Minulla on koko levyn varmuuskopio ulkoisella kiintolevyllä. Koneen oma kiintolevy hajosi ja takuuseen sain uuden.
Kuinka saisin mukavimmin pelkästään Picasan kuvat ja ennenkaikkea nimetyt kasvot palautettua ulkoiselta kiintolevyltä. Nimiä on paljon.
Hajoamisesta on aikaa noin 8 kuukautta.
Voin poistaa nykyisen Picasan asennuksen ja hakea vanhat tiedot kunhan vain tiedän kuinka sen mukavimmin tekisin.
Picasan palautus koko levyn varmuuskopiosta.
9
241
Vastaukset
Itse kopioisin ne normaalilla tavalla eli raahaamalla ne tietokoneen "Kuvat" kansioon.
Kiitosta.
Sen verran vielä. Kuinka nimet on kytketty kuviin, onko se eri tiedosto vai onko ne itse kuvissa?Eli tarkoitatko kuvien alapuolella olevia nimiä?
Tarkoitan kun picasa tunnistaa kasvot, niin se tallentaa tiedot jonnekin. Kasvoille voi antaa nimet ja picasa tallentaa ne myös jonnekin. Kuvat sain sujuvasti takaisin, mutta kasvo-nimitiedostot ovat jossain. Ovatko ne tallennettu kuvien ominaisuustietoihin vai onko se jonkinlainen tietokantatiedosto viitteineen ja linkityksineen.
Toivottavasti kuvasin ongelman ymmärrettävästi.Ne on todennäköisesti joitakin erillisiä tiedostoja. Oliko kuvat siis picasan omissa kansioissa ja onko Picasan alkuperäinen asennuskansio vielä säilössä?
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?p=800275&highlight=&sid=85b85f24652a19eec76d5c9ff25da80bTiedoista on kopiot Windowsimagepackup ja packup-set isolla ulkoisella kiintolevyllä. ja lisäksi F-securen packup-varastossa. Kuvat tulivat sujuvasti packup setistä. Luultavasti kasvo-nimitiedostot ovat siellä, vaan mitä minä etsisin?
En viitsisi enää 8 kuukauden jälkeen tyhjentää konetta, ladata imagea ja sen jälkeen palautella kaikkea tänä aikana tullutta materiaalia.
Tieto voi olla Picasan ohjesivustossa piilossa, mutta minulla ongelmana on kieli ja tiedonpuute sopivasta hakusanasta.Kokeilin äsken ja luultavasti Pisaca laittaa tuon kasvonimi homman samaan paikkaan missä sillä nimetty kuva oli. Tosin se on piilotettu tiedosto.
Kiitti. Minäpä kaivelen piilotiedostot esiin ja katson mitä sieltä löytyy. Siihe voi mennä jonkin aikaa muiden töiden takia, mutta kirjoittelen sitten kuinka kävi.
Hyvää loppusyksyä!!Toivotaan että se piilotettu tiedosto on todella tuo nimihomma. Ainakin kun avasin sen niin siinä luki testimielessä laitettu henkilön nimi.
Eli Picasassa valitsin Henkilöt->Nimetön jonka jälkeen tuli kyltti jossa kerrotaan kasvojen ryhmityksestä. Tämän jälkeen kun haku on löytänyt testikuvan jossa on kasvot niin painan "lisää nimi". Tähän kirjoitan nimen ja painan "enter". Sitten lisään uuden henkilön joka ehdotti samaa nimeä.
Nyt kun menen katsomaan kuvat kansioon niin siellä on piilotettu Picasan määritysasetukset tekstitiedosto jonka voi avata. Siellä lukee kuvan alkuperäinen nimi sekä tuo annettu nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.495161- 783556
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212148Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651875Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151719Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2871161