Kertokaa minulle mitä teen kun tuntuu siltä että pää sekoaa, ahdistaa, vituttaa ja ei saa nukuttua. Välillä ahdistuskohtaukset tuntuu siltä ettei saa happea. Usein mietin onko mikään todellista. Menen esimerkiksi pihalle mutta en usko että olen siinä ja katson sinne minne katson. En tajua vittu. En jaksa tehdä mitään jo pelkkä ajatus että pitäisi mennä suihkuun vituttaa niin paljon etten jaksa. Olen laihtunut runsaasti kun ei vittu jaksa tehdä ruokaa. Ei kiinnosta. Tuntuu kun mikään ei olisi todellista! Olen ajatellut soittaa lääkärille ja varata ajan, mutta en halua / uskalla kertoa kellekkään kasvotusten että "hei terve olen hullu kiitos ja hei". En jaksa pitää enää yhteyttä edes ystäviini. ONKO KELLÄÄN MITÄÄN JÄRKEVÄÄ NEUVOA MITÄ TEHDÄ? EI TÄS OLE MITÄÄN JÄRKEÄ
Pää sekoaa täysin
25
4173
Vastaukset
- 10+6
Mikä on se asia joka sua ahdistaa eniten?
- ei niin vakavaa
Ei maailma siihen kaadu, jos vaikka sekoaisit. Aikansa hölmöiltyä nuppis raksuttaa jälleen. Kun aivot käy ylikierroksilla, niin tapahtuu sellaista. Ei paniikkia.
- paassasekot
En osaa sanoa yhtä tiettyä asiaa joka laukaisee ahdistuksen. Nyt on hyvä olla ja uskon unenkin tulevan, laitoin lääkkeet kohdalleen. En tiedä olisiko viisasta käydä lääkärillä ja kertoa samat hänelle... Toki en voi hänelle sanoa että minulla on jo lääkkeet ongelmaan, tosin silloin koko lääkärikäynnillä ei ole pointtia..
- Anonyymi
Mikä lääke sulla sit auttaa tohon
- kyllä se selkiää
googlaile, etsi tietoa, mm. muutoksen blogi
- 3013
Mitä tarkoitat, että laitoit lääkkeet kohdalleen? Käytätkö lääkkeitä säännöllisesti vai miten? Haluatko kertoa mitä lääkettä olet syönyt tai syöt ja kuinka kauan? Tuli vain mieleen, että lääkkeethän voivat joissain tapauksissa aiheuttaa ahdistusta, jos niitä on pitkään käyttänyt ja sitten jäänyt välistä annos.
- paassasekot
Voi kuullostaa hiukan vastuuttomalta, mutta hommasin kaverilta alkuun 30x10mg diapam. Auttaa nukahtamaan kivasti ja vie ahdistuksen pois. Miinuspuolena se että jaksan vielä vähemmän tehä mitään mutta nukahdanpahan ainakin.
- 3013
Seuraavaksi pääset kokemaan mitä on olla bentsokoukussa, jos käytät päivittäin.
- siili9
ap, minulla on ihan samanlainen olo kuin sinulla, eikä lääkäri ole mitenkään pystynyt auttamaan. H.elvetillinen ahdistus on päällä koko ajan paitsi silloin, kun saa mennä nukkumaan. Silti herään yöllä välillä kauhukohtaukseen. Kaikki mahdollinen on kokeiltu, lääkkeet (myös kilpirauhas-), vuosien terapia, kofeiinittomuus, suggestoterapia, lisäravinteet, TRE, EFT.
Ahdistus tuntuu puristavana tunteena reisissä, pallean kohdalla ja päässä. En enää toivo muuta kuin että tämä kirottu elämä olisi nopeasti ohi.- sigmundi
s.freudin pikkuserkunsekun kummin kaiman sukulainen kysyy, oletteko lukeneet freudia ,ennen oli juttua, estoton , tai kuitenkin luonnollinen , olisi hyvä mielenterveydelliseti olla ...
- paassasekot
3013:n kirjoittaman tekstin ansiosta otin itseäni niskasta kiinni ja soitin terveyskeskukseen varatakseni ajan lääkärille, jonka sainkin samalle päivälle! Lääkäri määräsi lääkettä ihokutinaan. Kiitos. Jatkanpa siis diapam kuuriani.
- Nostalgiaa
Ihokutinaan:D
- Tähänsemenu
Kauhea ahdistus päällä, tuntuu päässä kiertävän vanne, henkeä ahdistaa, puristaa rinnasta, jyskyttää aivoja, ei pysty ajattelemaan selvästi. Tekee mieli vain raivota kun ei jaksa. Haluaa vain tajun pois!
- ajottai.hajottaa
Onkse iha luomuahdistusta vai jotain lääkkeenä myytävän kemikaalin käytön seurausta? Onko sillä väliä ylipeätään?
- Tähänsemenu
Luomua, kemikaaleja apteekista käyttänyt ennen estämään tätä, toivoin pääseväni eroon. Tulee vaan päälle niin pahasti yllättäen tämä.
