Teen opinnäytetyötä siitä, mitä tapahtuu merkonomi opintojen jälkeen.
Haluaisin kuulla kokemuksianne tai suunnitelmianne, että mitä olette tehneet/mitä aiotte tehdä merkonomiksi valmistumisen jälkeen.
Työt, jatko-opiskelu, armeija..yms.
Suositeltavaa olisi myös kertoa milloin on valmistunut/valmistuu.
Kiitos jo etukäteen. :)
MERKONOMI OPINTOJEN JÄLKEEN!!?
15
4253
Vastaukset
- grwgwr
Muistathan laittaa opinnäytetyöhön yhdyssanat kuntoon.
- merkonomiopiskelija
Ei taida olla kaikista olennaisin asia opinnäytetyössä, mutta hyvä että jotakin kiinnostaa mainita asiasta. :)
- Lappeen ranta
merkonomiopiskelija kirjoitti:
Ei taida olla kaikista olennaisin asia opinnäytetyössä, mutta hyvä että jotakin kiinnostaa mainita asiasta. :)
Minä en palkkaisi henkilöä, joka ei osaa edes yhdyssanoja kirjoittaa oikein. Mitä sellaisella työntekijällä tekee? Ei yhtään mitään. Ja se oikeinkirjoitus nimenomaan on yksi opinnäytetyön tarkoituksista. Oppilaitos näkee siitä millaisia pölvästejä se on ulostamassa. Totuus on raaka fakta.
- merkonomiopiskelija
Lappeen ranta kirjoitti:
Minä en palkkaisi henkilöä, joka ei osaa edes yhdyssanoja kirjoittaa oikein. Mitä sellaisella työntekijällä tekee? Ei yhtään mitään. Ja se oikeinkirjoitus nimenomaan on yksi opinnäytetyön tarkoituksista. Oppilaitos näkee siitä millaisia pölvästejä se on ulostamassa. Totuus on raaka fakta.
Meidän oppilaitoksessa ei kauheasti yhdyssanoista sakoteta, tottakai ne pitäisi osata kirjoittaa oikein. Eiköhän kuitenkin muu osaaminen ole se tärkein valmistumisessa, sekä töissä! :) Niin ja opinnäytetyössä, en usko että opettajia kauheasti haittaa jos yksi yhdyssana tai muu oikeinkirjoitus on mennyt pieleen, kun työssä on 20 sivua täyttä asiaa.
Tämä on ilmeisesti joillekkin niin iso asia, että olisi toki kiva kuulla mikä yhdyssana nyt sitten meni niin pieleen kun asiasta nyt tuli tälläinen haloo? Saa toki kertoa olen itse ilmeisesti niin pölvästi etten tajua. :) - afsdg3
Meidän oppilaitoksessa ei kauheasti yhdyssanoista sakoteta, tottakai ne pitäisi osata kirjoittaa oikein. Eiköhän kuitenkin muu osaaminen ole se tärkein valmistumisessa, sekä töissä! :) Niin ja opinnäytetyössä, en usko että opettajia kauheasti haittaa jos yksi yhdyssana tai muu oikeinkirjoitus on mennyt pieleen, kun työssä on 20 sivua täyttä asiaa.
Tämä on ilmeisesti joillekkin niin iso asia, että olisi toki kiva kuulla mikä yhdyssana nyt sitten meni niin pieleen kun asiasta nyt tuli tälläinen haloo? Saa toki kertoa olen itse ilmeisesti niin pölvästi etten tajua. :)Merkonomiopinnot kirjoitetaan yhteen.
- keski-ikäinen nainen
Itse olen merkonomiksi valmistumisen (1995) jälkeen suorittanut pari muuta ammattitutkintoa sekä joitakin muita tutkintoja. Töitä (ja työttömyyksiä) on ollut tosi vaihtelevasti - ja monenlaisia. Asun ns. pikkukaupungissa, en tiedä onko sillä ollut kuinka suuri vaikutus...
- merkonomiopiskelija
Kiitos vastauksestasi, olisi kyllä kiva kuulla että mitä tutkintoja?
