Mulla on muratteja kasvamassa kesäkukkien kanssa. Saisikohan ne miten menemään talven yli? Asun kerrostalossa ja kylmäkellari on käytettävissä, siellä pelargoniat menee talven yli, vaan ei ole kokemusta muratista. Epäilen että asuinhuoneisto on liian lämmin muratille. Kaipaako miten valoa talven aikaan? Kirjoitelkaa kokemuksianne.
Vastaukset 2
- näin minä teen
Mulla oli sinisarjaruukkujen reunoilla murattia, vein ruukut viileään, kastelin kolmisen kertaa talven aikana.
Muratit kasvatti pitkiä valkoisia oksia talven aikana ja keväällä olivat elossa ja ulkona muuttuivat vihreiksi. Valoa ei saa kuin vähän pienestä ikkunasta.
Vie sinne samaan paikkaan kuin pelakuutkin, säilyvät kyllä.
Ota niistä ensin muratin pistokkaita veteen juurtumaan ja keväällä multaan, jos vanhat satuu kuolemaan . - kiitos4
Kiitti vastauksesta, muratit on kuivattaneet jo lehtiään. Pitää kokeilla ottaa pistokkaita ja viedä sitten kellariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901409
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde73911- 47841
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit67786- 92765
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o158715- 20689
- 51622
- 53618
- 47611