Avuton lapsi!!

neuvoton..

moikka. onko muilla kokemuksia tai vinkkejä tjn kun kyseessä 4-vuotias poika joka on ihan uusavuton. joka päivä sellainen asenne että "en osaa, en opettele,en haluu"...pientenkin asioiden opettelu on kamalan hankalaa. hänen isänsä ja tätinsä ovat kylläkin aivan samanlaisia, jos kaikki ei ole nenän edessä valmiina niin sitten ei itse tehdä asialle mitään. ja uutta ei opetella nuorenakaan. tavallisten päivittäisten asioiden tekeminenkin on vaikeaa, vaatteiden puistelu roskista, pyörällä ajaminen, joidenkin tavaroiden etsiminen vaikka olisi ihan silmien edessä. tämmöinen on todella rasittavaa kun vaikka neuvoisi jotain ihan kädestä pitäen niin sitten alkaa huuto että en osaa, en opettele!! miten menetellä?

2

387

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletko kokeillut?

Minusta kuulostaa vain siltä, että poika pelkää kovasti epäonnistumista ja on lyhytpinnainen. Ei siis ole tottunut vielä siihen, että harjoitus tekee mestarin. Mitä jos harjoittelisitte jotain juttuja ensin yhdessä ja kehuisit kovasti jo pelkästä yrittämisestä? Että kylläpä jaksoit hienosti harjoitella ja varmasti kohta sujuu tosi hienosti, kun noin hyvin harjoittelit? Poika ehkä tajuaisi, että se yrittäminen sinänsä jo on kehumisen arvoista.

• ei saa passata liika

Varmaan kannattaa alkaa pikkuhiljaa keskittymiskykyä harjoittelemaan. Etsiä ja tehdä sellaisia juuri sopivan haasteellisia juttuja. (ei siis liian helppoja mutei turhauttavan haastaviakaan). Meillä tyttö just täytti 3v ja vähän samaa ilmassa. "en osaa" kuuluu usein.. ehkä minulla tullut aivan liikaa ainokaista/ eriyistä paljon toivottua, lapsettomuushoidoilla syntynyttä lasta passattua valmiiksi. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      139
      987
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      27
      936
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      42
      813
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      725
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      48
      684
    6. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      56
      586
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      67
      578
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      57
      575
    9. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      36
      568
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76