Varmasti kaupungin suuruuskin vaikuttaa tilanteisiin. :) - keski-ikäinen mies
Ei taida olla kaikista olennaisin asia valmistumisessa, mutta merkonomi on kyllä ammatilinen perustutkinto, ei ammattitutkinto.
- keski-ikäinen nainen
Kiitos vastauksestasi, olisi kyllä kiva kuulla että mitä tutkintoja?
Varmasti kaupungin suuruuskin vaikuttaa tilanteisiin. :)Hei merkonomiopiskelija! Anteeksi vastaukseni hitaus, mutta en ole nyt vähään aikaan käynyt täällä palstalla useammasta eri syystä - on ollut vähän häslinkiä ym. ;)
Joo, olen siis suorittanut merkonomitutkinnon (mikä tuolloin oli muuta kuin perustutkinto - toisin kuin nykyään...) jälkeen myyjän ammattitutkinnon, ilta-/aikuislukion oppimäärän (olin osittain yhtä aikaa töissä tai muualla am.kurssilla, joka tosin oli vain ns. lisäkoulutusta - ei amm.tutkintokoul.), S3-tutkinnon (sähköalan opintoja - tekniikka kun kiinnostaa ;) ) sekä sihteerin ammattitutkinnon... Noista sihteerin opinnoista on jo muutama vuosi aikaa, mutta se on viimeisin koulutukseni.
Eli pieni koulutuskirjo, mutta en näe sitä itse "liian vaihtelevana" - eri koulutukset kun jollain tapaa liittyy toisiinsa (ainakin jos ne liittää toisiinsa)... ;) Työkirjo on vieläkin suurempi, olen tehnyt työkseni muutakin kuin ns. koulutuksien mukaisia hommia (vaikka iso osa niitä onkin ollut töistäni). - merkonomiopiskelija
keski-ikäinen nainen kirjoitti:
Hei merkonomiopiskelija! Anteeksi vastaukseni hitaus, mutta en ole nyt vähään aikaan käynyt täällä palstalla useammasta eri syystä - on ollut vähän häslinkiä ym. ;)
Joo, olen siis suorittanut merkonomitutkinnon (mikä tuolloin oli muuta kuin perustutkinto - toisin kuin nykyään...) jälkeen myyjän ammattitutkinnon, ilta-/aikuislukion oppimäärän (olin osittain yhtä aikaa töissä tai muualla am.kurssilla, joka tosin oli vain ns. lisäkoulutusta - ei amm.tutkintokoul.), S3-tutkinnon (sähköalan opintoja - tekniikka kun kiinnostaa ;) ) sekä sihteerin ammattitutkinnon... Noista sihteerin opinnoista on jo muutama vuosi aikaa, mutta se on viimeisin koulutukseni.
Eli pieni koulutuskirjo, mutta en näe sitä itse "liian vaihtelevana" - eri koulutukset kun jollain tapaa liittyy toisiinsa (ainakin jos ne liittää toisiinsa)... ;) Työkirjo on vieläkin suurempi, olen tehnyt työkseni muutakin kuin ns. koulutuksien mukaisia hommia (vaikka iso osa niitä onkin ollut töistäni).Hyvä että kerkesit kuitenkin vastaamaan, kiitos siitä! :)
On todella mielenkiintoista kuulla mihin suuntaan merkonomiopinnoista on ajauduttu ja samalla miettii itsekin mitä kannattaisi tehdä. Tästä on varmasti apua!! :)
- merkonomi vm 2009
Vastaan mielelläni sinulle. Ilmoita sähköpostuosoitteesi niin vastaan sulle sinne.
- työttömänä
Ainoa työni valmistumisen (1988) jälkeen oli arkistointi työllistämistukipaikoilla. Äitini mielestä minun ei kuulu koskaan saada koulutusta vastaavaa työtä. Vaihdoin luonnonvara- ja ympäristöalalle.
- merkonomioppilas
Kiitos vastauksestasi. :)
Ainakin minun mielestä merkonomiopinnot ovat hyvä pohja melkein joka alalle.
- Kieli poskessa
Aika moni on merkonomi merkonomiopintojen jälkeen.
- merkonomiopiskelija
hupsista nimimerkki näköjään tuppaa vaihtelemaan! :D:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746