mitä hittoa voisi laittaa pyykkinaruun,

hyvät neuvot tarpeen

ettei linnut istuskelisi siinä ja paskoisi kaikkia kuivumassa olevia puhtaita pyykkejä? Puolet vaatteista menee takaisin pesuum paskojen takia.

44

308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linnut linnut

CD-levy pitäis olla hyvä karkote. Samaan naruun heilumaan..

• ...

Videonauhaa.

Toimi kohtuullisesti marjapuskissa. Ei häävi näky. Toisekseen, linnut tekee tarpeitaan lennosta, ei niihin lähikarkoitus paljoa auta. Paras olisi katos. Ihmetellyt. Aina ihmiset juoksee sateen uhatessa keräämään pyykkejä narulta. Höh, miksei tehdä pyykinkuivaus katoksia ? Lankkua ja valokatetta, ei maksa juuri mitään. Vaatii kylläkin jonkinlaisen toimenpideluvan.

=DW=

• kätevä,.

Siis tarviiko tuollaiseen rakennusluvan?

• hyvät neuvot tarpeen
        kätevä,. kirjoitti:

siis mulla on katos, ongelmana se kun ne linnut viihtyy siellä katoksessa. Narujen alla laatoituksella on selkeät rivit linnunpaskaa, eli riukulana näyttävät naruja pitävän silloinkin kun pyykit ei ole siellä kuivumassa. Pitää käydä ostelemassa kirppikseltä vanhoja cd-levyjä ja videoita.

• ...
        kätevä,. kirjoitti:

Ei välttämättä.

Riippuu kunnasta ja millaisen tekee. Mutta yleensä kiinteille rakennelmille tarvii jonkin luvan. Tossa alla mainittiin, että linnut saattaa tulla pitämään sadetta katoksen alle. Voi siis joutua ojasta allikkoon. Toi CD- levy voi olla toimiva juttu. Tai sitten kanahäkkityyppinen verkotus ympärille, tuuli tuulee, linnut pysyy ulkona, vaatteet ei kastu.

Asiaa oikeastaan pitäisi ruveta kehittelemään pisnesakselille. Tollasilla pyykinkuivaushäkeillä olisi valtavat markkinat.

=DW=

• ... kirjoitti:

Ei välttämättä.

Riippuu kunnasta ja millaisen tekee. Mutta yleensä kiinteille rakennelmille tarvii jonkin luvan. Tossa alla mainittiin, että linnut saattaa tulla pitämään sadetta katoksen alle. Voi siis joutua ojasta allikkoon. Toi CD- levy voi olla toimiva juttu. Tai sitten kanahäkkityyppinen verkotus ympärille, tuuli tuulee, linnut pysyy ulkona, vaatteet ei kastu.

Asiaa oikeastaan pitäisi ruveta kehittelemään pisnesakselille. Tollasilla pyykinkuivaushäkeillä olisi valtavat markkinat.

=DW=

Teeveelle
        Sä kun oot järkimiehiä niin mä kerron hyvän lintusuojan pyykeille.
        Ota iso ns terassivarjo sellanen kokoon veivattava ja kiinittele narut sinne ruoteisiin .
        Ne ruoteet on niin lähellä varjokankasta et linnut ei mahru väliin narujen päälle.
        Toimii käytännössä.

• Pallin päältä
        hyvät neuvot tarpeen kirjoitti:

siis mulla on katos, ongelmana se kun ne linnut viihtyy siellä katoksessa. Narujen alla laatoituksella on selkeät rivit linnunpaskaa, eli riukulana näyttävät naruja pitävän silloinkin kun pyykit ei ole siellä kuivumassa. Pitää käydä ostelemassa kirppikseltä vanhoja cd-levyjä ja videoita.

