Beetainterferoni 1a

plää

Olen kyseistä lääkettäny pistänyt nyt melkein puolen vuoden ajan. Alkuun, kun annos oli pienempi, ei ollut mitään ongelmia. Sitten kun annosta nostettiin, en ole enää pystynyt itse pistämään. Itse neula ei koske, mutta kun lääke menee ihon alle, niin se koskee, polttelee, kirvelee ja vaikka mitä. MS.hoitajani ei keksinyt syytä, miksi lääke koskee. Eikä myöskään vinkkejä, miten ei koskisi. Iholle ei tule mitään erikoista, tavallinen punainen läntti mikä tuli alussakin.

Osaisiko joku kertoa jotain vinkkejä ? Onko muilla käynyt näin ?
Pistäminen on nykysin niin ikävää, että välillä tuntuu, että voisin lopettaa koko lääkkeen käytön. Tiedän kyllä, että se ei pidemmän päälle kannata.

10

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höm..

      Ainahan pistoslääke tuntuu ja kirvelee. Ettet nyt vaan ole liian herkkä.

      • plää

        Niinpä niin, no jospa joku toinen osaisi kertoa.

        Ja mistäs minä tietäisin miltä sen kuuluu tuntua kun hoitajat ja kaikki sanoo että sen ei pitäisi koskea. Niinkuin ei alussa pienellä annoksella koskenutkaan. Herkästä en tiedä, mutta kyllä siinä melkein huutamaan joutuu, että sen poltteen sietää.


    • raskasta...

      Minä käytän beetainterferonia (Rebif). Ja kyllä, minulla se tekee tosi kipeää. Samoin parilla tutullani, jotka käyttävät samaista lääkettä. Neula itsessään ei tosiaan juurikaan satu, mutta lääkeaine kirvelee ja polttaa tosi paljon. Enkä ole kovin herkkä kivulle. Mutta se sattuu, melkein aina, ja jokainen pistokerta on aina yhtä vaikeaa, henkisesti siis..ja tulee punaiset läikät ihoon. Pitäisi kai vaihtaa lääkettä, mutta en vaan erinäisistä syistä haluaisi..mutta ymmärrän sinua täysin!!

    • plää

      Voi kiitos paljon tiedosta ! Hyvä tietää, että muillakin on samalla tavalla, vaikka eihän siinä mitään hyvää ole ! :/ Itsekkin mietin lääkkeen vaihtoa, mutta tämä kyseinen lääke sopii kaikinpuolin muuten miulle todella hyvin .. Pakko kai se on se polte yrittää kestää. Ensi viikolla olen kyllä menossa sopeutumisvalmennuskurssille, jos sieltä jotain vinkkiä saisi. :)

      • samma här

        Itse pistellyt betaferonia 3 vuotta ja se aine todellakin kirvelee ja polttelee täälläkin.


    • plää

      Osaiskohan kukaan kertoa jotain vinkkiä jot miten mie saisin ihteni niiku ite pistämään sen? Hoitaja vaan sanoo et kokeile psyykata ittes mut en tiiä. Koska oishan se parempi et ite pistäs ku joku muu, mutku tuntuu että ei vaan oikein pystys kun se kirvelee niin kovasti. :/

    • Mulla ja

      Mulla oli tuollaista ongelmaa copaksonen kanssa ja lopulta siitä tuli nokkosihottumaa herkistyin ilmeisesti aineelle liikaa. Lääke vaihdettiin rebif 44 ja nuo ongelmat loppui. Taitaa vaan ihmisissa olla eroja mikä sopii ja mikä ei.

      • samma här

        olen piikkikammoinen, mutta mulla käytössä injektori joka hoitaa pistämisen mun puolesta, ilman sitä ei tulisi mitään.


    • Dostojevskii
      • hgh

        Mikäs sitten hidastaa? Miulla ei oo pahenemisvaiheita ollu interferonin käytön aikana eikä mitään erikoisia oireitakaan, välillä särkee käsiä jne.. Hiukan jos kammottaa nyt?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe