moro, mitä polttoainetta einhellin moottorisahaan kuuluu laittaa? 2- vai 4-tahtista? Tuollainen saha on varaston nurkassa ja nyt olisi käyttöä mutta tankki tyhjä eikä ohjekirjaa ole...
einhell moottorisahan bensa?
10
625
Vastaukset
- saahuri
2 T bensaa.
- tahdistus
tyhmä kysymys, saanko huoltoasemalta valmista 2T-ainetta vai sekoitanko itse? Käykö moottoriöljy vai mitä öljyä pitää laittaa?
- tee itse mitä tarvit
tahdistus kirjoitti:
tyhmä kysymys, saanko huoltoasemalta valmista 2T-ainetta vai sekoitanko itse? Käykö moottoriöljy vai mitä öljyä pitää laittaa?
2T öljyä litran purkki esim teboil hyvä, siitä on helppo tehdä milloin tarvitsee.On edullista.
En ole huomannut mitään hyötyä valmiista sekoitebensasta.
5L bensaa ja 1,5dl 2t öljyä tulee 3% seos.
2,5 bensaa ja 0,75dl 3% seos.
Seos voi olla 2%-4% joten ei haittaa pienet erot. - ei mutu mies
tee itse mitä tarvit kirjoitti:
2T öljyä litran purkki esim teboil hyvä, siitä on helppo tehdä milloin tarvitsee.On edullista.
En ole huomannut mitään hyötyä valmiista sekoitebensasta.
5L bensaa ja 1,5dl 2t öljyä tulee 3% seos.
2,5 bensaa ja 0,75dl 3% seos.
Seos voi olla 2%-4% joten ei haittaa pienet erot.Ehkä kannattaisi paneutua hieman tarkemmin valmiiseen 2T bensaan. Hyötyjä on paljon.
Ja höpön höpö, ei noita %-suhteita kuinka vaan heitellä. Tuo mainittu 4% on liikaa sahaan kuin sahaan.
- ValmistaVaan
Osta 2-T pienkonebensaa siihen ei tarvitse sekoittaa mitään..
- -----------
2T Pienkonebensalla voit sahata vaikka liiterissä ei tule myrkkyjä niin kuin normi bensasta ja jos vähän käyttöä ja seisoo pitkään niin ei mee kaasari tukkoon.
- WonderBoy79
Jos vähän sahailee tai haluaa muuten käyttää "parasta", niin käyttövalmis pienokonebensa on toki hyvä vaihtoehto. Maksaa noin 20 € / 5 litraa eli litrahinta 4 euroa.
Itse sekoitettuna pääsääntöisesti kaikissa pienkoneissa tulisi käyttää vain 98E5 -bensiiniä ja hyvälaatuista 2-tahtiöljyä. Synteettiset öljyt ovat ominaisuuksiltaan parempia kuin halvemmat mineraalipohjaiset öljyt. 2T-öljyn litrahinta esim. 5 - 10 €, litralla saa jo jonkin aikaa sahailla kun 2% suhteella lasketaan. Bensan hinta öljyn osuus (10 - 20 senttiä) tarkoittaa itsesekoitetun litrahinnaksi n. 1,8 - 1,9 euroa.
Jos itsesekoitetun bensan haluaa säilyvän hyvänä kuukausia (esim. talven yli tai muuten harvassa käytössä), kannattaa siihen vielä lisätä bensiinin säilytysainetta (ns. stabilointiainetta), joka maksaa kyllä, mutta on riittoisaa. Moottoria pitää käyttää sen verran, että tämä bensaseos on myös kaasuttimessa huolehtien sen puhtaana pysymisestä. Valmis pienkonebensa ei erikseen tätä ainetta enää tarvitse, kun sille luvataa parempi säilyvyys sellaisenaan.- poltinkarva
Kiitos tiedosta.Tilasinkin tuota bensiinin säilöntäainetta netin kautta.
poltinkarva kirjoitti:
Kiitos tiedosta.Tilasinkin tuota bensiinin säilöntäainetta netin kautta.
Sitähän saa joka rautakaupasta ja koneliikkeestä. Ainakin B&S ja CRC brändin alla löytyy. Parastahan ois tiätysti käyttää oikeeta piänkonepensaa.
- poltinkarva
Vielä. Kun kysyjä on kokematon ketjusahan käytössä, tuli mieleen kertoa, että bensakäyttöisissä ketjusahoissa on kaksi tankkia, Toiseen pienenpään tankkiin laitetaan teräketjuöljyä ja toiseen isompaan 2T-bensiiniä. Tankit on mitoitettu niin, että sekä teräketjuöljy että 2T-bensiinitankki täytetään samaan aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760