Hei! Olen 18-vuotias nuori nainen ja pelkään aivan käsittämättömän paljon aivokasvainta, Mielestäni oireeni sopivat siihen täysin, lääkäri sanoi myös samaa (mikä ei tottakai auttanut asiaa). Hän kuitenkin teki tavalliset neurologiset testit (seurata kynää, tasapaino, tunto yms.) ja ne menivät hyvin. Ongelma tässä on siis se, että pelkään sekoavani odotellessa magneettiröntgeniä. Olen aivan hermoromahduksen partaalla. Tahdon siis tietää, onko täällä joku, joka osaisi yhdistää oireeni johonkin muuhun, siis todellakin ihan mihin muuhun vain, kuin aivokasvaimeen. Tai edes jos jotain lohtua saisi, minulla kun ei ole ketään, kenelle voisin huolistani puhua. Yksin asunnossani vain makaan ja itken, ajattelen kuolemaa.
Kaikki verikokeet ja paineet yms. ovat kunnossa, paitsi kilpirauhasen vajaatoimintaa oli.
Oireeni siis ovat:
- 10kk sitten pyörryin ensimmäinen kerran, olen sen jälkeen pyörtynyt 7 kertaa (en nyt ehkä täysin tajuttomaksi ole mennyt, mutta jalay on lähtenyt alta, silmät sumeni, todellisuuden taju katosi. Nyt olen pyörtynyt tiheämpään tahtiin. Ensin oli vain n. kerran kahdessa kuukaudessa.
- 2 kuukautta sitten oksesin pyörtymisen jälkeen. Nyt olen tehnyt sen jo kahdesti (toivon, että se olisi paniikista..)
- Välillä huippaa paljonkin. On myös pahoinvointia ja vatsakipuja
- TÄMÄ ON PAHIN! Tasan viikko sitten, minulla alkoi tuntua outoa painetta koko päässä. Tästä sitten sain paniikkikohtauksen, joka jatkui lähes kaksi päivää. Sen jälkeen paine siirtyi oikealle puolelle ja samalla oikea silmä tuntui pursuavan ulos. Toinen erittäin huolestuttava asia on, että samalla vasenta jalkaterääni ja kahta sormea alkoi kilhelmöidä, välillä ne jopa puutuivat. On ollut myös koko viikon epätodellinen olo, kuin en edes olisi omassa kropassani.
Nyt, noin tunti sitten tämä paine katosi päästä ja silmäkin toimii normaalisti (ei tunnu painetta takana, näkö ei sumene välillä), mutta on silti lievää normaalin tuntuista päänsärkyä.
Voiko tämä olla mitään muuta? Esim. paniikkihäiriö? Leposyke on 95. Olen aina ollut aika luulosairas, mutta nyt nämä oireet ovat aivan todelliset ja tuntuu, että olen kohta psykoosin partaalla. Magneettiröntgen on 1-2 viikon päästä, en millään kykenisi edes odottamaan siihen asti. Pelkään myös mennä nukkumaan, koko viikon olen valvonut vähintään yheksään aamulla, ja nukahtanut 2-3 tunniksi ja taas herännyt panikoimaan, kun ei olekkaan paine lähtenyt päästä ja karsea olo jatkuu. Jaan tämän myös muihin kategorioihin, jos joku voisi auttaa..Kiitos jo etukäteen!
Voisiko joku auttaa
5
199
Vastaukset
- kasvain sano kasvain
olen kokenut aivo kasvaimen!! :( eikä oireet viittaa siihen! mut korkeaan veren paineeseen kyllä!!! jos jokin lääkitys ? voi olla syy!!
- rocketstrong
ei ollut korkea verenpaine 100/65. Eikä ole mitään lääkitystä. Kiitos paljon vastauksesra :)!
- intrak
Toinen luulosairas ilmoittautuu. Mä pelkäsin ja kuollakseni aivokasvainta ennekuin neurologinen sairauteni löydettiin. Huomasin,että stressi kiihdytti oireitani entisestään ja osin oireiden pelko jopa käynnisti oireet. Muistan kuinka mietin ennen töihin menoa varmaan puoli tuntia että kumpa ei huimaisi tänään... Sinullakin asian ajattelu voinee pahentaa ongelmaa. Itsellä auttoi vasta kun sai tietää syyn... Mutta yritä olla ajattelematta oireiden olemassaoloa ja pään kipuilua. Luulosairaana tiedän mahdotonta kyllä...
- rocketstrong
intrak kirjoitti:
Toinen luulosairas ilmoittautuu. Mä pelkäsin ja kuollakseni aivokasvainta ennekuin neurologinen sairauteni löydettiin. Huomasin,että stressi kiihdytti oireitani entisestään ja osin oireiden pelko jopa käynnisti oireet. Muistan kuinka mietin ennen töihin menoa varmaan puoli tuntia että kumpa ei huimaisi tänään... Sinullakin asian ajattelu voinee pahentaa ongelmaa. Itsellä auttoi vasta kun sai tietää syyn... Mutta yritä olla ajattelematta oireiden olemassaoloa ja pään kipuilua. Luulosairaana tiedän mahdotonta kyllä...
Auttaa kyllä paljon kuulla toistenkin juttuja! Mikä sairais sinulta sitten löydettiin? Tai oliko vakavaa? Yritän olla stressaamatta, mutta hetik, kun huomaa, että onpas taas jalka puutunut, pää kipeä tai huimaa yms. alkaa paniikki :(
- intrak
rocketstrong kirjoitti:
Auttaa kyllä paljon kuulla toistenkin juttuja! Mikä sairais sinulta sitten löydettiin? Tai oliko vakavaa? Yritän olla stressaamatta, mutta hetik, kun huomaa, että onpas taas jalka puutunut, pää kipeä tai huimaa yms. alkaa paniikki :(
Mulla todettiin, että selkäytimessä on liian kova paine ja liikaa nestettä. Tuo on onneksi semmoinen vaiva, joka pysyy lääkkeillä ja painonpudotuksella kurissa. Ei siis oo kuulemma hallittuna tappava. Karmaisee kyllä ajatella, kun lääkäri kertoi mitä korkea paine voi hoitamattomana aiheuttaa ( aivohalvaus,sokeus) Sinuna yrittäisin miettiä sitä miten hyvää hoitoa suomessa voi saada, tai siis kaiken maan syöpiä ja muita pystytään ainakin osin hoitamaan ja lääkärit tuskin jäävät neuvottomiksi, jos sinulta jotain löytyy. Ite oon ottanut semmoisen asenteen, että luotan siihen, että jos joku sairaus löytyy niin ainakin sitä osataan jotenkin alkaa hoitaa. Ehkä luottoni lääkäreihin on sokeaa, mutta saan siten mielenrauhan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101651- 1711598
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681506Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 92851
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207769