#mielenterveys
- adfvsdf
Okei, ellet saakaan happea niin saatko typpeä kuitenkin? Sitä on ilmasta sentään neljä viidesosaa
- Fe3
Kun on tällasia epämääräisiä oireita ja varsinkin silloin jos vielä on naisihminen, niin yksi asia mikä kilpparikokeiden lisäksi kannattaa mittauttaa on ferritiini. Eli kyseessä voi olla raudanpuutos. Vaikka hemoglobiini on normaali se ei kerro varastoraudan puutosta. Mulle kävi niin, että lääkäri otatti vitamiineista ja ferritiinitason ja ferritiini on liian matala. Eli viikon rautakuurin (200mg/päivä) jälkeen jo loppui unettomuus, rytmihäiriöt, tinnitus vaimeni, hengenhaukkominen loppui, suorituskyky nousi, palautuminen parani. Alakuloinen olo on parantunut paljon. On levollinen mieli, eikä ajatukset poukkoile. Tuntuu vähän kuin valot ois sytytetty. Järkyttävää on, että ihan mineraalin puutosta hoidetaan jollain helkatin mielialamyrkyillä, eikä hoideta sitä varsinaista vikaa kuntoon. Minäkin söin bentsoja ja beetasalpaajia. Ja nyt ei tarvi yhtikäs mitään.
- dtryhty
Syömällä jotain kaikki varmasti selviää. Onhan syöminen nääs kivaa yleensä
- Fe3
dtryhty kirjoitti:
Syömällä jotain kaikki varmasti selviää. Onhan syöminen nääs kivaa yleensä
On se jotain syötävä että pysyy hengissä. Masentunu ei yleensä jaksa kattoa mitä suuhun laittaa. Ja sitten sitä joko syö liikaa tai liian vähän. Säkö et sitten voi syödä masentuneena ja syömisestä puhuminen ärsyttää? Vai mikä on?
- Tähänsemenu
Rautaa voisi lisätä ruokavalioon testiksi! Kiitos!
- rtgerth
Fe3 kirjoitti:
On se jotain syötävä että pysyy hengissä. Masentunu ei yleensä jaksa kattoa mitä suuhun laittaa. Ja sitten sitä joko syö liikaa tai liian vähän. Säkö et sitten voi syödä masentuneena ja syömisestä puhuminen ärsyttää? Vai mikä on?
Onhan ihmisessä mieli ja sielukin eikä pelkkä vatsa ja keho jonka fyysisistä toiminnoista huolehtia. Niitä ei ensisijaisesti syömällä pysty parantamaan, jos ovat murskana tai vinksallaan
- Fe3
Tähänsemenu kirjoitti:
Rautaa voisi lisätä ruokavalioon testiksi! Kiitos!
"Rautaa voisi lisätä ruokavalioon testiksi! Kiitos!"
Hei, älä kuitenkaan aloita rautakuuria, ennen kuin ferritiinitaso on testattu. Liika rauta on sekin huono. Harvemmin naisilla on kuitenkaan ylimääräistä, yleensä aina toisin päin. Rauta ei imeydy jos on käytättänyt esim. jotain happosalpaajia ja on muuta imeytymiseen vaikuttavaa taustalla. Jos ferritiinit on alle 50 niin varastoraudat on vähissä ja oireita alkaa tulla. Sen pitäisi olla lähemmäs 100, joillakin on ollut vain 10 ja silloin on jo täysi toimintakyvyttömyys päällä. Vasta yli 100 mcg sulkee pois raudanpuutoksen.
Ferritiinitason voi pyytää mittauttamaan julkisella, mutta huomasin, että yksityinen labra maksaa vain 20euroa, että tämän saa tsekattua. Julkisella puolella ehkä hankalampi saada.
esim synlab. Itselläni mitattiin julkisella kun alettiin hakea ihan muita sairauksia, eli nämä kaikki epämääräiset oireet tässä samalla sitten parani. Olen luullut että olen tulossa hulluksi ja vanhaksi, mutta kaikki johtui vain raudanpuutteesta. Kuinkahan moni keski-ikäinen nainen on leimattu sekopäiseksi, ja taustalla vain ravitsemustekijä.
Googleta tästä asiasta, niin saat enemmän tietoa! Tsemiä! - Fe3
rtgerth kirjoitti:
Onhan ihmisessä mieli ja sielukin eikä pelkkä vatsa ja keho jonka fyysisistä toiminnoista huolehtia. Niitä ei ensisijaisesti syömällä pysty parantamaan, jos ovat murskana tai vinksallaan
"Onhan ihmisessä mieli ja sielukin eikä pelkkä vatsa ja keho jonka fyysisistä toiminnoista huolehtia. Niitä ei ensisijaisesti syömällä pysty parantamaan, jos ovat murskana tai vinksallaan"
On toki ihminen kokonaisuus, ja keho vaikuttaa mieleen ja toisin päin. Autonomisen hermoston välityksellä. Jos kroppa toimii huonosti, niin kyllä se mieleen vaikuttaa, kun aivotkin on soluja ja nestettä. Kaikki mitä syö vaikuttaa tavalla tai toisella mieleen. Ja jos mieli on maassa, niin syö sitten sellaista, mikä palkitsee aivoja, lisää serotoniinia ja tuo mielihyvää. Eli alkoholia, makeaa, rasvaista ja hiilaririkasta ja muuta lohturuokaa. Joka on yleensä vähemmän ravinteikasta ja täynnä lisäaineita. Eikä jaksa liikkua, niin kierre on valmis. Sitten lihoo, ja se masentaa entistä enemmän. Nykyään puhutaan jo tosi paljon siitä, että suolisto on toiset aivot. Suolistosta menee suorat hermoyhteydet aivoihin, joten on tärkeää että suolisto on kunnossa. On merkitystä sillä mitä syö, todellakin.
Puhun omasta kokemuksestani. Jokainen on yksilö silti.
- Anonyymi
APUA PÄÄ SEKOO
- Anonyymi
JOONAN PÄÄ SEKOS APUA
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395174
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253426Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142700- 472388
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611807Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471739- 321587
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201556- 281520
- 201386