Nosta narut kattoon asti ja hanki jakkara. ;)

• Lorena*
        Pallin päältä kirjoitti:

Nosta narut kattoon asti ja hanki jakkara. ;)

Katso onko "linnut" = lepakkoja, ne viihtyvät juuri katoksissa ja suoltavat pökäleitään runsaasti maahan. Ovat niin ovelia ettei niitä tahdo huomata, värikin melko musta, hyvin piiloutuvat. Samoin pulut ovat katoksien asukkeja.

Minulla harmina ovat olleet viime päivinä talvilinnut - tiaislajikkeet, valkoista täplää ikuunanlaudoilla ja mihin vain pääsevät pysähtymään.

• Tuntematon onkelma kun käyttää kuivausrumpua.

• hyvät neuvot tarpeen

on mulla rumpukin, mutta ulkona kuivaaminen on ekologisempaa ja puhtaisiin pyykkeihin tulee parempi tuoksu.

• hyvät neuvot tarpeen kirjoitti:

on mulla rumpukin, mutta ulkona kuivaaminen on ekologisempaa ja puhtaisiin pyykkeihin tulee parempi tuoksu.

Mitä ekologista siinä on että joutuu pesemään ne pyykit kahteen kertaan kuten aloituksessa väitit?

• hyvät neuvot tarpeen
        yohuuhkaja kirjoitti:

Mitä ekologista siinä on että joutuu pesemään ne pyykit kahteen kertaan kuten aloituksessa väitit?

Sitäpä tässä juuri pyrin välttämään ja siksi lähdin vinkkejä kyselemään. Kakkakaarti saapui vasta parisen viikkoa sitten, siihen asti on pyykit saaneet kuivua ilman paskanoroja ihan luomusti ilman energiankulutusta. Minä en muuten väittänyt mitään, vaan ainoastaan kerroin mikä on vitsaus ja sen seuraus.

• - - - .
        yohuuhkaja kirjoitti:

Kahteen kertaan pestyistä pyykeistä tulee paljon puhtaampia.

• - - - . kirjoitti:

Kahteen kertaan pestyistä pyykeistä tulee paljon puhtaampia.

Ekologista on kuitenkin välttää kahteen kertaan pesua ja vielä täyttää kone kunnolla ennen käynnistystä.

Kuivausrummussa sekin etu etteivät pihamummot pääse kyyläämään mitä kukakin sinne pihalle kuivumaan vie. Tietysti näissä kerrostaloissa on pesutupansa ja kuivaushuoneensa mutta ne taitavat olla varsinaisia riidanaiheuttajia niiden kesken jotka niitä käyttävät.

• enkyttää
        yohuuhkaja kirjoitti:

Ekologista on kuitenkin välttää kahteen kertaan pesua ja vielä täyttää kone kunnolla ennen käynnistystä.

Kuivausrummussa sekin etu etteivät pihamummot pääse kyyläämään mitä kukakin sinne pihalle kuivumaan vie. Tietysti näissä kerrostaloissa on pesutupansa ja kuivaushuoneensa mutta ne taitavat olla varsinaisia riidanaiheuttajia niiden kesken jotka niitä käyttävät.

Tota en ole koskaan tajunnut, että joku kyttäis toisten pyykkejä, jonkinlaista vainoharhaisuutta tuntuu asiaan sisältyvän.

• Jospa rakentaisit niille hangaarin?
      Ostaisit sinne pienen lento-koneen tuulia puhaltelemaan.
      Maa-kaasu-käyttöisen, ei sikalan bio-kaasua.

H.

• kannatta kokeilla

Sinne voisi viedä soittimen ja CD-levyn, joka olisi täynnä tyhjänpäiväisiä jaarituksiasi.
        Ei kestäisi kauan, kun linnut tympääntyneinä vaihtaisivat olinpaikkaansa ja pyykit pysyisivät puhtaina.

• kannattaa kokeilla
        kannatta kokeilla kirjoitti:

Sinne voisi viedä soittimen ja CD-levyn, joka olisi täynnä tyhjänpäiväisiä jaarituksiasi.
        Ei kestäisi kauan, kun linnut tympääntyneinä vaihtaisivat olinpaikkaansa ja pyykit pysyisivät puhtaina.

