Cruze SW 1.4T autom.

automaattia

Saksassa on tullut myyntiin 1.4 turbo automaatilla 1400€ lisähintaan. Onko kukaan kysellyt vielä saatavuutta Suomessa? Se on 6-lovinen ns. mehumaija. Kestävyysongelmia ei siis ole tiedossa, kuten kaksoiskytkentälaatikoilla, mutta kulutuksessa ja kiihtyvyydessä on vastaavasti vähän huonompi.

https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

17

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo ville

      Empäs ole kaksoiskytkentälaatikoiden kestävyys ongelmista kuullutkaan??? Paitsi tietenkin vw surullisen kuuluisa DSG, mutta missä muissa on ollut ongelmia???

      • Germies

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.


      • volvo ville
        Germies kirjoitti:

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!


      • lookatopelnow
        volvo ville kirjoitti:

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.


      • Astra sport tourer
        lookatopelnow kirjoitti:

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?


      • Germies
        Astra sport tourer kirjoitti:

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/


      • Manuaali vaihtaja
        Germies kirjoitti:

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!


      • Germies
        Manuaali vaihtaja kirjoitti:

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!

        GM nimenomaan kehittää kaksoiskytkentävaihteistoa mutta momentinmuuntimella. Artikkeli kannattaa jokaisen lukea ajatuksella, sillä se on mielenkiintoinen.


    • cruze5

      Linkin mukaan 1,8 bensa at. on pudonnut kokonaan pois. Ilmeisesti 1,4 T AT. tilalle.

      • Hyvä vaihto

        Jos olisin aiemmin tiennyt, olisin voinut odottaa automaattia! Astralla on vastaava paketti ja se on miellyttävä ajettava.


    • uus DSG toimii hyvin
      • kiskon pätkä

        Kun oikein kaivaa nettiä voi löytää jopa viallisen rautatiekiskon pätkän.


      • Dsg:llä minäkin ajan

      • päskon kitka
        Dsg:llä minäkin ajan kirjoitti:

        Tuo on totta!!
        http://www.123rf.com/photo_11694430_a-flowerchain-on-a-broken-railtrack.html

        Mutta ei kannata itsekkään haukkua muita, pönkittääkseen vanhanaikaista tekniikka paremman tuntuiseksi!!!

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.


      • Maijapoppanen 6
        päskon kitka kirjoitti:

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!


      • poijamapponen
        Maijapoppanen 6 kirjoitti:

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!

        tai jos taivas putoaa päälle?!?!?!


    • Odotukset kovat.

      No sittempä nähdään alittuvatko 9 sekunnin kiihtyvyysajat, kun Eurooppalaiset ja Suomalaiset lehdet saavat autoja koeajoihinsa. Amerikkalaisten omien mittauksien mukaan nuo kuulemma kiihtyvät perinteisellä mehumaijallakin 8,5 sekunnin tuntumaan tuolla 1,4 T-moottorilla. Paremmin kuin useat Eurooppalaiset GTi-tason autot manuaallilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4476
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4361
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3719
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3393
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2937
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2632
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2624
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      1943
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1698
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      94
      1238
    Aihe