isä ei välitä

VAUVASTA!!

Joo eli meillä on vähän reilu 4kk ikäinen lapsi ja tuntuu, että olen yksinhuoltaja vaikka isäkin asuu samassa talossa.. sormet riittää laskemaan sen kuinka monta kertaa hän on vaihtanut vaipan ja syöttänyt lapsen koko aikana... jos sanon hänelle, että ota lapsi syliin siksi aikaa kun käyn vessassa, keksii hän aina jonkun typerän syyn esim. mun pitäis syödä/levätä/tehdä pihahommia) yms ja joudun jättämään vauvan itkemään siksi aikaa kun itse teen pakolliset hommat. Hän myös valittaa jos ei ole siivottu kun pääsee töistä kotiin..

isä ei välitä yhtään siitä jos vauva itkee.. olettaa vaan, että minä tulen hoitamaan V*tuttaa niin per**leesti toi asenne.!! monesti kun tulen jostain vauva huutaa sitterissä ja isä vaan kahtoo telkkaria.. joten en voi lähteä mihinkään ilman vauvaa! se tuntee mummonsakin paremmin kuin isänsä!

Oli pakko avautua! OLEN LOPPU,enkä uskalla hakea apua mistään, koska heti tehdään lastensuojelu ilmoitus nuoren ikäni vuoksi!! mitä minun pitäisi tehdä, että saisin isän suhteen vauvaan läheisemmäksi?

6

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esikoistaan odottava

      Hei!

      Minkä ikäinen olet? Minusta sinun kannattaisi ottaa asia puheeksi neuvolassa, koska nykyään on mahdollista saada kaikenlaista apua.
      Miehesi kyllä kuulostaa aika välinpitämättömältä, itse en kestäisi tuolaista. Oletko koittanut puhua miehesi kanssa asiasta?
      Toivon että tilanteesi paranisi pian! :)

    • ....................

      Ei ole reilua sinua eikä vauvaa kohtaan tuollainen lapsellinen käytös!
      Ota puheeksi seuraavassa neuvolassa ja sinuna miettisin että onko sinulla mahdollisuuksia olla vauvan kanssa yksin. Unohda se epäkypsä miehesi ja jatka elämää vauvan kanssa kahdestaan.

      Kuinka kauan olette olleet yhdessä ja oliko vauva yhteispäätös?

    • mietitääs ny

      Edellinen vastaus nyt oli vähän liioiteltua. Ei nyt suinkaan tarvitse heti 4 kk päästä erota kun lapsi on tullut.

      Äiti tottuu lapseen nopeasti ja osaa vaistonvaraisesti hoitaa häntä. Isälle se on toinen juttu. Isä joutuu opettelemaan ja itse tulemaan lähelle lasta. Mies ei aina ole niin läheisyyden kaipuinen ja ns. hellä kuin äitihahmo.

      Lohdutukseksi voin sanoa että been there,done that.

      Mies ei millään meinannuut hoitaa lasta,eikä tulla lähemmäksi. Kun vauva itki,mies meni ihan paniikkiin ja jähmettyi aloilleen. Eikä syynä ollut ettei kiinnostanut. Hän ei yksinkertaisesti tiennyt mitä tehdä!

      Monesti hän pelkäsi että satuttaa lastaan,kun on keskivertoa pidempi ja näin ollen myös kädet ovat kuin lapiot :D. HÄn pelkäsiolevansa liian kovakourainen.

      Ei siinä auttanut kuin aika,kannustaminen ja kehuminen kun mies yritti. Ja siitä se sitten lähti. Vuoden ikäseksi asti mies "pelkäsi" lasta,mutta kun lapsi alkoi enemmän toimimaan ja kehittyi,tuli näistä kahdesta erottamattomat.

      Nyt isä on ihan masentunut kun lapsella on vaihe "Ei isi,äiti auttaa." Tälläistä uhmaa...

      Nytkin lähtivät tuosta kaksin ulos...

      Eli aikaa,kannustusta ja hieman "neuvomista" silleen salamyhkäisesti. Ei siis suoraan että *äl' tee noi,ei noin,ei saa noin tehdä" Vaan * olisiko nain helpompaa,laita näin että saat hyvänasennon* yms.

      • ....................

