiloa olisi hyvä :)

      • Bubbble

        Kun ajattelen jollekin toiselle niin se tuntuu hyvin vähältä, mutta omalla kohdalla paljolta..


      • skyr
        Bubbble kirjoitti:

        Kun ajattelen jollekin toiselle niin se tuntuu hyvin vähältä, mutta omalla kohdalla paljolta..

        voi olla että sinulla on hieman vääristynyt vartalonkuva? tai sitten et mahda olla kauhean lihaksikas? sillä jos painat 40 kiloa, sinulla ei kyllä varmaankaan ole oikein lihaksia.


      • Bubbble
        skyr kirjoitti:

        voi olla että sinulla on hieman vääristynyt vartalonkuva? tai sitten et mahda olla kauhean lihaksikas? sillä jos painat 40 kiloa, sinulla ei kyllä varmaankaan ole oikein lihaksia.

        Minulla on vääristynyt minäkuva, miten minäkuvan saa "oikaistua"? Ja lihaksia ei todellakaan ole, olen vain epämääräinen sökkyrä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe