Cruze SW 1.4T autom.

automaattia

Saksassa on tullut myyntiin 1.4 turbo automaatilla 1400€ lisähintaan. Onko kukaan kysellyt vielä saatavuutta Suomessa? Se on 6-lovinen ns. mehumaija. Kestävyysongelmia ei siis ole tiedossa, kuten kaksoiskytkentälaatikoilla, mutta kulutuksessa ja kiihtyvyydessä on vastaavasti vähän huonompi.

https://www.chevrolet.de/eap/cruze-sw.pdf

17

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo ville

      Empäs ole kaksoiskytkentälaatikoiden kestävyys ongelmista kuullutkaan??? Paitsi tietenkin vw surullisen kuuluisa DSG, mutta missä muissa on ollut ongelmia???

      • Germies

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.


      • volvo ville
        Germies kirjoitti:

        Maailman DCT-vaihteistoista on varmastikin 95% VW-autoissa, joten niiden ongelmat ovat tunnetuimpia. Vaihteistojen valmistajia on kuitenkin vain muutamia (mm. BorgWagner, Getrag) ja useissa automerkeissä on samat vaihteistot.

        Fordin Powershiftiä (Getrag) on myyty jo niin paljon, että sen ongelmat alkavat olla tutuimpia ei-VW-autoista. Haulla Powershift problems Googlessa pääsee alkuun, jos aihe kiinnostaa.

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!


      • lookatopelnow
        volvo ville kirjoitti:

        Niin no Volvohan käyttää tuota Fordin Powershiftiä ja niissä ei ole ollut ongelmia!!
        Ne joissa on ollut vikoja ovat Amerikan markkinoille menneitä Fiestan laatikoita, joita ei edes euroopassa myydä!!?
        HUOM! Powershift nimeä käytetään myös mm.Casen traktoreissa ja ne EI ole kaksoiskytkin laatikoita!!!


        Kannattaa lukea ja tutkia ennenkuin toitottaa asioista!!!

        Kyllähän "kaksari"laatikko on nykyaikaa ja paljon mukavampi kuin vanhanaikaiset mehumaijat!!

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.


      • Astra sport tourer
        lookatopelnow kirjoitti:

        Ei Powershiftin ongelmia edes yritetä peitellä vaikka Ford onkin kaikessa hiljaisuudessa vaihtanut laatikoita. Googlella löytyy moneksi päiväksi lukemista niiden ongelmista.

        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2021983

        "The Ford Powershift Dct hasn't been problem free. Some have had input shaft oil leaks and clutch failures as a result, enough for Ford to issue a Tsb in the states."

        "They also modified the clutch (stronger rivots) and changed the seals. Also revisions were made to the software that controls the box."

        "They suffer mechatronics issues like the DSG7."

        "Some DSG7s suffer from clutch shuddering. So do some Powershift or any of the other dry clutch dsg variations"

        Powershift ei kuitenkaan liity tämän forumin aihepiiriin sen enempää, joten jatkakaa Fordin puolella tai jossain muualla sen vatvomista, jos on tarvetta.

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?


      • Germies
        Astra sport tourer kirjoitti:

        Niin ei se välttämättä täysin ongelmaton ole, mutta onko mikään uusi tekniikka?!?

        Mutta mistään isoista hajoamisista tai tyyppivioista ei ole kyse...niinkuin VW:n DSG:ssä!! Mielestäni tuo kaksoikytkytin laatikko on hieno ja toimii hyvin, vaikka kokemusta on vain kaverin Mondeosta n.50km...

        Milloinkohan Opel tai GM yleensäkkin ottaa käyttöön vastaavat!?!?

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/


      • Manuaali vaihtaja
        Germies kirjoitti:

        GM:llä on patentteja ja se on kehittänyt myös kaksoiskytkentävaihteistoja. Amerikkalaisten mielestä kuitenkin kaksoiskytkentävaihteisto ei toimi riittävän sivistyneesti tai miellyttävästi.

        Mutta oletteko kuulleet, että GM on kehittänyt momentinmuunnin-kaksoiskytkentävaihteistoa? Se voisi olla se lopullinen ratkaisu parhaaksi automaattivaihteistoksi.

        http://www.autoblog.com/2013/07/22/is-it-time-for-american-carmakers-to-give-up-on-dual-clutch-tran/

        http://drivelinenews.com/transmission-insight/gm-explores-torque-converter-dct/

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!


      • Germies
        Manuaali vaihtaja kirjoitti:

        Silti 71% on sitä mieltä että kaksoiskytkinvaihteistoja kannattaa kehittää edelleen!!
        Onhan se kestäväpi ja nopeampi kuin CVT, mutta ei se tietenkään yhtä pehmeä ole kuin "kuminauha" !!!

        GM nimenomaan kehittää kaksoiskytkentävaihteistoa mutta momentinmuuntimella. Artikkeli kannattaa jokaisen lukea ajatuksella, sillä se on mielenkiintoinen.


    • cruze5

      Linkin mukaan 1,8 bensa at. on pudonnut kokonaan pois. Ilmeisesti 1,4 T AT. tilalle.

      • Hyvä vaihto

        Jos olisin aiemmin tiennyt, olisin voinut odottaa automaattia! Astralla on vastaava paketti ja se on miellyttävä ajettava.


    • uus DSG toimii hyvin

      Eipä se vanhakaan tekniikka aina viatonta ole!!

      http://www.cruzetalk.com/forum/10-engine-technical-discussion/6851-transmission-problems.html

      Eikä aina toimi manuaalitkaan!!!
      http://www.cruzetalk.com/forum/10-engine-technical-discussion/8637-eco-6-speed-manual-grind.html

      • kiskon pätkä

        Kun oikein kaivaa nettiä voi löytää jopa viallisen rautatiekiskon pätkän.


      • Dsg:llä minäkin ajan

      • päskon kitka
        Dsg:llä minäkin ajan kirjoitti:

        Tuo on totta!!
        http://www.123rf.com/photo_11694430_a-flowerchain-on-a-broken-railtrack.html

        Mutta ei kannata itsekkään haukkua muita, pönkittääkseen vanhanaikaista tekniikka paremman tuntuiseksi!!!

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.


      • Maijapoppanen 6
        päskon kitka kirjoitti:

        Enpä ole ketään haukkunutkaan. Saahan kaikki mehumaijatkin saa rikki kun jättää öljyt vaihtamatta, ja vain ajaa, ja öljyt säännöllisesti vaihtamalla ne taas kestävät.

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!


      • poijamapponen
        Maijapoppanen 6 kirjoitti:

        Miten usein ne pitää vaihtaa jos vuoden vanha Cruzen laatikko sohlaa?!?!?!

        tai jos taivas putoaa päälle?!?!?!


    • Odotukset kovat.

      No sittempä nähdään alittuvatko 9 sekunnin kiihtyvyysajat, kun Eurooppalaiset ja Suomalaiset lehdet saavat autoja koeajoihinsa. Amerikkalaisten omien mittauksien mukaan nuo kuulemma kiihtyvät perinteisellä mehumaijallakin 8,5 sekunnin tuntumaan tuolla 1,4 T-moottorilla. Paremmin kuin useat Eurooppalaiset GTi-tason autot manuaallilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3869
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3485
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3320
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2628
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1522
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1506
    7. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1114
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1100
    9. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1066
    10. Ihmettelen moderointia

      Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh
      Luterilaisuus
      243
      1007
    Aihe