        Vai liiottelua. lueppa uudelleen aloittajan teksti. Nyt ei ole kyse siitä että miestä pelottaa!
        Jokainen isähahmo joka välittää vauvastaan, mutta hieman jännittää ja pelottaa sen hoitoa vaistomaisesti yrittäisi edes lohduttaa sitterissä istuvaa huutavaa vauvaa, mutta tämä isä on täysin välinpitämätön eikä ole kiinnostunut sitterissä rääkyvästä apua kaipaavasta nyytistä vaan on enemmänkin kiinnostunut televisiosta.

        Meilläkin mies pelkäsi rikkovansa vauvan ja oli ihan ulapalla vaipanvaihdoista ja syöttämisestä yms. Mutta kun vauvalla oli jokin hätä myös hänen vaistonsa heräsivät kun minä olin esim. suihkussa enkä sieltä käsin kerennyt heti juoksemaan vauvan luo. Mieleltään normaali ihminen ottaa noinkin tärkeässä asiassa vastuun ja edes yrittää, eikä anna vain huutaa et kyllä se mami sielt 15 minuutin kuluttua tulee.

        Ei tuollainen ole normaalia tuo on täydellistä välinpitämättömyyttä ja juuri tuollaiset asiat vaikuttavat vakavasti vauvan sosiaaliseen kehitykseen.


      • mietitääs ny
        .................... kirjoitti:

        Vai liiottelua. lueppa uudelleen aloittajan teksti. Nyt ei ole kyse siitä että miestä pelottaa!
        Jokainen isähahmo joka välittää vauvastaan, mutta hieman jännittää ja pelottaa sen hoitoa vaistomaisesti yrittäisi edes lohduttaa sitterissä istuvaa huutavaa vauvaa, mutta tämä isä on täysin välinpitämätön eikä ole kiinnostunut sitterissä rääkyvästä apua kaipaavasta nyytistä vaan on enemmänkin kiinnostunut televisiosta.

        Meilläkin mies pelkäsi rikkovansa vauvan ja oli ihan ulapalla vaipanvaihdoista ja syöttämisestä yms. Mutta kun vauvalla oli jokin hätä myös hänen vaistonsa heräsivät kun minä olin esim. suihkussa enkä sieltä käsin kerennyt heti juoksemaan vauvan luo. Mieleltään normaali ihminen ottaa noinkin tärkeässä asiassa vastuun ja edes yrittää, eikä anna vain huutaa et kyllä se mami sielt 15 minuutin kuluttua tulee.

        Ei tuollainen ole normaalia tuo on täydellistä välinpitämättömyyttä ja juuri tuollaiset asiat vaikuttavat vakavasti vauvan sosiaaliseen kehitykseen.

        Mistä sinä tämän tiedät? Onko kokemusta siitä?

        Kyllä,meillä mies ei uskaltanut lohduttaa itkevää vauvaa. Vaan meni paniikkiin ja istui aloillaan kuin patsas. Ei koskaan ottanut oma-aloitteisesti itkevää vauvaa syliin. Eikä kyllä pakollakaan.

        Ja silti on tänä päivänä rakastava,hellä isä joka hoitaa lastaan ja lapsi on aivan lääpällään isäänsä!

        Ei kaikilla vaan tule sitä paapomista niin kuin muilla.

        Älä yleistä kun et ole itse sitä kokenut.

        Ärsyttävää tuollaiset päsmärit joiden mielestä VAIN MINUN KOKEMANI ON SE OIKEA JA TÄYDELLISTÄ muuta ei ole... AAAARRRRRGG!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sosiaalisuudesta vielä sen verran,että lapsi on erittäin sosiaalinen tapaus. Ei siis`ole tämä isän kylmyys vauva-aika vaikuttanut mitenkään. Ja mistä sinä edes tälläistä keksit??? Kun kokemusta ei kerta ole?

        Anna mun kaikki kestää näitä kaiken tietäviä tapauksia....


    • Tanrjuska

      Voi kun ärsyttävä tilanne teillä!!

      Meillä mies sai kuulemma varmuuden vauvan hoitoon ja yhteyden kun vauva oli puolivuotias.
      Mutta on kuitenkin ihan alusta asti pitänyt vauvaa sylissä, syöttänyt, kylvettänyt, vaihtanut vaippaa jne...
      Kun lapsi yhdessä tehdään niin yhdessä hoidetaan!
      Keskustele miehesi kanssa kunnolla ja pyydä että alkaa osallistumaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe