Huono kokemus Wartalo Kodit Oy:stä

WartaloSucks

Kerronpa oman kokemukseni kyseisestä puljusta.

Muutin perheeni kanssa viime vuoden lopulla pois heidän asunnostaan. Minun muuttaessani asuntoon vuonna 2010 kahden lapsen kanssa, asuntoa ei oltu siivottu vaikka Wartalolta sanottiin että siivooja käy sen siivoamassa. Lattioilla ja tasoilla oli mukava kerros pölyä sekä esim. kärpästen raatoja oli vähän joka paikassa. Asunto oli tuolloin ollut tyhjillään tietääkseni useamman kuukauden. Jouduin itse asunnon siivoamaan ja siihen ei yksi päivä riittänyt. Asunnossa oli jo ennestään jälkiä lattioissa (keittiön lattiassa mustia pinttymiä, naulakon alla lattiassa muovimatosta lähtenyt pala sekä "vekki" ja yhden makuuhuoneen lattiassa violetti isohko tahra), mitkä eivät lähteneet millään pois sekä kulumia. Meidän aikana asuntoon ei tullut muuta kuin normaalia asumisen jälkeä.

Teimme loppusiivouksen niin hyvin kuin pystyimme, imuroimme ja moppasimme lattiat useasti kuin myös kaapit ja muut pesimme moneen otteeseen. Pari kuukautta muutosta (helmikuun alussa) heiltä otettiin minuun yhteyttä että asuntoa ei ollut kunnolla siivottu ja että meidän pitää se mennä siivoamaan tai he laittavat meille laskun jos he sen siivoavat. No, emme menneet asuntoa siivoamaan koska mielestämme olimme siivonneet asunnon niin hyvin kuin pystyimme moneen otteeseen, sanoimme sen heillekin mutta he eivät meitä uskoneet. Heidän siivoajansa sitten oli siivonnut asunnon ja lasku tuli perässä (reilu 300€, tuntimäärä oli muistaakseni 14 tms.), heidän mielestään asunto oli todella likainen eikä sitä heidän mielestään siinä kunnossa kehtaa kenellekään vuokrata eikä itsekään muuttaa siihen (asunto oli lopulta tyhjillään ainakin puoli vuotta). Sanoimme ettemme maksa laskua koska se on aiheeton kun olimme asunnon siivonneet monesti. Wartalolta sanottiin jossain vaiheessa että voisimme käydä yhdessä siivouspäällikön kanssa katsomassa missä kunnossa asunto on, emme käyneet koska mielestämme se oli jäänyt siistiin kuntoon. Heiltä sanottiin että voisin tietyn ajan sisällä mennä siivoamaan niin ei tule laskua. Olin tuolloin viimeisilläni raskaana ja sanoinkin sen heille useasti. Myöhemmin siivouspäällikkö sanoi minulle sähköpostissa että mitätöi siivouslaskun eikä sitä tarvitse maksaa. Olin heihin yhteydessä sähköpostilla helmikuun ajan.

Kesäkuussa tuli sitten ikävä yllätys käräjäoikeudelta: Heidän laskunsa oli mennyt käräjille vaikka se piti mitätöidä. Otin yhteyttä oikeusavustajaan, hän selvitti asiaa ja selvisi, että kyseinen siivouspäällikkö oli jäänyt eläkkeelle eikä näin ollen voi enää vastata kysymyksiin. Minä hölmö olin poistanut viestit sähköpostista joten minulla ei ollut mitään todistusta missä hän sanoi että mitätöi laskun. Oikeusavustaja sanoi ettei voi tehdä oikein mitään koska viestit ei ole tallessa ja että lasku tulee aikanaan. Nyt se sitten viime viikolla tuli ja kiitos Wartalo Kodit OY:n, luottotiedoissani on nyt merkintä koska en pysty pienituloisena laskua maksamaan.

Että sellainen kokemus tällä kertaa. Aiemminkin olen asunut Wartalon asunnoissa ja koskaan ei ole ollut samanlaista ongelmaa. Tuntuu että pulju huijaa asukkaita ja maksattaa asuntojen tulevat remontit poismuuttavalla asukkaalla. Vuokratkin nousivat joka vuosi mutta asunnon kunto pysyi paskana vuodesta toiseen. Huvittavinta oli, kun huoltomies kävi tekemässä muuttotarkastuksen ennen kuin muutimme pois, hän katsoi asunnon vain päällisin puolin ja totesi asunnon peruskuntoiseksi. Asunto oli kuitenkin kaikkea muuta kuin peruskuntoinen; parvekkeen seiniltä tippui rappauksia, ovet eivät meinanneet pysyä paikoillaan kun saranoiden ruuveista oli kierteet menneet (huoltomies laittoi olkkarin oveen hemmetin pitkän ruuvin että varmasti kestää), ovenkahvat melkein jäivät käteen eikä niitä voinut kiristää itse tai muutenkaan, ikkunoita ei saanut auki kun ne oli aikoinaan turvonneet jostain syystä, seiniltä putoili maalia.

Suosittelemme välttämään Wartalo Kodit Oy:tä jos vain mahdollista ja hankkimaan vuokra-asunnon muualta. Emme ole ainoita joilla on huonoja kokemuksia siitä puljusta.

1

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panomies247

      puhut asiaa wartalo Kodit Oy on paskalafka mieluummin jostain muualta kämppä kannattaa hommaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe