Niin, ihan jo otsikostakin päätellen, niin mites panetus teillä muilla?
Itse olen hieman alle 30-vuotias, ja panettaa ihan helvetti koko ajan. Olen siis nainen. On se jännä kuulla muiden mielenterveysongelmien kanssa painivien kokemuksia siitä miten esim.psyykelääkitys ja -sairaudet vie kaikki halut. Mulla on ollut vakavia mielenterveysongelmia 11-12- vuotiaasta, ja lääkityskin taidettiin aloittaa tuosta muutaman vuoden päästä. Olen siis hyvin pitkään käyttänyt psyykelääkkeitä, ja kärsinyt ongelmistani, mutta jostain syystä halut eivät katoa. Mahdanko olla vaan joku luonnonoikku, joka ei noihin lääkemyrkkyihin reagoi, vai onko palstan lukijoissa muitakin?
Itse olen hieman alle 30-vuotias, ja panettaa ihan helvetti koko ajan. Olen siis nainen. On se jännä kuulla muiden mielenterveysongelmien kanssa painivien kokemuksia siitä miten esim.psyykelääkitys ja -sairaudet vie kaikki halut. Mulla on ollut vakavia mielenterveysongelmia 11-12- vuotiaasta, ja lääkityskin taidettiin aloittaa tuosta muutaman vuoden päästä. Olen siis hyvin pitkään käyttänyt psyykelääkkeitä, ja kärsinyt ongelmistani, mutta jostain syystä halut eivät katoa. Mahdanko olla vaan joku luonnonoikku, joka ei noihin lääkemyrkkyihin reagoi, vai onko palstan lukijoissa muitakin?
Vastaukset 4
Vanhimmat
On täällä muitakin. Mä olen saanut petikaverin jopa suljetulla osastolla, vaikka meni Orsanilia, Levozinia ja Opamoxia hirveät määrät. Ei pitäisi tulla seksistä mitään noilla lääkkeillä, mutta ei mitenkään menoa haitannut. Ja sitte tämä, vähän oudompi juttu, niin psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa oli suhde myös. Näemmä ei kaikki lamaannu edes lääkkeillä, ei paha.
No, kiva kuulla, että meitä on muitakin.. Olen tosissaan nykyäänkin aika raskaasti lääkitty, mutta halut eivät jostain syystä kyllä katoa, kai me ihmiset vaan ollaan erilaisia..
Terve. Jollain henkilöillä lääkkeiden vaikutus voi olla erittäin stimuloiva, joka aiheuttaa, ainakin aluksi, päinvastaisen reaktion kuin valtaosalla eli seksuaalihalut lisääntyvät, joissain tapauksissa hyvinkin paljon. Vaikutus ei välttämättä kuitenkaan kestä. Sinulla ilmeisesti edelleen noin 15 vuotta myöhemmin on kuitenkin näin käynyt. Joissain tapauksissa ongelmat ilmenevät vasta käytön loputtua, mutta kaikilla ei seksuaalinongelmia tule silloinkaan. Tietenkin lääke, ja varmaan annostuskin, vaikuttavat asiaan. Esimerkiksi SSRI-masennuslääkkeiden kohdalla ongelmia on ilmennyt lähteestä riippuen 40-72%:lla käyttäjistä jo käytön aikana.
Mulla on testailtu Cipralex, Fontex, Seronil, Fevarin, Zoloft, Seroxat, Cipralex, aikoinaan myös Orsanil ja iltaisin kepollinen nestemäistä Levozinia. Eikä mitään haittaa noissa sänkypuuhissa. Siihen lisäksi tasaavat ja rauhoittavat lääkkeet. Suljetulla osastolla oli tekemässä keikkaa yliopiston tutkijalääkäri, joka tykkäsi kokeilla eri lääkeyhdistelmiä.
Ehkä me aloittajan kanssa kuulutaan tuohon "prosenttijengiin", jolle ei haittoja aiheudu. No, muuten kyllä mättää senkin edestä.