Tämä oli tälle H.Moilaselle.

• Niin no minä olen mies, joten ei ole tullut tutustuttua ulko-käyttöisiin stringeihin.
        Vain häkkyrään, joka vessassa viritetään naruineen seinästä seinään.
        Siksi annoin parhaan neuvon minkä osasin.
        Olen paras noiden koneiden kanssa.

H.

• että joo*
        hunksz kirjoitti:

Niin no minä olen mies, joten ei ole tullut tutustuttua ulko-käyttöisiin stringeihin.
        Vain häkkyrään, joka vessassa viritetään naruineen seinästä seinään.
        Siksi annoin parhaan neuvon minkä osasin.
        Olen paras noiden koneiden kanssa.

H.

Voihan niitä stringejä tuulettaa hengareissa parvekkeella.

• jaati nen
        että joo* kirjoitti:

Voihan niitä stringejä tuulettaa hengareissa parvekkeella.

MIKÄ on Hengari?

Eiköhän se kuitenkin ole henkari!!!!!!!!!!!!

• Hei kun keikuskelen

Heh.
      Totanoin siis, mä laittaisin pyykkipoikia niin heevetin paljon, että ne olisivat lähes kiinni toisissaan. Vähä olis linnuilla kattelemista, että minkä pyykkipojan väliin mahtuis höyhenpeppu istumaan. Mutta ei mahtuis, ei mahtuis, ku niin liki ne poijat olisivat.

• iooioi989898bnbnbn

Olisiko siimalanka just vähän pyykkinarun yläpuolellle mikään?

• hyvät neuvot tarpeen
        iooioi989898bnbnbn kirjoitti:

Olisiko siimalanka just vähän pyykkinarun yläpuolellle mikään?

Tämäpä vaikuttaa hyvältä neuvolta! Siellä jo roikkuu muutamia cd-levyjä, huomenna viritän niille askartelusiimaa kaveriksi :D

• pn.

Tee paimenpojasta pyykkinaru. Laita offille, kun pyykistät.

• ainoa tapa

Muuttaisin pyykkinarujen paikan. Joo, luin kyllä, että katoksessa yms...Mutta, jos on noin suuri vaiva, niin helpoin tapa on mainitsemani. Ikäni olen pyykkini ulkona kuivattanut keväästä syksyyn, eikä koskaan linnut ole paskoneet pyykkejäni. Turhaa ruikutusta, kun voi asialle tehdä jotain o i k e a s t i.
      Älytöntä kuivatta puhtaat vaatteet jossain rummussa, niinkui joku kirjoitti. Ulkona kuivatettujen vaatteiden tuoksu on parasta. Siitä vaan paikkaa siirtämään, vai onko se liian suuri vaiva, mieluummin jatkat paskapyykin pesua, kuten ennenkin ja mietit kaikenmaailman härveleitä?

• ...

Helppo sanoa

Tontit pieniä, ei paljoa vaihtoehtoja jollekin pyykkinarulle. Monilla pienemmät tontit, kuin pöndellä isoimmat talot.

Kuivausrumpu hyvä keksintö. Pääsee eroon pölystä ja kissankarvoista. Ulkoilma ei välttämättä aina ole puhdasta, eikä hyvän hajuista.

=DW=

• ainoa tapa
        ... kirjoitti:

Helppo sanoa

Tontit pieniä, ei paljoa vaihtoehtoja jollekin pyykkinarulle. Monilla pienemmät tontit, kuin pöndellä isoimmat talot.

Kuivausrumpu hyvä keksintö. Pääsee eroon pölystä ja kissankarvoista. Ulkoilma ei välttämättä aina ole puhdasta, eikä hyvän hajuista.

