niin, tietoa kaipailisin.
paljonko yksi virsta on?
6
1658
Vastaukset
- Lasse
.. ollu parisen kilometriä noin... Ja tarkastimpa asian, eli yksi (1) virsta on 1.6 km:ä
- Ers
Riippuu vähän minkä maan virstoja haetaan, näillä kun ei ollut ennen mitään kiinteää mittaa.
Suomessa on käytetty kahta eri virstaa, eli Ruotsalainen virsta on 2672 metriä ja venäläinen 1069 metriä.
Joka tapauksessa TSH:ssa kääntäjt ovat tehneet tietoisen virheen, eli ovat suomentaneet sanan 'mile', virstaksi, vaikka virsta ei vastaa lähellekään englantilaista mailia (kilometri olisi varmaankin tuntunut liian modernilta, ja maili on vain väännös sanasta mile). Ks. TSH:n sivu 976, "Käännöksestä" liitteestä, sieltä löytyvät myös muut mitat.- Lasse
... tästä. Muistelinkin, että tuossa jotain hämärää oli.
- LEGOLAS
Lasse kirjoitti:
... tästä. Muistelinkin, että tuossa jotain hämärää oli.
onko se virtsa vai virsta
- Heh
LEGOLAS kirjoitti:
onko se virtsa vai virsta
Joo hauskaa, hauskaa. Veikkaisin ehkä kuitenkin tuota virstaa
- Hihhuli
Heh kirjoitti:
Joo hauskaa, hauskaa. Veikkaisin ehkä kuitenkin tuota virstaa
Värin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303