=DW=

Joo, olen aina ihmetellyt ihmisiä, joilla on varaa rakentaa valtava talo postimerkin kokoiselle tontille. Itseni vaike ymmärtää, kun on tavallisen kokoinen talo 3000 neliön tontilla ja ilma on raikas, että helppohan se on meikäläisen sanoa, mutta sanonpa edelleen...., enkä kuivausrumpua käyttäis muuta kuin hätätapauksissa.

• minttupuu
        ... kirjoitti:

Helppo sanoa

=DW=

Pöly ja kissankarvat...

Nyt meni kuivausrumpu harkintaan.

• ainoa tapa kirjoitti:

Joo, olen aina ihmetellyt ihmisiä, joilla on varaa rakentaa valtava talo postimerkin kokoiselle tontille. Itseni vaike ymmärtää, kun on tavallisen kokoinen talo 3000 neliön tontilla ja ilma on raikas, että helppohan se on meikäläisen sanoa, mutta sanonpa edelleen...., enkä kuivausrumpua käyttäis muuta kuin hätätapauksissa.

Noooo... kai se pyykkinaru on siellä jumalan selän takana se ainoa vaihtoehto kun ei sinne kai sähköäkään tule, sinne, missä on varaa hieman isompiin tontteihin ja taloihin kuin täällä missä maakin maksaa, saati jos sillä on jo talo.

Me köyhät kun asutaan kerrostaloissa ja niissäkin luukku maksaa jo enemmän kuin se mummonmökki korvessa.

• ...
        ainoa tapa kirjoitti:

Sulla viiden tsadilaisen tontin kokoinen tontti itelläs. Jos ois tsadissa noin iso läänitys, muuttuisin nopeasti varakkaaksi ihmiseksi myymällä ne. Kakssataa neliötä kuudensadan neliön tontilla, se on jo luksusta.

Talojen rakentamiseen paljon vaihtoehtoja. Kun lähtee oikein perinteisellä hartiapankilla, saa suuren halvallakin, Elementtitaloa ei paljoakaan. Hartiapankilla tarkoitan, että talvella lähdetään moottorisahan kanssa mettään ja sitten aikanaan on talo rakennettu.

Kuivausrummussa ei mitään pahaa sanottavaa. Sähkönkulutukselle ei paljoa mahda, mutta onpahan pöyhityt, pölyttömät jne kuivat pyykit. Pihalle jos tsadissa vie, ainakin pölyä tulee, onneksi nykyisin katalisaattorit, eikä dieseljunia enää ole.

Kandee hokata muuten yks juttu. Pyykkejä varastellaan,.eipä paljoa kiinnosta laittaa rivarin pyykkitelineeseen Bossin pukua tuultumaan.

=DW=

• ainoa tapa
        yohuuhkaja kirjoitti:

Noooo... kai se pyykkinaru on siellä jumalan selän takana se ainoa vaihtoehto kun ei sinne kai sähköäkään tule, sinne, missä on varaa hieman isompiin tontteihin ja taloihin kuin täällä missä maakin maksaa, saati jos sillä on jo talo.

Me köyhät kun asutaan kerrostaloissa ja niissäkin luukku maksaa jo enemmän kuin se mummonmökki korvessa.

Kiitos kannanotosta asumismuotooni. Että humaanina tyyppinä tunnettu huuhkis alkoi sitten varallisuudellaan retostelemaan. Kerron kuitenkin, että tonttini sijaitsee taajamassa, kaava-alueella ja ihan sähkötkin on talossa ja mikä ihmeellistä sähkölasku on läpi vuoden isompi, kuin tässä kaupunkiasunnossani, jossa vietän suurimman osan ajastani. Tosin kummassakaan ei ole kuivausrumpua, eikä tule.

• kuukkeliukko
        ... kirjoitti:

Sulla viiden tsadilaisen tontin kokoinen tontti itelläs. Jos ois tsadissa noin iso läänitys, muuttuisin nopeasti varakkaaksi ihmiseksi myymällä ne. Kakssataa neliötä kuudensadan neliön tontilla, se on jo luksusta.

Talojen rakentamiseen paljon vaihtoehtoja. Kun lähtee oikein perinteisellä hartiapankilla, saa suuren halvallakin, Elementtitaloa ei paljoakaan. Hartiapankilla tarkoitan, että talvella lähdetään moottorisahan kanssa mettään ja sitten aikanaan on talo rakennettu.

Kuivausrummussa ei mitään pahaa sanottavaa. Sähkönkulutukselle ei paljoa mahda, mutta onpahan pöyhityt, pölyttömät jne kuivat pyykit. Pihalle jos tsadissa vie, ainakin pölyä tulee, onneksi nykyisin katalisaattorit, eikä dieseljunia enää ole.

Kandee hokata muuten yks juttu. Pyykkejä varastellaan,.eipä paljoa kiinnosta laittaa rivarin pyykkitelineeseen Bossin pukua tuultumaan.

=DW=

Mää täältä lapin laitamilta en oikein ymmärrä miksi puhutaan Tsadista. Eikö
        se oll Afrikasa ? Vai tarkotatteko te stadia (kaupunki, ilmeisesti Helsinki).
        Suomessa muitakin kaupunkeja kuin Helsinki.
        Laita kissa tai lintukoira räksyttään pyykkien lähelle niin pysynevät tiput poissa.
        Tai tuulessa pyöriviä väkkäröitä (lasten leluja).

• Rimmir tänään

Osta leija missä haukan kuva ja laita sinne ulos se leijailemaan. Taikka ukollesi puuhaksi pyykinkuivausajan lennätellä kauko-ohjattavaa leluhelikopteria.

• kissanmintuniltatee

Voisihan ukon pukea jättikatiksi. Naukuisi narujen alla kuivatuksen ajan häntäänsä heilutellen.
        Saisi samalla hyötyliikuntaa.

• Pirre*

Olisiko kissasta apua :)

• >Z>Z>Z

pyykkinaruun voi hirttää ittensä ajan kuluksi

• SAS*

Jos ei ole sisätiloissa muuta kuivauspaikkaa, niin hanki kuivausrumpu.
      Tulee pehmeää pyykkiä.

• lapin muija

Kuivausrumpu on hyvä keksintö, froteepyhkeet tulee aivan ihanan pehmosiksi.
      Mutta ei mikään vade vertoja ulkona kuivatetulle pyykille.
      Tuonne parvekkelle oon kehitelly paikan kuvatella pikku pyykkini.
      Pesen useasti, joten ei mitään isoja paikkoja tarvita. Lakanat viikkaan ja laitan hengariin riippumaan.Hyvin kuivavat. Talvet pyykkitupa kuivatuskaappeineen ja rumpuineen hyvä paikka.

• jipuo8wq

Hengari! Yäk, mikä sana. Tarkoittanet henkaria.

• lapin muija
        jipuo8wq kirjoitti:

Kiitos korjauksesta. Huomasin että tuli mahdottomasti kirjoitusvirheitä .
        Liekö vika koneessa tai koneen käyttäjässä......?
        Mukavan kun löytyy ihmisii jotka korjaavat virheitä, niin ittekin kirjoittelee vähän tarkemmin.........

• sösösösössss
        jipuo8wq kirjoitti:

Toi sanahan on kuin lapsenkieltä!

• tipuille vessa*

Kiinnitä pyykkinarujen päälle narujen pituudelta räystäskourua. Tipuset istuvat kourujen reunoilla ja kakkivat kouruun.

• Tai laita kouru ylösalaisin, niin saat pyykkinarulle suojan.
        Puhtaan suojan päälle voit levittää pestyt matot ja muut suuret tekstiilit, joihin et halua tiukkoja taitoksia. ;)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4996
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2269
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2144
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      219
      2122
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      214
      1347
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1148
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      956
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      933
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      859
    Aihe